Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kouluttaudun, jotta kuukausipalkka olisi 3000-4000 euroa?

Vierailija
24.01.2014 |

Olen kulttuurialan pätkätyöläinen -ja lopen kyllästynyt todella pieneen palkkaan. Haluaisin kouluttautua/muuten muuttaa alaani niin, että saisin rahaa sen 3000-4000 euroa kuukaudessa. Mutta missä työssä tuommoisia palkkoja saa? Insinööriksi minusta ei ole, sitä on turha ehdottaa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja saa parempaa palkka, jos on aikakausilehdessä töissä. Tai sitten pitää olla kokemusta ja aihepiiri hallussa, niin tuottajana tai toimitussihteerinä voi saada kohtuullista palkkaa. Kirjoittavatoimittaja ei kunnon palkkaa saa, ellei sit ole joku alansa huippu, tai omaa spesifin tietämystä alalta. Ja työpaikkoja katoaa alalta vauhdilla.

Vierailija
22/66 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä, vuosisidonnaisten lisien kanssa 3500e pätevälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasvarastomies, taot urakkaa yövuorossa ni 3500-4000e irtoaa.

Vierailija
24/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:08"]Siis lukio-opettajalla oikeasti voi olla noin kova palkka?

[/quote]

No minä olen peruskoulussa aineenope, ei ylitunteja, 10 v kokemusta, palkka 3500 kuussa. Jos tunteja olisi paljon, ja enemmän lisiä, neljä tonnia ei olisi kaukana. Lukion opet saavat kymmenisen prosenttia parempaa palkkaa, joten moni saa varmasti yli neljä tonnia.

[/quote]

Äläpä puhu paskaa. Akallani normaalit 23 tuntia ma fy ke yläkoulussa, palkka 2800. Työvuosia 7.

[/quote]

Ei voi olla. Peruspalkka on tuota luokkaa, pätevältä opella kaksi ylituntia ja yksi vuosisidonnainen lisä vie varmasti yli kolmen tonnin.

Minulla on lisäksi tva-lisä, ja useassa kunnassa sovittu henk koht lisä joka jaettiin käytännössä kaikille. Ja yhdestä vastuutehtävästä tietty euromääräinen summa. Eli ei ylitunteja, 10v vuosisidonnainen lisä, ja 3500.

Vierailija
25/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkeskuspäivystäjä tienaa reilun 3 tonnia

Vierailija
26/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on virheellinen lähtökohta siinä ajatuksessa että pelkällä koulutuksella saisi automaattisesti korkeampaa palkkaa. Ellei nyt puhuta tietyistä ammateista (lääkärit esim), niin suurin osa paremmin palkatuista töistä järjestyy hyvän onnen, kovan työnteon, oman alan lahjakkuuden ja riskien oton yhdistelmällä. Kulttuurialallakin voi tienata käteen useita tuhansia euroja, jos pääsee esim Unescolle Pariisiin töihin..

Vierailija
27/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä typerää kirjottaa tänne jotain kolmivuorotöitä. Tottakai niistä saa lisien kanssa helposti useamman tonnin, mutta jotenkin ymmärsin aloituksesta että olisi päivätyö hakusessa. Sillon ei ihan helppo ole amk-pohjalla saada neljää tonnia, ainakaan jos olet alle 30v. Mutta insinööri tutaa kannatan minäkin, miehellä (26v) bruttopalkka teknologiayrityksessä 4200e plus auto.

Vierailija
28/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen insinööri ja palkkani on 2700. Edellisessä työpaikassa maksoivat 1800...mutta olin aika epätoivoisessa tilanteessa, kun vaihtoehtona oli olla ilman mitään tuloja työtön. Ei tuo työkään edellisessä kovin vaativaa ole. Nykyisessä olen pikkuhiljaa etenemässä ja palkka oli alussa 2350 pari vuotta sitten, joten eiköhän tuo nouse kun saan pätevyyden tehdä vaativampia hommia. Syytellään palkkojen polkemisesta, mutta vaihtoehto olla ilman mitään..kun tulijoita on, eikä alussa ollut kokemusta millä perustella pyyntöä, vaan oli pakko saada jotain.  

Vierailija
29/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulussa ei riitä aineenopettajalle ylitunteja jää palkka helposti alle kahteen tonniin. Opetustuntimäärä on tuolloin tietysti pieni, mutta hyppytuntien takia voi työpaikalla joutua silti notkumaan saman ajan kuin satasia enemmän tienaava. Työajat vaikeuttavat lisätöiden hankkimista.

Viroista (jos niitä jossain enää edes perustetaan) on kova kilpailu ja kokeneita hakijoita riittää.

Vierailija
30/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:08"]

graafinen suunnittelija

[/quote]

Hahahahahahahahahaha juu kaikki opiskelemaan vaan!

Terv. Graafikko joka unelmoi siitä kolmesta tonnista.

Vierailija
31/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika kova palkkatoive heti alkuun, jos ei ole valmis tekemään vuorotyötä. Hoitoalaa minäkin suosittelisin, mutta se on monesti vuorotyötä. Mutta siten myös vastavalmistunut voi saada tuon summan kuussa. Työllistyminen olisi myös varmaa. Voihan sitä edetä myös hallinnollisiin tehtäviin, joissa saman verran tienaa päivätyössäkin.

Vierailija
32/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:36"]Jos koulussa ei riitä aineenopettajalle ylitunteja jää palkka helposti alle kahteen tonniin. Opetustuntimäärä on tuolloin tietysti pieni, mutta hyppytuntien takia voi työpaikalla joutua silti notkumaan saman ajan kuin satasia enemmän tienaava. Työajat vaikeuttavat lisätöiden hankkimista.

Viroista (jos niitä jossain enää edes perustetaan) on kova kilpailu ja kokeneita hakijoita riittää.

[/quote]

Taas ihan höpöä. Sen 2800 saa ihan ilman ylitunteja, ilman kokemusta. Ylitunnit tuovat sitten palkkaa lisää, jos niitä on. Alle 2000 euroa tulee, jos tekee paljon alle opetusvelvollisuuden. Meidän koulussa on yksi sellainen ope, kymmenillä on täydet tunnit.

Ja kyllä monella paikkakunnalla ainernopet saavat aika helpostikin sen viran, ja niillä vaikeammillakin saa, kun ensin sijaisena saa jalan oven väliin.

Vierailija
33/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:08"]Siis lukio-opettajalla oikeasti voi olla noin kova palkka?

[/quote]

No minä olen peruskoulussa aineenope, ei ylitunteja, 10 v kokemusta, palkka 3500 kuussa. Jos tunteja olisi paljon, ja enemmän lisiä, neljä tonnia ei olisi kaukana. Lukion opet saavat kymmenisen prosenttia parempaa palkkaa, joten moni saa varmasti yli neljä tonnia.

[/quote]

Äläpä puhu paskaa. Akallani normaalit 23 tuntia ma fy ke yläkoulussa, palkka 2800. Työvuosia 7.

[/quote]

Ei voi olla. Peruspalkka on tuota luokkaa, pätevältä opella kaksi ylituntia ja yksi vuosisidonnainen lisä vie varmasti yli kolmen tonnin.

Minulla on lisäksi tva-lisä, ja useassa kunnassa sovittu henk koht lisä joka jaettiin käytännössä kaikille. Ja yhdestä vastuutehtävästä tietty euromääräinen summa. Eli ei ylitunteja, 10v vuosisidonnainen lisä, ja 3500.

[/quote]

Luottaisin kyllä tähän kirjoittajaan, jolla 10 vuoden työhistoria. Kuulostaa erittäin realistiselta open palkalta. Ehkä matikanopen puoliso puhuu käteen jäävästä?

Vierailija
34/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:26"]Mä olen insinööri ja palkkani on 2700. Edellisessä työpaikassa maksoivat 1800...mutta olin aika epätoivoisessa tilanteessa, kun vaihtoehtona oli olla ilman mitään tuloja työtön. Ei tuo työkään edellisessä kovin vaativaa ole. Nykyisessä olen pikkuhiljaa etenemässä ja palkka oli alussa 2350 pari vuotta sitten, joten eiköhän tuo nouse kun saan pätevyyden tehdä vaativampia hommia. Syytellään palkkojen polkemisesta, mutta vaihtoehto olla ilman mitään..kun tulijoita on, eikä alussa ollut kokemusta millä perustella pyyntöä, vaan oli pakko saada jotain.  

[/quote]

Kerrankin joku muukin inssi joka on suunnilleen samassa palkkaluokassa kanssani! Keskusteluja ja palkkataulukkoja kun lukee niin musta tuntuu että olen ainoa joka ei saa jotain >3200 e/kk! Olen 26 v ja palkka 2550 e, sain juuri 200 e korotuksen. Työkokemusta valmistumisen jälkeen 3,5 v. En asu pks:lla.

Vierailija
35/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:36"]Jos koulussa ei riitä aineenopettajalle ylitunteja jää palkka helposti alle kahteen tonniin. Opetustuntimäärä on tuolloin tietysti pieni, mutta hyppytuntien takia voi työpaikalla joutua silti notkumaan saman ajan kuin satasia enemmän tienaava. Työajat vaikeuttavat lisätöiden hankkimista.

[/quote]

Taas ihan höpöä. Sen 2800 saa ihan ilman ylitunteja, ilman kokemusta. Ylitunnit tuovat sitten palkkaa lisää, jos niitä on. Alle 2000 euroa tulee, jos tekee paljon alle opetusvelvollisuuden. Meidän koulussa on yksi sellainen ope, kymmenillä on täydet tunnit.

Ja kyllä monella paikkakunnalla ainernopet saavat aika helpostikin sen viran, ja niillä vaikeammillakin saa, kun ensin sijaisena saa jalan oven väliin.

[/quote]

No ei kyllä saa helposti virkaa ainakaan yliopistopaikkakunnilla tai niiden läheisyydessä. Varsinkin lukiovirkoihin riittää lähemmäs sata hakijaa aina virkaa kohti.

t. 4. viranhakuvuosi menossa

Vierailija
36/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossutantta, ite saan 3600/kk, tosin teen myös virka-ajan ulkopuolisia päivystysvuoroja.

Vierailija
37/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi, DI yksityisellä, lääkäriammatit, proviisori, optikko, isännöitsijä, psykologi.....

Vierailija
38/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun kouluissa pitää sitten olla 3 tai jopa 4 opetettavaa ainetta, että pääsee edes täysille opetustunneille. Ennen riitti 1-2. Vajailla tunneilla saa tietysti vajaata palkkaa.

Vierailija
39/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi ja valtaosa puheterapeuteista saa bruttona yli 3 000 e ihan päivätöistä. Ja molemmilla töitä riittää.

Vierailija
40/66 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ainoastaan ammattikoulun käynyt. On edennyt työpaikassaan hyvin johtotehtäviin asti, ja tienaa tällä hetkellä 3400+auto. Eli opiskele sähköasentajaksi tai putkimieheksi niin tienaat hyvin :) Eikä tarvi tehdä edes ylitunteja tai kolmivuorotyötä.

Tällä vastauksella halusin korostaa ainoastaan sitä, että ei aina ole koulutuksesta kiinni mitä tienaat. Asia on niin monesta muustakin asiasta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan