Mistä voimia olla pettämättä ihastuksen kanssa?
Akuutti tilanne päällä. Olen ihastunut työkaveriini ja hän mitä ilmeisimmin myös minuun. Työkaveri on sinkku, paljon minua nuorempi, minä taas naimisissa ja lapsiakin on kolme. Nyt musta tuntuu, että tää ihastus etsii oikeaa hetkeä, jolloin voisi paljastaa tunteensa ja ehdotella lähempää tuttavuutta. Olen ihan älyttömän ahdistunut, koska rakastan puolisoani enkä halua pettää enkä rikkoa perhettäni, mutta en myöskään ole varma, pystynkö sillä hetkellä vastustamaan kiusausta.
Neuvoja???
Kommentit (27)
Katso, että ette päädy kahdestaan minnekään ja pysy kaukana alkonhuuruisista työpaikan illanvietoista. Ihastus menee ajan kanssa ohi. Olen ollut samassa tilanteessa ja jälkeenpäin olen erittäin tyytyväinen, etten alkanut säätämään mitään. Sinulla on paljon menetettävää, hänellä ei mitään.
Ajattele asiaa miehen/työpaikan kannalta. Näissä asioissa nainen häviää aina, sille ei voi mitään. Mies tekee kaadon, nainen kaadetaan. Mies saa kunnioitusta osakseen, sinä halveksuntaa. Et voi koskaan tietää, kuka saa selville. Tulet myös tuntemaan mustasukkaisuutta panostasi. Olet varattu nainen, eli hänen ei tarvitse tuntea minkäänlaista sitoutumista sinuun ja voi siirtyä heti seuraavaan ihastukseen.
Hei hei, 16, kamoon, vähän suhteellisuudentajua. Se, että pohdin, pystynkö olemaan pettämättä puolisoani (huomaa, että mitään ei ole vielä tapahtunut) ei mielestäni ole ihan verrattavissa raiskaukseen tai sodi inhimillisyyttä vastaan. Oliko tuo sun vastauksesi sitten täysin - hm - inhimillinen?
Mutta no, jos suomen oikeuslaitos sanoo, ettei epäiltykään vielä ole syyllinen, av sanoo, että jo rikosta pohtiva on rikollinen.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:44"]
Hei hei, 16, kamoon, vähän suhteellisuudentajua. Se, että pohdin, pystynkö olemaan pettämättä puolisoani (huomaa, että mitään ei ole vielä tapahtunut) ei mielestäni ole ihan verrattavissa raiskaukseen tai sodi inhimillisyyttä vastaan. Oliko tuo sun vastauksesi sitten täysin - hm - inhimillinen?
Mutta no, jos suomen oikeuslaitos sanoo, ettei epäiltykään vielä ole syyllinen, av sanoo, että jo rikosta pohtiva on rikollinen.
ap
[/quote]
En verrannut pettämistä raiskaukseen, kuten lauseesta kävisi ilmi jos sen lukee kunnolla. Tarkoitin vain, ettei sellaista seksuaaliviettiä oikeasti ole, joka voittaisi vahvan moraalin ja toimivan järjen; tuollainen teoreettinen seksuaalivietti on vain raiskaajien tekosyy.
Tietysti kukaan ei ole mihinkään syyllinen ennen tekoa, mutta pointtini oli, että vaikka omien sanojesi mukaan sinulta löytyy moraalin, järjen ja kunnioituksen lisäksi myös voimakas seksuaalivietti, se seksuaalivietti ei voi voittaa moraalia, järkeä ja kunnioitusta, elleivät nämä osa-alueet ole heikkoja ja ellet anna sille tietoisesti lupaa voittaa.
Syytä on siis ihan turha vierittää jonkin vastustamattoman seksuaalivietin niskaan. Oman valintasi sinä teet. Onneksi sinulla on kuitenkin mahdollisuus tehdä myös oikea valinta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:25"]
Mistä voimia? Järjestä, moraalista, kunnioituksesta rakastamaasi kumppania kohtaan - kai sinulta näitä löytyy?
[/quote]
Moraali on aika tyhjä käsite, joka harvoin auttaa tunnekuohujen vallassa olevaa ihmistä, esimerkiksi juuri ap:ta, joka elää tunteiden ja seksuaalisuuden myllerryksessä. Itse sanoisin, että se voima löytyy omien tunteiden kohtaamisesta. Siitä, että löytää pohjimmaisen syyn sille, miksi haluaa hypätä nuoren kollin kanssa sänkyyn. Ja siitä, että kuuntelee sen perimmäisen halun ja tunteen ääntä. Se ei ehkä ole halu hypätä kollin kanssa sänkyyn, vaan halu säilyttää arvokas ja tärkeä parisuhde. Säilyttää henkinen tasapaino pitkällä aikavälillä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:25"]
Mistä voimia? Järjestä, moraalista, kunnioituksesta rakastamaasi kumppania kohtaan - kai sinulta näitä löytyy?
[/quote]
Valitettavasti minulta löytyy noiden lisäksi vielä voimakas seksuaalivietti.
ap
[/quote]
Etkö pysty kanavoimaan sitä puolisoosi? Eikö se olisi oikeampi kohde? Ehkä kannattaisi lähteä miettimään asiaa sitä kautta - mitä voisitte korjata liitossanne, jos tässä kohtaa on jokin ongelma.
Ei tullut huono omatunto, ihme kyllä. Asia eteni siihen pikkuhiljaa ja jotenkin olin aivopessyt itseni jo valmiiksi että näin tulee jossain vaiheessa käymään. Kun se hetki sitten tuli, niin olin tavallaan jo sinut asian kanssa. Nussimme muutaman kerran, vajaan vuoden ajan. sitten se vaan hiipui. Mukavat muistot jäi ja silmäpeliä + mukavia juttuja (ei vaivaannuttavaa oloa) kun nykyisin nähdään. Positiivinen kokemus, minun oma pieni salaisuus joka ei ketään muuta loukkaa, kun se onnistuttiin hienovaraisesti hoitamaan, eikä meidän kahden lisäksi kukaan muu sitä tiedä.
Nelonen