Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?

Vierailija
20.10.2020 |

Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.

Kommentit (482)

Vierailija
441/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on hyvä että maskittomat pysyy kotona.

Olisi paras, että maskinkäyttäjätkin pysyisivät kotona. Maski ei nimittäin ESTÄ tartuntoja, maski SAATTAA PIENENTÄÄ TARTUNTARISKIÄ. Mutta edelleen maskia käyttävä voi saada tartunnan joltain, jolla joko ei ole maskia tai on huonolaatuinen tai väärin käytetty maski.

Kaikkein typerintä on tuudittautua siihen uskoon, että maskia käyttävä on turvassa koronalta, etenkin jos kyseessä on joku kangasmaski.

Vierailija
442/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safe Sex kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen asioita niinkuin ennenkin ja ilman maskia. Helppoa. 

Ai, "paljaalla parempi" koulukunnan edustaja. Ei kannata ehdoin tahdoin tautia hankkia.

Millä lailla esim. kangasmaski estää itseä saamasta tautia? En ole tuo, jolle kommentoit, ja itselläni on maskit kyllä käytössä, mutta eiväthän minun maskini minua suojaa. Tyhmiä olette, jos luulette etenkään kangasmaskin suojaavat teitä taudeilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa rättiä, jonka ostin Saksasta viime elokuussa. En ole pessyt kertaakaan, enkä aio pestä, ostin tahallaan väriltään mustan. Ripustan käytön jälkeen seinälle kuivumaan. Käytän muodon vuoksi julkisissa ja kaupassa välttääkseni covidioottien päällekäymisen. Eivät muuten ole mummoja vaan noin 30-50 -vuotiaita miehiä, joiden pitää nyt tässäkin tilanteessa päästä urostelemaan.

Tälläkin palstalla näkyy monissa teksteissä, että ihmiset uskovat rätin naamalla suojaavan tartunnalta. Sitähän se ei tee. Rätti naamalla suojaa jossain määrin muita, jos olet itse taudin kantaja, oireeton tai oireellinen. 

Kun pitää meidän kaikkien hengittää, mahdolliset virukset kulkeutuvat hengitysilmassa elimistöön, eikä kirurgimaski tai rätti naamalla sitä estä. Se enintään estää yskimiset ja aivastukset ulospäin. Käsien pesu on se tärkein asia. Maski on pelkkä ulkoinen osoitus siitä, että tottelet.

Saksassa on ollut maskipakko sakon uhalla jo lähes vuoden. Mikä on tulos, lukekaa tilastot.

Vierailija
444/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeus hyvään hapettumiseen. Ja saman oikeuden suon kaikille kanssaihmisilleni. Vastustuskyky osaa kyllä hommansa, joten minä en virus- saati bakteeritartuntoja pelkää. Ihmisyyden ja yhteisöllisyyden katoamista kyllä pelkään. Pahasti näyttää siltä, että polarisoituminen lisääntyy enemmän kuin yksikään virus ikinä.

Vierailija
445/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Menen vaan ilman maskia. Viime viikolla olin TYK:sissä ilman maskia 2h.

Lähtiessä tuli joku hoitsu sanomaan että tuo maskin, totesin että olen juuri lähdössä.

Meni akka vaikeaksi, "me-me-meillä kaikki käyttää maskia"

En minä! :D

Olet sä kova! Että oikean vaikeaksi meni!

Ja sitten kaikki nousi seisomaan ja taputti, joku itkikin ja katosta tippui confettia!

Juuri tuo tapahtui! Mun päässä! :D

En käytä maskia. Koskaan. Piste.

Meemi flunssa.

Vierailija
446/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Menen vaan ilman maskia. Viime viikolla olin TYK:sissä ilman maskia 2h.

Lähtiessä tuli joku hoitsu sanomaan että tuo maskin, totesin että olen juuri lähdössä.

Meni akka vaikeaksi, "me-me-meillä kaikki käyttää maskia"

En minä! :D

Miks menet sinne mahdollisesti altistamaan muita, apukouluvarmaan jäi kesken. varaa itselle omalla kustannuksella vaikka Mehiläinen muutamaks tunniksi ja svi niiden kanssa et oot ilman maskia.   Älä käytä julkisia palvleuita koska sulla näyttää olvena vain oikeuksia eikä velvollisuuksia. Varmaan maksatat tyksin laskutkin kelalla=?? häh?

Voi voi menikö tunteisiin :'(

Vierailija
447/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tule käyttämään maskia.

Vierailija
448/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
449/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän ennemmin maskin pois. Yllättävän vapauttava tunne kulkea kaupoilla ihan kuin ennen vanhaan

Vierailija
450/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska mikään tutkimus tai käytännön tilanne ei ole osoittanut niitä hyödyllisksi. Maskien käyttö on ihan puhtaasti psykologista - ei oikeasti hyödyllistä

Vierailija
451/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikeus hyvään hapettumiseen. Ja saman oikeuden suon kaikille kanssaihmisilleni. Vastustuskyky osaa kyllä hommansa, joten minä en virus- saati bakteeritartuntoja pelkää. Ihmisyyden ja yhteisöllisyyden katoamista kyllä pelkään. Pahasti näyttää siltä, että polarisoituminen lisääntyy enemmän kuin yksikään virus ikinä.

Olet varmaan niitä "pikkuflunssassa" töihin tulevia, koska ei vaikuta omaan vointiin ja joku kakkosluokan ylilääkäri on henkilökohtaisena mielipiteenään sanonut töihin tulon kipeänä olevan ihan ok.

Onneksi tänä vuonna on sentään välttynyt noilta (in)flunssaepidemioilta kun ihmiset käyttävät maskia, pitävät turvavälejä ja desinfioivat käsiä. Ja pysyvät pääosin kotona kun ovat köhäisiä.

P.S. En itsekään pidä maskeista, mutta haluan suojella sekä itseäni että muita kanssaihmisiäni.

Vierailija
452/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska mikään tutkimus tai käytännön tilanne ei ole osoittanut niitä hyödyllisksi. Maskien käyttö on ihan puhtaasti psykologista - ei oikeasti hyödyllistä

Tutkimukset perustuvat tässä vaiheessa ihan täysin pelkkään tilastodataan sairastuneista ja maskimääräyksistä ko. alueella. Niissä ei oteta huomioon oikeaa maskin käyttötapaa. On totta ettei maskista ole hyötyä jos sitä käytetään väärin. Ja ilmeisen moni käyttää väärin (ei pestä käyttökertojen välillä tai vaihdeta uuteen, räpläillään likaisilla käsillä, otetaan pois ja laitetaan useita kertoja takaisin saman kerran aikana jne.).

Vierailija
453/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maskipakko ei ole mahdollista joten ei ole jäänyt mitään väliin. Enemmän herättää ihmetystä kun osa ihmisistä yrittää kyttää vihaisesti maskin takanta mutta valitettavasti pitäisi nähdä koko naama jotta voisi tulkita sanatonta viestintää. Tulisivat vaan rohkeasti juttelemaan jos on jotain mielessä.

Vierailija
454/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pistän maskin naamalle ja pesen kädet mennen tullen. Ei ongelmaa!

Vierailija
455/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan. Käytän vain niiden palveluja, jonne voi mennä ilman naamarättiä.

Vierailija
456/482 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käytännössä ajanut elämäni alas viime vuoden aikana. En käy enää missään, enkä käytä mitään palveluita. Parturissakin kävin viimeksi vuonna 2018. Ei vaan kiinnosta tämä maskipelleily. 

Vierailija
457/482 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää sairastavana (vastustuskyky lähes nolla) ja riskiryhmäläisenä joudun käyttämään ns. Kelatakseja hoitoihin mennessäni. Maskinkäyttö on ohjeistuksissa kuljettajilla, mutta osa ei käytä. Osa vetoaa silmlaseihin tai partaan. Osa nyppii maksia kasvoillaan jatkuvasti yms.  Vain pari on käyttänyt ns. kirurgista maskia asiallisesti.  Istun näitten kanssa noin 2t päivässä samassa autossa, mahdollinen korona saattaisi olla se kuuluisa "viimeinen niitti".  Jokainen pienikin asia parhaillaan joka pitää minut terveenä on siis tärkeää.  Siis maskit naamoille asiallisesti ja ilman mutinoita!

Vierailija
458/482 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ilmeisesti voi levitä myös anaalikaasujen kautta. Koskahan tulee  pakolliseksi hepa filtteri perse eseen?

Vierailija
459/482 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maski pakkoa, joten maskitta mennään minne tarvitaan. Tosin en juuri missään koskaan käy.

Maskihan on täysin turha sanoo tutkimuksetkin, joten sen voi jättää kaikki pois senkin takia, tulee vain turhaa roskaa.

Vierailija
460/482 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän samaa rättiä, jonka ostin Saksasta viime elokuussa. En ole pessyt kertaakaan, enkä aio pestä, ostin tahallaan väriltään mustan. Ripustan käytön jälkeen seinälle kuivumaan. Käytän muodon vuoksi julkisissa ja kaupassa välttääkseni covidioottien päällekäymisen. Eivät muuten ole mummoja vaan noin 30-50 -vuotiaita miehiä, joiden pitää nyt tässäkin tilanteessa päästä urostelemaan.

Tälläkin palstalla näkyy monissa teksteissä, että ihmiset uskovat rätin naamalla suojaavan tartunnalta. Sitähän se ei tee. Rätti naamalla suojaa jossain määrin muita, jos olet itse taudin kantaja, oireeton tai oireellinen. 

Kun pitää meidän kaikkien hengittää, mahdolliset virukset kulkeutuvat hengitysilmassa elimistöön, eikä kirurgimaski tai rätti naamalla sitä estä. Se enintään estää yskimiset ja aivastukset ulospäin. Käsien pesu on se tärkein asia. Maski on pelkkä ulkoinen osoitus siitä, että tottelet.

Saksassa on ollut maskipakko sakon uhalla jo lähes vuoden. Mikä on tulos, lukekaa tilastot.

Maskin tarkoitushan onkin se, että jos olet itse tietämättäsi kantaja, estää maski sinua levittämästä tautia muihin. Vielä vähän enemmän, jos sillä toisella osapuolellakin on maski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi