Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä teidän mielestänne itsekästä?

Vierailija
21.10.2020 |

Eli olen päättänyt juhlistaa synttäreitäni muulla tavoin kuin juomalla alkoholia. Syynä tähän on se, että minulla on ongelmia alkoholin kanssa ja koen, että minun on parempi olla selvinpäin. Olen täyttämässä 30 ja haluaisin tehdä mieheni kanssa jotakin mukavaa josta jäisi oikeasti tosi hyvä mieli ja tulisi ikimuistoiset "juhlat". Varattiin hotelli jne. No mikä tässä on se ongelma , on se että läheiset ihmiset eivät tätä halua edes ymmärtää millään. Miksi en voisi heidän juomista katsella ja kuinka itsekäs olen. En ymmärrä mikä siitä tekee minusta itsekkään jos tajuan olevani vielä niin heikolla, että riski on isompi jäädä katsomaan sitä menoa kuin karata muualle? Miksi minun pitäisi varta vasten katsella sitä juomista kiukkuisena vierestä kuin voin tehdä jotain tosi mukavaa muualla? Toki sitten täytyy vaan suojata itseään, maskeilla, käsiä pesemällä ja turvavälejä pitämällä...

Suruttaa, kiukuttaa ja harmittaa ettei kukaan tunnu tätä tajuavan millään ja hoetaan vaan olet itsekäs.... Ai minäkö olen itsekäs? Kun nyt tässä ei muu auta kuin olla selvinpäin ja vähän niinku suojata itseäni....

Nyt vähän pakko alkaa ajattelemaan ongelmaani ja olemaan se v.... Itsekäs ihminen. Minulla on ongelma ja jos lopetan sen, niin kenen nenää se voi kuittaa näin paljon?!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä vaan todella fiksua. Perheessäni ja suvussani on jonkin verran alkoholiongelmia, ja en voi kuin nostaa hattua että haluat ennaltaehkäistä sitä, että menee överiksi. Uskomatonta, että sinun valinnastasi kitistään. Et ole heille mitenkään velvollinen - jätä heidät omaan arvoonsa.

Vierailija
22/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt vitsi, jota en vaan ymmärrä?

Vai oikeastiko ajatellaan, että ihmisen pitäisi järjestää 30-vuotissyntymäpäivänsä kunniaksi erityiset juhlat?

Ja sitten kun ei järjestäkään, "läheiset ihmiset" eivät halua tätä ymmärtää? Äitemuori ja isäpappa? Vai ketkä läheiset ihmiset?

En ole itse koskaan erityisemmin juhlistanut omiani synttäreitä juuri koskaan mitenkään. Ehkä lapsena joskus joo oli synttärit mutta näin aikuisena en ole juuri jaksanu moisia edes ajatella. Omien lapsien synttäreitä kyllä juu järjestelen ja näen vaivaa. Mutta nyt sitten kun täytän 30 niin haluan jotain erilaista. Mistä jäisi hyvä mieli ja hyvät muistot. Omat läheiset eivät tätä halua ymmärtää millään. Haluaisivat juhlissa olevan alkoholia ja minun pitäisi olla selvinpäin katsella näiden sekoilua. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat mun kavereita niin katkaisisin surutta välit.

Vierailija
24/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreät syntymäpäivät kannattaa viettää yleensäkin siten että lähtee matkoille

Juhlien järjestämisen hinnalla saa jo melkein puolet matkasta kuitattua

Suomessa se on jännää että juhlakalun pitää tarjota ja järjestää kaikille juhlat kun sen pitäisi olla niin

että ystävät järjestävät juhlat juhlakalulle

Muutoinkin on syvältä häärätä keittiöhommissa juhlapäivänä

Vierailija
25/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko alkoholistiperheestä, ja noilla omilla läheisillä tarkoitat vanhempiasi?

Siinä tapauksessa sinun täytyy vaan asettaa heille rajat. On jo korkea aikakin.

On hyvin kunnioitettavaa, että jaksat itse taistella vastaan ilmeisesti perittyä taipumustasi alkoholismiin.

Paljon tsemppiä siihen ja mukavaa syntymäpäivää!

Vierailija
26/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minua ei ole kutsuttu. Kuulostat nipottajalta.

Vierailija
27/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kavereille on ongelma ettet järjestä juhlia? Jo on outoja kavereita.

Sinä saat viettää juhlasi juuri niin kuin itse haluat. Itse olin 30 v päivänäni ulkomailla. Ja jos olosuhteet sen sallii, niin reissussa menee myös 40 v päivä ensi vuonna. Eikä se kuulu yhtään kenellekään miten juhlapäivääni juhlistan.

Vierailija
28/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä logiikan mukaan sinä olisit itsekkäämpi kuin ne muut, jotka haluavat juoda sinun juhlissasi?

Vierailija
29/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut niille minkä takia et halua että he juovat? Ihan hirveän epäempaattista porukkaa, jos ihan todellakin tietävät että sinä yrität vain päästä alkoholiongelmasta eroon ja siksi pyydät tuollaisia synttäreitä. 

Vierailija
30/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida puhua kavereista, tuskin hän heitä nimittäisi "omiksi läheisiksi". Ilmeisesti vanhemmat, sisarukset tai vastaavat on kyseessä.

Ja myös heille saa siis sanoa ei.

Ei ole itsekästä viettää omaa syntymäpäiväänsä niin kuin itse haluaa.

Vierailija
31/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap. Sama tilanne, kamala lasinen lapsuus. Pidä nyt vaan pintasi ja anna porukoiden ajatella mitä ajattelee. Sun synttärit, sä vietät niinkuin itse haluat.

Vierailija
32/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kysellä tuollaista. Onhan se selvä että teet ihan niin kuin itse tykkäät. Ei kai synttärijuhlien järjestäminen mikään VELVOLLISUUS ole!

Vierailija
33/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sanonut niille minkä takia et halua että he juovat? Ihan hirveän epäempaattista porukkaa, jos ihan todellakin tietävät että sinä yrität vain päästä alkoholiongelmasta eroon ja siksi pyydät tuollaisia synttäreitä. 

Olen, mutta ei ymmärretä millään. "pitäähän nyt juhlissa juoda!" tulee vaan. Yritä siinä sitten selittää.. Kun toinen vaa puhuu vaan samaa mantraa :/ Tuntuu niin typerältä taistella tämmösestä. Kun yksinkertaisesti asiani on niin että minulla on alkoholi ongelma ja päättänyt lopettaa. Joten se on nyt niin. Vaikka en juo mut silti haluan viettää oma synttäri päivänä kivan päivän joka jää mukavana muistona mielee. Enkä todellakaan haluaisi silloin katsella kenenkään juomista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän