Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirosanojen ja wt:n halveksijat inhottaa

Vierailija
25.01.2014 |

Minua inhottaa itsensä muiden yläpuolelle nostavat ihmiset.

Jos on vaikkapa punaiseksi värjätty tukka, on täten wt ja huono ihminen. Kiroileminen oikeassa tilanteessa on aivan tervetullutta. Pikkupervoilu liitossa puolison kesken on ihan tervettä.

Olen niin kyllästynyt turhaan hienosteluun ja paheksuntaan. Pienikin särö persoonassa on muka väärin. Itseään niin hienona pitävät pyrkyrit haluavat pönkittää sivistystään ja asemaansa paheksumalla "alempia".

Vaikka sitä me juuri ollaan: Pieniä virheitä, tunteita ja elävää elämää. En edes halua tavata sitä ihmistä joka kauhistelee kaikkea nk. epähienoa. Miten joku voi elää niin ettei elämänmakuiset mokat näkyisi. Jokainen meistä pieree, sanoo joskus hölmösti, suuttuu.. Vai kuka ei?

Ja kyllä, minulla on asiat hyvin, en ole nk. wt, köyhä, lihava.. jne. Olen vain kyllästynyt "sivustaseuraaja".

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:12"]

Miksi muuten tämä wt-termiä viljelevä "ylimystö" viettää aikaansa tämän laatupalstan lisäksi esim. Seiskan sivuilla ja suoli24 mielenterveysfoorumeilla? Eivätkö roskalehden ja roskajuorujen lukijat itsekin ole tätä nk. roskaväkeä?

[/quote]

Kovapa olet olettamaan. Perhe-elämästä, mieltä painavista asioista ja suhdekiemuroista kiinnostunut eksyy tänne. Ei välttämättä noille toisille sivustoille.

[/quote]Ymmärsitkö ollenkaan kysymystä? Ihan kiistatta on selvää, että sama pieni mutta äänekäs kirjoittajakunta seikkailee näillä pyhän kolminaisuuden areenoilla, kuuluit sinä siihen tai et. Jos et, niin kysymys ei koskenut sinua joten turhaan riensit vastaamaan. Tosin kyllähän jo pelkkä täällä roikkuminen jostain kertoo...

Vierailija
42/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:12"]

Miksi muuten tämä wt-termiä viljelevä "ylimystö" viettää aikaansa tämän laatupalstan lisäksi esim. Seiskan sivuilla ja suoli24 mielenterveysfoorumeilla? Eivätkö roskalehden ja roskajuorujen lukijat itsekin ole tätä nk. roskaväkeä?

[/quote]

Kovapa olet olettamaan. Perhe-elämästä, mieltä painavista asioista ja suhdekiemuroista kiinnostunut eksyy tänne. Ei välttämättä noille toisille sivustoille.

[/quote]Ymmärsitkö ollenkaan kysymystä? Ihan kiistatta on selvää, että sama pieni mutta äänekäs kirjoittajakunta seikkailee näillä pyhän kolminaisuuden areenoilla, kuuluit sinä siihen tai et. Jos et, niin kysymys ei koskenut sinua joten turhaan riensit vastaamaan. Tosin kyllähän jo pelkkä täällä roikkuminen jostain kertoo...

[/quote]

Uskoni ihmisiin on ehkä vain erilainen kuin sinulla.

Tätä foorumia voi käyttää monella tavalla. Toiset tulevat provosoimaan ja haukkumaan, toiset tuntemaan paremmuutta, toiset jopa huonommuutta. Joku eksyi googlen kautta sattumalta ja näki sivupalkissa ketjun? Ehkä joku jopa tulee tänne oikeastikin poimimaan mielenkiintoisen aiheen siksi aikaa, kun lasagne kypsyy uunissa? Kerran viikossa, kuukaudessa tai päivässä. En lähtisi liian kärkkäästi tällä palstalla kirjoittavaa luokittelemaan sen kummemmin mihinkään suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paheksuvia ja hyväksyviä hyväosaisia. Luonnekysymys.

Vierailija
44/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:31"]

No vittu! Mä sit varmaan oon sitä WT:tä, vaikkei punasta tukkaa ookkaa. Kiroilen ja käyttäydyn muutenki epäsoviinaisesti. Flirttailen vieraile miehille ja tykkään pukeutua provosoivasti. On tatuointeja ja lävistys. Tykkään kaksmielisistä jutuista ja olen muutenkin rento. Junttirokki on mun juttu, eikä kotini ole musta-valko-harmaa-steriili sisustuslehden mallikuva design esineillä, vaan siel on tavarat vähä huiskinhaiskin. Huudan "tarvittaessa" lapsilleni (ja miehelle) tai pompin niitten kanssa trampalla tai leikin lumisotaa :)   WT(?) and proud of it!  

[/quote]

Minä olen lähes kaikessa vastakohtasi. Ja elän juuri sellaista elämää kuin haluan.

Vierailija
45/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:36"]

No vittu! Mä sit varmaan oon sitä WT:tä, vaikkei punasta tukkaa ookkaa. Kiroilen ja käyttäydyn muutenki epäsoviinaisesti. Flirttailen vieraile miehille ja tykkään pukeutua provosoivasti. On tatuointeja ja lävistys. Tykkään kaksmielisistä jutuista ja olen muutenkin rento. Junttirokki on mun juttu, eikä kotini ole musta-valko-harmaa-steriili sisustuslehden mallikuva design esineillä, vaan siel on tavarat vähä huiskinhaiskin. Huudan "tarvittaessa" lapsilleni (ja miehelle) tai pompin niitten kanssa trampalla tai leikin lumisotaa :)   WT(?) and proud of it!  

[/quote]

Minä olen lähes kaikessa vastakohtasi. Ja elän juuri sellaista elämää kuin haluan.

[/quote]

No eipä tuo sitä edeltäväkään onnettomalta vaikuta.

Vierailija
46/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei. Mutta aimmin sanottiin, että vain tuo on oikeaa elämää. Tässä ketjussa nimenomaan annetaan ymmärtää niin.

Vierailija
47/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei. Mutta aimmin sanottiin, että vain tuo on oikeaa elämää. Tässä ketjussa nimenomaan annetaan ymmärtää niin.

[/quote]

Missä sanottiin? Turha ottaa itseesi, ole suoraselkäisesti se kuka olet. Ei tarvitse verrata muihin.

Vierailija
48/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten varmaan snobi, mutta mun mielestä aikuisten pitäisi osata ilmaista itseään ilman kiroilua, varsinkin jos paikalla on lapsia. Tietty eri asia, jos vaikka lyö vasaralla sormeen ja siinä joku yksittäinen ärräpää sattuu lipsahtamaan. Sen sijaan keskustelutilanteessa välimerkkien korvaaminen kirosanoilla antaa todella juntin kuvan.

Vierailija
49/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä vähän mitä tarkoitatte juntti -sanalla. Menisitkö jumalaa pelkäävää, perhettään rakastavaa nuorta maalaispoikaa paheksumaan? Eikö hänkin ole juntti?

Vierailija
50/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sanotaanko vaikka 17v maalaispoikaa. Tai 45v perheenisää?

t:50

Vierailija
51/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:01"]

Mä olen sitten varmaan snobi, mutta mun mielestä aikuisten pitäisi osata ilmaista itseään ilman kiroilua, varsinkin jos paikalla on lapsia. Tietty eri asia, jos vaikka lyö vasaralla sormeen ja siinä joku yksittäinen ärräpää sattuu lipsahtamaan. Sen sijaan keskustelutilanteessa välimerkkien korvaaminen kirosanoilla antaa todella juntin kuvan.

[/quote]

Mitä sitten vaikka antaa juntin kuvan? 

Vierailija
52/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:24"]

Kirosanojen halveksiminen ja ihmisen leimaaminen jollain mystisen typerällä wt-leimalla ovat aivan eri asioita.

[/quote]

Toisten alemmaksi läpsimistä se on kaikki tyynni. Mikä kirosanoissa on niin kamalaa? Voimasana oikeassa paikassa on joskus ihan kohdallaan.

Eri asia v-sanaa pilkkuna käyttävät teinit, nyt puhutana aikuisista.

[/quote]

Useinhan tuota v-sanaa täälläkin palstalla viljellään ja se minusta ainakin tuntuu tökeröltä käytökseltä, aivan kuin teinit tuolla kauppakeskuksissa. Huomionhakuisuuttahan se on. Kun keskusteluaiheet liikkuvat vaikkapa kasvatusasioissa ja kun väliin heitellään v-sanoilla höystettyjä kommentteja niin minusta aina tuntuu, että tämän henkilön oma kasvaminen on jäänyt pahasti kesken. Vai onko näillä henkilöillä tapana puhua esim lapsille ja kumppanille kiroillen tai solvaten? Käsittääkseni kuitenkin  esim opettajat puuttuvat kiroiluun koulussa. Harvassa työpaikassakaan voi tuollaista kieltä käyttää. JOO, ylennän itseni ja pidän henkilöitä juntteina, jotka eivät osaa ilmaista muuten itseään kuin kiroilemalla. Eikä punainen tukka pane ketään kiroilemaan.

Vierailija
53/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:01"]

[/quote]

Mitä sitten vaikka antaa juntin kuvan? 

[/quote]

Oi voi voi apua!! Mitä ne naapuritkin ajattelee! Hirvittävä ajatuskin jos joku on kanssani erimieltä!

..:)

Vierailija
54/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Murkkuikä vaan jatkuu.......

Vierailija
55/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:31"]

Kirosanojen halveksiminen ja ihmisen leimaaminen jollain mystisen typerällä wt-leimalla ovat aivan eri asioita.

[/quote]

Toisten alemmaksi läpsimistä se on kaikki tyynni. Mikä kirosanoissa on niin kamalaa? Voimasana oikeassa paikassa on joskus ihan kohdallaan.

[/quote]

Useinhan tuota v-sanaa täälläkin palstalla viljellään ja se minusta ainakin tuntuu tökeröltä käytökseltä, aivan kuin teinit tuolla kauppakeskuksissa. Huomionhakuisuuttahan se on. Kun keskusteluaiheet liikkuvat vaikkapa kasvatusasioissa ja kun väliin heitellään v-sanoilla höystettyjä kommentteja niin minusta aina tuntuu, että tämän henkilön oma kasvaminen on jäänyt pahasti kesken. Vai onko näillä henkilöillä tapana puhua esim lapsille ja kumppanille kiroillen tai solvaten? Käsittääkseni kuitenkin  esim opettajat puuttuvat kiroiluun koulussa. Harvassa työpaikassakaan voi tuollaista kieltä käyttää. JOO, ylennän itseni ja pidän henkilöitä juntteina, jotka eivät osaa ilmaista muuten itseään kuin kiroilemalla. Eikä punainen tukka pane ketään kiroilemaan.

[/quote]

Kommenttisi on jokseenkin turhauttavaa näsäviisastelua mistä näkee, ettei ketjua ole jaksettu lukea ajatuksella läpi ennen vastaamista..

Alleviivattuna muutama väärinymmärryksesi näin aluksi. Olisit välttynyt kirjoittamasta tätä jos keskittyisit tekemiseesti. Lue enemmän, kirjoita vähemmän.

Vierailija
56/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kiroilu on luonnollista ja osa elämäänne. Meille kaikille näin ei ole.

S e l k e ä ä ja y k s i n k e r t a i s t a, vai mitä? Moni meistä on saanut hyvän kotikasvatuksen. Olen pahoillani siitä, että teillä näin ei ole tapahtunut.

Vierailija
57/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, Hyacinth Bucket!

Vierailija
58/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kommenttisi on jokseenkin turhauttavaa näsäviisastelua mistä näkee, ettei ketjua ole jaksettu lukea ajatuksella läpi ennen vastaamista..

Alleviivattuna muutama väärinymmärryksesi näin aluksi. Olisit välttynyt kirjoittamasta tätä jos keskittyisit tekemiseesti. Lue enemmän, kirjoita vähemmän.

[/quote]

No kukapa näitä kaikkia kommentteja jaksaakaan lukea, on tärkeämpääkin lukemista ! Otsikkona oli " Kirosanojen halveksijoiden inhotus" tuota wt:tä en tunne, enpä tiedä mitä se tarkottaa.

Lähdin kirjoittamaan siksi, että kiroilu tekstistä luettuna hyvin arkipäiväisten  asioiden yhteydessä tuntuu tökeröltä. Kun luen jonkun kommentin monella vitulla höystettynä, koko mielipide häviää. Itse  uskon, että suurin osa meistä pienten lasten vanhemmista ei käytä alapään nimityksiä arkipäiväisessä keskustelussa. Pikkusen moukkamainen kuva tulee henkilöstä, joka ei saa mielipidettään muuten esille kuin samaa v.....a hokemalla. Näitä teinejä luultavasti, runsaasta kiroilusta päätellen, kirjoittelee useinkin  vauva-palstalle.

Eri asia on jossain tunnekuohussa kirota täräyttää, mutta ei kai tätä av-palstaa tarvitse niin tunteella ottaa?

Vierailija
59/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Menepä moneenkin ihan kunnianarvoisaan työpaikkaan kahvitunnille, voit yllättyä kiroilun määrästä.

Vierailija
60/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:15"]

No kukapa näitä kaikkia kommentteja jaksaakaan lukea, on tärkeämpääkin lukemista !

[/quote]

Miksi osallistut keskusteluun jos et edes tiedä mistä puhutaan/on puhuttu. Liikaa tekstiä liian vähän kuvia?