En halua olla tukemassa huumerikollisuutta
Siksi allekirjoitin kansalaisaloite.fi "kannabiksen dekriminalisointi".
En käytä kannabista enkä muitakaan päihteitä. En ole koskaan voinut ymmärtää miksi miedon päihteen käyttäjästä pitää tehdä rikollinen. Olen töissä päivystyksessä, jossa käy päivittäin alkoholin ja muiden aineiden runtelemia ihmisiä, yliannostuksen saaneita jne. Yhtään kannabiksen aiheuttamaa päivystyskäyntiä en ole nähnyt.
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:43"]Ei ole mitään järkeä laillistaa enää yhtäkään päihdettä, kun edellisistäkin on jo tarpeeksi haittaa. Alkoholin ja kannabiksen sekakäytön lisääntyminenhän vasta ihanaa olisikin.
[/quote] eivät reagoi yhdessä.
[/quote] kuolen nauruun. On täällä niin vitusti vaahdottu, ettei kannabis tee mitään ja ETtTei Ne Reagoi yhdessä!!!!!!! Herranjumala!! Voin vastata, että kyllä reagoi vitun pässi. T. Joku, joka lähti bileillan päätteksi ambulanssilla koska meinasin saada sydänkohtauksen,alkoholin ja budin yhdistelmästä
[/quote]No aika moni on tässä jo todennut tuon jälkeen, että kyllä ne reagoi yhdessä ja kaikille ei tuo sekakäyttö sovi. Kannabis vahvistaa oikeastaan päihteen kuin päihteen vaikutusta ja varsinkin kokemattomalla käyttäjällä pienestä kivasta hiprakasta voi tulla yhtäkkiä ihan kunnon kaatokänninen olo kun siihen polttaa kannabista päälle.
Onko tämä nyt sitten kannabiksen vika vai kenties typerän käyttäjän?
[/quote]
Mielestäni se on seikkailijan vika... Ei typeryyden.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:42"]
Niin, kannabis on kasvi, joka sisältää monia muita yhdisteitä niiden hyödyllisten yhdisteiden lisäksi. Sitä tarkoitan "epäpuhtauksilla".
[/quote]Ja kuten edellä kerrottiin, voi kasvin lajikkeen ja vaporisoinnin lämpötilan valinnalla vaikuttaa erittäin oleellisesti siihen, mitä yhdisteitä siitä kasvista käytetään.
[/quote]
Polttaminen ja höyrystäminen on suoraan syy laittomuuteen ja kalliisiin hintoihin. Normaalisti ihminen syö tai juo kannabiksensa. Suosittelen syömään 10g vahvaa kukkaa ihan trippailullisessa mielessä.
Menee päivä tai pari kelaillessa juttuja. Syöminen on se juttu. Polttelijat eivät tajua vuosikymmentenkään jälkeen mistä jäävät paitsi.
Kannabis on psykodeeli.
Kun tyttäreni täytti 18, hän meni baariin ja kokeili alkoholia. Jos huumeet olisivat laillisia, hän olisi todennäköisesti kokeillut niitäkin. Onneksi eivät ole. Jos haluaa kokeilla huumeita, on päätettävä rikkoa lakia ja etsittävä huumeita. Alkoholi kyllä riittää, emme tarvitse lisävalikoimaa pään pehmittämiseen. Onneksi tyttäreni tuntuu tajunneen, ettei sitä alkoholiakaan tarvitse ainakaan jatkuvasti käyttää. Hänellä riittää mielikuvitus mielenkiintoiseen elämään ilman päihteitä.
Kyllähän tämäkin keskustelu osoittaa, että monilla kannabiksen käyttäjillä ei ihan kaikki ole kotona.
Kyllä minä olen syönyt kannabista useita kertoja, yleensä kuitenkin vaporisoin. Syöden vaikutus alkaa hitaammin, kestää pidempään ja on aivan erilainen, aina sitä ei kaipaa mitään useiden tuntien trippejä.
Eiköhän tuo ole ihan kiinni siitä, mitä siltä päihteeltä hakee. Vaikka voisin suositella vaporisointia lähes kenelle tahansa, en todellakaan suosittelisi syömistä kaikille, ihan kuten en suosittelisi LSD:tä tai muutakaan vahvaa psykedeeliä.
