Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirosanojen ja wt:n halveksijat inhottaa

Vierailija
25.01.2014 |

Minua inhottaa itsensä muiden yläpuolelle nostavat ihmiset.

Jos on vaikkapa punaiseksi värjätty tukka, on täten wt ja huono ihminen. Kiroileminen oikeassa tilanteessa on aivan tervetullutta. Pikkupervoilu liitossa puolison kesken on ihan tervettä.

Olen niin kyllästynyt turhaan hienosteluun ja paheksuntaan. Pienikin särö persoonassa on muka väärin. Itseään niin hienona pitävät pyrkyrit haluavat pönkittää sivistystään ja asemaansa paheksumalla "alempia".

Vaikka sitä me juuri ollaan: Pieniä virheitä, tunteita ja elävää elämää. En edes halua tavata sitä ihmistä joka kauhistelee kaikkea nk. epähienoa. Miten joku voi elää niin ettei elämänmakuiset mokat näkyisi. Jokainen meistä pieree, sanoo joskus hölmösti, suuttuu.. Vai kuka ei?

Ja kyllä, minulla on asiat hyvin, en ole nk. wt, köyhä, lihava.. jne. Olen vain kyllästynyt "sivustaseuraaja".

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirosanojen halveksiminen ja ihmisen leimaaminen jollain mystisen typerällä wt-leimalla ovat aivan eri asioita.

Vierailija
2/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:24"]

Kirosanojen halveksiminen ja ihmisen leimaaminen jollain mystisen typerällä wt-leimalla ovat aivan eri asioita.

[/quote]

Toisten alemmaksi läpsimistä se on kaikki tyynni. Mikä kirosanoissa on niin kamalaa? Voimasana oikeassa paikassa on joskus ihan kohdallaan.

Eri asia v-sanaa pilkkuna käyttävät teinit, nyt puhutana aikuisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu! Mä sit varmaan oon sitä WT:tä, vaikkei punasta tukkaa ookkaa. Kiroilen ja käyttäydyn muutenki epäsoviinaisesti. Flirttailen vieraile miehille ja tykkään pukeutua provosoivasti. On tatuointeja ja lävistys. Tykkään kaksmielisistä jutuista ja olen muutenkin rento. Junttirokki on mun juttu, eikä kotini ole musta-valko-harmaa-steriili sisustuslehden mallikuva design esineillä, vaan siel on tavarat vähä huiskinhaiskin. Huudan "tarvittaessa" lapsilleni (ja miehelle) tai pompin niitten kanssa trampalla tai leikin lumisotaa :)   WT(?) and proud of it!  

Vierailija
4/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin! Sellainen teennäinen pakotettu hymy harmaapersoonaisen ihmisen naamalla kun tapahtuu jotain poikkeavaa.. Hyi.

Vierailija
5/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:31"]

No vittu! Mä sit varmaan oon sitä WT:tä, vaikkei punasta tukkaa ookkaa. Kiroilen ja käyttäydyn muutenki epäsoviinaisesti. Flirttailen vieraile miehille ja tykkään pukeutua provosoivasti. On tatuointeja ja lävistys. Tykkään kaksmielisistä jutuista ja olen muutenkin rento. Junttirokki on mun juttu, eikä kotini ole musta-valko-harmaa-steriili sisustuslehden mallikuva design esineillä, vaan siel on tavarat vähä huiskinhaiskin. Huudan "tarvittaessa" lapsilleni (ja miehelle) tai pompin niitten kanssa trampalla tai leikin lumisotaa :)   WT(?) and proud of it!  

[/quote]

Oikeaa elämää eikä blogikulissia.

Vierailija
6/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:31"]

[/quote]

Oikeaa elämää eikä blogikulissia.

Vierailija
7/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:28"]

[/quote]

Toisten alemmaksi läpsimistä se on kaikki tyynni. Mikä kirosanoissa on niin kamalaa? Voimasana oikeassa paikassa on joskus ihan kohdallaan.

[/quote]

Luultavasti puhuimme hiukan eri asiasta. Tässä mielessä minä "halveksin kirosanoja": jos niitä käytetään keskustelussa (puhutussa tai vaikka täällä) toisen vaientamiseen, toisen mielipiteen mitätöimiseen sen sijaan, että osattaisiin kuunnella mitä toinen sanoo ja vastata siihen asiallisesti.

Ehkä tuo oli selvää. "Halveksin kirosanoja" myös siinä mielessä, että minua yksinkertaisesti vaivaa, jos joku ei saa jotain tarinaansa kerrottua ilman kirosanoja. Tässäkin joku yksittäinen "sitten se helevetin tolppa välähti ja sain sakot" vielä jonkinlaisena turhautumisen ilmaisuna menee, mutta jos sama jatkuu lauseesta toiseen, alkaa tuntua, että olisi muutakin kuunneltavaa kuin asianomaisen pärinät.

Vierailija
8/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

Luultavasti puhuimme hiukan eri asiasta. Tässä mielessä minä "halveksin kirosanoja": jos niitä käytetään keskustelussa (puhutussa tai vaikka täällä) toisen vaientamiseen, toisen mielipiteen mitätöimiseen sen sijaan, että osattaisiin kuunnella mitä toinen sanoo ja vastata siihen asiallisesti.

Ehkä tuo oli selvää. "Halveksin kirosanoja" myös siinä mielessä, että minua yksinkertaisesti vaivaa, jos joku ei saa jotain tarinaansa kerrottua ilman kirosanoja. Tässäkin joku yksittäinen "sitten se helevetin tolppa välähti ja sain sakot" vielä jonkinlaisena turhautumisen ilmaisuna menee, mutta jos sama jatkuu lauseesta toiseen, alkaa tuntua, että olisi muutakin kuunneltavaa kuin asianomaisen pärinät.

[/quote]

Oletko ottanut tämän ketjun henkilökohtaisesti? En tiedä kuka olet.

Kirosana on voimakas (ja ruma) sana, mitä sellaista kavahtamaan. Miten jonkun voi pelkällä kiroilulla vaientaa tai mitätöidä? Puhutko nyt siis oikeastaan haukkumisesta?

Vierailija
9/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos - tai kun - ei osaa kirjoittaa lausetta ilman genitaaleja on alaluokkaa. Mitenkään kyseistä alaluokkaa ylenkatsomatta. :D

Vierailija
10/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:46"]

Jos - tai kun - ei osaa kirjoittaa lausetta ilman genitaaleja on alaluokkaa. Mitenkään kyseistä alaluokkaa ylenkatsomatta. :D

[/quote]

Entä jos osaa muttei aina halua? Millä lailla alaluokkaa?

Just tätä en tajua: Mikä siinä kirosanassa sinänsä on niin hirveän kamalaa?

Vierailija
11/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen kanssasi samaa mieltä näistä itsensä muiden yläpuolelle nostavista ihmisistä mutta wt ei ole oikeastaan haukkumasana. Se kuvaa tietynlaista pahaasuopaa, ennakkoluuloista ja tyhmänylpeään asennetta elämään ja muihin ihmisiin. Ihan samoin uusnatsi tai muslimiterroristi eivät ole haukkumasanoja.

Punainen tukka tai kiroilu ei tee ihmisestä wt:tä mutta hämmästyttävän usein wt:illä on tiettyjä tunnusmerkkejä joista heidät voi tunnistaa. Aivan samoin kuin uusnatseilla voi olla tunnusmerkit voivat olla kalju, maiharit ja pilottitakki.

Vierailija
12/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Haista sinä vittu.

Vierailija
13/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Hymiöiden käyttö kertoo, ettei kirjoittaja ole tarpeeksi lahjakas ilmaistakseen itseään sanallisesti. Alaluokkaa olet siis itsekin.

Vierailija
14/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:57"]

Ap, olen kanssasi samaa mieltä näistä itsensä muiden yläpuolelle nostavista ihmisistä mutta wt ei ole oikeastaan haukkumasana. Se kuvaa tietynlaista pahaasuopaa, ennakkoluuloista ja tyhmänylpeään asennetta elämään ja muihin ihmisiin. Ihan samoin uusnatsi tai muslimiterroristi eivät ole haukkumasanoja.

Punainen tukka tai kiroilu ei tee ihmisestä wt:tä mutta hämmästyttävän usein wt:illä on tiettyjä tunnusmerkkejä joista heidät voi tunnistaa. Aivan samoin kuin uusnatseilla voi olla tunnusmerkit voivat olla kalju, maiharit ja pilottitakki.

[/quote]

Jep, olisi tullut vaan turhan pitkä aloitusviesti jos olisin kaikki tunnusmerkit ladellut..

Mutta ihan totta puhut. Minusta juuri sellainen hapan turhantärkeys on mielestäni yksi selkeimmistä epävarmuuden merkeistä. Kuten myös kykenemättömyys antaa jokaisen kukkasen kukkia, vaikka peruna olisikin.

-ap

Vierailija
15/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko ottanut tämän ketjun henkilökohtaisesti? En tiedä kuka olet.

Kirosana on voimakas (ja ruma) sana, mitä sellaista kavahtamaan. Miten jonkun voi pelkällä kiroilulla vaientaa tai mitätöidä? Puhutko nyt siis oikeastaan haukkumisesta?

[/quote]

En ole ottanut lainkaan henkilökohtaisesti. Yritin vain selittää ajatustani nimenomaan siitä syystä että kysyit. Onnistuin varmaan vain keskinkertaisesti!

Vierailija
16/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:57"]

[/quote]Aivan järkyttävää paskaa suollat.

Vierailija
17/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:07"]

En ole ottanut lainkaan henkilökohtaisesti. Yritin vain selittää ajatustani nimenomaan siitä syystä että kysyit. Onnistuin varmaan vain keskinkertaisesti!

[/quote]

Taidamme puhua vain eri asiasta sitten..

Ruusunpunaisessa maailmassani aikuinen kirosanojen käyttäjä kyllä osaa ilmaista itseään ilmankin. Ihan kuten ilman hymiöitäkin, kuten joku edellä näppärästi huomautti.

-ap

Vierailija
18/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijjaa!? Noemmää sit WT:tä ookkaa! :)

Musta ei pahansuopaa ja ennakkoluulosta saa tekemälläkää, päibvastoin!

*se yks joka aiemmin tunnusti sellanen olevansa*

Vierailija
19/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi, että tarkoittiko 12 että wt on pahansuopa ja ennakkoluuloton vai että wt:tä haukkumasanana käyttävät on pahansuopia ja ennakkoluulottomia?

Vierailija
20/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:32"]

Mulle jäi epäselväksi, että tarkoittiko 12 että wt on pahansuopa ja ennakkoluuloton vai että wt:tä haukkumasanana käyttävät on pahansuopia ja ennakkoluulottomia?

[/quote]

Jaa. Enpä arvannut, että sen voi ymmärtää noinkin. Joo, tarkoitin siis sanalla wt kuvataan yleensä ihmisiä jotka ovat ennakkoluuloisia, pahansuopia ja tyhmänylpeitä.

Happamille turhantärkeilijöille, jotka muka-loukkaantuvat muiden kirosanojen käytöstä,  täytyy keksiä joku oma sanansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan