Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat

Vierailija
25.01.2014 |

Teidän perus päivän syömiset ja liikkumiset, mitkä on tavoitteet ja miten on sujunut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viisi kertaa päivässä. Aamulla ruisleivän tai näkkileivän, levitteellä, salaatilla ja 17 prosenttisella juustolla/ kalkkunaleikkeellä. Päivällä syön kasvispainotteisen lounaan töissä. Välipalana usein banaani. Päivällisellä salaattia/ vihanneksia, pari pientä perunaa tai 1,5 desiä tummaa riisiä tai tummaa makaroonia/pastaa, sekä lihaa/ kalaa tai kanaa n. 150 grammaa tai 1, 5 desiä kastiketta.

Iltapalana joko ruisleipä tai turkkilaista jugurttia, välillä dippilautanen. Liikunta on vielä suunnittelun tasolla, mutta työni on kyllä aika fyysistä, paljon nosteluja ja puolijuoksua paikasta toiseen.

Vierailija
2/3 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:28"]

Syön viisi kertaa päivässä. Aamulla ruisleivän tai näkkileivän, levitteellä, salaatilla ja 17 prosenttisella juustolla/ kalkkunaleikkeellä. Päivällä syön kasvispainotteisen lounaan töissä. Välipalana usein banaani. Päivällisellä salaattia/ vihanneksia, pari pientä perunaa tai 1,5 desiä tummaa riisiä tai tummaa makaroonia/pastaa, sekä lihaa/ kalaa tai kanaa n. 150 grammaa tai 1, 5 desiä kastiketta.

Iltapalana joko ruisleipä tai turkkilaista jugurttia, välillä dippilautanen. Liikunta on vielä suunnittelun tasolla, mutta työni on kyllä aika fyysistä, paljon nosteluja ja puolijuoksua paikasta toiseen.

[/quote]

Olen myös juonut edelleen silloin tällöin pari lasillista viiniä, ja syönyt muutaman kerran pienesti herkkuja, sillä haluan tästä elämäntavan, johon myös herkut toisinaan kuuluvat. Paino on kuitenkin pudonnut tasaisesti kilon viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lasi appelsiinimehua ja kaurapuuro tai munakas. Lounaaksi salaatti, jossa useimmiten pinaattia, katkarapuja/tonnikalaa/raejuustoa ja sen lisäksi mitä kaapista löytyy, tomaattia, paprikaa, auringonkukansiemeniä, avokadoa, mozzarellaa jne. Illalla lämmin ruoka, yleensä kanaa/kalaa/lihaa ja lisuketta, esim. juureksia tai kasviksia. Iltapalaksi tarvittaessa joko kaurapuuro tai munakas (se jota ei ole aamulla syönyt), yleensä ei kyllä ole tarvetta enää iltapalaan. 

Viikonloppuisin sama aamupala, mutta yleensä vain yksi ateria päivässä, nyt ollaan oltu pari kertaa ystävien luona illallisella viikonloppuisin ja siellä olen syönyt sitä mitä tarjotaan (ruokaa, en herkkuja silloinkaan). Tuolloin myös lasi tai pari punaviiniä.

Liikkunut en ole vielä juurikaan, tällä hetkellä on menossa sen verran kiireinen elämänvaihe eli käyn päivisin töissä ja iltaisin opiskelen. Viikonloppuisin olen tehnyt pitkiä kävelylenkkejä, jonkin verran olen heilutellut kahvakuulaa kotona. Onneksi opiskeluja on enää pari kuukautta jäljellä, joten sitten ehdin paremmin kuntosalille ja säännöllisiin harrastuksiin. Ja toisaalta hyvä että ehtii saada ruokavalion kuntoon ensin ja vasta sitten keskittyä liikuntaan (olen ehkä hiukan hidas ja menee aikaa tottua kaikkeen, luulen että totaalinen elämäntapamuutos kerralla ei mulle onnistuisi helposti).

Hyvin on mennyt tähän asti, on lähtenyt reilu kolme kiloa kolmessa viikossa. Olen jakanut tavoitteen pienempiin osiin, yhteensä haluaisin pudottaa n. 20 kg, mutta nyt ensi alkuun tavoite on 5kg kahdessa kuukaudessa, ja jos sitä tahtia mennään niin syksyllä olisin tavoitteessa. Mutta todennäköisesti ainakin sitten myöhemmin pitää lisätä liikuntaakin ihan reippaasti, jotta tahti jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme