Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka 1/4 jättää shoppailut ja kahvittelut väliin maskipelleilyn vuoksi, se aiheuttaa monta konkurssia.
Riittää, että 1/4 jättää ne väliin siksi, että eivät halua mennä paikkoihin, joissa muut eivät käytä maskia.
En todellakaan. Mä en tajua, mikä ihme ihmisillä on näin hanakasti maskeja vastaan? Jos on ihan oikeasti se tilanne, ettei maskia pysty käyttämään esim. niin pahan ahdistuksen tai sairauden takia, niin fine, ymmärrän, että tuntuu pahalta, kun jotkut mulkoilee ja jos yritetään pakottaa maskia käyttämään. Mutta se, että ihan vaan periaatteesta ollaan maskia vastaan - sitä en ymmärrä. Tai "kokeillaan" maskia 5 minuuttia ja todetaan, että en tykkää ja se on sitten "hirveän ahdistavaa". Ymmärrän oikean ahdistuksen, mutta mitenkään voi uskoa, että niin monella sellainen maskista tulee.
Kyllä minuakin maski alkuun häiritsi ja se oli vaikea muistaa pitää mukana, mutta pian siihen kuitenkin tottui. Nyt vaan välillä tulee kuuma maskissa, mutta jos olisin välinpitämättömämpi, niin toki siinä vaiheessa varmaan vaan ottaisin sen pois. Se on kuitenkin tosi harvoin ja vain silloin, jos sitä joutuu pitämään pidempään tai jos muuten tulee tosi kuuma.
Miksi ette voi käyttää maskia, kun on mahdollista, että se ehkäisee tautien leviämistä? Mitä haittaa siitä teille on? (Nyt ei tarvitse niiden oikeasti ahdistuvien ja niiden jotka ei pysty maskin kanssa hengittää, tulla sanomaan mitään, tietekin on aina niitä, joille poikkeukset tulee sallia.) Jos ette usko sen tehoon, niin moni muu kuitenkin uskoo ja se, että käyttäisitte maskia, toisi meille muille vähintäänkin turvallisuuden tuntua. EIkö sillä ole mitään arvoa?
Boikotoin kaikkia paikkoja, joissa on maskipakko. Minun rahoillani ei pakottajat rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä, mikä on maskin käytössä niin epämiellyttävää. Jopa minä pystyn monisairaana käyttämään sitä. Tuntuu liioittelulta. Eivätkö ihmiset siedä nykyään pienintäkään epämukavuutta?
Mua alkaa jostain syystä pyörryttää maskin kanssa, vaikka olenkin ihan perusterve, eikä pitäisi olla mitään astmaa ym. En tiedä mistä johtuu. Käytän kyllä kaupassa ym., mutta en mene "turhaan" minnekään juuri nyt. Olisi ihan liian noloa pyörtyä johonkin vaatekauppaan...
Hengitätkö ihan normaalisti maskin kanssa? Olen huomannut että alan helposti haukkomaan happea ja melkein hyperventiloimaan kun tulee vähänkään rasitusta maskin kanssa, tuntuu että ei saa tarpeeksi ilmaa. Mutta siihen auttaa kun tietoisesti rauhoittaa hengityksen, vetää muutaman kerran syvään henkeä ja pitää rytmin tasaisena niin happea saakin taas ihan normaalisti.
Hyvä jos sulla auttaa, mutta kaikilla muilla siitä ei ole mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Mä en tajua, mikä ihme ihmisillä on näin hanakasti maskeja vastaan? Jos on ihan oikeasti se tilanne, ettei maskia pysty käyttämään esim. niin pahan ahdistuksen tai sairauden takia, niin fine, ymmärrän, että tuntuu pahalta, kun jotkut mulkoilee ja jos yritetään pakottaa maskia käyttämään. Mutta se, että ihan vaan periaatteesta ollaan maskia vastaan - sitä en ymmärrä. Tai "kokeillaan" maskia 5 minuuttia ja todetaan, että en tykkää ja se on sitten "hirveän ahdistavaa". Ymmärrän oikean ahdistuksen, mutta mitenkään voi uskoa, että niin monella sellainen maskista tulee.
Kyllä minuakin maski alkuun häiritsi ja se oli vaikea muistaa pitää mukana, mutta pian siihen kuitenkin tottui. Nyt vaan välillä tulee kuuma maskissa, mutta jos olisin välinpitämättömämpi, niin toki siinä vaiheessa varmaan vaan ottaisin sen pois. Se on kuitenkin tosi harvoin ja vain silloin, jos sitä joutuu pitämään pidempään tai jos muuten tulee tosi kuuma.
Miksi ette voi käyttää maskia, kun on mahdollista, että se ehkäisee tautien leviämistä? Mitä haittaa siitä teille on? (Nyt ei tarvitse niiden oikeasti ahdistuvien ja niiden jotka ei pysty maskin kanssa hengittää, tulla sanomaan mitään, tietekin on aina niitä, joille poikkeukset tulee sallia.) Jos ette usko sen tehoon, niin moni muu kuitenkin uskoo ja se, että käyttäisitte maskia, toisi meille muille vähintäänkin turvallisuuden tuntua. EIkö sillä ole mitään arvoa?
Maskeja vastustavat haluavat koronavirusta pelkäävien pysyvän kotona ja lopettavan kuluttamisen.
Vierailija kirjoitti:
Moni muu pitää maskien laajamittaista arkikäyttöä pelleilynä, josta on enemmän haittaa kuin hyötyä, ja kokee olonsa turvattomaksi nähdessään ympärillään pelkkiä maskinaamoja. Miksi lyttäät täysin heidän kokemuksensa ja mielipiteensä samalla kun nostat maskipakkoa vaativien henkilökohtaiset kokemukset ja mielipiteet jalustalle?
"Jos ette usko sen tehoon, niin moni muu kuitenkin uskoo ja se, että käyttäisitte maskia, toisi meille muille vähintäänkin turvallisuuden tuntua. EIkö sillä ole mitään arvoa?"
Ihan rehellisesti, ei, minulle ei ole sillä mitään arvoa, että joku saa valheellisen turvallisuuden tunteen.
Lisäksi: valtaosa maskeista valmistetaan kiinassa, minulla ei ole mitään tarvetta laittaa rahaa kiinaan senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "en kyllä käytä maskeja" jutut on niin lapsellista settiä, ettei vähään aikaan ole nähty. Älkää myöskään käyttäkö lääkkeitä sairauksiin, kondomeja, laastareita, turvavöitä, kypäriä yms. Kaikki ne on kehitetty vain teidän kiusaksenne covidiootit.
Ero onkin siinä, että noiden hyödyistä on oikeaa näyttöä.
Maskiuskovaiset voi tehdä oman retken vaikka Espanjaan . Siellä saavat käyttää maskeja sydämensä kyllyydestä ja todeta sen hyödyt käytännössä.
Minä lopetin juuri yhden harrastekurssin kesken maskiasian takia. Olin viime kerralla ainut ilman maskia enkä kestänyt sitä mummojen ääneen fantasiointia siitä, miten vartijat heittävät kohta niskaperseotteella kaikki maskittomat nikkuroijat ruokakaupoista ulos.
Täälläkin otetaan huomioon lähinnä maskin kanssa ilmenevät hengitysongelmat, mutta onhan niitä muitakin! Minulla maski menee silmille kokoajan, eikä siinä mitkään kiristykset ja rautalangat auta. En pysty kääntämään katsettani alas ilman, että maskin yläreuna osuisi vähintään alaluomeen. Samoin en käy myöskään enää museoissa, mikä on todella harmi. Maskin käytön haitat kun ovat moninkertaiset verrattuna näiden harrastusten suomiin iloihin. Suren kyllä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
"Jos ette usko sen tehoon, niin moni muu kuitenkin uskoo ja se, että käyttäisitte maskia, toisi meille muille vähintäänkin turvallisuuden tuntua. EIkö sillä ole mitään arvoa?"
