Mitä teil on tänään päivälliseksi?
Ja monelta yleensä syötte päivällisen? Kokkaatteko itse?
Ajattelin ite tehdä jotain lohkoperunaa, kanaa ja salaattia. En jaksais keksiä muuta
Kommentit (40)
Uunissa hautumassa olut-lihapata, valmista muutaman tunnin päästä :)
Lohta ja perunaa oli lounaaksi. Päivällistä syövät vain lapset ja se on makaronilaatikkoa. Huomenna lounas perheen kesken stroganoff ja päivällinen lapsille samaa makaronilaatikkoa.
Meillä on tänään ohraa, kanankoipia ja kasviksia. Ja syöminen menee varmaan tuonne lähemmäs puolta kuutta. Viiden ja kuuden välillä syödään yleensä päivällinen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:35"]
Ja monelta yleensä syötte päivällisen? Kokkaatteko itse?
Ajattelin ite tehdä jotain lohkoperunaa, kanaa ja salaattia. En jaksais keksiä muuta
[/quote]
Tortilloja tehtiin. Poikkeuksellisen aikaisin koska ollaan menossa illaksi luistelemaan ja sen jälkeen tuskin jaksetaan muuta kuin iltapala.
Huomenna appelsiiniankkaa ja riisiä sekä wokkia.
Jauhelihakeitto. Mies sai toivoa. Kahden maissa syötiin.
mä söin lounaaksi lautasellisen toissapäiväistä nakkisoppaa. Nyt söin lapsen kanssa vastavalmistunutta makaroonilaatikkoa. Illalla tehdään vielä tortilloja. Syön samana päivänä kolmea eri lämmintä ruokaa erittäin harvoin, joten tämä ei ollut tyypillinen päivä. Meillä kokataan kohtalaisen paljon, pääasiassa perusruokaa, viikonloppuisin välillä kalliimpaa tai muuten vaan jotain herkkuja.
Luonaaksi kahvia ja voileipiä, lapselle maksalaatikkoa. Kohta alan tekemään kinkku-kasvispiirakkaa ja salaattia. Lapselle pakasteesta kalaleikkeitä ja jotain perunaa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:18"]
Sushia
[/quote]
Teekö itse? Jos teet, niin millaisia paloja?
Itse olen koukussa kotitekoisiin nigeihin, joiden sisällä on lohta, tuorejuustoa, kurkkua, ruohosipulia, porkkanaa ja tietenkin wasabia sekä riisiä.
Uudet "lempiherkut" ovat hakusessa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:18"]
Sushia
[/quote]
Itse olen koukussa kotitekoisiin nigeihin, joiden sisällä on lohta, tuorejuustoa, kurkkua, ruohosipulia, porkkanaa ja tietenkin wasabia sekä riisiä.
Tänään tekee mieli vähän itämaistyyppistä safkaa, joten teen alkuun muutaman palan sushia kullekin, pääruoaksi mies paistaa seesamiöljyssä lihaa inkiväärin, chilin ja sitruunaruohon kanssa. Jälkkäriks kypsennettyjä päärynöitä jonkunnäköisessä matcha-siirapissa (saa nähdä minkälaista saadaan aikaiseksi!). Muut ottaa varmaan vielä viiniäkin, mutta mulla on tipaton menossa. Syödään seiskan-puol kasin maissa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:03"]
Meillä oli lounas klo 13, syötiin savukala-simpukkakeittoa. Päivällinen on noin 19.30, tänään tehdään grillattu broileri, sen kanssa tulista chili-hedelmä-vihannessalaattia. Itse tehdään aina ruuat.
[/quote]
Tuo chili-hedelmäsalaatti kiinnostais, miten teet?
[/quote]
Ei ole mitään ohjetta. Sekoitan vain eri hedelmiä ja kasviksia, mitä sattuu olemaan kaapissa tai on hyvännäköistä kaupassa. Punaista chiliä ja valkosipulia, korianteria.
Lohkoperunoita, naudan entrecote-pihvejä,pippurikermakastiketta, fetasalaattia, punaviiniä (lapselle maitoa). Jälkkäriksi Lidlin suklaajätskiä! Ihanan "kevyttä".. :D
Syödään tuossa kuuden jälkeen, kunhan mies ja poika tuleva pojan futistreeneistä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:18"]
Sushia
[/quote]
[/quote]
Joo ite niita vasailtiin, tehtiin ihan perus maki sushia ja sisaan laitetaan lohta, porkkanaa ja avokadoa tietty riisin lisaksi. Wasabit viela siihe ni hitsi kun on hyvaa!
nautaa punaviinikastikkeessa, itsetehdyt maustelohkoperunat, tuoresalaattia, kera punkun ja jälkkäriksi brunbergin suukot
Päivälliseksi tulee kanaa tikka, dalia, kasviscurrya, tomaattirelishiä, kurkkuraitaa ja raakoja kasviksia (kurkkua, porkkanaa, paprikaa). Päivällinen meillä syödään n. kl 19.
Lounas syötiin kahdelta ja se oli kukkakaalimuusia ja juustokastikkeella gratinoitua seitä sekä salaattia. Jälkkäriksi sokeritonta marjarahkaa.
Aamiaisella oli munakokkelia, mung-ituja, verigreippiä ja jugurtti-marjajuomaa. (turkkilaista, loraus kermaa, mustikoita ja mansikoita)
Meillä on varmaan spagettia, pestoa ja kanaa. Tai vietnamilaista possua ja riisiä. En ole vielä päättänyt. Syödään varmaan klo 20-21, kunhan on saunottu ja lenkitetty koira.