Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Maskia suositellaan paikkoihin, joissa ei muutoin pystytä pitämään turvavälejä. En lähde sellaisiin tapahtumiin, joissa näitä asioita ei ole hoidettu kuntoon. Jos on riittävät turvavälit niin maskia ei tarvita. Bussissa, kaupassa ja apteekissa käytän.
Hyvä näkökulma. Tosiaan jos on etäisyydet ym huomioitu, ei ole tarvetta maskiin. Maskipakko kertoo paikan likaisuudesta.
Älkää käyttäkö maskeja. Siitä tunnistamme teidät, jotka Jumala pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätän mieluummin väliin ja menemättä ja tekemättä, mutta en varsinaisesti minkään pakon tai painostuksen vuoksi.
Kaikkien varotoimien, maskien, pleksien jne. näkeminen ei tuo minulle turvallisuudentunnetta, vaan muistuttaa vaan miten päin helvettiä kaikki on ja pahentaa oloani. Hämärästi muistan tammikuun jolloin vielä tapasin käydä paikoissa, kahviloissa, kirppareilla, luennoilla, liikkeissä, museoissa...
Nyt en voisi edes nauttia mistään, ajattelisin koko ajan vaan mahdollista altistumista, joten turha tupata mihinkään. Ei ole sen arvoista.
Miksi annat pelolle vallan ?
Se on suhteellista. Minkä nyt jätän väliin siksi, että maskeja ei ole määrättömästi, vai perustelenko "jaksamattomuuttani" lähteä johonkin sillä, että maskeja ei ole, vaikka voisin niitä hankkia niin paljon, että se ei rajoittaisi menemistäni.
Yleisesti kyllä tunnen sosiaalista painetta käyttää maskia, vaikka en olekaan vakuuttunut sen virusta ehkäisevästä tehosta, kun useimmat käyttävät sitä kuitenkin väärin.
Olen jättänyt yhden ystävän tapaamisen, koska hän ei voi tulla kenenkään asuntoon ilman maskia. Tai ei ylipäänsä pysty tapaamaan sisätiloissa.
Hän haluaisi vain sellaisia tapaamisia, että ollaan ulkona. No tuolla sateessa istuminen ei innosta, joten katellaan vaikka ensi vuonna...
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sekin aiheuttaa ahdinkoa yrityksille ja lisää työttömyyttä kun asiakkaat kaikkoavat maskien takia - ei koronan.
No mikä siinä maskin käytössä on niin kamalaa? Meneekö pikkuisella meikki suttuun, kasvot ei näy tarpeeksi hyvin miehien miellyttämistä ajatellen? Mä en ymmärrä miks maskien takia mikään katoaisi. Minä ainakin lopetin julkisten käytön ja kaupoissa, kirjastossa,kahviloissa... pyörimisen, koska maskipakkoa EI ole.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Olen jättänyt yhden ystävän tapaamisen, koska hän ei voi tulla kenenkään asuntoon ilman maskia. Tai ei ylipäänsä pysty tapaamaan sisätiloissa.
Hän haluaisi vain sellaisia tapaamisia, että ollaan ulkona. No tuolla sateessa istuminen ei innosta, joten katellaan vaikka ensi vuonna...
Missä asut jos joka päivä sataa? Ja sinussa muuten näytät meille kaikille millainen tosiystävä on!
Vierailija kirjoitti:
Täällähän joku jo kertoi, että kokeili pitää maskeja täsmälleen oikein suositusten mukaan, eli yhtä maskia vain sen sallitun ajan ja desinfioi käsiään maskia vaihtaessaan jne...vaihtoi maskit oikein, otti kotoa mukaan tarvittavan määrän, vaihtoi sen aina ruuan jälkeen ja mitähän muuta?
Jaksoi tehdä juuri näin yhden päivän ajan.
Tämä maa ei mitenkään selviäisi enää sodasta. Maskin vaihtokin on nykyihmiselle liikaa, yhden päivän ainostaan jaksaa.
Olen maskipakon/painostuksen takia vähentänyt ruokakaupassa käyntiä. Käyn nykyään ruokakaupassa vain n.kerran viikossa, silloin pidän maskia.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut jos joka päivä sataa? Ja sinussa muuten näytät meille kaikille millainen tosiystävä on!
Tosiystävä? Olisin mielellään, mutta vaikeaa se on, kun toinen ei pysty tapaamaan eikä tekemään mitään yhdessä. Muuta kuin kävelemään ulkona monen metrin turvavälillä, niin etten edes kuule, mitä hän puhui.
Väkisin en pysty olemaan kenenkään ystävä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Oletteko jättäneet lääkärikäynnitkin väliin kun siellä on pakko olla maski?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jättäneet lääkärikäynnitkin väliin kun siellä on pakko olla maski?
En ole. Laitan maskin, jos on aivan pakko ja lääkäriin kyllä menen jos on tarvetta. Sen sijaan vapaaehtoiset menot jätän väliin, jos ei ole vaihtoehto olla turvavälein ilman maskia. Niiden kun on tarkoitus lisätä elämänlaatua, ei heikentää sitä.
Maskien tarkoitus on ennen muuta suojata muita. Kuulostaa todella itsekeskeiseltä ylpeillä sillä, ettei maskia käytä. Pahasti hengitysvaikeuksista kärsivät ovat sitten erikseen, mutta teidän periaatteellinen vastustuksenne vaikuttaa piittaamattomalta.
Virusta erittyy ilmaan myös puhuessa. Siksi maski on tarpeellinen myös oireettomalla. Se ei ole täydellinen suoja mutta parempi kuin ei mitään.
Tässä jutussa lisää: ”Koska se pystyy infektoimaan nenän ja kurkun, me käytännössä syljemme sitä puhuessamme.”
Välttelen paikkoja joissa on maskipakko tai vahva suositus. Maskit aiheuttaa itselleni iho-ongelmia (näppyjä, kutinaa, ihottumaa ym.) mutta ruuhka-aikaan jos liikun esim junassa niin olen sellaista silti käyttänyt.
Maksoin itseni kipeäksi juuri ennen koronaa kalliista lääkityksestä, lääkärikäynneistä ja verikokeista yksityisellä saadakseni ihoni kuntoon, niin en halua heittää sitä hukkaan sen takia että muhituttaisin kasvoja tuntitolkulla maskin alla.
Minnekään ”ylimääräiseen” en sitä laita (esim. kauppa tai ravintola/kahvila sen harvan kerran jos sellaisessa käyn.)
En jätä mitään väliin, mutta jos jossain paikassa pakotetaan käyttämään maskia, teen näin:
1. Kerron etten voi käyttää maskia. Jos saan sen jälkeen olla rauhassa ilman maskia, käyttäydyn ihan fiksusti.
2. Jos maskin käyttöön ollaan edelleen painostamassa, kerron sairastavani vaikeaa astmaa ja saaneeni astmakohtauksen aina kun olen käyttänyt maskia. Jos saan sen jälkeen olla rauhassa ilman maskia, käyttäydyn muuten fiksusti mutta rupean yskimään välillä hihaani.
2. Jos astmaatikolle annetaan vaihtoehdoiksi laittaa maski naamalle tai poistua paikalta / siirtyä syrjempään, kaivan taskusta esiin näkyvästi likaisen kangasnenäliinan ja laitan sen teipillä naamaani kiinni ikään kuin kangasmaskiksi. Rupean yskimään vähän väliä, feikkaan muitakin oireita ja valitan kovaan ääneen, millaisen vääryyden uhriksi olen joutunut.
Mä olen jättänyt kaiken ylimääräisen väliin koronaviruksen vuoksi. Teen etätöitä ja tilaan tarvitsemani tavarat netistä kotiinkuljetuksella. Toistaiseksi on onnistunut lääkärissä käyntikin etävastaanottona. JOS mun olisi aivan pakko mennä jonnekin (esim labraan), käyttäisin hengityssuojainta ja suojalaseja. Mulle on aivan sama, onko muilla ihmisillä maskit vai ei tai painostetaanko jossain käyttämään maskia.
MIKÄ HYÖTY noista SOPULImaskeista kun ihmiset räpeltää niitä koko ajan likaisilla sormillaan????
Eikä esim astmaatikot saisi niitä käyttää kun hengitys vaikeutuu.
Tää maskisuositus tappaa Suomen talouden viimeisetkin riippeet, kukaan ei viitsi lähteä shoppailemaan, ihmiset ostelee vain välttämättömät ruuat ja siinäpä se.
Kukaan ei enää mene mihinkään shoppailemaan.
Edelleen en tunne edes ketään koronaan sairastunutta. Tunnen verkostoni kautta noin 5 000 ihmistä pitkin maailmaa!
Sen jälkeen kun kuulin että jossain ulkomaisissa maskeissa on ollut asbestijämiä niin en todellakaan halua syöpää enkä siksi laittaa niitä naamalle! Mieluummin sitten koronaflunssa, tää mieto mikä nyt on liikkellä.
Täällähän joku jo kertoi, että kokeili pitää maskeja täsmälleen oikein suositusten mukaan, eli yhtä maskia vain sen sallitun ajan ja desinfioi käsiään maskia vaihtaessaan jne...vaihtoi maskit oikein, otti kotoa mukaan tarvittavan määrän, vaihtoi sen aina ruuan jälkeen ja mitähän muuta?
Jaksoi tehdä juuri näin yhden päivän ajan.