Ihan rehellisesti, ei, minulle ei ole sillä mitään arvoa, että joku saa valheellisen turvallisuuden tunteen.
Lisäksi: valtaosa maskeista valmistetaan kiinassa, minulla ei ole mitään tarvetta laittaa rahaa kiinaan senttiäkään.
Ihan rehellisesti sama täällä. En suostu enää pomppimaan yhdenkään hysteerikon pillin mukaan. Teidän mielenterveys kiinnostaa todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt asiaa lainkaan siltä kannalta, että maskien aiheuttama liiallinen turvallisuudentunne saa osan ihmisistä unohtamaan turvavälit, käsihygienian ja muut varotoimenpiteet? Tyhmimmät elää maskin kanssa normaalia elämää myös flunssaoireisina, "koska kyllähän se maski suojaa tartunnoilta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeja vastustavat haluavat koronavirusta pelkäävien pysyvän kotona ja lopettavan kuluttamisen.
No, tehän pysytte muutenkin kotonanne. Voi luoja... ettehän te antais muidenkaan lähteä mihinkään "turhaan", ettei vaan korona leviä.
Jätän käymättä kylämme toisessa lähikaupassa. Ilmoittivat facessa, että suosittelevat maskia. Suositus siis ei paha, mutta tilanne meni siihen, että jos aioit piipahtaa kaupasta kahvipaketin ja ei ollut maskia matkassa, se paheksunta oli käsinkosketeltavaa.
Liekö tuo niin hygieenistä, kun seuraa näitä parempia ihmisiä, joilla on maski naamalla. Taskusta kaivetaan se räkäinen ja harmaantunut ja rispaantunut maski, mikä on otettu matkaan joltain tk- käynniltä. Sitten paheksutaan niitä, joilla ei sitä räkäliinaa sattunut matkaan.
Joten ajelen isompaan kauppaan ja käyn siellä ostamassa kaikki ja tuhlaan siihen aina puhtaan kertakäyttömaskin, koska se on sen arvoista. Kallista maskia en tuhlaa lähikaupassa piipahtamisen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei olekaan, mutta saattaa olla monelle yrittäjälle. Viime keväänä ei käytetty maskeja, mutta ihmiset alkoivat ihan omatoimisesti välttää paikkoja, joissa oli muita ihmisiä. Kauppakeskukset hiljenivät , kampaamot, kauneushoitolat, kuntosalit jne alkoivat laittaa lappua luukulle, koska ei ollut riittävästi asiakkaita. Olisiko silloin maskit muuttaneet tilannetta, vaikea sanoa. Valheellinen turvallisuuden tunne tarkoittaa käytännössä sitä, että kuluttaja menee sellaisiinkin paikkoihin, joihin jättäisi menemättä ilman tätä tunnetta.
Minä olen nyt kotona kokeillut maskia, mutta kaupassa sitä en vielä ole käyttänyt. Jos puen sen tavallisesti, jää se löysästi pussittamaan naamalle ja vuotaa joka puolelta. Jos kiepautan kuminauhat ristiin, maskin sivuille muodostuu parin sormen mentävät aukot. Kun laittaa kädet näiden aukkojen eteen, tunnen selvästi lämpimän hengitysilmani. Koska mua ei yskitä eikä aivastuta, ei tuolla maskilla ole muuta virkaa kuin sen hengityksestä tulevan höyryn stoppaaminen ja sitähän tuo maski ei nyt tee, joten en oikeasti nää, mitä eroa minun on olla ilman maskia tai maskin kanssa? Ja mulla on kolme erilaista pakettia, kaikissa sama vika ja enempää en aio ostaa kokeiltavaksi.
