En halua olla tukemassa huumerikollisuutta
Siksi allekirjoitin kansalaisaloite.fi "kannabiksen dekriminalisointi".
En käytä kannabista enkä muitakaan päihteitä. En ole koskaan voinut ymmärtää miksi miedon päihteen käyttäjästä pitää tehdä rikollinen. Olen töissä päivystyksessä, jossa käy päivittäin alkoholin ja muiden aineiden runtelemia ihmisiä, yliannostuksen saaneita jne. Yhtään kannabiksen aiheuttamaa päivystyskäyntiä en ole nähnyt.
Kommentit (232)
Kannabiksen laillistamisen haittapuolena on lähinnä se, että se ehkä laskisi ihmisten kynnystä kokeilla kyseistä ainetta. En itse käytä edes alkoholia, mutta näkisin kuitenkin myös paljon hyviä syitä laillistaa pössyttely. Laillinen tuotanto tarkoittaisi verotuloja ja kauppaa/kasvatusta voitaisiin paremmin pitää silmällä.
Nykypäivän nuorien asenne kannabikseen on salliva ja sitä on suhteellisen helposti saatavilla. En vain oikein usko, että laillistamisen jälkeen kaikki olisivat hankkimassa sätkän huuleensa vaan että ne jotka sitä käyttävät voisivat tehdä sen avoimesti.
Mä melkein voisin allekirjoittaa sen takia, että ehkä sitten sen ihannointi ja käyttö vähenisi. Nyt teinit ja teiniyteen jämähtäneet polttelee sitä siksi, kun se on niin coolia ja jännää, kun on laitonta. Kannabiksen käyttäjistä suurin osa on nuoria ja nuoria aikuisia. Sen jälkeen käyttö vähenee ja jopa lakkaa. Tulee tarpeeksi itsetuntoa olla esittämättä sitä "coolia tyyppiä"?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:33"]
Vasta viime vuosina tästä hurjasta riskistä on alettu vaahtoamaan.
[/quote]
Ehkäpä siksi, kun sen käyttö on yleistynyt ja näin ollen tullut vaaroja enemmän esiin.
[/quote]
Voitko etsiä jostain tutkimuksista yhdenkin ihmisen, jolle kannabiksen kertakäyttö on aiheuttanut psykoosin+
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:01"]
[/quote]
Ehkäpä siksi, kun sen käyttö on yleistynyt ja näin ollen tullut vaaroja enemmän esiin.
[/quote]
Voitko etsiä jostain tutkimuksista yhdenkin ihmisen, jolle kannabiksen kertakäyttö on aiheuttanut psykoosin+
[/quote]
Jos kertakäyttö ei aiheuta mitään, niin sittenkö on ok laillistaa? Luuletko, että kaikilla jää siihen yhteen kertaan?
Tiesitkö muuten, että kannabiksen pitkäaikainen käyttö aiheuttaa saamattomuutta? Googleta itse haluamasi tiedot, älä ole saamaton.
Pääasia, että ihmiset tietävät itse mikä aine heille sopii ja mikä ei. Esimerkiksi minä tiedän henkilön jolle luonnonmukaiset miedot huumausaineet, kuten kannabis sopii, mutta alkoholi taas ei yhtään. Sitten taas on näitä, joille lailliset päihteet sopivat, mutta kannabis aiheuttaa pahoja paniikkikohtauksia.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos kertakäyttö ei aiheuta mitään, niin sittenkö on ok laillistaa? Luuletko, että kaikilla jää siihen yhteen kertaan?
Tiesitkö muuten, että kannabiksen pitkäaikainen käyttö aiheuttaa saamattomuutta? Googleta itse haluamasi tiedot, älä ole saamaton.
[/quote]
Keskuttelet itsensä saamattomalle tasolle pössytelleen kansalaisen kanssa. Hae ratakiskoa terv. ystävällinen spektaattori
Lähtöoletus kuitenkin on, että ihminen ei tarvitse päihteitä. Ne eivät lähtökohtaisesti edistä kenenkään terveyttä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Keskuttelet itsensä saamattomalle tasolle pössytelleen kansalaisen kanssa. Hae ratakiskoa terv. ystävällinen spektaattori
[/quote]
Huomasin.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:35"]Lähisukulaisellani kannabis oli portti kovempiin aineisiin. Nuorena päätyi mullan alle, yliannostus.
[/quote] vai oliko sittenkin tupakka portti kovempiin aineisiin? Vaiko alkoholi ?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:43"]Ei ole mitään järkeä laillistaa enää yhtäkään päihdettä, kun edellisistäkin on jo tarpeeksi haittaa. Alkoholin ja kannabiksen sekakäytön lisääntyminenhän vasta ihanaa olisikin.
[/quote] eivät reagoi yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:35"]
Olen töissä akuuttipsykiatriassa. En koskaan ole kuullut tai nähnyt että pelkkä kannabis aiheuttaisi psykoosin. Taitaa exäsi olla pössytellyt jotain vahvempaa:)
[/quote]
Silä tutisi nuppi jo valmiiksi muutenkin ja sitten se meni tötsyttelemään, jäi vainoharhaiseksi ja ei vaan laskeutunut siitä. Kuulin alkuhaastattelussa, että herra oli jo harkinnut kaiken maailman teurastusreissuja ja oli näemmä ihan viimeinen tiima ennen perhesurmaa. En siis tietenkään ihan pelkkää kannabista asiasta syytä. -3&4
[/quote] tässä syytät kannabista jostain paljon pahemmasta... Ei kannabis perhesurmia aiheuta miehesi oli sairas! Voit vain olla onnellinen ettei enää ole teille vaaraksi mutta turha kannabikselle on katkeroitua
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai...tunnen monia ihan työssä käyviä, normiaktiivisia ihmisiä, jotka käyttävät kannabista säännöllisesti ja selviytyvät ihan tavalliseen tapaan elämästä. Osa on jopa yrittäjiä! Enkä minäkään ole huomannut saamattomuutta, ihan samalla tavalla saan elämässä aikaan, mitä aina ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:43"]Ei ole mitään järkeä laillistaa enää yhtäkään päihdettä, kun edellisistäkin on jo tarpeeksi haittaa. Alkoholin ja kannabiksen sekakäytön lisääntyminenhän vasta ihanaa olisikin.
[/quote]
Kyllä minulla on vaan reagoinut.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] alkoholin pitkäaikainen käytttö aiheuttaa kuoleman... Ja liikasyöminen pitkäaikaisesti aiheuttaa sen luokan liikalihavuuden että siinä sulle saamattomuutta...,
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:55"]
Mä melkein voisin allekirjoittaa sen takia, että ehkä sitten sen ihannointi ja käyttö vähenisi. Nyt teinit ja teiniyteen jämähtäneet polttelee sitä siksi, kun se on niin coolia ja jännää, kun on laitonta. Kannabiksen käyttäjistä suurin osa on nuoria ja nuoria aikuisia. Sen jälkeen käyttö vähenee ja jopa lakkaa. Tulee tarpeeksi itsetuntoa olla esittämättä sitä "coolia tyyppiä"?
[/quote]
Hah...ei ihmiset pössyttele sen takia, että se on niin coolia ja laitonta. Ihan vain siksi, että siitä tulee rento ja mukava olo. Moni ei siitä huutele yhtään mitään eikä käyttö näy ulospäin. Saattaisit järkyttyä, miten moni sinunkin lähipiirissäsi käyttää säännöllisen epäsäännöllisesti, etkä sinä ole tajunnut yhtään mitään. Ihan olet aikuisina, järkevinä ihmisinä pitänyt näitä ihmisiä.
Uskon porttiteoriaan, olen läheltä joutunut seuraamaan miten viattomasta pikku pössyttelystä siirryttiin kovempiin aineisiin. Lisäksi tämä läheiseni sairastui myös psykoosiin kun poltteli pelkkää kannabista. Nykyään onneksi kuivilla, ja sanoo että kynnys kokeilla kovempia aineita madaltuu jos pössyttelee.
Ylipäätään huumausaineita käyttävät ihmiset ovat luusereita ja saamattomia laiskureita, en ymmärrä miksi heidän himojaan pitäisi tukea. Tähän saan tietysti vastauksen joltain vtt:lta joka pössyttelee viikonloppuisin :D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:11"]
Lähtöoletus kuitenkin on, että ihminen ei tarvitse päihteitä. Ne eivät lähtökohtaisesti edistä kenenkään terveyttä.
[/quote]
Itseasiassa kannabiksella on monia hodonnallisia vaikutuksia unettomuuteen, masennukseen, kroonisiin kipuihin jne. Esimerkiksi syöpähoitojen ruokahalua lisäävänä ja kipuja lieventävänä vaikutuksena.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:17"]
[/quote]
Kyllä minulla on vaan reagoinut.
[/quote] miten ne tarkalleen reagoi? Vai kuulitko vain niin kun sekä alkoholi että kannabis vaikutti molemmat. Se että ne vaikuttaa samaan aikaan ei tarkoita niiden muuttavan toistensa vaikutusta, esim lääkkeet ja alkoholi reagoivat toisiinsa aiheuttamalla sellaista lisäsekavuutta jota ei ole pelkästään toisella saatavissa; kannabis ja alkoholi ei näin tee.
tosin eriasiana josta en pistä päätäni pantiksi on hasis joka Suomessakin on lähes poikkeuksetta jatkettua eli siihen on voitu sekoittaa mitä vaan talomaalista lasinsirpaleisiin, jos tällaista olet polttanut niin voi olla että siinä on ollut jotain mikä on alkoholin kanssa reagoinut... Sen lisäksi että valtio laillistaessaan saisi kannabiksesta verotulot Se myös saisi mahdollisuuden valvoa laatua, mikä vähentäisi terveysriskejä, koska (yllättäen) puhtaan kannabiksen polttaminen on huomattavasti terveellisempää kuin esim. Maalin.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:23"]Uskon porttiteoriaan, olen läheltä joutunut seuraamaan miten viattomasta pikku pössyttelystä siirryttiin kovempiin aineisiin. Lisäksi tämä läheiseni sairastui myös psykoosiin kun poltteli pelkkää kannabista. Nykyään onneksi kuivilla, ja sanoo että kynnys kokeilla kovempia aineita madaltuu jos pössyttelee.
Ylipäätään huumausaineita käyttävät ihmiset ovat luusereita ja saamattomia laiskureita, en ymmärrä miksi heidän himojaan pitäisi tukea. Tähän saan tietysti vastauksen joltain vtt:lta joka pössyttelee viikonloppuisin :D
[/quote] hohhoi miksi tämä kannabis sen psykoosin olisi aiheuttanut JOS kerran kyseinen on käyttänyt vahvempia huumeita?! Niistä Se voi tulla kuule ihan kerrasta, ja Se on vakavaa. Ehdottoman vastaan olen kemiallisia ja vahvoja huumeita, kannabis on vain rentouttavaa ruohoa.
[/quote]