onko järkevintä tehdä abortti?
Minulla oli ennen joulua lyhyt suhde erääseen mieheen, ja kerran hekumassa unohtui ehkäisy. Nyt olen sitten raskaana ja välit tulehtuivat heti tähän mieheen. Nyt menossa rv 9 ja tämä mulkku painostaa tekemään abortin ja uhkailee tekevänsä elämästäni helvettiä jos pidän lapsen. Olen ollut ihan sekaisin vauvakuumeesta ja hormoneista enkä ikinä haluaisi mennä keskeyttämään raskautta, mutta on kai sitten pakko..? Sanoi Esimerkiksi järjestävänsä huoltajuuskiistoja Ym. Voiko tämä päättyä onnellisesti?
Kommentit (51)
Eiköhän tuo tyyppi jo kertonut sinulle suoraan ja rehellisesti minkälainen tulevaisuus on odotettavissa. Mitä mieltä itse olet, pystytkö kestämään kaiken sieltä suunnasta niskaan tulevan paskan?
Onko sinun oltava miehen kanssa tekemisissä? voitko katkaista välit ja antaa hänen vaikka elää luulossa että teit abortin? Ja jos hän aborttiin painostaa niin tuskin alkaa huoltajuutta itselleen vaatimaan!
Jos haluat vauvan älä ihmeessä tee aborttia, voihan olla että kyseessä on ainoa mahdollisuutesi saada lapsi.
En tiedä kestäisinkö jos hän toteuttaa uhkailunsa. Asumme melko pienellä paikkakunnalla ja pelkään nyt jo mitä juoruja on kehitelty. Ajattelin itsekin sitä vaihtoehtoa, että sanon tehneeni abortin ja muutan jonnekin muualle, mutta täällä on kaikki sukulaiset ja ystävät.
Tosi ahdistava tilanne. Menen ensi viikolla ultraan varmistamaan raskauden ja saan sieltä ne keskeytys pillerit, mutta on vielä mahdollisuus perääntyä. Tiedän kyllä että jos nään itse ultrassa sykkeet ja että siellä todellakin on kasvamassa joku, niin en pysty tekemään sitä keskeytystä :(
toisaalta haluanko pilata sen mulkun elämän, kun sanoi että lapsi pilaisi sen.
huoh, tarvitsen aikakoneen :(
Abortti on lähes aina huono vaihtoehto, sekä äidin että lapsen kannalta. Lapsi kuolee ja susta tulee lapseton äiti. Ihan miten vaan asian, kääntäisi tai piilottaisi, niin se on.
Että jos oman lapsesi haluat tappaa niin siitä vaan. Kokemusta löytyy, enkä voi suositella.
En suosittele aborttia jos itse kerran haluat lapsen. En ymmärrä mitä se mies voisi muuta tehdä kuin olla piittaamatta koko lapsesta, eihän sun tarvi kylillä huudella kenen lapsi se on. Enkä todellakaan usko että alkaisi mitään huoltajuuskiistoja tehtailemaan, siinähän sitä sen elämä vasta menisi pilalle.
Toinen juttu sitten on, että haluatko tuollaisen mulkkeron lapsen, kuitenkin joskus on lapselle kerrottava isästä jotain.
En usko että selviäisit henkisesti abortista. Ajattele vaihtoehtoja joissa joko pidät lapsen tai masennut loppuiäksesi. Ja sitäpaitsi ei haukkuva koira pure, anna sen mulkun louskuttaa leukoja. Kyllä ihmisten sympatiat ovat sinun puolella eikä lapsensa hylkäävän isän.
Ei sun tarvitse olla sen miehen kanssa missään tekemisissä, eikä isää merkitä mihinkään papereihin. Saat elatusmaksun Kelalta. Jos haluaa isyyden selvitystä niin voi sitä oikeuden kautta hakea, tuskin viitsii siihen ryhtyä kun ei edes lasta halua. Miksi ryhtyisi sellaiseen tai huoltajuuskiistoihin, jos haluaa että teet abortin? Pidät lapsen etkä pidä mieheen mitään yhteyttä.
Älä tee aborttia. N 18v sitten mulle kävi noin...olin sinisilmäinen ja tottelin miestä-hän oli myös naimisissa ja myöhemmin sekvisi että vaimokin raskaana. Joka vuosi 10.1 mietin että tämä on se päivä kun abortoin. Että nyt hän olisi sen ja sen ikäinen. Sain myöhemminkin kaksi lasta toisen miehen kanssa.joka oli sitä mueltä että "lapsi ei voi olla minun"...
Älä abortoi, mies vain yrittää pelotella sua tekemään abortin! Mulla kävi melkein samalla tavalla, että tulin raskaaksi ja mies yritti saada minut tekemään abortin. Sanoin etten suostu ja nyt minulla on mitä ihanin 10- vuotias tyär. En kadu hetkeäkään! Lapsi näkee isäänsä harvoin mutta lapsi on siihen sopeutunut ja onneksi hänellä on mitä ihanin isäpuoli.
Sinulla on 3 kysymystä:
Onko järkevintä tehdä abortti? ON!
..on kai sitten pakko? Pakko on vain kuolla.
Voiko tämä päättyä onnellisesti? VOI, jos teet abortin.
Yksikään lapsi ei ansaitse tulla maailmaan niin, että hänen isänsä jo valmiiksi vihaa tätä. Et myöskään itse tunnu mitenkään kypsältä äidiksi, kun heilut epämääräisessä hekumassa ehkäisyn unohtaen (toki se on aina kahden asia), mutta jälkiehkäisypillerit on keksitty eli heti tuon kriittisen yhdynnän jälkeen otettu pilleri olisi hoitanut asian. Et vain osannut/halunnut/viitsinyt hankkia sitä.
Voi kun olisi keksitty joku kemikaali, joka olisi hengitysilmassa ja toimisi aina ehkäisynä ja vain kaikki ne. jotka todella ovat kypsiä vanhemmiksi saisivat kemikaalille "estolääkkeen" ja voisivat alkaa lapsentekoon.
Tottakai teet abortin. Älä kurki itse sinne ultraan yhtään, otat ne aborttipillerit ja olet muutaman vuorokauden kuluttua taas vapaa. Yksinhuoltajaäidit eivät ole kovaa valuuttaa avioliittomarkkinoilla. Haluatko jäädä ilman aviomiestä - varmin konsti siihen on hankkia lapsi etukäteen!
Jos haluat lapsen, älä tee aborttia. Sanot sille miehelle, että et tule haluamaan isyyden selvittämistä eikä isän tarvitse vapaaehtoisesti tunnustaa isyyttään. Ja sitten pidät kiinni noista lupauksistasi.
Jätä se mies pois elämästäsi ja ota vauva vastaan.
Teet abortin. Se on järkevää. Vauva sitten, kun on sen oikea aika. Turhaa pelottelua, ettet myöhemmin enää tulisi raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 08:56"]
Sinulla on 3 kysymystä:
Onko järkevintä tehdä abortti? ON!
..on kai sitten pakko? Pakko on vain kuolla.
Voiko tämä päättyä onnellisesti? VOI, jos teet abortin.
Yksikään lapsi ei ansaitse tulla maailmaan niin, että hänen isänsä jo valmiiksi vihaa tätä. Et myöskään itse tunnu mitenkään kypsältä äidiksi, kun heilut epämääräisessä hekumassa ehkäisyn unohtaen (toki se on aina kahden asia), mutta jälkiehkäisypillerit on keksitty eli heti tuon kriittisen yhdynnän jälkeen otettu pilleri olisi hoitanut asian. Et vain osannut/halunnut/viitsinyt hankkia sitä.
Voi kun olisi keksitty joku kemikaali, joka olisi hengitysilmassa ja toimisi aina ehkäisynä ja vain kaikki ne. jotka todella ovat kypsiä vanhemmiksi saisivat kemikaalille "estolääkkeen" ja voisivat alkaa lapsentekoon.
[/quote]
Missään nimessä kenenkään ulkopuolisen tehtävä ei ole kertoa ap:lle, että tämän pitäisi tehdä abortti. On kyse todella isosta asiasta, eikä sitä missään nimessä voi tehdä tuosta noin vaan varsinkin, jos ap itse haluaa pitää lapsen. On todella sairasta painostaa naista aborttiin, jos nainen ei halua. Ihan sama, vaikka raskaus olisi saanut alkunsa huonosta ehkäisystä. Ei se ole mikään syy tehdä aborttia, jos itse haluaa pitää lapsen. Aborttiin hyviä syitä on vain jos äiti ei missään nimessä itse halua lasta, sikiö todetaan vakavasti sairaaksi tai raskaus vaarantaa äidin hengen. Se ettei lapsi saanut alkuaan avioliitossa rakastavan miehen kanssa, ei tarkoita sitä, etteikö lapsella voisi olla ihan tarpeeksi hyvä elämä. Olen minäkin kasvanut äidittä ja ilmankin pärjää, jos on muita "äitihahmoja" ympärillä. Olet idiootti, en voi muuta sanoa...
Tein itse abortin liian tuoreessa suhteessa. Ei olisi kannattanut, en päässyt oikein yli siitä. Vaikka mies oli ihana ja vieressä tuki minua, odotin silti vain sitä hetkeä kun on ok tehdä lapsi, koska menetetty vauva painoi mieltäni. Nyt olen vauvani saanut mutta edelleen muistelen ahdistuksella sitä aikaa kun yritin vain järjellä ajatella koko asiaa.
Järki on näissä jutuissa harvoin se jolla saat hyvän elämän. Jos haluat pitää lapsen, järjestä asia niin. Lastenvalvojalla sanot ettet tiedä isää.
Kun et kerran halua tehdä aborttia, niin älä tee. Älä anna miehen pakottaa sinua siihen. Muuten tulet hautaan saakka miettimään ja kaipaamaan lasta, jota et saanutkaan.
Kiitos mielipiteistä :)
en kyllä vieläkään oikein tiedä mitä teen. Olen vähän arka enkä oikein osaa pitää puoliani, jännittää jos Se mies joskus ilmestyy oven taakse.
en itsekään ymmärrä miksi hän uhkailee noin, mutta silti haluaa sitten olla isä jos päätänkin pitää tämän. Kertoi jo nyt vihaavansa minua. Pari kuukautta sitten muka rakasti :D
t.ap
Hei, jumalauta. Tähän maailmaan ei tarvita enää yhtään lasta, jolla alku on tuollainen. Lapsen saamisessa ei ole kyse SINUN oikeudestasi lapseen vaan LAPSEN OIKEUDESTA hyvään tasapainoiseen elämään.
Tajuatko, minkälaiseen taloudelliseen ja sosiaaliseen kuoppaan ajat itsesi yh-äippänä ja miten jo se vaikuttaa lapsen elämään.
JOKA KERTA kun ihminen joutuu kysymään että kannattaisiko tehdä abortti, se kannattaa. Kun asiat ovat niin hyvin, että lapsi kannattaa oikeasti tehdä tähän maailmaan, tuollainen kysymys ei juolahda edes pieneen mieleenkään. Ja nyt, kuten huomaat, tilanteesei ei selvästikään ole se.
Älä tee lasta ennen kuin sinulla on antaa lapselle oikeasti hyvä elämä.
Kaikenlaisten vatipäiden kanssa sitä ihmiset panee. Teet niinkuin itse haluat.