onko järkevintä tehdä abortti?
Minulla oli ennen joulua lyhyt suhde erääseen mieheen, ja kerran hekumassa unohtui ehkäisy. Nyt olen sitten raskaana ja välit tulehtuivat heti tähän mieheen. Nyt menossa rv 9 ja tämä mulkku painostaa tekemään abortin ja uhkailee tekevänsä elämästäni helvettiä jos pidän lapsen. Olen ollut ihan sekaisin vauvakuumeesta ja hormoneista enkä ikinä haluaisi mennä keskeyttämään raskautta, mutta on kai sitten pakko..? Sanoi Esimerkiksi järjestävänsä huoltajuuskiistoja Ym. Voiko tämä päättyä onnellisesti?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:17"]
Menkään steriloitavaksi, niin ei tarvitse painostaa naisia aborttiin vahingon sattuessa.
[/quote]
Laki estää alle 30-vuotiaita miehiä tekemästä näin. Jos olet oikeasti huolissasi asiasta, kirjoita asiasta kansanedustajallesi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 01:19"]Minulla oli ennen joulua lyhyt suhde erääseen mieheen, ja kerran hekumassa unohtui ehkäisy. Nyt olen sitten raskaana ja välit tulehtuivat heti tähän mieheen. Nyt menossa rv 9 ja tämä mulkku painostaa tekemään abortin ja uhkailee tekevänsä elämästäni helvettiä jos pidän lapsen. Olen ollut ihan sekaisin vauvakuumeesta ja hormoneista enkä ikinä haluaisi mennä keskeyttämään raskautta, mutta on kai sitten pakko..? Sanoi Esimerkiksi järjestävänsä huoltajuuskiistoja Ym. Voiko tämä päättyä onnellisesti?
[/quote]Järkevintä on tehdä abortti jos sitä tarvitsee kysyä täällä!
samanlainen klimppi se esikoinenkin on ollut ja siitä klimpistä tulee samanlainen kuin esikoisesta
Mies on shokissa. Mieli saattaa muuttua, tai sitten ei. Sinä päätät. Onneksi sinulla on jo lapsi, niin tiedät, mihin varautua.
Itselläni kävin samantyylisesti 9 vuotta sitten. Mies jätti, kun tulin raskaaksi, vaikka lapsesta olikin ollut puhetta. Uhkasi tappaa itsensä ja ilmoitti, ettei tule olemaan lapsen elämässä mukana. Toisin kuitenkin kävi. Lapsen syntymän jälkeen mies halusi kantaa vastuunsa ja tunnustaa isyytensä. Elatussopimus tehtiin, mutta ei tapaamissopimusta. Tapaamisia oli harvokseen, mutta ne lisääntyivät pikku hiljaa. Nyt tyttö on 8-vuotias ja on erittäin läheinen isänsä kanssa. Myös minulla ja tytön isällä on nykyään hyvät välit. Tytön isä on kiitellyt monta kertaa, että pidin lapsen. Mutta ei se helppoa ollut, kun oli täysin yksin raskaana ja vauvan kanssa. Kun tytön isä ilmoitti haluavansa tavata lasta, niin teki mieli kieltää, mutta onneksi järki voitti tunteen. Valitettavasti harvoilla vastaavassa tilanteessa olleilla on käynyt yhtä hyvin kuin meillä.
Kannattaa miettiä asiaa ihan käytännön kannalta: selviätkö arjesta 2 lapsen kanssa? Sen äijän voit unohtaa heti kättelyssä, lakkaat vaan pitämästä yhteyttä ja sanot että teit abortin. Säilytä muuten todisteet kaikista uhkauksista, niillä on merkitystä jos äijä vielä palaa elämääsi kiusantekoon.
Päätä asia sitten kun näet alkion ultrassa. Jos alkio ei ole elinkykyinen, abortti on inhimillistä sille ja sinulle. Jos alkio on täysin normaali, voit miettiä uudelleen kuinka teet.
Et ole enää ihan parikymppinen, joten jos koet että voisit lapsen lähtökohtaisesti yksin kasvattaa, tulisitte toimeen ja pärjäisitte, niin pidä lapsi jos itse niin haluat. Ilmoitat vaan miehelle että hän voi jatkaa omaa elämäänsä, ettei hän kuulu teidän elämään, ettet halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Jos lapsi myöhemmin haluaisi tutustua isäänsä, on isäkin saattanut siihen mennessä järkevöityä.
Jos epäilet että et pärjäisi lapsen kanssa etkä tulisi ollenkaan toimeen, et kestäisi katsoa lapsessa isänsä piirteitä, ei välttämättä kannata lasta saada vielä. Voit saada myöhemminkin, kun sopivampi isäkin löytyy.
Ahaa, sulla siis onko yksi lapsi... Siinä tapauksessa en suosittele pitämään tätä. Jos kohtaisit joskus elämäsi miehen ja saisitte lapsen, sinulla olisi jo kolmelle eri miehelle lapsi. Kaksi lasta eri miehille ei myöskään hirveästi nosta pointseja suhdemarkkinoilla..
T. 45
Hyvin huolestuttavalta kuulostaa miehen uhkailut. Hän voi vaatia isyystestin vastoin sinun tahtoasi. Hän voi vaatia yhteishuoltajuutta ja saada sen. Huoltajuuden kanssa tai ilman, hän voi vaatia lasta luokseen asumaan tai haluamaansa tapaamisjärjestelyä. Hän voi käyttää lasta kiusan välineenä ja kostaa lapselle. Hän voi tehdä sinun ja lapsen elämästä helvettiä ja silti pitää tapaamisoikeuden lapseen. Nämä kiusauhkailut ja aborttivaatimukset eivät näitä aikeita syö, valitettavasti. Et voisi jatkaa elämääsi nykyisellä paikkakunnalla, et vapaana pelosta.
Jotta vainoharhaisuus ei voittaisi, niin tekisin sinuna näin. Tilaisin kaikista relevanteista käräjäoikeuksista kopsut miehen kaikista keisseistä. Onko siellä jotain riitoja tai rikoksia? Jos tunnet miehen entisiä naisia, ottaisin heihin yhteyttä tai ehkä pyytäisin läheisen ottamaan yhteyttä. Hanki itsellesi tukea, johon voit luottaa. Jos et lähipiiristä löydä, hanki ammattiapua. Tarkista minunkin neuvoni juristilta. Älä luule, ota selvää. Ensi- tai turvakoti voisi olla nyt sopiva paikka saada tukea.
On myös yksi keino suojautua juridisesti isän oikeuksilta lapseen. Mene naimisiin ja aviomiehestä tulee automaattisesti vauvan jurinen isä. Sitä ei voi (vielä, lakialoite kai käsittelyssä) kumota tosiasiallisen isän toimesta. Voisiko joku ystävä vaikka mennä naimisiin kanssasi tätä varten? Kiusa on silti mahdollinen.
jaahas, esim äiti+äiti blogin perheessä lapsilla on eri isät (ja eri äidit), mutta sehän on vain niin ihanaa kun on kyseessä naispari
Löysinpäs tämän :)
luojan kiitos en tehnyt aborttia. Mulla on nyt aivan ihana 2kk vanha sinappikone ja oon todella onnellinen. Ei ole kyllä hetkeäkään kaduttanut!
tämä mies lopetti uhkailut ja yhteydenpidon kokonaan, ja hyvä niin.
t:ap