Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä teidän mielestänne itsekästä?

Vierailija
21.10.2020 |

Eli olen päättänyt juhlistaa synttäreitäni muulla tavoin kuin juomalla alkoholia. Syynä tähän on se, että minulla on ongelmia alkoholin kanssa ja koen, että minun on parempi olla selvinpäin. Olen täyttämässä 30 ja haluaisin tehdä mieheni kanssa jotakin mukavaa josta jäisi oikeasti tosi hyvä mieli ja tulisi ikimuistoiset "juhlat". Varattiin hotelli jne. No mikä tässä on se ongelma , on se että läheiset ihmiset eivät tätä halua edes ymmärtää millään. Miksi en voisi heidän juomista katsella ja kuinka itsekäs olen. En ymmärrä mikä siitä tekee minusta itsekkään jos tajuan olevani vielä niin heikolla, että riski on isompi jäädä katsomaan sitä menoa kuin karata muualle? Miksi minun pitäisi varta vasten katsella sitä juomista kiukkuisena vierestä kuin voin tehdä jotain tosi mukavaa muualla? Toki sitten täytyy vaan suojata itseään, maskeilla, käsiä pesemällä ja turvavälejä pitämällä...

Suruttaa, kiukuttaa ja harmittaa ettei kukaan tunnu tätä tajuavan millään ja hoetaan vaan olet itsekäs.... Ai minäkö olen itsekäs? Kun nyt tässä ei muu auta kuin olla selvinpäin ja vähän niinku suojata itseäni....

Nyt vähän pakko alkaa ajattelemaan ongelmaani ja olemaan se v.... Itsekäs ihminen. Minulla on ongelma ja jos lopetan sen, niin kenen nenää se voi kuittaa näin paljon?!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuohon ole helppo ratkaisu että pidät juhlat päivällä, kakkukahvit. Juhlissasi on myös jotain kivaa ohjelmaa.  Ja sieltä voivat itsenäisesti lähteä  ryyppäämään ne, jotka haluavat, mutta sitä ei ole juhlissasi ohjelmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viettäisi tuollaisten kaverien kanssa sekuntiakaan, vaan juhlisin miehen kanssa kahdestaan hotellissa, ja palattuani hankkisin uudet kaverit.

Vierailija
4/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs ei ole ihminen, joka toimii omien halujensa mukaan. Itsekäs on ihminen, joka pakottaa muut toimimaan omien halujensa mukaan. Eli läheisesi ovat itsekkäitä, sinä et. Kakkukahviratkaisu kuulostaa ihan hyvältä, jos vielä juhlat haluat näille valittajille pitää. Monilla käy egon päälle se, kun joku lähipiirissä alkaa muuttamaan elämäänsä parempaan suuntaan.

Vierailija
5/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole itsekäs, vaan kaverisi ovat.

Vierailija
6/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuohon ole helppo ratkaisu että pidät juhlat päivällä, kakkukahvit. Juhlissasi on myös jotain kivaa ohjelmaa.  Ja sieltä voivat itsenäisesti lähteä  ryyppäämään ne, jotka haluavat, mutta sitä ei ole juhlissasi ohjelmassa.

Ei olla tänne jäämässä eikä järjestämässä minkälaisia kahvikekkereitä.. Omien lasten juhlien järjestämisessä on aivan tarpeeksi aina järjestetävää joten en jaksa itelleni mitää kahvikekkereitä järjestellä. Tehdään jotain muuta mukavaa kuten lähtemällä sinne hotelliin yöksi. Ja sitten kun nämä on 30 niin kyllä haluan nyt tehdä jotain muuta kuin nyhjöttää kotona järjestämässä kahvikekkereitä.

Vierailija
7/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelmasi ei ehkä mene niinpäin kuin kuvasit, eli ympäristö ei pysy tontillaan koska sulla on ongelmia alkoholin kanssa. Vaan sulla on ongelmia alkoholin kanssa, koska ympäristösi ei pysy tontillaan.

Ei ole itsekästä. Toisekseen, aikuisen ihmisen kuuluukin olla senverran itsekäs, että omannäköisen elämän luominen onnistuu myös silloin, kun ympärillä nikotellaan.

Vierailija
8/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ongelmasi ei ehkä mene niinpäin kuin kuvasit, eli ympäristö ei pysy tontillaan koska sulla on ongelmia alkoholin kanssa. Vaan sulla on ongelmia alkoholin kanssa, koska ympäristösi ei pysy tontillaan.

Ei ole itsekästä. Toisekseen, aikuisen ihmisen kuuluukin olla senverran itsekäs, että omannäköisen elämän luominen onnistuu myös silloin, kun ympärillä nikotellaan.

Okei :D mä en ymmärtänyt tosta mitää? Mikä tontti ja ympäristö?

Vierailija
9/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla tänne jäämässä eikä järjestämässä minkälaisia kahvikekkereitä.. Omien lasten juhlien järjestämisessä on aivan tarpeeksi aina järjestetävää joten en jaksa itelleni mitää kahvikekkereitä järjestellä. Tehdään jotain muuta mukavaa kuten lähtemällä sinne hotelliin yöksi. Ja sitten kun nämä on 30 niin kyllä haluan nyt tehdä jotain muuta kuin nyhjöttää kotona järjestämässä kahvikekkereitä.

Joku yritti vaan ehdottaa, älä hermostu. Kaikki eivät ole vaatimassa sinulta jotain. Olet nyt vaan tottunut puolustuskannalle kun elät tuollaisten kavereiden keskellä. Kuten sanottua vaihda ne kaverit, ja sen jälkeen opettele itsekin lempeämmäksi.

