Mitenn AV on vaikuttanut sinuun?
Ensin olin huvittunut rehellisistä anonyymeistä viesteistä ja kommenteista. Sain vastauksia kysymyksiini ja opin asioita mistä en ollut ennen tiennytkään. Sain AV:ltä ehkä viikon-kaksi oikeasti jotain viihdettä.
Olen täällä saanut kattavan käsityksen, miten monella eri tavalla ihmiset ajattelevat pahaa toisistaan. Se alkaa vaikuttaa näkemykseeni ihmisistä yleensä.
Ennen en välittänyt pätkän vertaa siitä mitä muut ajattelevat, mutta tätä suunnatonta mustuutta alkaa olla vaikea sietää kepein mielin.
Millä tavalla AV on vaikuttanut sinuun?
Kommentit (43)
Ei pelkästään tämä av vaan ylipäätään ihmisten käyttäytyminen netissä (lähinnä työni puolesta) on auttanut ymmärtämään miten julmia ja törkeitä ihmiset on, en pidä enää ihmisistä, haluan viettää aikaa vain läheisteni kanssa en tutustua uusiin ihmisiin. Tiedän nyt että ihmiset on kamalia ja av ei ole parantanut tätä ajatusta yhtään. Kun ihmiset saa kasvottomasti mellastaa niin millään ei ole mitään rajaa.
Olen hämmästynyt ja yllättynyt muutamista asioista. Eniten ehkä siitä, kuinka suunnattoman tärkeitä asioita ovat anoppi, pimppikarvat ja makaronilaatikko. Itse kun en koe kyseisiä teemoja mitenkään kiihottaviksi, ihan ovat arkea vain.
Olen lähihoitaja ja täällä olen saanut tuntea olevani alinta pohjasakkaa :(
Älkää hyvät ihmiset ottako todesta tätä palstaa! Oikeasti suurin osa ihmisistä EIVÄT ole niin veemäisiä, ilkeitä tai ylimielisiä paskoja kuin tämä palsta antaa olettaa! Oletko itse ilkeä tai pahantahtoinen, tai tarkkailetko muita sairaalloisesti jatkuvasti? NOT, joten vedä siitä johtopäätökset, ihmiset eivät suurimmalti osalti ole sellaisia kusipäitä kuin täälä palstalla! Netissä huonoitsetuntoiset, surkeat, pahoinvoivat, pettyneet ja katelliset panettelevat, jotta itse saisi edes vähän paremman olon hetkeksi.
No eipä ole vaikuttanut mitenkään. Käyn milloin käyn, luen mitä luen ym. Hyvä foorumi, apua saa niin ketutukseen kuin muutenkin.
Ei pidä ottaa kaikkea liian vakavasti, jos niin käy kandee jättää tämä palsta väliä:)))
Olen melko vähän tekemisissä nuorempien naisten kanssa. Täällä olen huomannut, että monet ovat kuin katupoikia. Käyttävät todella rumaa kieltä. Säälin heidän lapsiaan, jotka joutuvat elämään heidän kanssaan.
13 voi ei :( Et ole pohjasakkaa!
14: Ei oteta vakavasti mutta tarkkailepas itseäsi millä tavalla jatkuva negatiivisuus vaikuttaa sinuun. Tosin en tiedä mikä on lähtökohta.
14: Ei oteta vakavasti mutta tarkkailepas itseäsi millä tavalla jatkuva negatiivisuus vaikuttaa sinuun. Tosin en tiedä mikä on lähtökohta.
[/quote]
Lähtökohtana terve itsetunto:) Jos palsta alkaa tosiaan jotakin ahdistamaan, niin ei sitä tarvitse lukea.
Koti ilman AV:ta ei ole oikea koti! Näkyy meillä arjessa siis ihan kaikessa, mitä syödään, koska syödään, mitä annetaan lapsille nimiksi, paljonko niitä ylipäätään hommataan ja koska, mitä pitää dissata, mistä pitää tykätä, mitä katsoa telkkarista, viitsinkö edes mainita blogeista..
Olen ymmärtänyt elämän tarkoituksen.
Tämän sadistinen ilkeys, mitä täällä on suunnattomasti, on häkeltänyt minut täysin. Pahimmillaan todella ahdistavaa.
No ei se mua haittaa, työelämä oikeassa elämässä on tärkeää ja palkitsevaa ja nautin työstäni. Mutta tuon olen täältä kuullut. Ventovieraat ihmiset sanovat, että pyyhin vain mummojen perseitä päivät pitkät.
Teen lastenkuntoutustyötä :) Terkuin se 13, lähihoitaja
Ärsyttää oma itseni ja se, että palaan tänne aika ajoin. Pahoitan täällä mieleni lähes joka kerta. Välillä tuntuu, että sehän se monen kirjoittajan tarkoitus onkin: saada paha olo leviämään.
Alkujaan tulin näille sivuille, koska ajattelin, että täällä voi vaihtaa järjellisiä ajatuksia raskaudesta, lapsista, perhe-elämästä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat samassa elämäntilanteessa kuin itse. Todellisuus on paljastunut harmillisen toiseksi. Toivon, että pian pääsen irti näistä sivuista kokonaan, sillä se parantaisi elämänlaatuani.
Siinä siis rehellinen mielipiteeni. (ja IHAN RAUHASSA saa alapeukuttaa. Sehän täällä osataan.)
21 sama ongelma. Muiden törttöily on kirjaimellisesti sairaan koukuttavaa
On-off -suhde, kestänyt n. 10 vuotta, ei suuria vaikutuksia. Oma pikku salaisuus, vähän kuin omien pierujen haistelu.
Olen saanut selville, miten ihmiset oikeasti ajattelevat ja se on minusta kiinnostavaa. Olen saanut apua asioihin, joissa olen ollut liian "hyväuskoinen" ja sinisilmäinen. Joskus olen saanut yllättävää tukeakin.
En ole saanut sellaista dissausta ja haukkumista, jollaiseen en olisi joskus lapsena törmännyt oikeassakin elämässä, kun ihmiset vielä olivat raadollisempia toisilleen, kuin oikeat ajatuksensa peittävinä aikuisina. Eihän se kivalle tunnu, mutta tiedän, että useimmiten haukkujan taustalla on hänen oma paha vointinsa, ei minun huonouteni.
Ei sitten millään tavalla, muutaman hyvän vinkin olen saanut. Kyllä täällä on asiallistakin keskustelua, pitää vähän otsikkoa katsoa mitä alkaa lukemaan. Ei kannata ottaa niin tosissaan tälläisiä kirjoituksia, löysätkää vähän nutturaa :D
Itse kun en lähtökohtaisesti osaa odottaa ventovierailta ihmisiltä anonyymeinä tukea netissä, niin en ehkä siksi ole pettynyt.
Mielestäni eri asia on jonkin ihmisiä tiiviisti yhdistävän tekijän ympärille muodostunut nettiyhteisö; vaikka sekin olisi anonyymi (esim. nimimerkein) niin henki pysyy täysin toisenlaisena, eli hyvänä, kannustavan ja tukevana. Siitäkin minulla on kokemusta. Omaa pahaa oloa ei siis oksenneta toisten päälle.
24
Mietin aina toisinaan, että onko ihmiset oikeasti ajatuksissaan niin mustavalkoisia, kuin tällä palstalla antavat ymmärtää. Ja onko tuo vastaantulemani teini yksi niistä, joka tänne kirjoittaa provoilevia vastauksiaan.
Olen todella yllättynyt miten mustavalkoisia, rasistisia, juntteja ihmiset ovat. Miten paljon suomessa on sivistymättömiä moukkia!!! Suvaitsemattomuutta, tietämättömyyttä, silkkaa ennakkoluuloa, ilkeäyttä ja ennenkaikkea halua ilkeillä. Tämä ihmisten pahantahtoisuus osaa aina yllättää. Ei edes haluta ymmärtää erilaisia elämänratkaisuja. Lihavat ovat saastaa, maahanmuuttajan ovat saastaa, duunarit ovat tyhmiä jne. kaikenlaisia typeriä ja rasistia ennakkoluuloja!
Toisaalta koska täälä palstalla käy monia ihmisiä, erilaisilla taustoilla ja koulutuksilla niin täälä saa asiaan kuin asiaan vastauksen! Lisäksi AV tietää kaiken aina ensin; ennen lehtiä jo saa lukea mitä tapahtui missäkin päin Suomea, ja juoruja.
Itse haluan uskoa, että nettivihakirjoituksia ei pidä ottaa tosissaan; vihakirjoituksia kirjoittavat onnettomat ihmiset, jotka purkavat pahaaoloaan, joten ei todellakan kerro syvän kansankerroksen fiiliksistä tai ajatuksista. Normaali Suomalainen on suht suvaitsevainen, ymmärtäväinen ja ihan OK tyyppi, näin ajattelen.
Pidän äiti-ihmisiä kohtalaisen vajakkeina, ja katson niitä säälien missä niitä sitten satun tapaamaankin.