Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ystäväni oli sanonut vihaavansa lastani!

Vierailija
24.01.2014 |

Ystäväni kertoi tänään kuinka yhteinen ystävämme oli kertonut hänelle vihaavansa yhtä minun lapsistani! Siis häh? Olemme olleet kymmenen vuotta läheisiä ystäviä ja hänen lapsensa ovat mulle yhtä tärkeitä kuin ystäväni ja sitten hän sanoo tällaista minun lapsestani! Miten ihmeessä tähän tulisi reagoida? Tuli kyllä paha mieli pienen lapseni puolesta :(

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:11"]Ei mitään "ihania" lapsia ole olemassakaan, kaikilla on omat mielipiteensä. Jos toisen räkäpersettä ei rakasta, niin mikä ihmeen ongelma siinä on? Aikuinen ihminen keksii varmaan tähdellisempääkin valitettavaa. [/quote]

Mä en yleensä pidä muiden ihmisten lapsista hirveästi, siedän mutta en ole sen tyyppinen ihminen että pitäisin kaikkia lapsia ihanina. Silti on mielestäni todella epäasiallista sanoa toisten lapsia räkäperseiksi, edes yleisellä tasolla. Todella lapsellista ja hävettävää käytöstä.

Vierailija
22/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ystvä, joka sinulle kertoi tuon. Miksi hän halusi loukata sinua? Miksi halusi aiheuttaa sinulle pahaa mieltä ja vaikuttaa negatiivisesti väleihinne tuon toisen ystävän kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa keskusteluissa on kyse kateudesta. Kun harmittaa, että toinen saa olla enkelikiharaisen ja kiltin lapsen kummi, kun itsellä on se omasta mielestään vaatimattomampi kummilapsi, niin keksii ns. tekosyitä, miksi sillä toisella itse asiassa meneekin huonommin. Vihaan kummilastasi on tulkittavissa melko vapaasti niin, että harmittaa, kun saat olla hänen kumminsa.

Aika kateellisesta ja katkerasta ja ennen kaikkea manipuloivasta ihmisestä on joka tapauksessa kyse.

Vierailija
24/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen vihaa pientä lasta tarkoittaa vain sitä ettei sillä aikuisella ole kaikki muumit laakossa...minä en katsoisi tuollaisen ihmisen ystävyyttä säilyttämisen arvoiseksi.

Kaikilla ei kemiat kohtaa mutta jos todella vihaa jotakuta lasta niin hei, pikaisesti pollalääkärille sellainen mars!

Vierailija
25/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen paljon tarvita että joku vinksahtanut aikuinen alkaa inhota jotain lasta. Esim mun siskoni inhosi mun 3-4v poikaani koska poikani ujoutensa takia että juossut iloissaan tätinsä syliin kuten teki rohkea tyttäreni. Tämä riitti siihen että siskoni alkoi suorastaan inhota poikaani...arvatkaas olenko tekemisissä?

Vierailija
26/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:03"]

Miten kiltti 3v lapsi joka tykkää kaikista ja on iloinen, enkelikiharainen suloinen ilmestys voi olla vastenmielinen?? -ap

[/quote]Täytyy olla kateellinen. Jätä sellainen "ystävä".

Vierailija
27/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on minusta tuo 'ystävä' joka kertoo toisen typerän heiton eteenpäin. Kaikki joskus liioittelevat ja sanovat jotain hölmöä, mutta todellinen riidankylväjä on se, joka kertoo tämän vain loukatakseen ja rikkoakseen välejä.

Vierailija
28/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap tuollaisen lausunnon kuullut jonkun kolmannen osapuolen suusta, niin ota se siten, että mikäänhän siinä ei välttämättä ole totta. Selvitä tuo asia pian ihan suoraan kysymällä siltä ystävältäsi, ja jos sittenkin on vielä vastauksena tuo mielipide (varmastikin näet hyvästä ystävästä valehteleeko hän, onko jotenkin ilkeä?) niin ehkä se on sitten siinä ja heippa.

Mutta ihan oikeasti ota huomioon se, että kolmas osapuoli saattaa olla joku ilkeä valehteleva paskanjauhaja. Etkö vielä tiedä miten jopa koreiden ja mukavien sekä suosittujen kuorien taakse sellaiset käärmeet asettuvat? Hän voi olla ilkeä, katkera, saada orkkuja (ne ainoansa) muiden ihmisten suhteiden sotkemisesta, tai mitä ikinä. Älä ikinä uskoa juoruajaa. Piste. Muodosta aina itse omat mielipiteesi ja vasta ajan kanssa, ja jos sulla on vieläpä ystävä tuossa kyseessä. Ystävä, mieti sitä sanaa tarkasti.

Vierailija
29/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 30:n kanssa.

..Itse olen sanonut vihaavani erästä sukulaislasta siksi, koska sitä lasta työnnetään mun kurkusta alas. Annetaan kuvia ja puheet pyörii vain sen lapsen ymärillä. Olen vela ja lapsen avulla osoitetaan ettei sitä hyväksytä.

Tiedän, ettei se ole lapsen vika enkä minä sitä lasta vihaa. Olen joskus suutuspäissäni kahden kesken turheutuneena tiuskaissut näin ja asiayhteydestä irrotettuna kuulostaisi varmasti tosi pahalta.

Tässä yksi näkemys.

Vierailija
30/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:16"]

Tämä ystvä, joka sinulle kertoi tuon. Miksi hän halusi loukata sinua? Miksi halusi aiheuttaa sinulle pahaa mieltä ja vaikuttaa negatiivisesti väleihinne tuon toisen ystävän kanssa?

[/quote]

Ovat saattaneet ihan yhdessä taivastella lapsen kamalaa käytöstä ja tämä on yt heistä reippaampi puhumaan mutta puhuu noin, ihan yhtälailla voisi puhua että joku mummeli arvosteli lapsesi käytöstä jossain paikassa.. Pointti on että ap.n lapsi on käyttäytynyt jotenkin ja se olisi hyvä tietää. Jos sanoo: "Mun mielestä sinun lapsesi on kertakaikkisen karsea kun se tekee näin tai miten se toimii tuollain." niin lähettihän ammutaan.

Vaikka koko Soumi ajattelisi että Marjon lapsi on huonostikäyttäytyvä kun tekee noin jossain tilanteessa niin ei se tee lapsesta huonoa ja kamalaa mutta kun kaikki äidit ei siedä lapsensa arvostelua.

Entä jos menisit itseesi ja mietit myös lapsesi toimintaa ja miten sitä voisi muuttaa kuin vetää puolustuskannan? Puhuuko ihmiset lapsestasi syyttä "pahasti" vai voisiko asiassa olla varaa puuttua tilanteeseen nyt kun siihen voi vielä vaikuttaa vai annatko lapsesta kasvaa pienen tyrannin isompana? Riippuen asiasta joka on lapsessa tämä kamala asia mistä puhutaan niin se on suhteellisen helppo korjata vielä koulussa jonkun ulkopuolisen mutta jos asia on lapsen ihan ominaisuus, käyttäytyminen ja itsekeskeisyys niin ei sitä niin vaan korjata -edes aikuisena. Puhun tässä käyttäytymismalleista joita lapsi näkee kotonaan ja kasvaa niihin kiinni: sama miten lihavat aikuiset tuputtaa valitsemaansa ruokaa lapselleen eikä liikuta ja oletetaan että lihavuuteensa ei voi vaikuttaa koska se on geenissä eikä toiminnassa. Näitä käyttäytymismalleja on vaikka miten paljon. Kannattaa äitinä ja isänä seurata lapsen toimintaa monesta kulmasta ja miettiä paljonko katselee pinkkien lasien läpi eikä vaan puutu kasvatuksellaan. Lapsi siitä viimeisenä on se joka kärsii.

Eli kun nyt phdit että saako puhua "pahaa" lapsesta. Niin lapsesta kasvaa huonosti käyttäytyvä nuori ja aikuinen. Seurataan ehkä vanhempaansakin?

Kannattaa tutkia omaa kasvatusta ja miettiä onko puheessa perää -ja tiedän; äitinä on kamalan kurja kuulla negatiivisia asioita lapsestaan mutta onko siinä lapsen toiminnassa oikeasti parannettavaa?

Vierailija
31/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:40"]

Jos olet ap tuollaisen lausunnon kuullut jonkun kolmannen osapuolen suusta, niin ota se siten, että mikäänhän siinä ei välttämättä ole totta. Selvitä tuo asia pian ihan suoraan kysymällä siltä ystävältäsi, ja jos sittenkin on vielä vastauksena tuo mielipide (varmastikin näet hyvästä ystävästä valehteleeko hän, onko jotenkin ilkeä?) niin ehkä se on sitten siinä ja heippa.

Mutta ihan oikeasti ota huomioon se, että kolmas osapuoli saattaa olla joku ilkeä valehteleva paskanjauhaja. Etkö vielä tiedä miten jopa koreiden ja mukavien sekä suosittujen kuorien taakse sellaiset käärmeet asettuvat? Hän voi olla ilkeä, katkera, saada orkkuja (ne ainoansa) muiden ihmisten suhteiden sotkemisesta, tai mitä ikinä. Älä ikinä uskoa juoruajaa. Piste. Muodosta aina itse omat mielipiteesi ja vasta ajan kanssa, ja jos sulla on vieläpä ystävä tuossa kyseessä. Ystävä, mieti sitä sanaa tarkasti.

[/quote]

Ah, kokonainen pitkä kirjoitus vain ja ainoastaan haukkumaan sitä joka kertoo miten lapsestasi joku puhuu kurjasti. -Ei sanaakaan siitä että tilanne voisi oikeasti olla tuo: se kiharäinen kikattaja on jotenkin huonokäytöksinen eikä äiti ehkä puutu kasvatuksellaan tilanteeseen.

Miksi jollain olisi motiivina saada välisi katki yhteisen ystävänne kanssa? Jos heilläkin on välit kunnossa keskenään. Minusta noin ajattelu kertoo huonosta itsetunnosta. Eikö teidän kolmen välit menisi vaan hankalaksi jos yhden kanssa voisi olla muttei toisen? Kuulostatte ihan naurettavan nuorilta... :D

Eikö se ole parempi jos sinulle ap voisi sanoa että se kiharapäinen enkelisi ei ole vaikka sosiaalinen ja vie lelut toisen lapsen leikistä? Siitähän tässä puhutaan: lapsestasi. 

Mikä ihmeen tarkoitus on solvata sitä joka kertoo jonkun ongelman?

Ei sitä äiti välttämättä näe lapsensa huonoja puolia, varsinkaan jos ei edes yritä.

Vierailija
32/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kolmen välit eivät palaudu enää koskaan ennalleen. Kun kysyt (ja kysyttävähän se on) lasta vihaavalta ystävältä, et enää pidä hänestä. Tämä ystävä pettyy juorunneeseen ystävään, koska toinen juorusi sinulle. Ja juorunnutta ystävää taas vituttaa kun kysyit asiasta lasta vihaavalta ystävältä. TAI sitten juoruaja valehtelee toisen puheista. Joko kysyit asiasta ap?

Vierailija
33/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyykö lapsesi hiukka huonosti? Näen minäkin ei niin hyvin käyttäytyviä, suorastaan rasittavia lapsia mutta en vihaa. Josko lapsi haluaa enemmän huomiota.

Vierailija
34/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

34, jos sinä ottaisit pääsi pois pyllystäsi, niin tajuaisit että ihan oikeasti on olemassa todella pahansuopiakin ihmisiä täällä keskuudessamme. Joidenkin ihmisten lähes ainoa tarkoitus elämässä voi kuin voikin olla epäsovun ja kaaoksen luominen muille, koska he ovat itse niin henkisesti kypsymättömiä. Jos et sinä sellaista ole havainnut, ei se tarkoita etteikö sellaista tapahtuisi. Ensinnäkin kukaan hyvä ystävähän ei toimi niin, että ensin haukkuu sitä ystävää tai vaikkapa tämän ystävän lapsia jollekin kolmannelle suoraan sanottuna, joka sitten referoikin omiaan reippaasti väliin pistellen kaiken paskan takaisin ystävälle. Oikein reilun hyvän ystävän tekosiako, siis niinkö todella? Manipuloivat nartut niin tekevät, eivät ystävänaiset. Mulla ei kuule edes ole omia lapsia, ja silti julkesin ottaa osaa tähän hiekkalaatikkotappeluun ja jos niitä lapsia mulla olisi, niin siinäkin asiassa olisin kyllä valmis ottamaan fiksuilta normireiluilta ihmisiltä jotain normaalia fiksua kritiikkiäkin vastaan tarpeen tullen, mutta minkä tahansa nartun horinoille en arvoa anna. En anna täällä, en anna siellä, en yhtään missään. 31

Vierailija
35/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sano vihaavansa lasta jos siihen ei ole syytä. Ehkä lapsesi (minkä ikäinen?) ei osaa kiittää lahjoista, kitisee muille aikuisille tms. Tällaisissa tilanteissa kannattaa myös osata katsoa peiliin.

Vierailija
36/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikuisten välisissä kissatappeluissa käytetään juuri tällaisia aseita. Kerrotaan eteenpäin jotain joka saa kuulijan loukkaantumaan ja rikotaan välejä, kylvetään eripuraa, epäluuloa ja kiviä kenkään hiertämään. Valitettavasti tämä on joidenkin naisten tapa toimia. Epäilisin, että "ystävä" joka tämän kertoi on kateellinen ap:n ja tuon muka vihaajan ystävyydestä. Minusta tuo haiskahtaa kilometrien päähän.

Vierailija
37/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vihaa, niin anna olla, suo se oikeus hänelle ja jatka omaa elämääsi. Maailmassa on niin paljon epäkohtia ja vääryyttä, että ei siinä yhden lapsen vihaaja tunnu missään.

Miksi tuomita sen enempää sitä asian kertojaa kuin vihaajaakaan, asiat vaan menee niin ettei kaiken voi odottaa menevän oman mielen mukaan ja elämään mahtuu monenlaista soutajaa, paskoja ja vielä paskempia.

Vierailija
38/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei käsitinkö oikein että nyt on puhe noin 3v lapsesta? Hänen siis tulisi osata olla aina rauhallinen, tottelevainen, osata kiittää lahjoista, olla hiljaa oikeissa paikoissa (ei saa mennä höpöttämään niitä näitä) jne...ööh puolivalmiinako niiden tulisi syntyä? Haloo hei tuon ikäinen vasta opettelee elämän alkeita!

Vierailija
39/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin 32:lla, niin kyllä mä "vihaan" yhtä sukulaislasta, mutta enhän mä oikeasti sitä lasta vihaa, vaan sitä, ettei vanhemmat oo kasvattaneet sitä. Tuo kiusaa meidän lapsia, kun ei oo oppinut, leikkien pelisääntöjä. Meidän lapsilla on sitten aina paha mieli ja itkevät, kun oli niin kurjaa leikkiä sen sukulaisen kanssa.

Mutta enhän minä ole kenellekään sanonut, että sitä lasta vihaisin. Vaan oon vanhemmille sanonut, että teidän lapsen pitäisi oppia miten ollaan, ja oon itse yrittänyt tehdä osani hänen kasvattamisestaan. Vanhemmat itse ja isovanhemmat ovat (ymmärrettvästi) hyvin sokeita lapsensa käytökselle. Ja sukulaisia kun ollaan, niin väkisinkin kuitenkin ajoittain nähdään.

Vierailija
40/61 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutaman vuoden ikäinen lapsi on täysin raakile vielä mitä käytökseen tulee ja joku kaveri tai muu sukulaistäti näkee lapsesta vain ripauksen. aika ikävää jos sellaisen perusteella tekee johtopäätöksen että lapsi on inhottava. Mutta meitä aikuisia on niin moneen junaan ja monesti ne lapset ovat paljon rakastettavampia kuin me aikuiset.

Maiju

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi