Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirosanojen ja wt:n halveksijat inhottaa

Vierailija
25.01.2014 |

Minua inhottaa itsensä muiden yläpuolelle nostavat ihmiset.

Jos on vaikkapa punaiseksi värjätty tukka, on täten wt ja huono ihminen. Kiroileminen oikeassa tilanteessa on aivan tervetullutta. Pikkupervoilu liitossa puolison kesken on ihan tervettä.

Olen niin kyllästynyt turhaan hienosteluun ja paheksuntaan. Pienikin särö persoonassa on muka väärin. Itseään niin hienona pitävät pyrkyrit haluavat pönkittää sivistystään ja asemaansa paheksumalla "alempia".

Vaikka sitä me juuri ollaan: Pieniä virheitä, tunteita ja elävää elämää. En edes halua tavata sitä ihmistä joka kauhistelee kaikkea nk. epähienoa. Miten joku voi elää niin ettei elämänmakuiset mokat näkyisi. Jokainen meistä pieree, sanoo joskus hölmösti, suuttuu.. Vai kuka ei?

Ja kyllä, minulla on asiat hyvin, en ole nk. wt, köyhä, lihava.. jne. Olen vain kyllästynyt "sivustaseuraaja".

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:44"]

Teille kiroilu on luonnollista ja osa elämäänne. Meille kaikille näin ei ole.

S e l k e ä ä ja y k s i n k e r t a i s t a, vai mitä? Moni meistä on saanut hyvän kotikasvatuksen. Olen pahoillani siitä, että teillä näin ei ole tapahtunut.

[/quote]

Vittu! Kyllä me hyvän kotikasvatuksen saaneetkin osaamme kiroilla.

Vierailija
62/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:24"]

Kirosanojen halveksiminen ja ihmisen leimaaminen jollain mystisen typerällä wt-leimalla ovat aivan eri asioita.

[/quote]

Toisten alemmaksi läpsimistä se on kaikki tyynni. Mikä kirosanoissa on niin kamalaa? Voimasana oikeassa paikassa on joskus ihan kohdallaan.

Eri asia v-sanaa pilkkuna käyttävät teinit, nyt puhutana aikuisista.

[/quote]

Useinhan tuota v-sanaa täälläkin palstalla viljellään ja se minusta ainakin tuntuu tökeröltä käytökseltä, aivan kuin teinit tuolla kauppakeskuksissa. Huomionhakuisuuttahan se on. Kun keskusteluaiheet liikkuvat vaikkapa kasvatusasioissa ja kun väliin heitellään v-sanoilla höystettyjä kommentteja niin minusta aina tuntuu, että tämän henkilön oma kasvaminen on jäänyt pahasti kesken. Vai onko näillä henkilöillä tapana puhua esim lapsille ja kumppanille kiroillen tai solvaten? Käsittääkseni kuitenkin  esim opettajat puuttuvat kiroiluun koulussa. Harvassa työpaikassakaan voi tuollaista kieltä käyttää. JOO, ylennän itseni ja pidän henkilöitä juntteina, jotka eivät osaa ilmaista muuten itseään kuin kiroilemalla. Eikä punainen tukka pane ketään kiroilemaan.

[/quote]

Menepä moneenkin ihan kunnianarvoisaan työpaikkaan kahvitunnille, voit yllättyä kiroilun määrästä.

[/quote]

Ei minun työpaikalla ainakaan kukaan kiroile tavallisessa kahvipöytäkeskustelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:15"]

No kukapa näitä kaikkia kommentteja jaksaakaan lukea, on tärkeämpääkin lukemista !

[/quote]

Miksi osallistut keskusteluun jos et edes tiedä mistä puhutaan/on puhuttu. Liikaa tekstiä liian vähän kuvia?

[/quote]

No eikö aihe ollut tämä, kiroilu ja siihen suhtautuminen  ja siihen esitin kommenttini. Ja edelleen olen sitä mieltä, että itseään voi ilmaista kiroilemattakin.  Ja joka aikuisena  tarvitsee paljon näitä voima-sanoja, on joko sivistymätön tai huomionhakuinen. Varsinkin palstalla, missä puhutaan perheiden asioista. Toivotko itse, että lapsesi osaa hillitä kielensä vai onko hienompaa, että roiskii kirosanoja puheen höysteeksi vanhempiensa tyyliin?

Vierailija
64/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:15"]

No kukapa näitä kaikkia kommentteja jaksaakaan lukea, on tärkeämpääkin lukemista !

[/quote]

Miksi osallistut keskusteluun jos et edes tiedä mistä puhutaan/on puhuttu. Liikaa tekstiä liian vähän kuvia?

[/quote]

No eikö aihe ollut tämä, kiroilu ja siihen suhtautuminen  ja siihen esitin kommenttini. Ja edelleen olen sitä mieltä, että itseään voi ilmaista kiroilemattakin.  Ja joka aikuisena  tarvitsee paljon näitä voima-sanoja, on joko sivistymätön tai huomionhakuinen. Varsinkin palstalla, missä puhutaan perheiden asioista. Toivotko itse, että lapsesi osaa hillitä kielensä vai onko hienompaa, että roiskii kirosanoja puheen höysteeksi vanhempiensa tyyliin?

[/quote]

Oletan, että perheen asioista puhuvat aikuiset. Lapset eivätsitä kautta kirosanoja oli. Aikuisen ei tarvitse käyttää voimasanoja, mutta joskus ovat paikallaan. Voi ilmaista tunteensa ilmankin, mutta se ei ole maatakaatavaa jos joskus ärräpää pääsee. Lapsille ei kirosanoja opeteta, käytetään aikuisten kesken.

Tosin ei silloin kun seurassa on joku aikuinen joka vetää herneen nenään siitä, että "haetaan huomiota" tai on "sivistymätön". Itse haen aikuisten kesken rentoa seuraa ja välitöntä keskustalua ilman, että tarvitsee kummemmin sensuroida aiheita tai sanoja.

Vierailija
65/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on jokaisen oma asia, mutta jatkuva kiroilu esimerkiksi bussissa, kaupassa, kadulla tai kahvilassa on todella, todella epäkohteliasta, piittaamatonta ja - suorastaan typerää. 

Käyttäisit edes jonkinlaista vaihtelua sanavalinnoissasi, toistuva "voi vittu, voi vittu, voi vittu" on osoitus järjen ja käytöstapojen puutteesta. 

Vierailija
66/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletan, että perheen asioista puhuvat aikuiset. Lapset eivätsitä kautta kirosanoja oli. Aikuisen ei tarvitse käyttää voimasanoja, mutta joskus ovat paikallaan. Voi ilmaista tunteensa ilmankin, mutta se ei ole maatakaatavaa jos joskus ärräpää pääsee. Lapsille ei kirosanoja opeteta, käytetään aikuisten kesken.

Tosin ei silloin kun seurassa on joku aikuinen joka vetää herneen nenään siitä, että "haetaan huomiota" tai on "sivistymätön". Itse haen aikuisten kesken rentoa seuraa ja välitöntä keskustalua ilman, että tarvitsee kummemmin sensuroida aiheita tai sanoja."

Jos on tyylinä kirjoittaa tekstiin paljon kirosanoja, se tyyli on ehkäpä myös puheessa, näin oletan? Eikä sitä omaa puhetyyliään edes välttämättä huomaa. Itsekin pidän rennosta yhdessäolosta, mutta omaan tuttavapiiriini kyllä kuuluukin vain sellaisia, joiden ei tarvitse yhtenään kiroilla. Eikä seurassani kukaan sensuroi puheitaan. Omassa lapsuuden perheessäni vanhemmat eivät kiroilleet, enkä itse eikä miehenikään kiroile muuten kuin jos joku iso harmi sattuu. Olisko se luonnon valinta johdattanut tällaiset vähän kiroilevat yhteen : )

Vierailija
67/67 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:09"]

"Oletan, että perheen asioista puhuvat aikuiset. Lapset eivätsitä kautta kirosanoja oli. Aikuisen ei tarvitse käyttää voimasanoja, mutta joskus ovat paikallaan. Voi ilmaista tunteensa ilmankin, mutta se ei ole maatakaatavaa jos joskus ärräpää pääsee. Lapsille ei kirosanoja opeteta, käytetään aikuisten kesken.

Tosin ei silloin kun seurassa on joku aikuinen joka vetää herneen nenään siitä, että "haetaan huomiota" tai on "sivistymätön". Itse haen aikuisten kesken rentoa seuraa ja välitöntä keskustalua ilman, että tarvitsee kummemmin sensuroida aiheita tai sanoja."

Jos on tyylinä kirjoittaa tekstiin paljon kirosanoja, se tyyli on ehkäpä myös puheessa, näin oletan? Eikä sitä omaa puhetyyliään edes välttämättä huomaa. Itsekin pidän rennosta yhdessäolosta, mutta omaan tuttavapiiriini kyllä kuuluukin vain sellaisia, joiden ei tarvitse yhtenään kiroilla. Eikä seurassani kukaan sensuroi puheitaan. Omassa lapsuuden perheessäni vanhemmat eivät kiroilleet, enkä itse eikä miehenikään kiroile muuten kuin jos joku iso harmi sattuu. Olisko se luonnon valinta johdattanut tällaiset vähän kiroilevat yhteen : )

[/quote]

Joku sanoo joskus, sinä sanot yhtenään. Tahallista väärinymmärrystä.