Polta en laisinkaan, koska se on epäterveellistä ja polttaminen tuntuu kehossa pahalta, polttaminen (=korkeat lämpötilat) aktivoi myös ei-toivottuja yhdisteitä (niitä jumittavia) ja polttaen menee hukkaan aivan älyttömän paljon. Vaporisoimalla hatsia kuluu noin 20-30% verrattuna polttamiseen.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:45"]
Jopa kahvi voi johtaa kuolemaan ja onnettomuuteen. Liika vesikin on vaaraksi.
[/quote]
Nämä ovat juuri niitä seikkoja joiden takia kannabiksen puolustelijoita pidetään höhlinä. Vaikka on tosi niin ei pidä vetää yli huuhaan...
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:43"]Ei ole mitään järkeä laillistaa enää yhtäkään päihdettä, kun edellisistäkin on jo tarpeeksi haittaa. Alkoholin ja kannabiksen sekakäytön lisääntyminenhän vasta ihanaa olisikin.
[/quote] kuolen nauruun. On täällä niin vitusti vaahdottu, ettei kannabis tee mitään ja ETtTei Ne Reagoi yhdessä!!!!!!! Herranjumala!! Voin vastata, että kyllä reagoi vitun pässi. T. Joku, joka lähti bileillan päätteksi ambulanssilla koska meinasin saada sydänkohtauksen,alkoholin ja budin yhdistelmästä
[/quote]
Ei kaikilla aiheuta ongelmia. Osalle vaikuttaa. Ihmiset on erilaisia. Osa tykkää kannabiksesta ja alkoholista samaan aikaan, kuten tupakasta ja alkoholista. Ihan turha vetää mitään tiettyä kaavaa ihmisille. Moni ahdistuu kannabiksesta ja alkoholista sellaisenaan, mutta yhdistettynä ne tuottaa nautinnollisen olon!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:43"]
Tiedän kyllä, että reseptillä saatavat kannabispohjaiset lääkkeet ovat pilleri- sekä myös suihkemuodossa. Minä puhuin sen itse kasvin käyttämisestä suoraan, koska sinä väitit, ettei sitä voi käyttää lääkinnällisesti. Aika monet kun kuitenkin käyttävät, vaikka ei ilmeisesti pitäisi olla mahdollista.
[/quote]
Mitä ihmettä? Totta kai sitä voi käyttää, itselääkintään varsinkin. Mutta kuitenkaan kannabispohjaisia kipulääkkeitä - virallisia ja tutkittuja sellaisia siis - ei pitäisi sotkea tähän kannabiksen laillistamiskeskusteluun, koska kyseessä on ihan eri asia.
[/quote]Ei kai kukaan sotkekaan? Mielestäni voidaan tässäkin yhteydessä puhua lääkinnällisestä käytöstä vaikka se olisi omatoimista. Siis siinä muun käytön rinnalla tietenkin. Olen myös varma, että kannabispohjaisia reseptilääkkeitä olisi helpommin saatavilla jos kannabis dekriminalisoitaisiin. Tällä hetkellä moni lääkäri ei suostu edes harkitsemaan niiden määräämistä eikä niitä myöskään määrätä, jollei ole testannut jo kaikkia muita tarjolla olevia hoitokeinoja.
[/quote]
Aika moni sotkee. Mielestäni ei voida puhua "lääkinnällisestä käytöstä", jos joku käyttää huumaavaa ainetta lääkkeenä omatoimisesti, ilman minkäänlaista asiantuntemusta.
Enkä usko tuohon teoriaasi. Kannabispohjaisten lääkkeiden saatavuuteen vaikuttaisi selkeämpi tieto siitä, että kannabinoidit eivät ole huumeita, vaan kyseessä on eri asia kuin varsinainen kannabis.
[/quote]
Eli käsikauppatavaran kipulääkkeetkin ovat jotain ihan muuta kuin kivunlievitystä varten? Koska ihmisellä ei ole riittävästi sitä lääkärin asiantuntemusta määräämään kipulääkettä kipuun? Samoin melatoniinia ei saisi ostaa ilman kunnon reseptiä, koska eihän ihminen nyt omatoimisesti voi osata hoitaa unettomuuttaan tuollaisella jutulla, kun ei lääkäri ole ensin kunnolla tutkinut ja tehnyt diagnoosia (sitä saa nykyään ilman reseptiä)?
Sen verran omatoiminen olen omassa elämässäni ollut, että olen osannut hoitaa unettomuuttani, kipujani tai ahdistustani oikealla tavalla oikeaan aikaan kannabiksella.
[/quote]
Käsikauppatavaran kipulääkkeet ja melatoniini eivät ole huumaavia lääkkeitä.
Jos joku ihan oikeasti käyttää kannabista esim. tavallisen Buranan tai Panadolin korvikkeena pieneen jomotukseen, niin aikamoisella tykillä kyllä ammutaan kärpäsiä. En minäkään ihan tavalliseen ohimenevään päänsärkyyn ottaisi esimerkiksi opiaatteja.
Itselääkinnässä on sekin vaara, että oireiden varsinainen syy jää hoitamatta. Mutta jos kannabis toimii sinulle, niin hieno homma.
[/quote]
Et todellakaan taida tietää, mistä puhut? Ei kannabista tarvitse vetää päihtymiseen asti.
[/quote]
Jos sitä haluaa vetää niin sitten vetää. Minusta kiinnostavinta on vetää kannabista yli päihtymyksen eli psykodeelisiin tiloihin pääsyn takia. Ja keneltä se on pois? Ei minulta. Suosittelen syömään edelleen suuria annoksia kannabista. Polttajat ovat pohjasakkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:19"]
Eli käsikauppatavaran kipulääkkeetkin ovat jotain ihan muuta kuin kivunlievitystä varten? Koska ihmisellä ei ole riittävästi sitä lääkärin asiantuntemusta määräämään kipulääkettä kipuun? Samoin melatoniinia ei saisi ostaa ilman kunnon reseptiä, koska eihän ihminen nyt omatoimisesti voi osata hoitaa unettomuuttaan tuollaisella jutulla, kun ei lääkäri ole ensin kunnolla tutkinut ja tehnyt diagnoosia (sitä saa nykyään ilman reseptiä)?
Sen verran omatoiminen olen omassa elämässäni ollut, että olen osannut hoitaa unettomuuttani, kipujani tai ahdistustani oikealla tavalla oikeaan aikaan kannabiksella.
[/quote]
Käsikauppatavaran kipulääkkeet ja melatoniini eivät ole huumaavia lääkkeitä.
Jos joku ihan oikeasti käyttää kannabista esim. tavallisen Buranan tai Panadolin korvikkeena pieneen jomotukseen, niin aikamoisella tykillä kyllä ammutaan kärpäsiä. En minäkään ihan tavalliseen ohimenevään päänsärkyyn ottaisi esimerkiksi opiaatteja.
Itselääkinnässä on sekin vaara, että oireiden varsinainen syy jää hoitamatta. Mutta jos kannabis toimii sinulle, niin hieno homma.
[/quote]
Minä ottaisin mieluummin oopiumia päänsärkyyn, kuin buranaa. Etenkin kuume ja kovassa yskässä. Oopiumia en siis heroiinia tai kodeiinia. Vaan puhdasta kotaa.
Muuten ei kiinnosta ihmisten kannabiksenkäyttö, mutta jos suomalaisista tulee vielä entistäkin passiivisempia ja tylsämielisempiä, niin kaikki toivo on kyllä menetetty.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:11"]
Lähtöoletus kuitenkin on, että ihminen ei tarvitse päihteitä. Ne eivät lähtökohtaisesti edistä kenenkään terveyttä.
[/quote]
ei terveyttä, vaan hyvinvointia. terveys on vain väline, ei itseisarvo.
[/quote]
Terve ihminen kestää paremmin päihteitäkin. Vertaan mäkihyppääjään, joka joi aika paljon ja ilmeisesti juo vieläkin ja porskuttaa hyvin myös taloudellisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:28"]
Noh kerrotaanpas nyt oma tarina tähän niin jos jotkut voisivat valaistua aiheesta hieman.
Pohjustan tarinan alkoholikertomuksella, koska se liittyy olennaisesti tähän vaikka niitä ei kuuluisikaan verrata keskenään.
käytin alkoholia 15-vuotiaasta asti ja lopetin tuossa vajaa puoli vuotta sitten. Miksi?
Siksi koska tajusin, että itsekontrollin menettäminen, irtosuhteet ja alkoholin käytöstä aiheutuneet terveydelliset ongelmat eivät olleet sen arvoisia. Aine on laillinen, mutta mielestäni maailman vaarallisin huumausaine. Sen vaikutuksen alaisena olin alkanut tulemaan erittäin agressiiviseksi ja jouduin lain kanssa usein ongelmiin erinäisten tapausten johdosta. Tähän vielä mainittakoon, että lain kanssa olen ollut ongelmissa vain ja ainoastaan alkoholista päihtyneessä tilassa.
Noh entäpä kannabis sitten.
Tutustuin siihen kunnolla vasta n. vuosi sitten.
Siitä tuli hyvä olo ja mielentila oli täysin agressiivisuuden vastakohta.
Vaihdoin alkoholin kannabikseen puoli vuotta sitten ja mikäs tilanne on nyt sitten?
Polttelen silloin tällöin kun on vapaa-aikaa kouluhommista ja työkeikoista, eli n. 2-3 krt kuussa. En tarvitse silloin muuta kuin hieman hyvää naposteltavaa, telkkarista jonkun hyvän ohjelman ja pehmeän tyynyn.
Aggressiivisuus on ollut täysin poissa, olen ollut rauhallisempi ja seesteisempi kuin vuosiin. Parisuhde on lähtenyt aivan uuteen nousuun ja olen ennen kaikkea oppinut tuntemaan itseäni huomattavasti paremmin.
Se on jokaisen oma päätös, että haluaako sitä käyttää. Mitä toivoisin kuitenkin tältä kansalta on se, että ei pidä jokaista pössyttelijää jonain yhteiskunnan hylkiönä. Tuolla on oikeitakin ongelmia jotka aiheuttaa huomattavasti enemmän pahaa kuin itseään silloin tällöin tutkiskeleva pössyttelijä.
Itse ainakin valitsen nykyisen pössyttelevän ja rauhallisen minäni paljon ennemmin kuin kännisen riehuvan pellen.
Vaikka alkoholi on laillista niin ei sitäkään jokainen käytä ja suurin osa kansasta ihan kohtuudella. USA:n kieltolain aikaan huomattiin, että kun sekin siirtyi laittomaksi niin ongelmat moninkertaistuivat.
Mikähän siinä on kun tilanne voisi helposti olla win-win.
Talouskriisissä rypevä suomi saisi helposti kannabiksesta sen tarvittavan verotulonsa eikä tarvisi koululaisilta viedä kirjoja.
Jokainen saisi itse päättää haluaako pössytellä vai ei.
Mikä parasta, huumekauppiaat kärsisivät tästä eniten.
Oma kanta on, että kun ei laillistaminen tule onnistumaan hetkeen niin voitaisiin edes dekriminalisoida aine ja ohjata kaikki osaaviin käsiin.
[/quote]
Minun pitää kokoneena kannabiksen käyttäjänä puuttua tähän agressio kohtaan. Kannabis aiheuttaa agressioita ihan siinä missä alkoholikin. Se poistaa estoja etenkin sativaiset lajikkeet.
Eli paskapuheeksi sanon sen että kannabis ei muka tarvittaessa agressioisi käyttäjäänsä. Kannabiksen puolesta puhujat yleensä markkinoivat tuotteensa sellaiseksi että se ei aiheuta harmeja.
Mitä siitä vaikka agressoi tietyissä tilanteissa tai aiheuttaisi vainoharhoja ja äkkipikaisuutta. Ei se ole silti syynä kieltää tai rangaista taloudellisesti sakoilla käyttäjää. Ei ole syitä puuttua käyttöön se on pointtini, vaikka mitä tapahtuisi. Asioiden kanssa pitäisi vain oppia elämään eikä kieltämään elämää.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:45"]
Kyllähän tämäkin keskustelu osoittaa, että monilla kannabiksen käyttäjillä ei ihan kaikki ole kotona.