Voin kyllä laittaa maskin muiden mieliksi, mutta luotto siihen, että tuosta jotain todellista hyötyä olisi on täysi nolla. En jää haaveksimaan kauppaan vaan toimitan ostokset kerran viikossa ripeästi, vältän ruuhka-aikoja ja pidän reilusti väliä muihin. Teen töitä kotona ja kontaktit muihin ihmisiin omaa perhettä lukuun ottamatta ovat vähissä. En muutenkaan ole erityisen aktiivinen shoppailija, tapahtumissa, elokuvissa ym kävijä, mutta kieltämättä tämä maskiasia torppaa ne vähäisetkin halut lähteä. Tilaan netistä (suosin kotimaisuutta, tai edes kotimaisia verkkokauppoja, ja kannan korteni kekoon näin) mitä tarvitsen ja kaiken muun kanssa jaksan odotella "parempia aikoja".
Mun mielestä on helpompi olla poissa ihmisvilinästä ja "palveluista" kuin näön vuoksi muistaa joku maski.
Ffp-maskeja heikkolaatuisempiin en usko, onhan se maailmalla jo nähty että siellä leviää missä maskeja käytetään. Ffp:t on vaan sen verran kalliita, että säästän niiden käytön siihen että on oikeasti mentävä vaikka lääkärille.
Remonttihommissa maskeja joskus käyttänyt, eihän se hengittämistä helpota, mutta ei mulla ole mitään niitä vastaan asiallisissa yhteyksissä. Ruokakauppa ei mun mielestä ole asiallinen yhteys. Rätti naamalla ei mun mielstä ole asiallinen. Mutta olkaa huoleti, tilaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tehän pysytte muutenkin kotonanne. Voi luoja... ettehän te antais muidenkaan lähteä mihinkään "turhaan", ettei vaan korona leviä.
Niiille, jotka pysyvät kotona, on yks p**skan hailee, käyttääkö joku maskia vai ei. Maskia käyttävät taas eivät pysy kotona vaan käyvät kuluttamassa. Maskeja vastustavat haluavat nimenomaan maskeja käyttävät pysymään kotona ja lopettavan kuluttamisen.
Ei ole mitään maski pakkoa! On vain suositus! Suosituksia en noudata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä, mikä on maskin käytössä niin epämiellyttävää. Jopa minä pystyn monisairaana käyttämään sitä. Tuntuu liioittelulta. Eivätkö ihmiset siedä nykyään pienintäkään epämukavuutta?
Mua alkaa jostain syystä pyörryttää maskin kanssa, vaikka olenkin ihan perusterve, eikä pitäisi olla mitään astmaa ym. En tiedä mistä johtuu. Käytän kyllä kaupassa ym., mutta en mene "turhaan" minnekään juuri nyt. Olisi ihan liian noloa pyörtyä johonkin vaatekauppaan...
Hengitätkö ihan normaalisti maskin kanssa? Olen huomannut että alan helposti haukkomaan happea ja melkein hyperventiloimaan kun tulee vähänkään rasitusta maskin kanssa, tuntuu että ei saa tarpeeksi ilmaa. Mutta siihen auttaa kun tietoisesti rauhoittaa hengityksen, vetää muutaman kerran syvään henkeä ja pitää rytmin tasaisena niin happea saakin taas ihan normaalisti.
Hengitän täysin normaalisti ja vain nenän kautta. Vältän puhumista maskin kanssa, koska se ostea ilma mikä maskin silloin täyttää tuntuu todella epämiellyttävältä. Jatkan valitsemallani linjalla ja välttelen kaikkea muuta paitsi ruokakauppaa. Säästyypä rahat.
Osan ihmisistä täydellisestä välinpitämättömyydestä johtuen jätän suurimman osan asioita väliin ja elämä rajoittuu lenkkeihin lähimetsässä ja työmatkoihin bussilla vanhainkodille.