~Clomistit vko30~
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v. Tauolla clomeista 05/06 alkaen.
[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet. Tauolla clomeista.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)
[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.
[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.
[size=2][color=EE1289]RuuPikkuinen [size=2][color=#000000]Olen vm78 mies vm76, yritys aloitettu 01/06. Kierrot huitelevat hurjissa lukemissa ilman proveraa. Clomit aloitettu 05/06.
[size=2][color=EE1289]niad [size=2][color=#000000]28v, mies 29v. Kaksi clomilasta, poika 8/03 ja tyttö 9/05, tärpänneet molemmat ekasta kierrosta!
Kierrot aina olleet pitkiä, lievä pco, clomit aloitettu 06/06.
[size=2][color=EE1289]Levinia [size=2][color=#000000]Levinia, vm69, neljän tytön äiti ulkomailta! Yritys aloitettu viitosesta 2/06; jonka jälkeen tuulimuna ja km. Clomeja söin kierron verran huhti-toukokuussa ennen +. Uutta alkua yritetään kesän jälkeen eli syyskuun puolesta välistä!!
[size=2][color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Severon [size=2][color=#000000]la 10.10.06
[size=2][color=EE1289]pipu-77 [size=2][color=#000000]la 13.11.06
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri [size=2][color=#000000] la 19.11.06
[size=2][color=EE1289]Viliweera [size=2][color=#000000]la 30.11.06
[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]la 7.12.06
[size=2][color=EE1289]Olvi [size=2][color=#000000]la 21.12.06
[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom [size=2][color=#000000]la 31.12 .06
[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]la 14.01.07
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]Elora
[/quote]
Kommentit (60)
Tervetuloa Meri05 clomistien joukkoon ja mukava joukko onkin...
Täällä ei mitään ihmeempää, lultavasto ovis on oollut kun lämmöt ovat olleet koholla nyt koko ajan. Lasken nyt kumminkin, että pari viikkoa tässä kumminkin katselen ja odottelen.
Hannalle, Adetelle ja Senniinalle sekä muille piinaileville paljon plussaonnea!!!
Omppu
tervetuloa uusi palstalija, jonka nikin unohdin samantien *nolostuu*..
Pms:t jatkuu edelleen, mutta kuten tavallista, ne hieman laimenee ennen tädin tuloa. Onko muilla sellaista ilmiötä, että just ennen tädin tuloa iskee hirvee energialataus? Eilen kävin mattopyykillä, laitoin oikein kunnon satsin kaalilaatikkoa ja hääräsin kaikkea muutakin. Akka ei siis vielä ainakaan viime yönä saapunut, mutta eiköhän se olosta päätellen kohta ole täällä. Pääasia, että ei tulis pe tai la, kun mulla on lauantaina laulukeikka. Ääni ei tykkää tätsystä...Oletetun oviksen mukaan siis täti tulee tänään. Jos en ovuloinut, niin kierto saattaa taas mennä yli 30=(
Jospa täti ei kuitenkaan eksyisikään Hannan luo tällä kertaa ja saisit heittää clomit nurkkaan! Kyselit tuolla clomien syönnistä eri aikaan. En kyllä yhtään tiedä, miten se syöntiajankohta määritellään. Mulla ollut aina tuo kp3-5. Eikös täällä jollakin ollut joskus auttanut se vaihtaminen just toisinpäin? Muakin muuten vaivaa sellanen ikävä kutiseva yskä, johon mulla on taipumuksia. Samainen köhä oli keväällä monta viikkoa ja nyt se iski uudestaan. Jotakin allergistyyppistä varmaan.
Jokos kohta uutisia Adettelta?
Senniina:Mulla kanssa on yleensä jirveä vimma siivota tms. ennen tädin tuloa. Siitä monesti tiedän, että täti on tulossa...
Hanna: Olit siis kysellyt clomien syönnin ajankohdasta. Mulla on pitkä kierto, jonak vuoksi olen syönyt clomeja kp3-7. Jos on lyhyt kierto, niin clomeja syödään usein kp 5-9, ettei kierto lyhenisi liikaa.
Jäännittää kovasti teidän puolesta Hanna, Adette ja Senniina!!
Tulkaa pliis kertomaan mukavia uutisia...
Omppu, työ kiireessä...Yrittää olla..
Tänään aamulla sain ovistikkuun kaksi suht samanväristä punaista viivaa (apteekin testi/kp 17), ajattelin että testaan vielä mielenkiinnosta huomennakin mutta sitten en enää tästä kierrosta.
Massu on kyllä hieman " arka" (en tiedä mitä sanaa käyttäisin), en sitten tiedä johtuuko mahdollisesta oviksesta vai ahkerasta pupuilusta.
Ja rinnat tuntuu vähän raskailta, johtunee clomeista oletan.
Tänään aamulla pupuiltiin ja seuraavan kerran pe iltana (mies lähtee sopivasti työmatkalle :o/)ja loppu onkin sitten kiinni ihan jostain muusta kuin meistä.... Peukut pystyyn että paukut riittää... ;o)
Senniina; myös mä laulan, mutta en kyllä ole huomannut että täti vaikuttais ääneen, pms kyllä (mihinkäs se ei vaikuttais :o)). Toivotan kuitenkin hyvää keikkaa, tädillä tai mielummin ilman.
Ei vielakaan uutta tadeista meidan puolella(argh) oon niiiiinn karsimaton!
Kun nyt ei venyis ens viikkoon...alkais loma ja rannalla juoksut jne...kiva olla rateissa! Kylma hiki olis, mutta se voi kylla olla myos liiasta auringonottamisestakin, ei siis selva tatioire.
Kaikille piinailijoille hurjat ++++ onnet : josko oikein hyokyaalto saatais aikaseks' . Jos nyt raskautuis elokuussa(heina?) milloin laskettu olis? Joko ohitettiin huhtikuu?
vielä piinaillaan...kp 35/28(31) varmaan huomenissa haen apteekista testi ja sit pe ilmeisesti sit teen..ainakin näillä näkymin..
nyt pitäis lähteä viemään koiraa ulos ja sitten siivoilla jo ootella koska mies herää...ollut yö vuorossa viime yön...
mut palaillaan...plussasäteitä muille ja paljon!
adette
lasketusta ajasta Levinialle..Nyt jos ois mulla tärppi käynyt (menkat alko 29.6.) niin laskettu aika olis huhtikuun alkupuolella. Näitten menkkojen jälkeen, jos kävis tsägä, niin taitais mennä jo toukokuulle.
Peukutuksia edelleen Adetelle!! Hannalle myös!!
haluaisin vaan sanoa nätisti sellaisesta asiasta...että, kun täältä osa poistuu plussanneiden joukkoon, tarvitseeko yhteydenpidon loppua siihen? itse olen + jälkeen muutaman kerran nyt tänne kirjoittanut ja kukaan ei ole lauseellakaan kommentoinut mitenkään, vaikka olen onnitellut muita jne. taikka kommentoinut kuulumisiani. ymmärrän tietysti että saattaa tuntua pahalta lukea jo + saaneiden kuulumisia,mutta olemmehan kirjoitelleet monia kertoja ja kuukausiakin ennen kuin + on tullut. nyt tuntuu etten enää kuulu joukkoon...enkä tietysti tavallaan kuulukkaan, mutta olisi silti edes pienesti kiva kuulua. eikä sitä koskaan tiedä miten raskaus etenee jne. meneekö kaikki edes hyvin... ymmärsittekö mitä yritin sanoa? :)
Harmi, jos sulle on tullut " ulospotkaistu" fiilis. Itse en ole ainakaan niin tarkoittanut. Sitä vaan tulee pyörittyä niin oman navan ympärillä, että muitten kuulumiset joskus ikäänkuin menee ohi. *häpeää*
Minusta on ainakin mukava kuulla plussanneitten kuulumisia. Antaahan se aina toivoa itsellekin, että joskus se ihme tapahtuisi! Tsempaamistahan tässä itse kukin kaipaa ja kukapa muu sitä osaisi parhaiten tehdä kuin joku täältä plussannut, kun on samassa veneessä niin kauan kuitenkin oltu!
Hanna (tai kuka vain muukin, joka asiasta tietää ;-), eikös sulla tutkittu just torvet? Monesko päivä kierrosta se tehtiin? Mulla on nyt menossa kp3 ja jännäillään ehditäänkö se tehdä tässä kierrossa. Meitä hoitava lääkäri palaa kesälomalta vasta ensi maanantaina ja kp9 on tiistaina. Muistelisin että se tehdään kp9-10, mutta en ole ihan varma.
Yöö: Minäkään en ole tarkoituksellisesti jättänyt sua ulkopuolelle, mutta nämä ajatukset tahtoo tosiaan pyöriä aika pitkälle oman navan ympärillä. Eikä mulla ainakaan kaikkien muidenkaan juttuihin ole aina kommentoitavaa ;-)
Tervetuloa joukkoon Meri, lisään sinut listaan.
Minä myös olen pahoillani yöö jos sinusta tuntuu siltä, että sinut olisi " potkittu" pois ja yhdyn sätkyn ja senniinan kanssa siihen et se oma napa on niin tärkeä.
Minulla myös jää monesti kommentoimatta muidenkin kirjoitukset varsinki sellaiset joihin en osaa vastausta antaa tai neuvoa oikein.
Odottelen kovasti että pääsisin sinne odotuspuolelle niin saisimme pistää oman pinon pystyyn sielläkin niin sitten olisi hepompi seurata kuulumisia. Olisin vaikka heti valmis pistämään pinon pystyyn et saisin käydä aina välillä katsomassa teidän kuulumisia, mutta olisihan se vähän tyhmää jos minä päivittelisin listaa kun en ole edes plussannut :)
No toivottavasti voin sen pian tehdä. Lupaan parantaa tapani ja yritän muistaa kommentoidan niin montaa kirjoitusta kun vain kerkeän, joskus ei kerkeä kuin vilkaista ja lukea onko uusia juttuja, on välillä niin hidasta ruveta kirjoittamaan.
Olen ihan aidosti onnellinen jokaisen puolesta joka plussaa, mutta olen ihan helvetin kateellinen(virheänä kateudesta).
vielä piti laittaa et mun ssg tehtiin kp10 ja mulle ainakin sanottiin et se pitää siihen mennessä tehdä. Toivottavasti sätky sulle keretään tehdä se jo tässä kierrossa niin saisit selvyyttä asioihin.
käy säännöllisesti pinoutumassa lapsettomien puolella?
En oikein ole varma et pidetäänkö minua lapsettomana. Kaksi vuotta on kuitenkin kulunut ja kun en ovuloi kunnolla ilman clomeja joten kait voisi sanoa et lapsettomuus vaivaa.
Itse en kuitenkaan ajattele et asiaa sillai, enkä ole koskaan sanonut oikein edes ääneen et olis lapsettomuudesta kyse. Asia ei kuitenkaan ole kiinni siitä että enkö sitä hyväksyisi, mutta tuntuu siltä että ei oikien voi tässä vaiheessa niin sanoa. Ehkä sitten jos olisi vauvaan yritetty monta vuotta ja kaikki mahdolliset hoidot olisi käyty läpi. Me kuitenkin ollaa niin alkuvaiheessa kun vasta clomeja syödään ja ajattelen(tiedän) et meille kyllä lapsi vielä joskus tulee. Uskon kait jonku verran kohtaloon ja tiedän ettei minun ole tarkotus jäädä lapsettomaksi. Jotenkain vain tuntuu siltä
Ja sit kun seuraavassa kierrossa syön clomit aikaisemmin niin mulla on tosi kovat odotuksen aivan kuten oli ensimmäisen clomikierron kanssa ja jokainen meistä kyllä tietää et kluinka pahasti sitä pettyy kun ei ekalla kerralla tärpännytkään. luulin et vika olis vain ovuloimattomuus ja et korjaantuisi heti clomeilla. Eli jos seuraavassa kierrossa ei tärppää niin tiputaan taas tosi korkealta alas ja matkalla vielä törmätään pariin esteeseen.
Pitäisi varmaan asennoitua sillai jos ei tärppää niin yritetään uudestaan mut järki ei aina toimi niin kuin haluaisi. Sitä kuitenkin ajattelee et nyt on varmaan tärpännyt.
