Kuinka suhtautua itseä nuorempaan, sporttiseen ihailijaan?
Olen aivan häkeltynyt, kun itseäni yli 7 vuotta nuorempi mies hakeutuu jatkuvasti seuraani. Olen pari kertaa käynyt kahvillakin hänen kanssaan ja olemme jutelleet kaikesta mahdollisesta, mutta en vain osaa suhtautua. Varmaan eniten ihmettelen, ettei hän piiritä mieluummin jotain urheilullista naista, koska itse en harrasta oikeastaan mitään urheilullista. Olen ennemminkin ihan taviskroppainen keski-ikäinen nainen (42 v). Mies on kuitenkin kai aika kiltti eikä erityisemmin harrasta naisten metsästystä.
On tietysti mahdollista, että mies ei vain ole ottanut selvää iästäni ja luulee nuoremmaksi. Mutta miten tähän tilanteeseen pitäisi suhtautua?
Kommentit (40)
Ei 7 vuotta ole mikään ikäero kun on kyse tuon ikäisistä ihmisistä.
Ja mitä siihen kroppaan tulee... kaikesta huolimatta väitän enemmistön miehistä pitävän "tavallista" naista viehättävämpänä kuin mitään fitness-pimua. Mediasta vaan helposti saa toisen kuvan. Kas kun proteiinimömmöjä, laihdutuskuureja, kuntosalijäsenyyksiä jne. on parempi myydä kuin tavallisuutta. Että älä ainakaan sitä mieti.
Kiva kuulla, että olen ehkä turhaan hämilläni. Jotenkin vaan on tullut sellainen vaikutelma, että kaikki käy jatkuvasti salilla ja että on melkein pakko olla timmi ollakseen hyvä tyyppi.
Ai niin, kummallakaan ei ole lapsia.
ap
Ai se oli 7 vuotta, luin että 17. :) Eihän tuo nyt ole ikäero eikä mikään. Ja olet selvästi miehen naismakuun, älä turhaan epäile itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:51"]
Ai se oli 7 vuotta, luin että 17. :) Eihän tuo nyt ole ikäero eikä mikään. Ja olet selvästi miehen naismakuun, älä turhaan epäile itseäsi.
[/quote]Yli 7, melkein 8 itse asiassa. Täytyy koittaa ottaa rennosti. Olen vain jo kauhulla miettinyt, millaista yhteinen tulevaisuus olisi. Mieheen iskisi viidenkympin villitys ja itse olisin noin 60. :(
ap
Olet aivan liian pitkällä. Kaikki miehet pakenevat, jos alat heti miettiä tulecia vuosikymmeniä yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:06"]
Olet aivan liian pitkällä. Kaikki miehet pakenevat, jos alat heti miettiä tulecia vuosikymmeniä yhdessä.
[/quote]Niin no en tietenkään sano miehelle yhtään mitään tällaisista mietteistä. Olen yrittänyt vain olla kaverillinen eli en ainakaan halua tyrkyttää itseäni. Mutta kyllä sen huomaa, että hän on kiinnostunut muutenkin kuin kaverina.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:57"]
Yli 7, melkein 8 itse asiassa. Täytyy koittaa ottaa rennosti. Olen vain jo kauhulla miettinyt, millaista yhteinen tulevaisuus olisi. Mieheen iskisi viidenkympin villitys ja itse olisin noin 60. :(
ap
[/quote]
Iskee se villitys ja vaihtelunhalu sellaisiinkiin miehiin, joilla on itseä paljon nuorempi vaimo, että ei sen takia kannata jättää suhdetta väliin!
Jos se kokee sut turvallisena isosiskona tai äitihahmona?
Jostain syystä takerrun aspergerimaisesti tuohon sporttisuuteen. Suhtautuisitko siis eri tavalla nuorempaaan komistukseen, jos se olisi vähemmän sporttinen?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:57"]
Yli 7, melkein 8 itse asiassa. Täytyy koittaa ottaa rennosti. Olen vain jo kauhulla miettinyt, millaista yhteinen tulevaisuus olisi. Mieheen iskisi viidenkympin villitys ja itse olisin noin 60. :(
ap
[/quote]
Iskee se villitys ja vaihtelunhalu sellaisiinkiin miehiin, joilla on itseä paljon nuorempi vaimo, että ei sen takia kannata jättää suhdetta väliin!
[/quote]Mutta jos se iskee helpommin, kun vaimo on jo vanha?
ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:22"]
Jos se kokee sut turvallisena isosiskona tai äitihahmona?
[/quote]Vaikea sanoa, mitä siellä taustalla on. Käsittääkseni hänellä on ihan hyvät välit äitinsä ja sisarustensa kanssa eli pitävät yhteyttä ja tapaavat säännöllisesti.
ap
Voi ei, miten olet noin epävarma itsestäsi? Ei tuo ikäero ole edes suuri. Ja rakkaus kestää jos kestää, yksilöistähän se on kiinni. Mutta ehkä sun on parempi sitten unohtaa koko ihminen, kun olet noin pessimistinen koko asian suhteen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:25"]
Jostain syystä takerrun aspergerimaisesti tuohon sporttisuuteen. Suhtautuisitko siis eri tavalla nuorempaaan komistukseen, jos se olisi vähemmän sporttinen?
[/quote]Luultavasti suhtautuisin. Tämä nuori mies on sen tyyppinen, että saisi varmaan helposti seuraa. En yleensä katsele miesten vartaloita, mutta nyt en ole voinut olla huomaamatta sitä, kun on poikkeuksellisen hyvä kroppa. Ja todellakin paljon urheilullisia harrastuksia toisin kuin itselläni.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:33"]
Voi ei, miten olet noin epävarma itsestäsi? Ei tuo ikäero ole edes suuri. Ja rakkaus kestää jos kestää, yksilöistähän se on kiinni. Mutta ehkä sun on parempi sitten unohtaa koko ihminen, kun olet noin pessimistinen koko asian suhteen.
[/quote]Mikä sitten on suuri tai liian suuri ikäero?
En aio vielä unohtaa. Kai tässä saa vähän pohdiskella tilannetta?
ap
Eihän ihminen ole vain kroppansa - kyllä normaalijärkinen ihminen vähän muitakin ulottuvuuksia mahdolliselta kumppaniltaan odottaa. Omasta mielestäni suuri ikäero alkaa olla siinä 15 vuoden kohdilla, mutta sekin on kyllä yksilökysymys. Ja mitä vanhempia ko. ihmiset ovat, sitä vähemmän iällä on lopulla merkitystä.
Ala harrastelemaan jotain fyysistä, jos jostain syystä tunnet alemmuutta tuon spottisuuden suhteen. Luulenpa kyllä, että miehelle sillä ei ole merkitystä kun haluaa sinua kerran tapailla.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:46"]
Eihän ihminen ole vain kroppansa - kyllä normaalijärkinen ihminen vähän muitakin ulottuvuuksia mahdolliselta kumppaniltaan odottaa. Omasta mielestäni suuri ikäero alkaa olla siinä 15 vuoden kohdilla, mutta sekin on kyllä yksilökysymys. Ja mitä vanhempia ko. ihmiset ovat, sitä vähemmän iällä on lopulla merkitystä.
Ala harrastelemaan jotain fyysistä, jos jostain syystä tunnet alemmuutta tuon spottisuuden suhteen. Luulenpa kyllä, että miehelle sillä ei ole merkitystä kun haluaa sinua kerran tapailla.
[/quote]Pitäisi tietysti ihan itseni takia alkaa harrastaa jotain liikuntaa. Olen aina jotenkin inhonnut kaikkea, missä pitää mennä johonkin pukukoppiin vaihtamaan vaatteet. Talviurheilulajit taas ovat aivan kauheita niitten välineitten takia (en osaa hiihtää enkä luistella). Koululiikuntakin oli täysin pakkopullaa.
ap
Meillä ikäeroa 13v (mies nuorempi) ja 5 vuotta ollaan oltu yhdessä :)
Osta kuntopyörä ja käsipainot kotiin. Ala käymään kävelylenkeillä. Kyllähän noita vaihtoehtoja löytyy, jos oikeesti jotain haluaa harrastaa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:03"]
Meillä ikäeroa 13v (mies nuorempi) ja 5 vuotta ollaan oltu yhdessä :)
[/quote]Olisi kiva kuulla enemmänkin.
ap
Mikä ongelma tuo on? Anna miehen itsensä päättää, mistä hän pitää. Jos sinä pidät hänestä, tutustu ja katso, mitä tapahtuu.