Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa väsyneenä ja flunssaisena töissä

Vierailija
24.01.2014 |

Vasta aamulla flunssa iski, eikä näissä duuneissa otetakaan saikkua yhtäkkiä. On ihan kauhee väsy, flunssa ahdistaa henkeä ja jalat kipeet salin jäljiltä, joka askel sattuu reisiin ja kävellä pitäis koko päivä. Eikä voi näis hommia lähteä kesken pois. Miten jaksan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi lähteä töistä pois? Ilmoitaudu sairaaksi ja häivy. Kukaan ei ole korvaamaton.

Vierailija
2/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa ja Finrexiniä ja töitä puoliteholla. Istu aina kun voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut tämän viikon töissä hirveässä flunssassa, kotona olo ei juuri auttaisi asiaa; puhelin soittaa jatkuvaa konserttia lomat ja muut poissaolot + etätöitä on tehtävä. Kukaan ei ole korvaamaton, mutta muut eivät tunnu osaavan mitään omatoimisesti, niinpä mies pääsee helpommalla kun on töissä sairaanakin. Joissakin työpaikoissa se ei vain ole niin helppoa lähteä pois kesken päivän.

Vierailija
4/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevää olisi jäädä töistä pois, tartutatkin muut. Ketään ei ole korvaamaton. Ymmärrän kyllä, välillä on tosi vaikea olla pois kun töitä on paljon. Varsinkin kun meillä alkaa heti työkaverin toimesta se "mä en ainakaan tee ton hommia", "mitä toikin nyt tolleen", "minä ainakin olin viimeks kipee vuonna -78, ei muutkaan voi siis olla kipeitä", "kyllä taitaa olla ennemminkin motivaatio-ongelmia", "vinkuvonkuvinku" - ulina. Ihan kuin mä tarkoituksella hankkisin flunssan sen kiusaksi :D

Vierailija
5/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kaksi Panadolia ja ison mukillisen kahvia. Tsemppiä, viikonloppu alkaa kohta!

Vierailija
6/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on työpaikka, missä ei saa jäädä sairaslomalle heti?

ei sellaista olekaan. on vaan martyyrejä.

Vierailija
7/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sairaslomalle voi ja saa jäädä, mutta sellaisia työpaikkoja on pilvin pimein, joissa kukaan muu ei hoida ko. henkilön tehtäviä sairausloman aikana. Siellä ne sitten odottavat, kun sairauslomalta palaa töihin, ja tietysti päälle ne muutoin tulevat työt. On paljon ammatteja, joissa kännykän ja spostin kautta on oltava tavoitettavissa aina, oli sitten sairas tai ei.

Eli helpommalla pääsee, kun flunssaisena vaan hoitaa juoksevat asiat pois, kun ryhtyy niitä sitten viikon kuluttua setvimään.

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:34"]

[/quote]

Vierailija
8/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:15"]

Kyllä kai sairaslomalle voi ja saa jäädä, mutta sellaisia työpaikkoja on pilvin pimein, joissa kukaan muu ei hoida ko. henkilön tehtäviä sairausloman aikana. Siellä ne sitten odottavat, kun sairauslomalta palaa töihin, ja tietysti päälle ne muutoin tulevat työt. On paljon ammatteja, joissa kännykän ja spostin kautta on oltava tavoitettavissa aina, oli sitten sairas tai ei.

Eli helpommalla pääsee, kun flunssaisena vaan hoitaa juoksevat asiat pois, kun ryhtyy niitä sitten viikon kuluttua setvimään.

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:34"]

[/quote]

[/quote]

Niin toki. Niinhän se kannattaa tehdä niinkuin itselle helpointa on.

Mitäpä se haittaa jos työkaveri sattuu sairastumaan vakavasti sen jälkeen kun sinä olet flunssasi häneen tartuttanut :/ Eihän se sinua ainakaan haittaa.

Pikkusen paljon ottaa päähän tuommoiset 'työn sankarit'. Itse olen perussairauteni takia menettänyt vastustuskyvyn lähes täysin, ja joka he***tin flunssan takia joudun pitkälle sairaslomalle (edellinen kesti pari kuukautta).

Tuommoisissa pitkissä sairaslomissa sentään on se etu, että pakolliset kiireelliset tehtävät siirtyy väkiselläkin työkavereille.