No tulipas taas pitkä sepustus ja piti vain kysyä kuin moni kirjoitteleen lapsettomuuspuolella, ite kysyn joskus jotain ja katson löytyykö jotain " hyödyllistä" .
Mutta mitenkäs se lapsettomuus oikein luokitellaan, milloin on lapseton?
juu..kiitos kaikille vastanneille. hienoa että ymmärsitte mitä tarkoitin ja olin minäkin ymmärtänyt asiaa kai väärin (ette ole hyljänneet) kiva :) :)
no...käyn aina lukemassa kuulumisianne ja toivon TODELLA että moni teistä saa + myös pian :)
kerron myös kuulumisiani,kun kerrottavaa on.20 viikon paikkeilla on seuraava ultra,se rakenneultra,eli siitä sitten viimeistään. enkä muuten kuulu mihinkään pinoon tuolla odottajien puolella...lueskelen kaikkia juttuja vain :)
olisitko sinä innokas pistämään pinoa pystyyn plussanneille clomisteille tuolla odotuspuolella? Kävin äsken teitä huhuilemassa.
Olis kiva sieltä käydä lukemassa kuulumisia(minä ainakin lueskelen vähän kaikkia pinoja) sitten olisi jokaiselle plussaavalle se tuttu ja turvallinen clomipino odottamassa odotuspuolella.
...tervetulotoivotuksista! Yritän tässä pikkuhiljaa päästä sisään kuvioihin.
Hanna: mulla määrättiin clomit kierron 3-7 pv heti, ja itseasiassa hoitoohjeessa (olemme Väestöliiton asiakkaana lapsettomuuspuolella) luki, että clomit määrätään yleensä juuri kierron 3-7 päiville. Onko näin muilla?
Tiedättekö onko muuta vaikutusta kuin ehkä kierron pituuteen?? Esim. limiksen paksuuteen? Itse pelkään että limakalvo jää ohueksi, kun mulla joskus nuorempana kävi niin. Mutta toisaalta mun hormonitoiminta on ollut parempi nykyään, joten toivon että clomit vaikuttais tällä kertaa suosiollisemmin.
+ onnea teille piinistelijöille!
Meri05
ja heti ekaks yoo:lle, etta munsta myos on kiva lukea +kuulumisia niilta kun on jo tutuiksi kayneet; on kuin kaverilta olis viestin saanu!
Senniina, kiitti tosta toukoilmoituksesta(heh); myonnan etta mulla on kauhu ja paniikki saada huhtimuksu (huom. ihan henk.koht. ei siis tarkotettu kenellekaan ed.syntyneista) Toukokuun puolelle kun olis jo suorastaan hinku!
Mulla alkaa paata sarkee tassa pikkuhiljaa, olin myos huomaavani kipristyksen oikeella puolella...(lue: kahjo kuukautisten odottaja), just katoin mun edellisista merkinnoista yourdays.com-sivuilla, etta edellisen tm:n jalkeen syodyt terot kesti 4pv etta tadit ilmestyivat. Eli se olis sitten huomenna. Saas nahda miten hormoonit hyrraa nyt naitten km terojen jalkeen... Alkais nyt niin sais clomit kans samaan napaan...
Eipa mun paassa nyt muuta pyori, sori jos unohdin kommentoida jotain?! Ma lueskelen suurperheellisia, syystoiveita kultasia ja clomisteja saannollisesti; muuten vaan surffailen siella sun taalla! Heipat
Tervetuloa meri05 joukkoon! Kyselit noista clomeista et minä kiertopäivinä niitä syödään. Mä syön kp 5-9. Eli ne voidaan määrätä joko kp 3-7 tai 5-9, ei muuten. Näin mä oon ymmärtäny, mutta korjatkaa asia jos oon väärässä.
Hannalta piti kysyä (vaikka oon kyllä koko viestiketjun lukenu läpi, mutta muisti on mikä on) että miksi sulla vaihdettiin clomit kp 5-9 kiertopäiviin 3-7? Mä olen vähän pihalla näistä jutuista, mutta siis toimiiko noi clomit jotenkin huonommin kp 5-9 jos ilman clomeja on pitkä kierto eli pitäiskö mullakin pitkäkiertolaisena olla clomit päiville 3-7? Tuli tosi sekavaa tekstiä, mutta jos joku nyt siitä saa selvää niin pliis vastatkaa.
Ja toinen asia mikä mua on jääny mietityttämään on nää terot. Eli oon kuullu puhuttavan, että ne saattaisi estää ovulaation jos se tapahtuu myöhään? Onko tää mahdollista? Mulla on siis terot käytössä kp 15-24 ja ainakin viimekierto jäi 26 päiväiseksi eli viimesestä terosta menkat alkoi jo kahden päivän kuluttua,onko normaalia? Nyt vaan mietin, että jos mulla on ovis kauheen myöhään niin onkohan noista teroista haittaa?Täytyis varmaan ostaa noita ovistestejä niin sillähän se ovis selviäis, kun en mä mitään kipuiluja tunne.
Auttakaa nyt joku tietämätöntä...tuntuu taas ettei tästä vauvahankkeesta tuu yhtään mitään. Nää on taas näitä epätoivon hetkiä.
Mulla on nyt menossa kp 18 eli loppusuoralla kiertoa mennään. Saas kattoo jääkö tää kierto kans 26 päiväseks vai saisinko oikeen plussata. Sitä toivon itselle ja tottakai teille kaikille muillekkin!!
No nyt on varmaan parempi mennä nukkumaan ennen kun tulee lisää sekavaa tekstiä.
clomit ensin kp5-9 en tiedä mistä syystä enkä koskaan lääkäriltä tullut kysyneeksi. Muistaisin kuitenkin lukeneeni jostain et jos epäilee et limis voisi ohentua liikaa niin silloin syödään kp3-7. Mut tämä ei nyt ollut varma tieto.
Mulle joku vastasi et voisi auttaa luteaalivaiheen pituuteen jos syö clomit kp3-7 ja nyt sain toisen samanlaisen vastauksen kun kyselin asiasta vähän joka puolella. Lääkärin kanssa en ole puhunut, mutta hoitaja lupasi minun ottaa clomit kp3-7 kun häneltä kysyin, sanoi ettei ole mitään estettä sille. Mulla luteaalivaihe oli viime kierrossa vain 9pv eikä se kyllä varmaankaan riitä.
Sitä en sitten tiedä et miten mun kierron käy kun syön clomit aikasemmin, lyheneekö vai pitäisikö sen pysyä samana. Oletan et pitäisi pysyä samassa mitä kp5-9 syötynä sillä eihän siitä sitten olisi mitään vaikutusta luteaalivaiheeseen jos alkais menkat aikasemmin.
Mulla on nyt tosi kovat odotukset seuraavaan kiertoon ja toki myös nyt kun ei vielä ainakaan ole ankarasti tätioireita, toisaalta ovis oli ehkä päivän myöhemmin mitä edellisessä joten kierrosta tulis varmaan 27pv pitkä kun viimeksi oli muistaakseni 26pv kuten yleensäkin.
Nyt menossa kp25/25-28 ja lämmöt pikkuisen koholla, ainakin iltalämpö mut se taitaa kuitenki olla vain nuhalämpöä. On nenä vähäntukossa ja kurkkua kutittaa ja aivan saa yskiä. Tulis nyt iloinen yllätys.
Tämän kierto on sillä jännä kun hoitaja sanoi et monesti on ssg jälkeen tullut raskaaksi. Toivottavasti näin myös minun tapauksessa.
No niin kohta alkaa sinkuelämää, se on yhtä hyvä aina vain vaikka onkin uusintoja.
Öitä!
Uusi clomeilija ilmoittautuu! Me ollaan alottamassa ens kierrossa, eli joskus ens viikolla clomit. Mulla on ilmeisesti lievä pco, ja ovista pitäis avittaa. Mulla on jo kaksi lasta, jotka on saatu hieman rankemmilla hoidoilla, mutta on mulla ollut luomuraskauskin (joka päättyi keskenmenoon rv:lla 18 napanuorakomplikaation takia), joten lääkärin mielestä clomeillakin (tai sitten clomit+inssi) vois onnistaa. Saas nähdä kuinka käy..
t. Meri05