Oletteko koskaan haaveilleet miekkataistelusta?
No siinä otsikossahan se kysymys tulikin. Mietin vain, mahdanko olla täällä ainoa, joka kuvittelee itsensä taistelemaan miekalla elämästä ja kuolemasta.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:51"]
Harva se päivä.
terv. eskapisti.
[/quote]
Kas, meitä on siis muitakin!! Onneksi :)
Minä tutkin sotahistoriaa, joten se selittänee osaltaan nämä haaveiluni, mutta... silti joskus mietityttää.
t: ap
Lapsesta asti. Harrastin kilpamiekkailua 7 vuotta aikanaan, suomesta ei löytynyt historiallista miekkailua vielä silloin. T.45v nainen
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:06"]
Jännä juttu, vaikka itse päiväunelmoin taistelemisesta, en millään tavalla ihaile väkivaltaisia miehiä. Minun miesihanteeni on itse asiassa kaikenlaista väkivaltaa vastustava pasifisti, ja lihaskimput oksettavat. Pelkkä ajatuskin uhoavasta väkivaltaisesta miehestä saa sappeni kiehumaan ja aggressiot nousemaan pintaan.
[/quote]
Itselläni menee vähän noin. Mutta tavallaan minut sytyttää ajatus entisajan sotilaasta (vaikkapa ritarista) joka uhkuu itsevarmuutta ja testosteronia ja on valmiina tappelemaan vaikkapa oman kunniansa takia. Tosielämässä en taasen arvosta moista. Eli vain päiväunitasolla moinen kiihottaa ja sytyttää.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:02"]Lapsesta asti. Harrastin kilpamiekkailua 7 vuotta aikanaan, suomesta ei löytynyt historiallista miekkailua vielä silloin. T.45v nainen
[/quote]
Sain 70-luvulla kipinän Ivanhoesta siis. Historiallinen miekkatreeni olisi lähin "real thing" lain puitteissa. Lisäkso olen treenannut escrimaa kuutisen vuotta, potkunyrkkeilyä ja jujutsua siniseen vyöhön asti(ysärillä, hjj). Olisi hieno koittaa 1vs1 miekkamatsia. T.45v
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:02"]Lapsesta asti. Harrastin kilpamiekkailua 7 vuotta aikanaan, suomesta ei löytynyt historiallista miekkailua vielä silloin. T.45v nainen
[/quote]
Sain 70-luvulla kipinän Ivanhoesta siis. Historiallinen miekkatreeni olisi lähin "real thing" lain puitteissa. Lisäkso olen treenannut escrimaa kuutisen vuotta, potkunyrkkeilyä ja jujutsua siniseen vyöhön asti(ysärillä, hjj). Olisi hieno koittaa 1vs1 miekkamatsia. T.45v
[/quote]
Tsiisus! KIITOS tästä viestistä. Kuten sanottua, kiinnostukseni on sotahistoria, en tiedä oikeastaan urheilulajeista mitään eikä minulla ollut aavistustakaan, että historiallista miekkailua voi (ainakaan Suomessa) edes harrastaa :o
Kiitos, kiitos, kiitos!!! Nyt on ihan konkreettista unelmoimista siis!!
Haha, joo! Vielä kun ois taikamiekka! :D
Jep! Menneisiin aikoihin sijoittuvat elokuva ovat parhautta miekkataisteluineen!
Kyllä, se olisi huikeeta!
Ainakin ajatuksen tasolla. :D
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:06"]
[/quote]
[/quote]
Tsiisus! KIITOS tästä viestistä. Kuten sanottua, kiinnostukseni on sotahistoria, en tiedä oikeastaan urheilulajeista mitään eikä minulla ollut aavistustakaan, että historiallista miekkailua voi (ainakaan Suomessa) edes harrastaa :o
Kiitos, kiitos, kiitos!!! Nyt on ihan konkreettista unelmoimista siis!!