Vierailija
10/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole itsekäs. Ne on sun synttärit. Sinä päätät, millaiset ne on. Ilman alkoholiakin on kivaa ja on mukava jutella.

Vierailija
11/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä juhlissa on tarkoitus tehdä? Et ole järjestämässä mitään, vaan varasit hotellin. Miehen kanssa menette hotelliin yöksi, vai onko se tarkoitus vieraidenkin tulla sinne hotelliin? Tekemään jotain? Nukkumaan? Syömään?

Kakkukahvit voi tarjota päivällä siellä hotellissakin.

Vierailija
12/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin saa juhlia omia synttäreitään haluamallaan tavalla - tai olla juhlimatta ja se ei ole itsekästä.

nimimerkki 45 v synttäripäivä ilman juhlia

Vierailija
13/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni synttärit on sellainen juhla, jota kuuluukin viettää "itsekkäästi" eikä muita mielistellen. Eikä tosiaan kuulosta hauskalta tavalta juhlia omia synttäreitä katselemalla selvin päin kun muut örveltävät.

Ei se, että täyttää pyöreitä tarkoita, että on pakko pitää joku megabileet. Itse juhlin  kolmikymppisiäni niin, että yksi kaveri tuli kylään kakkukahville, sitten pistäydyttiin yksillä lähipubissa. Jos kaverisi haluavat pitää ryyppyjuhlat, he voivat keksiä jonkin muun juhlan aiheen ja sinä juhlit synttäreitä niin kuin olet suunnitellutkin, ei edes tarvitse selitellä kenelläkään mitään koska asia ei kuulu kenellekään muulle.

Vierailija
14/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tämä ei käy ap:n läheisille, heidän pitää saada ryypätä niin että ap katselee, voisivat miettiä nauttisivatko itse sellaisista juhlista, jos olisi kyse omista synttäreistä.

Vierailija
15/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä juhlissa on tarkoitus tehdä? Et ole järjestämässä mitään, vaan varasit hotellin. Miehen kanssa menette hotelliin yöksi, vai onko se tarkoitus vieraidenkin tulla sinne hotelliin? Tekemään jotain? Nukkumaan? Syömään?

Siis ei ole mitää varsinaisia juhlia. Vaan minä ja mun mies lähdetään Helsinkiin shoppaillee ja syömään ja ollaan yksi yö Helsingissä. Siinä on meijän "juhlat". Ei ole mitää vieraita.

Vierailija
16/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun synttärit, sun käsissäs, miten ne haluat viettää, eikä tarvitse edes vaivautua selittelemään, sillä useimmitenkaan ei maksa vaivaa, ja yhtä tyhjän kanssa. Kaveris voi mennä vaikka keskenään juomaan, ja viettämään sun syndejä ilman sua, jos se juominen on heille ton tason elämän, ja kuoleman kysymys, sekä ainoa ilonlähde.

Sinä vietät omanlaisesi synttärit, vaikka sitten miehes kans kaksistaan.

Vierailija
17/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei ole mitää varsinaisia juhlia. Vaan minä ja mun mies lähdetään Helsinkiin shoppaillee ja syömään ja ollaan yksi yö Helsingissä. Siinä on meijän "juhlat". Ei ole mitää vieraita.

Nuo ovat juuri sopivat juhlat, jokainen juhlii omat synttärinsä juuri niin kuin haluaa. Unohda ilkeilevät kaverit. Nauttikaa ihanasta matkasta, sitä voi jälkikäteen muistella hyvillä mielin moneen kertaan. Paljon onnea sinulle!

Vierailija
18/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt vitsi, jota en vaan ymmärrä?

Vai oikeastiko ajatellaan, että ihmisen pitäisi järjestää 30-vuotissyntymäpäivänsä kunniaksi erityiset juhlat?

Ja sitten kun ei järjestäkään, "läheiset ihmiset" eivät halua tätä ymmärtää? Äitemuori ja isäpappa? Vai ketkä läheiset ihmiset?

Vierailija
19/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi myös auki, että millaiset ne juhlat piti olla, kun sanoit vaan että varasit itsellesi ja miehellesi hotellin? Miten ne kaverit siihen liittyy? Pidätkö juhlat myös kavereille hotellilla? 

No, joka tapauksessa, mielestäni jokainen saa päättää omista juhlistaan. Jos kuitenkin ne järjestetään vaikka hotellin ravintolassa, niin olisi vähän hassua siellä kieltää kaikilta kaikki juominen. Kuitenkin ihan hyvin voi sanoa että "tarkoitus ei ole ryypätä, vaan nauttia mukava illallinen". Jos juhlat pidetään teidän hotellihuoneessa, niin sanot, että alkoholijuomia ei sinne saa tuoda. Ja teet vaikka itse alkoholitonta boolia. 

Vierailija
20/33 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs ei ole ihminen, joka toimii omien halujensa mukaan. Itsekäs on ihminen, joka pakottaa muut toimimaan omien halujensa mukaan. Eli läheisesi ovat itsekkäitä, sinä et. Kakkukahviratkaisu kuulostaa ihan hyvältä, jos vielä juhlat haluat näille valittajille pitää. Monilla käy egon päälle se, kun joku lähipiirissä alkaa muuttamaan elämäänsä parempaan suuntaan.

Tämä on hyvin sanottu. Useinhan itsekkäänä pidetään ihmistä, joka tekee kuten itse haluaa, vaikkei edellytä muiden toimivan haluamallaan tavalla. Ihan selvä ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi