Rokotusvastaiset! Kommentoikaas nyt Lohjan tuhkarokkoepidemiaa
Vastuutonta jättää lapset rokottamatta ja siiten kaataa kustannukset ja hoito valtiolle.
Kommentit (1052)
Koko suomalaisten lasten ikäluokka voidaan rokottaa yli 20 vuotta kunnes tulee laskennallisesti vastaan rokotteen aiheuttama aivokuume. Ja että saatais aikaan tuo sama 5 aivokumetta joka tulee yhdestä muutaman tuhannen sairastuneen epidemiasta, Suomen lapsia pitää rokottaa sata vuotta.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:37"]
Mun mielestä 37 keuhkokuumetta, 5 aivotulehdusta ja kolme kuollutta on aika paljon muutamasta tuhannesta sairastuneesta. Vertailun vuoksi, rokotteen riski on aivotulehdus yhdellä miljoonasta.
[/quote]
Tuohan tekee 1,7%... :-D Otan riskin koska tahansa.
Ihan vain kaikilta rokotemyönteisiltä palstailijoilta kysyisin, että jos kerran otatte ne rokotukset lapsillenne yhteisen hyvän nimissä, siksi että kaikki olisivat turvassa, niin miksi siinä on ehto sellaisille jotka eivät ajattele samalla tavalla kuin te? Kuulostaa yhtä typerältä, kuin joku sanoisi rakastavansa ihan kaikkia ihmisiä koko maailmassa - paitsi niitä jotka eivät rakasta takaisin.
On aika tekopyhää verhota pakkovaatimus rokotuksista hyväntekeväisyydeksi, jos siitä "palveluksesta" pitäisi kuitenkin maksaa täysi hinta, vai mitä? :-)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:37"]
Mun mielestä 37 keuhkokuumetta, 5 aivotulehdusta ja kolme kuollutta on aika paljon muutamasta tuhannesta sairastuneesta. Vertailun vuoksi, rokotteen riski on aivotulehdus yhdellä miljoonasta.
[/quote]
Tuohan tekee 1,7%... :-D Otan riskin koska tahansa.
[/quote]
Hymyile sinä vaan, mutta veikkaan että ihmiset kolmissa hautajaisissa eivät hymyilleet vaan katuivat katkerasti. Ja mikä parasta, aivokuumeeseen ei välttämättä edes kuole, joten rokotetun ottama "riski" on niin olematon, ettei sitä kohta näe edes mikroskoopilla. Oikeesti jokainen tolkuissaan oleva ihminen kykenee näkemään mikä tässä on viisainta.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:51"]
Hymyile sinä vaan, mutta veikkaan että ihmiset kolmissa hautajaisissa eivät hymyilleet vaan katuivat katkerasti. Ja mikä parasta, aivokuumeeseen ei välttämättä edes kuole, joten rokotetun ottama "riski" on niin olematon, ettei sitä kohta näe edes mikroskoopilla. Oikeesti jokainen tolkuissaan oleva ihminen kykenee näkemään mikä tässä on viisainta.
[/quote]
Sinä et siis edelleenkään tajua sitä, että mahdollisuus kuolemisesta ilman rokotetta on käsitelty ja hyväksytty siinä vaiheessa, kun rokottamattajättämispäätös on tehty? Luuletko, että tuollaiset "buu-huu, sinä kuolet"-ilkkumiset saavat ketään vaihtamaan mielipidettään ja ryntäämään rokotuksiin? *tirsk* täältäkin... :-D
"MPR-rokotetta on käytetty jo vuosikymmeniä, eikä siitä ole todettu ongelmia."
Joo. Onhan se Priorix hyväksytty Suomessa peräti vuonna 1998. Vähän eri rokote siis kuin 1975 käytössä ollut. Ja moneen kertaan muuttunut. Ongelmia tuolla on ollut kosolti.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:38"]
Ehei, rokotteella on sivuvaikutuksensa.Vaikka miten panikoit,yksikään ei tule muuttamaan mieltään.
[/quote]
Juu, on niistä "sivuvaikutuksista" kuultu. Kukaan ei ole vielä todistanut sellaisia olevan, muut kuin jotkut luonnollisuushörhöt.
Ai, ei vai. Luehan Lääkelaitoksen tai Fimean sivuilta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:05"]
Minä olen syntynyt 1964 ja tuhkarokon vakavuus tiedettiin kyllä perheessämme ja koulussa, se oli silloinkin edelleen vaarallinen lastentauti. Toki itse olin sivistyneestä ja hyvin toimeentulevasta perheestä, meillä oli suihkut, saunat, pesukoneet, puhelin ja auto joten minulla ei ollut suurtakaan vaaraa. Mutta muista että silloinkin vielä puoli kansaa asui kantoveden varassa ulkohuussin varassa eli hygieniataso oli huono. Enkä usko että jokaisessa nykyhuushollissakaan pystyttäisiin jälkitauteja välttämään. Kuka esimerkiksi voi olla palkatta töistä pois viikon jotta lapsi saa kunnon toipumisajan?
[/quote]
Olen syntynyt 65 ja olin tuhkarokon takia kaksi viikkkoa kotona. Mulle hankittiin hoitaja toiseksi viikoksi. Vähän sama tilanne kuin ap:llä. Eli ns. keskiluokkaperheestä olen kotoisin.
Rokotan lapseni. Ainoastaan sikapiikin kanssa oli epäileväinen - vielä minuutti ennen rokotustakin.
Mun mielestä tämä on hyvää herättelyä näille rokotevastaisille. Tuhkarokko voi todella olla vaarallinen tauti ja kuolemaksi eivätkä nämä rokotevastaiset ole sellaista tautia kokeneet. Sitten kun se tulee niin melko varmasti tulevat sitten itkemään että olis pitäny ottaa rokote. Niin kauan kun on rokottamattomia niin niin kauan taudin riski on olemassa. Ärsyttää että jotkut ratsastaa tällä "kun muut rokottaa lapsensa niin meidän ei tarvi"-ajattelulla. Ei tulis mieleenkään jättää omaa lasta rokottamatta, eihän sitä vois ikinä matkustaa minnekään. Pitäisi hyväksyä sitten rokottamattomuuden seuraukset. Jos lapselle tulee tuhkarokko niin hoitakoot nämä hihhulit sitten luonnonmukaisesti, turha kitistä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:42"]
Ai, ei vai. Luehan Lääkelaitoksen tai Fimean sivuilta.
[/quote]
Eli tästä voimme päätellä, että jos saa oireita jo rokotuksesta, kuinkahan olisi käynyt taudin iskiessä. Muistan minäkin, että jäykkäkouristuksen jälkeen kättä särki. Hysteerikko olisi sen pelossa jättänyt rokotteen ottamatta ja mahdollisesti kuollut siihen.
Kukaan ei muuta mielipidettä palstalaisen mukaan. Et sinäkään, enkä itse. Kun et voi vaikuttaa muihin,etkä muuttaa muita.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:45"]
Mun mielestä tämä on hyvää herättelyä näille rokotevastaisille. Tuhkarokko voi todella olla vaarallinen tauti ja kuolemaksi eivätkä nämä rokotevastaiset ole sellaista tautia kokeneet. Sitten kun se tulee niin melko varmasti tulevat sitten itkemään että olis pitäny ottaa rokote. Niin kauan kun on rokottamattomia niin niin kauan taudin riski on olemassa. Ärsyttää että jotkut ratsastaa tällä "kun muut rokottaa lapsensa niin meidän ei tarvi"-ajattelulla. Ei tulis mieleenkään jättää omaa lasta rokottamatta, eihän sitä vois ikinä matkustaa minnekään. Pitäisi hyväksyä sitten rokottamattomuuden seuraukset. Jos lapselle tulee tuhkarokko niin hoitakoot nämä hihhulit sitten luonnonmukaisesti, turha kitistä.
[/quote]
Joo, ei kannata lasta viedä sairaalaan tuollaisen pikkutaudin takia. Eikä ainakaan antaa mitään antibiootteja jälkitauteihin.
Sinä vouhkaaja tuskin olet pätevä antamaan hoito-ohjeita yhdellekään.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:05"]
Minä olen syntynyt 1964 ja tuhkarokon vakavuus tiedettiin kyllä perheessämme ja koulussa, se oli silloinkin edelleen vaarallinen lastentauti. Toki itse olin sivistyneestä ja hyvin toimeentulevasta perheestä, meillä oli suihkut, saunat, pesukoneet, puhelin ja auto joten minulla ei ollut suurtakaan vaaraa. Mutta muista että silloinkin vielä puoli kansaa asui kantoveden varassa ulkohuussin varassa eli hygieniataso oli huono. Enkä usko että jokaisessa nykyhuushollissakaan pystyttäisiin jälkitauteja välttämään. Kuka esimerkiksi voi olla palkatta töistä pois viikon jotta lapsi saa kunnon toipumisajan?
[/quote]
Olen syntynyt 65 ja olin tuhkarokon takia kaksi viikkkoa kotona. Mulle hankittiin hoitaja toiseksi viikoksi. Vähän sama tilanne kuin ap:llä. Eli ns. keskiluokkaperheestä olen kotoisin.
Rokotan lapseni. Ainoastaan sikapiikin kanssa oli epäileväinen - vielä minuutti ennen rokotustakin.
[/quote]
Minäkin 64 ja olin 2 viikkoa pois ja olin todella kipeä. Ensimäisen viikon olin puolitajuton kuumeesta. Toisen viikon minua hoisi siskoni, joka oli juuri kirjoittanut ja oli kotona odottamassa kesätöitä. Olin 10v silloin.
Ja me olimme hyvin toimeentulevia. Isäni johtaja ja äitini kaupantäti (tämä tietenkin aavemammojen mielestä osoittaa meidän olevan weeteetä) ja meillä oli uusi talo juuri rakennettu edellisenä vuotena, joten ns. hygienia oli kunnossa.
Jos ette rokota mris-rokotteella niin saatte kaikki taudit mitä maanpäällä on. Niin kattava se on! Repikää siitä!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:56"]
Sinä vouhkaaja tuskin olet pätevä antamaan hoito-ohjeita yhdellekään.
[/quote]
No jos kerran ei rokotus kelpaa, niin ei sitten varmaan sairaalahoito tai lääkkeetkään. Eikös se ole ihan loogista? Vaaraton lastentautihan se vain on.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:00"]
Jos ette rokota mris-rokotteella niin saatte kaikki taudit mitä maanpäällä on. Niin kattava se on! Repikää siitä!
[/quote]
Ai tämä tyyppi taas heräsi...
Se on noitten homepatiahörhöjen juttuja koko narkolepsia. Sikainfluenssasta ei ole yhtään todettua tapausta. Kaikki on vaan huijausta. Mistään lääkeestäkään ei saa sivuoireita. Ne on mielisairaitten juttuja.