sisarketju meikattu vs naturel ja miesten mielipide
Naismysteerin selitystä kaivataan.
Ei ole niin pientä kauppareissuakaan, johon vaimo ei tee pientä kauppareissumeikkiä työpäivämeikkauksesta puhumattakaan.
Kun aikaa vietetään oman miehen kanssa, niin ei laittauduta/meikata koskaan oman miehen "takia". Ei edes vaikka yrittäisi vihjata, että olisin otettu, jos vaikka joskus tai edes tänään vähän meikkaisit minua varten.
Miksi naisella on pakonomainen tarve meikata työkavereita, kaupan kassaa yms. henkilöitä varten, mutta ei rengastettua miestä varten ?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:51"]
Vain äärimmäisen hullut ihmiset meikkaavat oikeasti vain itseään varten, ja tekevät sen sitten myös silloin, kun ovat koko päivän yksin kotona, kuten nro 5.
[/quote]
:-D
Tämä äärimmäisen hullu ei ymmärrä sitä, että rentous = suttuisuus. Minulla ei ole rento olo jos en ole käynyt suihkussa, tai jos minulla on nuhruiset vaatteet tai laittamaton naama. En edes omista mitään rikkinäisiä ja kulahtaneita vaatteita.
Minulle rentous tarkoittaa sitä, että nautin raikkaudesta, kivoista vaatteista, ja siitä että kasvot ja hiukset on siististi laitettu. Minä en myöskään suunnittele päivääni niin, että tänään aion nuhjata neljän seinän sisällä koko päivän, eikä kukaan tule meille kylään. Meillä käy ihmisiä välillä etukäteen ilmoittamatta, ja tykkään itsekin lähteä hetken mielijohteesta ulos, enkä halua alkaa vasta silloin suihkuttelemaan ja meikkamaan.
[/quote]
Siis mitä tekemistä meikkaamisella ja suihkussa käymisellä on keskenään?
En meikkaa lähes koskaan. Suihkussa käyn kuitenkin 1-3 krt päivässä riippuen urheilukerroista. Eikä meikkaamattomuus liity kyllä nuhjuisiin vaatteisinkaan.
Mulle on aivan sama, vaikka joku nukkuisikin yömeikki päällä. Ei kiinnosta. Mut joitain meikkaajia tuntuu kovasti kiinnostavan se ettei joku käytä meikkiä (kotona ollessaan tai muuten). Mitä ihmeen väliä sillä on?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:35"]
Kotona voi olla rennosti naturel ja kun poistuu kotoa niin laitetaan "virallinen huoliteltu rooli" päälle.
Omalle miehelle voi näyttäytyä sellaisena kuin on :)
[/quote]
Vielä ei ole tullut perimmäistä vastausta, tuleekohan sitä koskaan : ).
Ok, useassa vastauksessa on tullut esille, että kotona itselleen ja omalle miehelle ei koskaan tarvitse kaunistautua, koska kotona ei tarvitse kaunistautua.
Nyt kun vielä pystyisitte selittämään, että kun nainen kerran meikkaa vain itseään varten, niin miksi meikataan aina, kun lähdetään kodin ulkopuolelle.
[/quote]
"Perimmäistä" vastausta ei tule, koska sulla on jokin ajatus siitä perimmäisestä ja kun sitä ajatusta ei kukaan tuo esiin niin sä koet, että ihmiset vain kiertelevät vastauksissaan vaikka oikesti he vastaavat sulle. Kuvittelet ehkä jo tietäväsi sen "oikean syyn" ja siksi tuntuu, ettei sun kysymykseesi vastata vaikka vastattuhan siihen on.
"Nyt kun vielä pystyisitte selittämään, että kun nainen kerran meikkaa vain itseään varten, niin miksi meikataan aina, kun lähdetään kodin ulkopuolelle."
Vastaushan on jo annettu ja moneen kertaan. No, ihan ensin sun pitäis varmaan hoksata, että jos joku nainen sanoo, että meikkaa "vain itseään varten" niin se ei tarkoita, että se on jokaikisen naisen mielipide. Ja vielä oleellisempaa tuo "vain itseään varten" voi tarkoittaa aika monia asioita. Sä kenties ajattelet sen tarkoittavan sitä, että ympäröivällä maailmalla ei olisi minkäänlaista yhteyttä tai vaikutusta siihen meikkaamiseen.
Kuten ketjussa on jo moneen kertaan sanottu, niin syy meikkaamiseen ulos lähtiessä on ihan se sama kuin siihenkin, miksi puetaan jotkut suht säädylliset vaatteet päälle, käydään suihkussa jne. Tietenkään kaikki eivät miellä meikkaamista sellaiseksi "perussiisteydeksi", mutta ainakin omalla kohdallani mulla on vähän nuhjuinen olo, jos ihan naturellina kuljen. Tässä mielessä voi sanoa, että meikkaan itseäni varten, koska mä tunnen itseni jotenkin raikkaammaksi, virkeämmäksi ja edustavammaksi kun mulla on perus arkimeikki naamassa verrattuna ihan luonnolliseen naamaan. Eli siis on kivempi fiilis liikkua ihmisten ilmoilla, se fiilis on melko hyvin verrattavissa siihen onko käynyt suihkussa vai löyhkääkö hiki. Ihmisellä, siis ainakin terveellä ihmisellä, kun on yleensä taipumus vähäsen välittää siitä, miltä vaikuttaa ympäristön silmissä. Yleensä nämä, jotka eriparisukissa, rasvaisissa hiuksissa ja suttuisessa vaatetuksessa pyörivät kaupungilla ovat jollakin tavalla ongelmaisia tai sairaita eivätkä siksi kykene välittämään ulkoisesta olemuksestaan tai välitä tippaakaan siitä miten ympäristö heidät kokee.
Joko tämä tyydyttää, vai vieläkö jäi perimmäinen totuus kuulematta?
En usko, että ajatusmaailma menisi niin että meikattaisiin "joitakin varten". Ehkä kyse on enemmän siitä, että kotona ollaan rennosti, ei esim. myöskään välttämättä laiteta hiuksia tai pueta farkkuja jalkaan. Kun taas luultavasti moni mieskin vähän kurkkaa peiliin lähtiessään ihmisten ilmoille, kun ihmisten ilmoilla ei olla yhtä "kotoisasti" kuin kotona.
Niin, samaa mieltä kuin nro 2. Mutta mä kyllä meikkaan aina kevyesti, myös kotiin.
Lähtökohtaisesti nainen meikkaa itseään varten. On hyvä näyttää hyvältä, itsetunnollinen kysymys. Toisaalta se on myös tapa, aivan kuten sukkien pukeminen kauppaan lähtiessä.
Kyllä jotkut tykkäävät laittaa vähän itseänsä siistimmäksi kotioloissakin. Minun aamurutiinini on aina sama: suihku, hiusten kuivaus ja laitto, meikkaus. Ainoastaan jos olen sairas, en meikkaa. Tykkään olla kotonakin raikas ja huoliteltu, eikä sitten tarvitse erikseen alkaa laittautua jos tulee yllätysvieraita tai huvittaakin lähteä johonkin.
Mitä olis luvassa jos sua varten laittaudutaan? Ja miltä itse näytät?
Mulla on aina kauhea kontrasti siinä, miltä näytän kotona ja kotoa ulos lähtiessä. Kotona röhnötän aina tukka sekaisin ilman meikin hiventäkään, mutta jo pelkälle kauppareissullekin laitan naaman siistin meikin.
Oletko varmasti mies. Mun mies ei edes huomaa kun joskus harvoin teen siistin ja kevyen ns. nude meikin. Eikä ole ikinä toivonut että meikkaisin useammin.
Niin. Minä ainakin yleensä jätän kotona meikkaamatta koska, no, olen kotona ja haluan rentoutua joskus. Tottakai voi rentoutua vaikka olisi meikattukin, mutta sen tulee tulla ihmisen omasta halusta. Suurin ongelma taitaa olla, että olet valinnut suomalaisen naisen. Jos olet kovin ulkonäkökeskeinen, tulee valita sellainen nainen, jolle sinun mielipiteesi on tärkeämpi kuin hänen omansa. Tällaisia löytyy erityisesti köyhemmistä maista. Suomalainen nainen taas on helkkarin itsepäinen, eikä varmasti meikkaa jos sitä ei huvita, valitettavasti. Itsekin olen suomalainen nainen ja ylpeä siitä.
Kotona voi olla rennosti naturel ja kun poistuu kotoa niin laitetaan "virallinen huoliteltu rooli" päälle.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:13"]
En usko, että ajatusmaailma menisi niin että meikattaisiin "joitakin varten". Ehkä kyse on enemmän siitä, että kotona ollaan rennosti, ei esim. myöskään välttämättä laiteta hiuksia tai pueta farkkuja jalkaan. Kun taas luultavasti moni mieskin vähän kurkkaa peiliin lähtiessään ihmisten ilmoille, kun ihmisten ilmoilla ei olla yhtä "kotoisasti" kuin kotona.
[/quote]
Juuri näin! Tässä ap:lle vastaus.
Mun mies pukeutuu töihin aina siististi ja samoin kauppareissuille. Kotona käyttää risoja farkkuja. Pitäisikö loukkantua?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:13"]
[/quote]
Just näin. Olen kiristämättömissä ja mukavissa vaatteissa kotona, enkä meikkaa viikonloppuna. Viikolla olen bisneslookissa tai sanotaanko että rennossa bisneslookissa ja meikkaan, laitan hiukset etc. Illalla ja vnk ja lomilla otan rennosti.
Pidän kyllä huolen, että minulla on aina kauniit alusvaatteet :)
Miestäni ei tunnu kiinnostavan ulkonäköni olin sitten laitettu tai verkkareissa ilman meikkiä joten tästä voi päätellä meikkaamisen olevan turhaa. Vaihtoehdot ovat, että mies tykkää minusta sellaisena kuin olen tai sitten olen vaan niin ruma, että meikit ei tätä naamaa pelasta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:35"]
[/quote]
Ok, useassa vastauksessa on tullut esille, että kotona itselleen ja omalle miehelle ei koskaan tarvitse kaunistautua, koska kotona ei tarvitse kaunistautua.
Nyt kun vielä pystyisitte selittämään, että kun nainen kerran meikkaa vain itseään varten, niin miksi meikataan aina, kun lähdetään kodin ulkopuolelle.
mun isä on pienestä pitäen opettanut että edes lähikauppaan ei lähdetä verkkareissa, vähän likaisissa shortseissa jne.
vaan ihan jokakerta puhtaat päälle, irvistää peilille onko roskia hampaanvälissä ja harjata hiukset.
olin 26v kun ekaa kertaa menin kauppaan verskat jalassa ja crocsit ;)
Miksi itse laitat housut jalkaan kun lähdet kodin ulkopuolelle? Eikö kalsarit riitä?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:32"]
[/quote]
Se itseään varten meikkaaminen tarkoittaa vissiin sitä, että nainen ei kestä sitä, että muut näkisivät hänet sellasena kuin hän on. Jos on siis ruma. Jos on kaunis, ja silti pitää meikata, niin sitten on kai jäänyt koukkuun niihin kohteliasuuksiin ja katseisiin. Tavallaan se on siis itseä varten, kun itse välttyy häpeältä tai saa kicksejä. Mutta toisten ihmisten palautteen kauttahan nuo tunteet tulee.
Omaa miestä varten ei jakseta meikata, koska ei se meikkaaminen oikeesti nyt niin kivaa oo monenkaan melestä. Miksi nähdä vaivaa miestä varten, joka on jo varma nakki? Sen sijaan tuntemattomia ihmisiä varten kannattaa meikata, koska nehän ei välttämättä tykkää susta muuten. Vain äärimmäisen hullut ihmiset meikkaavat oikeasti vain itseään varten, ja tekevät sen sitten myös silloin, kun ovat koko päivän yksin kotona, kuten nro 5.
Ihmisillä on taipumus haluta antaa itsestään hyvä kuva ulkopuolelle.
Ja naisille siihen siistiin ja huoliteltuun ulkonäköön usein sisältyy meikkikin.
Sen sijaan kotona tätä kuvaa ei ol tarvetta antaa, koska kumppani jo tuntee sinut, eikä luo mielikuvaa sinusta ulkonäön perusteella.. toivottavasti.
Kyllä meistä jokaikinen ihmisessä kiinnittää huomion ensimmäisenä ihmisen ulkonäköön (poislukien sokeat), jos ei tarkoituksellisesti, niin vähintään alitajuisesti.
Lisäksi myös syynä voi olla itsetunto-ongelmat jne.
Minusta olisi aika kamalaa, jos minun mieheni rupeaisi kotona tällämään itseään minua varten.