Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua olla tukemassa huumerikollisuutta

Vierailija
24.01.2014 |

Siksi allekirjoitin kansalaisaloite.fi "kannabiksen dekriminalisointi".

En käytä kannabista enkä muitakaan päihteitä. En ole koskaan voinut ymmärtää miksi miedon päihteen käyttäjästä pitää tehdä rikollinen. Olen töissä päivystyksessä, jossa käy päivittäin alkoholin ja muiden aineiden runtelemia ihmisiä, yliannostuksen saaneita jne. Yhtään kannabiksen aiheuttamaa päivystyskäyntiä en ole nähnyt.

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:12"]

Mitä tahansa huumetta voi käyttää syömällä, höyrystämällä, jopa suonensisäisesti (vaikka se kannabiksen tapauksessa olisikin vaikeampi saavutus)... mutta epäpuhtauteen se ei vaikuta.

[/quote]Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat näillä epäpuhtauksilla? Mistä ne epäpuhtaudet tulevat, kyseessähän on kasvi? Ymmärrän epäpuhtaudet laboratoriossa valmistettujen kemikaalien kohdalla, tai jos joku ostaa kannabiksensa kadulta somalilta, joka on suihkuttanut siihen hiuslakkaa, mutta kukaan lääkekäyttäjä ei varmasti tee näin. Ja ei tee kyllä kukaan vastuullinen viihdekäyttäjäkään.

Jos vaikka itse kasvattaa kasvinsa, saa valita sille itse kasvualustan ja esim. luomulannoitteet, niin mitä epäpuhtauksia siinä silloin on? Kyllä, siinä on paljon enemmän vaikuttavia ainesosia kuin kannabispohjaisissa lääkevalmisteissa, mutta eivät ne ole mitään _epäpuhtauksia_.

Mainitsemasi heroiinin vaporisointi ei ole mielestäni millään tasolla vertailukelpoinen kannabiksen, eli kasvin, höyrystämiseen.

Vierailija
222/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:16"]

ja PS. "LSD-päihtymyksen aikana on tapahtunut useita kuolemaan johtaneita onnettomuuksia." on eri asia kuin se, että LSD itsessään olisi vaarallista.

[/quote]

Minkään muun päihteen käytön aikanahan tällaisia kuolemaan johtaneita onnettomuuksia ei tapahdu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:43"]Ei ole mitään järkeä laillistaa enää yhtäkään päihdettä, kun edellisistäkin on jo tarpeeksi haittaa. Alkoholin ja kannabiksen sekakäytön lisääntyminenhän vasta ihanaa olisikin.

[/quote] eivät reagoi yhdessä.

[/quote] kuolen nauruun. On täällä niin vitusti vaahdottu, ettei kannabis tee mitään ja ETtTei Ne Reagoi yhdessä!!!!!!! Herranjumala!! Voin vastata, että kyllä reagoi vitun pässi. T. Joku, joka lähti bileillan päätteksi ambulanssilla koska meinasin saada sydänkohtauksen,alkoholin ja budin yhdistelmästä

[/quote]

Huhhuh. Saitko tästä ihan virallisen "diagnoosin" vai tuliko sinulle vain paha olo jota säikähdit?

Vierailija
224/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:43"]

Tiedän kyllä, että reseptillä saatavat kannabispohjaiset lääkkeet ovat pilleri- sekä myös suihkemuodossa. Minä puhuin sen itse kasvin käyttämisestä suoraan, koska sinä väitit, ettei sitä voi käyttää lääkinnällisesti. Aika monet kun kuitenkin käyttävät, vaikka ei ilmeisesti pitäisi olla mahdollista.

[/quote]

Mitä ihmettä? Totta kai sitä voi käyttää, itselääkintään varsinkin. Mutta kuitenkaan kannabispohjaisia kipulääkkeitä - virallisia ja tutkittuja sellaisia siis - ei pitäisi sotkea tähän kannabiksen laillistamiskeskusteluun, koska kyseessä on ihan eri asia.

[/quote]Ei kai kukaan sotkekaan? Mielestäni voidaan tässäkin yhteydessä puhua lääkinnällisestä käytöstä vaikka se olisi omatoimista. Siis siinä muun käytön rinnalla tietenkin. Olen myös varma, että kannabispohjaisia reseptilääkkeitä olisi helpommin saatavilla jos kannabis dekriminalisoitaisiin. Tällä hetkellä moni lääkäri ei suostu edes harkitsemaan niiden määräämistä eikä niitä myöskään määrätä, jollei ole testannut jo kaikkia muita tarjolla olevia hoitokeinoja.

[/quote]

Aika moni sotkee. Mielestäni ei voida puhua "lääkinnällisestä käytöstä", jos joku käyttää huumaavaa ainetta lääkkeenä omatoimisesti, ilman minkäänlaista asiantuntemusta.

Enkä usko tuohon teoriaasi. Kannabispohjaisten lääkkeiden saatavuuteen vaikuttaisi selkeämpi tieto siitä, että kannabinoidit eivät ole huumeita, vaan kyseessä on eri asia kuin varsinainen kannabis.

[/quote]

Eli käsikauppatavaran kipulääkkeetkin ovat jotain ihan muuta kuin kivunlievitystä varten? Koska ihmisellä ei ole riittävästi sitä lääkärin asiantuntemusta määräämään kipulääkettä kipuun? Samoin melatoniinia ei saisi ostaa ilman kunnon reseptiä, koska eihän ihminen nyt omatoimisesti voi osata hoitaa unettomuuttaan tuollaisella jutulla, kun ei lääkäri ole ensin kunnolla tutkinut ja tehnyt diagnoosia (sitä saa nykyään ilman reseptiä)?

Sen verran omatoiminen olen omassa elämässäni ollut, että olen osannut hoitaa unettomuuttani, kipujani tai ahdistustani oikealla tavalla oikeaan aikaan kannabiksella.

[/quote]

Käsikauppatavaran kipulääkkeet ja melatoniini eivät ole huumaavia lääkkeitä.

Jos joku ihan oikeasti käyttää kannabista esim. tavallisen Buranan tai Panadolin korvikkeena pieneen jomotukseen, niin aikamoisella tykillä kyllä ammutaan kärpäsiä. En minäkään ihan tavalliseen ohimenevään päänsärkyyn ottaisi esimerkiksi opiaatteja.

Itselääkinnässä on sekin vaara, että oireiden varsinainen syy jää hoitamatta. Mutta jos kannabis toimii sinulle, niin hieno homma.

[/quote]

Et todellakaan taida tietää, mistä puhut? Ei kannabista tarvitse vetää päihtymiseen asti.

[/quote]

No ei opiaattejakaan?

Vierailija
225/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselääkinnässä on sekin vaara, että oireiden varsinainen syy jää hoitamatta. Mutta jos kannabis toimii sinulle, niin hieno homma.

[/quote]

Ja lääkärissäkö ne varsinaiset syyt sitten mielestäsi hoidetaan? Kyllä minä enemmän olen tavannut sitä, että lääkäri määrää vaan lääkettä oireisiin (sairaudessa kuin sairaudessa) eikä niitä varsinaisia oireiden aiheuttajia hoideta laisinkaan. Näin saadaan myös ihmiset käyttämään lääkkeitä enemmän ja pidempään, jotta lääkebisnes saa jatkaa rullaamista.

Vierailija
226/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:12"]

Mitä tahansa huumetta voi käyttää syömällä, höyrystämällä, jopa suonensisäisesti (vaikka se kannabiksen tapauksessa olisikin vaikeampi saavutus)... mutta epäpuhtauteen se ei vaikuta.

[/quote]Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat näillä epäpuhtauksilla? Mistä ne epäpuhtaudet tulevat, kyseessähän on kasvi? Ymmärrän epäpuhtaudet laboratoriossa valmistettujen kemikaalien kohdalla, tai jos joku ostaa kannabiksensa kadulta somalilta, joka on suihkuttanut siihen hiuslakkaa, mutta kukaan lääkekäyttäjä ei varmasti tee näin. Ja ei tee kyllä kukaan vastuullinen viihdekäyttäjäkään.

Jos vaikka itse kasvattaa kasvinsa, saa valita sille itse kasvualustan ja esim. luomulannoitteet, niin mitä epäpuhtauksia siinä silloin on? Kyllä, siinä on paljon enemmän vaikuttavia ainesosia kuin kannabispohjaisissa lääkevalmisteissa, mutta eivät ne ole mitään _epäpuhtauksia_.

Mainitsemasi heroiinin vaporisointi ei ole mielestäni millään tasolla vertailukelpoinen kannabiksen, eli kasvin, höyrystämiseen.

[/quote]

Niin, kannabis on kasvi, joka sisältää monia muita yhdisteitä niiden hyödyllisten yhdisteiden lisäksi. Sitä tarkoitan "epäpuhtauksilla".

Vierailija
227/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:41"]

[/quote]

Ja lääkärissäkö ne varsinaiset syyt sitten mielestäsi hoidetaan? Kyllä minä enemmän olen tavannut sitä, että lääkäri määrää vaan lääkettä oireisiin (sairaudessa kuin sairaudessa) eikä niitä varsinaisia oireiden aiheuttajia hoideta laisinkaan. Näin saadaan myös ihmiset käyttämään lääkkeitä enemmän ja pidempään, jotta lääkebisnes saa jatkaa rullaamista.

[/quote]

Eli ainoat vaihtoehdot ovat huonot lääkärit ja itsehoito? Ok.

Vierailija
228/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:42"]

Niin, kannabis on kasvi, joka sisältää monia muita yhdisteitä niiden hyödyllisten yhdisteiden lisäksi. Sitä tarkoitan "epäpuhtauksilla".

[/quote]Ja kuten edellä kerrottiin, voi kasvin lajikkeen ja vaporisoinnin lämpötilan valinnalla vaikuttaa erittäin oleellisesti siihen, mitä yhdisteitä siitä kasvista käytetään.

Vierailija
229/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:16"]

ja PS. "LSD-päihtymyksen aikana on tapahtunut useita kuolemaan johtaneita onnettomuuksia." on eri asia kuin se, että LSD itsessään olisi vaarallista.

[/quote]

Minkään muun päihteen käytön aikanahan tällaisia kuolemaan johtaneita onnettomuuksia ei tapahdu :D

[/quote]

Jopa kahvi voi johtaa kuolemaan ja onnettomuuteen. Liika vesikin on vaaraksi.

Vierailija
230/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

Eli ainoat vaihtoehdot ovat huonot lääkärit ja itsehoito? Ok.

[/quote]En sanonut niin, mutta samalla lailla nuo ovat vaihtoehtoja kuin se, että kannabiksella lääkittäessä oireiden syyt selvitetään tai jätetään selvittämättä. Eiköhän tuo ole aina yksilökohtaista, että miten aktiivisesti haluaa tehdä töitä syiden löytymiseen ja miten paljon tyytyy vain oireiden lääkintään, oli se lääkeaine sitten mikä vaan.

Vierailija
231/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että reseptillä saatavat kannabispohjaiset lääkkeet ovat pilleri- sekä myös suihkemuodossa. Minä puhuin sen itse kasvin käyttämisestä suoraan, koska sinä väitit, ettei sitä voi käyttää lääkinnällisesti. Aika monet kun kuitenkin käyttävät, vaikka ei ilmeisesti pitäisi olla mahdollista.

[/quote]

Mitä ihmettä? Totta kai sitä voi käyttää, itselääkintään varsinkin. Mutta kuitenkaan kannabispohjaisia kipulääkkeitä - virallisia ja tutkittuja sellaisia siis - ei pitäisi sotkea tähän kannabiksen laillistamiskeskusteluun, koska kyseessä on ihan eri asia.

[/quote]Ei kai kukaan sotkekaan? Mielestäni voidaan tässäkin yhteydessä puhua lääkinnällisestä käytöstä vaikka se olisi omatoimista. Siis siinä muun käytön rinnalla tietenkin. Olen myös varma, että kannabispohjaisia reseptilääkkeitä olisi helpommin saatavilla jos kannabis dekriminalisoitaisiin. Tällä hetkellä moni lääkäri ei suostu edes harkitsemaan niiden määräämistä eikä niitä myöskään määrätä, jollei ole testannut jo kaikkia muita tarjolla olevia hoitokeinoja.

[/quote]

Aika moni sotkee. Mielestäni ei voida puhua "lääkinnällisestä käytöstä", jos joku käyttää huumaavaa ainetta lääkkeenä omatoimisesti, ilman minkäänlaista asiantuntemusta.

Enkä usko tuohon teoriaasi. Kannabispohjaisten lääkkeiden saatavuuteen vaikuttaisi selkeämpi tieto siitä, että kannabinoidit eivät ole huumeita, vaan kyseessä on eri asia kuin varsinainen kannabis.

[/quote]

Eli käsikauppatavaran kipulääkkeetkin ovat jotain ihan muuta kuin kivunlievitystä varten? Koska ihmisellä ei ole riittävästi sitä lääkärin asiantuntemusta määräämään kipulääkettä kipuun? Samoin melatoniinia ei saisi ostaa ilman kunnon reseptiä, koska eihän ihminen nyt omatoimisesti voi osata hoitaa unettomuuttaan tuollaisella jutulla, kun ei lääkäri ole ensin kunnolla tutkinut ja tehnyt diagnoosia (sitä saa nykyään ilman reseptiä)?

Sen verran omatoiminen olen omassa elämässäni ollut, että olen osannut hoitaa unettomuuttani, kipujani tai ahdistustani oikealla tavalla oikeaan aikaan kannabiksella.

[/quote]

Jos joku ihan oikeasti käyttää kannabista esim. tavallisen Buranan tai Panadolin korvikkeena pieneen jomotukseen, niin aikamoisella tykillä kyllä ammutaan kärpäsiä. En minäkään ihan tavalliseen ohimenevään päänsärkyyn ottaisi esimerkiksi opiaatteja.

[/quote]

Et todellakaan taida tietää, mistä puhut? Ei kannabista tarvitse vetää päihtymiseen asti.

[/quote]

No ei opiaattejakaan?

[/quote]

Mikä sitten oli pointtisi?

Vierailija
232/232 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei opiaattejakaan?

[/quote]

Mikä sitten oli pointtisi?

[/quote]

Ei mikään. Opiaatit ja opioidit vapaaseen käyttöön!! Kannatan.