[/quote]
Espoossa ja Helsingissä ainakin. Googlella löytyy: esim historiallinen miekkailu helsinki espoo
Kaikille tytöille pitäisi opettaa historiallista miekkailua, jotta löytäisivät sisäisen ritarinsa. Miettikää miten hieno tämä maailma olisi, jos naiset olisivat ylväitä, rohkeita mutta ritarillisia sotureita.
Voisikohan se muuten pelastaa Suomen nykyisestä ahdingosta? Ritarinaisten jalo ja urhea kansa...
En haaveile. Vaikka harrastan miekkailua. Itämaista sellaista...
Juu, tai jaloihin ja mahtipontisiin taisteluihin osaa ottamisesta ylipäätään. Olen harrastanut kendoa sekä thainyrkkeilyä ja on se sparraaminen vaan ihan helkkarin kivaa vaikkei salilla nyt ihan minkään historia/fantasialeffan tasolle pääsekään. Pentunakin tykkäsin eniten leikeistä, joissa käytiin jonkinlaista taistelua ja hahmoja haavoittui ja kuoli dramaattisesti jne.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:42"]
Kaikille tytöille pitäisi opettaa historiallista miekkailua, jotta löytäisivät sisäisen ritarinsa. Miettikää miten hieno tämä maailma olisi, jos naiset olisivat ylväitä, rohkeita mutta ritarillisia sotureita.
[/quote]
Mun tyttö (4v.) on jo tainnut löytää. Hänellä on kyllä prinsessamekko päällä mutta myös rintasuoja, kypärä ja miekka. Kuulemma tappaa lohikäärmeitä ja pelastaa prinssejä :D
Mutta täytyy sanoa, että ritarius ei ole vain miekkailua, se on oma aatteensa.
Haluaisin kovasti itsekin harrastaa miekkailua (nimenomaan sitä historiallista) mutta valitettavasti asun liian kaukana lähimmästä paikasta, jossa sitä opetetaan. Unelmani onkin että pääsisin Rohan-talleille opettelemaan miekkailua hevosen selässä (tai ilman hevosta).
Itse olen kova historiafani ja varsinkin keskiaika on lähellä sydäntä. Mikään ei saa minua niin paljon innostumaan kuin taistelukohtauksen leffoissa (siis nimenomaan miekkailu). Mies välillä katsoo minua kuin heikkopäistä kun innostun tosiaan niin paljon :D
-se eskapisti-
En todellakaan. Katsoin joskus aika pienenä jotain tv-ohjelmaa, jossa miekkailukohtauksen lopuksi voittaja tappoi häviäjän (tai ainakin haavoitti sitä), ja sen jälkeen ajattelin pitkään kauhulla miekkataisteluja.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 03:29"]
En todellakaan. Katsoin joskus aika pienenä jotain tv-ohjelmaa, jossa miekkailukohtauksen lopuksi voittaja tappoi häviäjän (tai ainakin haavoitti sitä), ja sen jälkeen ajattelin pitkään kauhulla miekkataisteluja.
[/quote]
Sitähän se on, voita tai kuole (jos ei ole sitten sovittu, että ihan huvikseen miekkaillaan ja silloinkaan vammoilta ei voitu välttyä).
Olen jo lapsesta lähtien ollut "heikkona" miekkoihin ja miekkailuun. Nyt kun on rahaa vähän enemmän käytettävissä, ajattelin ruveta keräilemään miekkoja. Löysin suomalaisen firman, joka myy netissä eri aikakausien miekkoja (kopioita tietentekin mutta pyritty autenttisuuteen).
Highlander. Siinä vasta elokuva. Kyllä olisin niin halunnut taistella miekoin kuin Christopher Lambert ikään. Päät poies vaan. There can be only one. Ja Queen soimaan taustalle: Who Wants To Live Forever jne...
Jännä juttu, vaikka itse päiväunelmoin taistelemisesta, en millään tavalla ihaile väkivaltaisia miehiä. Minun miesihanteeni on itse asiassa kaikenlaista väkivaltaa vastustava pasifisti, ja lihaskimput oksettavat. Pelkkä ajatuskin uhoavasta väkivaltaisesta miehestä saa sappeni kiehumaan ja aggressiot nousemaan pintaan.
Myös taistelukirves käy.