[/quote]
Uskotko sinä ihan todella kaikki mahdolliset provoviestit? Ei käynyt mielessäkään, että siellä joku urpo pelleilee muka hauskalla ja nokkelalla tavalla, että hihhih, esitämpäs nyt pössyttelijää ja vahvistan stereotypiaa?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:03"]
Kannabista voisi antaa murkkuikäiselle lääkkeenä kasvukipuihin...lapsille myös kun hampaat puhkeaa..sehän lievittäs kipuja..miks ei vois antaa jos se laillistettais? Sillonhan minkäikäisellä ihmisellä tahansa ois rajaton käyttö...tehän jo tiedättekin kun joka viikko polttelette...tiedän kyllä äidin joka näin lapselle teki..nykyään sen ei tarvi katsoa perään kun lapsi osaa poltella jo itse..
[/quote]
Näin toimittiin oopiumin kanssa 1700-1900-luvulla lasten kanssa ja yleisesti kaikkien kipua vaativien vaivojen kanssa.
Itkeville vauvoille tarjottiin tippa alkoholissa uutettua oopiumia ja vauva rauhottui. Mädät hampaat voideltiin oopiumilla ja kipu katosi. Lapset kotona huumattiin oopiumilla että äiti ja isä pääsivät töihin hiilikaivoksille. Lapset olivat rauhallisina kotona vanhempia odottamassa, kunnes pääsivät itse hiilikaivoksille 6-vuotiaina.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:45"]
Jopa kahvi voi johtaa kuolemaan ja onnettomuuteen. Liika vesikin on vaaraksi.
[/quote]
Nämä ovat juuri niitä seikkoja joiden takia kannabiksen puolustelijoita pidetään höhlinä. Vaikka on tosi niin ei pidä vetää yli huuhaan...
[/quote]
Ja sinusta tuo jointti lapselle- mutina vastustajilta ei mene reilusti yli ja kolisten? Ihan oikeasti?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:11"]
Lähtöoletus kuitenkin on, että ihminen ei tarvitse päihteitä. Ne eivät lähtökohtaisesti edistä kenenkään terveyttä.
[/quote]
ei terveyttä, vaan hyvinvointia. terveys on vain väline, ei itseisarvo.
[/quote]
Terve ihminen kestää paremmin päihteitäkin. Vertaan mäkihyppääjään, joka joi aika paljon ja ilmeisesti juo vieläkin ja porskuttaa hyvin myös taloudellisesti.
[/quote]
Näytä minulle "terve" ihminen? Nekin terveet, jotka hehkuttavat enemmän tai vähemmän terveellisillä elämäntavoillaan, ovat tavalla tai toisella sekaisin. Terveetkin ihmiset vetävät päihteitä, ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita. En minäkään kiellä muilta sellaisia asioita tai nautintoja elämässä, joista ei ole kyseiselle henkilölle mitään haittaa, mutta joita minä en vain ymmärrä. Sehän se olisikin mielenkiintoinen ja kiva maailma - kaikki olisivat kuin minä ja tekis kuten minä tahdon.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:28"]
Noh kerrotaanpas nyt oma tarina tähän niin jos jotkut voisivat valaistua aiheesta hieman.
Pohjustan tarinan alkoholikertomuksella, koska se liittyy olennaisesti tähän vaikka niitä ei kuuluisikaan verrata keskenään.
käytin alkoholia 15-vuotiaasta asti ja lopetin tuossa vajaa puoli vuotta sitten. Miksi?
Siksi koska tajusin, että itsekontrollin menettäminen, irtosuhteet ja alkoholin käytöstä aiheutuneet terveydelliset ongelmat eivät olleet sen arvoisia. Aine on laillinen, mutta mielestäni maailman vaarallisin huumausaine. Sen vaikutuksen alaisena olin alkanut tulemaan erittäin agressiiviseksi ja jouduin lain kanssa usein ongelmiin erinäisten tapausten johdosta. Tähän vielä mainittakoon, että lain kanssa olen ollut ongelmissa vain ja ainoastaan alkoholista päihtyneessä tilassa.
Noh entäpä kannabis sitten.
Tutustuin siihen kunnolla vasta n. vuosi sitten.
Siitä tuli hyvä olo ja mielentila oli täysin agressiivisuuden vastakohta.
Vaihdoin alkoholin kannabikseen puoli vuotta sitten ja mikäs tilanne on nyt sitten?
Polttelen silloin tällöin kun on vapaa-aikaa kouluhommista ja työkeikoista, eli n. 2-3 krt kuussa. En tarvitse silloin muuta kuin hieman hyvää naposteltavaa, telkkarista jonkun hyvän ohjelman ja pehmeän tyynyn.
Aggressiivisuus on ollut täysin poissa, olen ollut rauhallisempi ja seesteisempi kuin vuosiin. Parisuhde on lähtenyt aivan uuteen nousuun ja olen ennen kaikkea oppinut tuntemaan itseäni huomattavasti paremmin.
Se on jokaisen oma päätös, että haluaako sitä käyttää. Mitä toivoisin kuitenkin tältä kansalta on se, että ei pidä jokaista pössyttelijää jonain yhteiskunnan hylkiönä. Tuolla on oikeitakin ongelmia jotka aiheuttaa huomattavasti enemmän pahaa kuin itseään silloin tällöin tutkiskeleva pössyttelijä.
Itse ainakin valitsen nykyisen pössyttelevän ja rauhallisen minäni paljon ennemmin kuin kännisen riehuvan pellen.
Vaikka alkoholi on laillista niin ei sitäkään jokainen käytä ja suurin osa kansasta ihan kohtuudella. USA:n kieltolain aikaan huomattiin, että kun sekin siirtyi laittomaksi niin ongelmat moninkertaistuivat.
Mikähän siinä on kun tilanne voisi helposti olla win-win.
Talouskriisissä rypevä suomi saisi helposti kannabiksesta sen tarvittavan verotulonsa eikä tarvisi koululaisilta viedä kirjoja.
Jokainen saisi itse päättää haluaako pössytellä vai ei.
Mikä parasta, huumekauppiaat kärsisivät tästä eniten.
Oma kanta on, että kun ei laillistaminen tule onnistumaan hetkeen niin voitaisiin edes dekriminalisoida aine ja ohjata kaikki osaaviin käsiin.
[/quote]
Vanhana pössypäänä mielestäni tämä kuulostaa liikaa disneyltä. Ei kannabiksen verotuloilla sentään koulukirjoja maksettaisi. Niin monta sataa miljoonaa menee puolustusvoimien käyttöönkin vielä että ei kannabiksen verotulot paljoa toisi. Todella moni entinen käyttäjä edelleen kasvattaisi omat satonsa entistä hienoimmista lajikkeista ja ehkä myisi harmaalla taloudella ne eteenpäin ne ylimääräiset mitä ei enää jaksa poltella, kun sama tietty lajike kyllästyttää...
Siis ihan realismia tähän kehiin. Kun jostain tehdään ei tuomittua niin kasvattajat alkaisivat vetämään ylimääräisiä päivän 50€ tuloja takulla.
Hommaa on niin vaikea tehdä valtiollisesti kannattavaksi, kun puutarhuritaidot ovat huipussaan ja hinnat todella alhaiset. 1g kukkaa on alle sentin todellisuudessa. Vaivan palkaksi voidaan lisätä 20centtiä.
Ongelmana on että kyseinen kasvi on varsinainen rikkaruoho :D Tai ei ongelma sinällään.
Se tekee kasvista vain taloudellisesti kannattamattoman.
Siitä tulee halvempaa, kuin vessapaperista.
Ehkä kieltolaki on tavallaan oikeassa. Me harvat pössypäät rikotaan lakia, mutta laillistus toisi todellisen anarkian 200-vuoden päästä.
Olisi uusi Rooma taas matalana. Kultuuri tuhoutuu ja kaikki katoaa ihan perusteellisen pohjille asti. Ehkä se on hyvä?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:22"]
[/quote]No aika moni on tässä jo todennut tuon jälkeen, että kyllä ne reagoi yhdessä ja kaikille ei tuo sekakäyttö sovi. Kannabis vahvistaa oikeastaan päihteen kuin päihteen vaikutusta ja varsinkin kokemattomalla käyttäjällä pienestä kivasta hiprakasta voi tulla yhtäkkiä ihan kunnon kaatokänninen olo kun siihen polttaa kannabista päälle.
Onko tämä nyt sitten kannabiksen vika vai kenties typerän käyttäjän?
[/quote]
Mielestäni se on seikkailijan vika... Ei typeryyden.
[/quote]
Se on yksilövapauden vika ei minkään muun.
Narkkareita te ootte kaikki..