Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko järkevintä tehdä abortti?

Vierailija
25.01.2014 |

Minulla oli ennen joulua lyhyt suhde erääseen mieheen, ja kerran hekumassa unohtui ehkäisy. Nyt olen sitten raskaana ja välit tulehtuivat heti tähän mieheen. Nyt menossa rv 9 ja tämä mulkku painostaa tekemään abortin ja uhkailee tekevänsä elämästäni helvettiä jos pidän lapsen. Olen ollut ihan sekaisin vauvakuumeesta ja hormoneista enkä ikinä haluaisi mennä keskeyttämään raskautta, mutta on kai sitten pakko..? Sanoi Esimerkiksi järjestävänsä huoltajuuskiistoja Ym. Voiko tämä päättyä onnellisesti?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 puhuu todella asiaa!

Abortti on tässä(kin) tilanteessa se paras vaihtoehto.

Vierailija
22/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy ihmisiä (kuten kirjoittaja 17), jotka kertovat saaneensa ihan hyvän elämän, vaikka jompi kumpi vanhemmista(häneltä siis puuttui äiti) ei olekaan ollut mukana arjessa. Mutta kuinka paljon onkaan niitä lapsia, jotka kärsivät siitä, että eivät elä ehjässä perheessä? Oletko ap miettinyt sitä, mistä mahdollinen poikalapsesi saisi isän mallin? Ymmärrätkö millainen miehen nälkä pojilla on, kun äiti osaa kyllä askarrella, mutta ei osaa auttaa mopon tulpan vaihdossa? Tiedätkö, kuinka paljon yksinhuoltajaäitien lapsia jonottaa miestä tukiaikuiseksi?

Suomessa tehdään lukuisia abortteja (muistaakseni 10 000 kpl) vuodessa, ja vain tosiharva aborttia katuu. Se on hyvä ratkaisu AINA silloin, kun edes miettii, onko abortti järkevää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. En kertonut itsestäni paljoa, minulla on ennestään jo 4vuotias tytär ja olen jo yksinhuoltaja. Hänen isänsä lähti pari vuotta sitten. Tekeekö tämä tästä vieläkin sekavamman vai helpomman päätöksen..

Vierailija
24/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä ratkaisu. Hyvät ratkaisut eivät aina tunnu mukavilta, mutta sinun tapauksessasi en näe mitään syytä jatkaa raskautta. On ihan myytti, että moni katuisi aborttia. monelle se on suuri helpotus.

Vierailija
25/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:32"]

Aina löytyy ihmisiä (kuten kirjoittaja 17), jotka kertovat saaneensa ihan hyvän elämän, vaikka jompi kumpi vanhemmista(häneltä siis puuttui äiti) ei olekaan ollut mukana arjessa. Mutta kuinka paljon onkaan niitä lapsia, jotka kärsivät siitä, että eivät elä ehjässä perheessä? 

[/quote]

Voi elämä näitä perusteluja! Olisiko minutkin pitänyt jälkiabortoida 3 vuotiaana, kun vanhemmat erosivat, ettei minun tarvitsisi kärsiä, kun minulla ei ollut enää ehjää perhettä. Ja samoin kaikkien eroavien perheiden lapset tappaa, etteivät joutuisi kärsimään? Erotilastot ainakin kaunistuisivat kertaheitolla, jos tuollainen käytäntö otettaisiin käyttöön..

Ehjä ja toimiva perhe on ideaali, johon jokaisella lapsella on oikeus, mutta oikeus saada elää on suurempi! Älä sen takia tee aborttia, ettet pysty tarjoamaan lapselle klassista ydinperhettä. Yksikin rakastava ja turvallinen aikuinen riittää. Itsellä se ei ollut isä, eikä edes äiti, jolla oli eron jälkeen kiire päästä kehittelemään uusperhevirityksiä, vaan ihana rakas mummoni. Kiitos mummo!

Vierailija
26/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:51"]

Olisiko minutkin pitänyt jälkiabortoida 3 vuotiaana?

[/quote]

vastaus marttyyrikysymykseesi: kyllä, ehdottomasti.

Vierailija
27/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmoittanut ikääsi. Ei aborttia vain sen takia että mies haluaa. Pidät lapsen ja mies kuvioista pois.

Vierailija
28/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sikiöllä ole mitään "oikeutta elää". Eihän se edes selviäisi hengissä isäntäorganismin ulkopuolella. Ei synytyminen ole mikään siunaus. Paljon parempihan ihmisen on olla syntymättä.

Vierailija
29/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29vuotias

t:ap

Vierailija
30/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29vuotias

t:ap

Vierailija
31/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa mellastaa niitä miehiä, joiden mielestä heidän pitäisi vapaasti saada harrastaa seksiä ilman mitään vastuuta. Menkään steriloitavaksi, niin ei tarvitse painostaa naisia aborttiin vahingon sattuessa. Ja kumiahan kannattaa sterilaatiostakin huolimatta aina käyttää irto-/lyhytaikaisissa suhteissa.

Vierailija
32/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että ap haluaa lapsen. Mieti, oliko yhtään sellaista ajatusta ennen kuin tulit raskaaksi. Vai tuliko se vasta raskaushormonien myötä? 

Miehelle ajatus on selvästi järkyttävä. Jos päätät pitää lapsen, kyllä mieskin siihen sopeutuu. Tavalla tai toiselle. Elatusmaksuja voit häneltä vaatia, jos niin haluat, mutta se voi tietenkin hankaloittaa suhdetta lapsen isään. Toisaalta mies on ilmeisesti ilmaissut kuitenkin haluavansa olla isä lapselle, jos lapsen pidät, joten ilmeisesti hän kuitenkin osallistuisi lapsen elämään. (Jos et sitä pyri estämään). Luulen, että hän ei nyt halua lasta sinun kanssasi, mutta jotenkin tajuaa, että ei voisi myöskään sulkea elämästään ulos omaa biologista lastaan, jos sellaisen saisi ja siitä tietäisi. Anna siis hänelle aikaa sopeutua tilanteeseen ja mietitte sitten, miten elämän järjestätte käytännössä lapsen synnyttä. Jos haluat pitää lapsen.

Jos olet valmis pitämään huolta lapsesta yksin ja lapsen haluat, niin pidä lapsi. Jos lapsi saa myös isänsä kanssa suhteen niin hienoa. Jos ilmenee ongelmia miehen kanssa niin aina on mahdollista jättää yhteys isään mahdollisimman vähälle. Ei hänellä ole mitään mahdollisuuksia saada huoltajuutta, jos hän on vaatinut sinua tekemään abortin ja järjestää riitoja tms. Se, että vanhemmat eivät kykene yhteistyössä hoitamaan lapsen asioita, on peruste määrä yksinhuoltajuus silloinkin kun on aiemmin ollut yhteishuoltajuus, ja sinulla nyt lähtökohtaisesti tulisi olemaan yksinhuoltajuus alunperin.

Vierailija
33/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää on tehdä abortti ja lapsi sitten jonkun kanssa joka haluas isäksi ja tulee kanssasi vähän pidempään toimeen.

Mutta tekemämme ratkaisut ei aina ole järkeviä...

Vierailija
34/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä aborttia, jos itse lapsen haluat pitää. Jos pelkäät miehen alkavan tulevaisuudessa kiusaamaan, niin säästä viestejä/nauhota puheluja (saako niin tehdä?) jossa mies uhkailujansa esittää. Auttaa varmasti sua huoltajuuden saamisessa, jos mies alkaa sillä pelleileen.

Vierailija
35/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karusellia olet järjestämässä elämääsi: lapsella nro 1 on yksi isä ja lapsella nro 2 sitten toinen, joka ei lasta edes halua. Kyllä piisaa isovanhempia ja tätejä ja setiä ympärilläsi, kun niitä usean miehen kautta pikkuperheeseesi hankit. Sanoit vielä, että asut pienellä paikkakunnalla. Kuinkahan todennäköistä on lapsen nro 2 jälkeen saada kunnollista parisuhteeseen sitoutuvaa miestä rinnallesi? Ehkä yhden entisen isän miehet voivat hyväksyä, mutta että niitä lapsia olisi jo tehty "ennen minua" kahden kanssa, niin kyllä alkaisi ainakin itseä hirvittää.

Vierailija
36/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vaikuta normaalilta. Sinuna en olisi hänen lähellään enää raskausaikana. Pelottavan kuuloinen tapaus. Kyllä aikuinen mies kantaa vastuunsa, jos itse on ollut mukana jättämässä ehkäisyä väliin. Raskauden mahdollisuus on aina olemassa. Siksi kannattaa todella miettiä, kenen kanssa yhtyy.

Jos alkaa oikein vaivoiksi uhkailla, ota poliisiin yhteys.

Vierailija
37/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso esikoistasi ja mieti pystyisitkö tappamaan hänet. Samanlainen, pienemmässä koossa oleva, sinulla on kohdussasi.

Vierailija
38/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kohdussa on joukko aktiivisesti jakautuvia soluja, sellainen pikkuinen ällö klimppi, jonka pyyhkäisisit talouspaperilla äkkiä pois pöydältä, jos sattuisit huomaamaan. Et todellakaan voi verrata tätä alkiota omaan, olemassa jo olevaan lapseesi!

Vierailija
39/51 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten pystynyt menemään keskeytykseen. Tällä hetkellä kiva olo, kun siitä isästä ei ole enää kuulunut mitään :) en usko että tulen ikinä katumaan päätöstäni

t: ap

Vierailija
40/51 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse 18 vuotiaana abortin. Syy, etten tiennyt kenen on ja lukiokin oli kesken. Olin parisuhteessa, mutta ois ollut kamalaa jos ei oiskaan ollut avokin näköinen