Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisistä jotka panikoivat heti ensimmäisten pakkasten tultua ja vaihtavat talvirenkaat

Vierailija
21.10.2020 |

Ja sitten viikon päästä taas monta kuukautta täysin kuivat ja lämpimät kelit. Jonkin sortin tyhmyyttä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että talvirenkaitakin pitää vastustaa? En oikein älykkäänä ihmisenä voi arvostaa tuollaista.

Tarviiko tällä jotenkin puolustella sitä kun ei itse pysty niitä vielä vaihtaa?

Eikö se oo ihan järjen köyhyyttää ajella kesärenkailla ja odotella niitä viidensiä pakkasia että voi vaihtaa?

Jos joskus kuulisi edes yhden järjevän syyn olla vaihtamatta heti?

Nastarenkaita saa lain mukaan käyttää vain 1-11. - 31.3. Jos ei tie ole jään tai lumen peittämä, nastat vain rikkovat tietä ja aiheuttavat ilmansaasteita katupölyn muodossa. Etenkin PK-seudull anastarenkaiden käyttö sallitun ajan ulkopuolela, kesäkeleillä aiheuttaa saasteita.

Miksi ei voi suunnitella menojaan niin että ei kulje omalla autolla ollenkaan jos on lunta silloin kun on kesärenkaat alla vielä?

Voi kulta rakas, jotkut menee yöllä töihin jolloin julkinen liikenne ei kulje.

Eli miten suunnittelet menoja kun töihin on pakko mennä?

Sitä paitsi sun tiedot laista on vanhentunut: talvirenkaita saa käyttää JOS keli niin vaatii.

Ja yöllä on liukasta, joten siksi meillä laitettiin jo lauantaina talvirenkaat.

Töihin kun lähdetään n. 4 aamuyöllä...

Vierailija
42/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neliveto, niin ei tarvitse kiirehtiä renkaidenvaihtoa.

Kertoisitko vielä kuinka se neliveto vaikuttaa jarrutusmatkaan tai kaarrepitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vaihdoin. Yksi huoli vähemmän, kun ei tarvitse enää miettiä kelejä niin paljon.

Vierailija
44/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset osaa ajaa pienellä aamuliukkaalla kesärenkaillakin. Toiset ei

Aamuliukkailla ajellaan kesäkumeilla korkeintaan makkarissa. Tai joskus keittiön pöydällä.

t: ajomies

Vierailija
45/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kuinka fiksuja ovatkaan, niitä viimetippaan renkaanvaihdon jättäviä on sitten ekoilla liukkailla tuolla tientukkoina.

Vierailija
46/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtämään mikä saa ihmisen vaihtamaan talvirenkaat jos yhtenä yönä on luvattu pikkupakkasta kun 10 päivän ennuste lupaa n. 10 asteen plussapäiviä siitä eteenpäin. Asun Helsingissä eikä minulle olisi tullut mieleenkään eilen vaihtaa renkaita. Menin eilen kahdeksaksi töihin, enkä ajaessani havainnut minkäänlaista liukkautta tienpinnassa.

Sama ilmiö toistuu joka syksy. Kai nämä ovat nyt valtavan tyytyväisiä kun repivät tienpintaa nastoillaan plussakeleillä seuraavat pari kuukautta. Toisaalta ei minulla asiaan ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa, sen kanssa minun on nyt vain elettävä. Jokainen tehköön miten tahtoo, kunhan tekee sen lain sallimissa rajoissa.

Vierailija
47/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ymmärtämään mikä saa ihmisen vaihtamaan talvirenkaat jos yhtenä yönä on luvattu pikkupakkasta kun 10 päivän ennuste lupaa n. 10 asteen plussapäiviä siitä eteenpäin. Asun Helsingissä eikä minulle olisi tullut mieleenkään eilen vaihtaa renkaita. Menin eilen kahdeksaksi töihin, enkä ajaessani havainnut minkäänlaista liukkautta tienpinnassa.

Mä en ymmärrä miten vaikeata on ymmärtää, että kaikki eivät mene töihin klo 8 aamulla?

Jotkut on tuohon aikaan tehneet jo 4h töitä...

Arvaas kuinka liukasta on kolmen-neljän aikaan yöllä kun sä nukut?

Vierailija
48/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ilmiö toistuu joka syksy. Kai nämä ovat nyt valtavan tyytyväisiä kun repivät tienpintaa nastoillaan plussakeleillä seuraavat pari kuukautta. Toisaalta ei minulla asiaan ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa, sen kanssa minun on nyt vain elettävä. Jokainen tehköön miten tahtoo, kunhan tekee sen lain sallimissa rajoissa.

Asun Espoossa ja täällä oli tuossa yhtenä aamuna vielä 10 maissa peilijäässä kotikatu kun koiraa vein. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä kesäkumeilla tuota jyrkähköä alamäkeä kohti päätietä lipsuttelemaan. Toki olen myös siinä mielessä etuoikeutetussa asemassa että tämän etätyösesongin aikana ei käytännössä ole koskaan tilannetta että olisi PAKKO lähteä ajamaan johonkin ennen kuin tiet ehtivät yön jäljiltä sulaa, kaikillahan sellaista mahdollisuutta ei ole ja niinpä näkyi naapurin ukkokin vaihtavan sairaanhoitajavaimonsa autoon renkaita ennen näitä muutamia kylmempiä öitä.

Vierailija
49/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kyllä itse asiassa paljon kiinnosta kytätä muiden ihmisten talvirenkaiden vaihtoasioita.

Vierailija
50/50 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Espoossa ja täällä oli tuossa yhtenä aamuna vielä 10 maissa peilijäässä kotikatu kun koiraa vein. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä kesäkumeilla tuota jyrkähköä alamäkeä kohti päätietä lipsuttelemaan. Toki olen myös siinä mielessä etuoikeutetussa asemassa että tämän etätyösesongin aikana ei käytännössä ole koskaan tilannetta että olisi PAKKO lähteä ajamaan johonkin ennen kuin tiet ehtivät yön jäljiltä sulaa, kaikillahan sellaista mahdollisuutta ei ole ja niinpä näkyi naapurin ukkokin vaihtavan sairaanhoitajavaimonsa autoon renkaita ennen näitä muutamia kylmempiä öitä.

Juuri näin. Itse olen pari kertaa nuorempana erehtynyt kesärenkailla pidemmälle matkalle ja sääolosuhteet ovat muuttuneet radikaalisti ja lunta alkanut tupruttaa taivaan täydeltä. Vaikka olisi Vatanen, Räikkönen, Häkkinen tai kuka vaan niin kun pito loppuu renkaista se on menoa. On kylmäävä tunne kun auto alkaa mäessä lipua kohti tien reunaan vaikka lasket nopeutta ja teet vastaohjauksen. Lumi ja tie tietysti suli aina seuraavan päivän iltaan mennessä, mutta ei se silloin lohduta yhtään kun tilanne on päällä.

Pyrin itse välttämään hötkyilyä, mutta en minäkään jaksa rengasasioita hoitaa kuukausia aiemmin eikä minulla ole hallia ja nosturia joilla itse vaihtaa renkaita. Joten ymmärrän asian inhimillisen puolen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan