En ymmärrä Facebook inhoa??
En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä FB on kaiken pahan alku ja juuri.
Koko ajan paasaamassa, että sais kuolla pois mokoma Facebook.
Mitä siinä on oikeesti niin vastenmielistä, että joku pitää sen kautta yhteyttä esim. ulkomaalaisiin kavereihin, joita ei noin vaan tavata? Kivahan se on nähdä kuvien kera mitä jonnekin Kiinaan kuuluu? Tai entisiin luokkakavereihin, joille ei päivittäin tule soiteltua, facessa voi nopeasti pistää tapahtuman pystyyn ja kutsua vanhat tutut koolle? Facessa nyt on kaikki kätevästi samassa paketissa, kuvat, chat, ilmoitukset jne. Ei tartte erikseen kirjoittaa twiittiä, sit pistää kuvaa instaan ja sit lähettää viestiä whatapilla :D
Eihän sinne edelleenkään tartte pistää mitään kuviaan tai tietojaan, nimikin voi olla Maija Meikäläinen. Ihmetyttää vaan kun usein näkee just semmoisia kommentteja, että "FB pitää tuhota!!"
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 10:16"]
Minä voin myöntää inhoavani Facebookia. Se on muuttanut aikuisten ihmisten kommunikoinnin joksikin teinipelleilyksi tykkäämisineen ja kavereiden haalimisineen. Siellä kytätään nyxien ja exien tekemisiä ja kavereita, kuka kenestäkin tykkää ja kuka poistaa kenetkin kavereistaan. Ihan hiekkalaatikkomeininkiä. Jaetaan älyttömiä sloganeita ja muka-hauskoja kuvia, joista sitten pitää tykätä tai on paha ihminen. Kommunikointi on peukuttelun tasolla, eikä kunnon keskustelua osata käydä enää ollenkaan.
[/quote]
Ei lene facebookin vika että sun kaverit on juntteja?
Mun mielestä kaikki kommunikointi ihmisten kanssa on positiivinen asia minun elämässä ja antaa paljon. Joku fb-läppä puolitutun kanssa ei estä minua soittamasta kaverille tai peräti näkemästä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:25"]
Mun mielestä kaikki kommunikointi ihmisten kanssa on positiivinen asia minun elämässä ja antaa paljon. Joku fb-läppä puolitutun kanssa ei estä minua soittamasta kaverille tai peräti näkemästä.
[/quote]
EI face estä ketään näkemästä, tästä ei olekaan mielestäni kyse. Kaikki vain eivät saa kicksejä siitä, että nettiin ladataan kuvia omasta perheestä, lomamatkasta, peukutetaan toisten juttuja, ollaan ajantasalla mitä puolitutuille kuuluu jne. Joillekin aidosti Facebook on pakkopullaa, velvollisuus, jonne pitää itsestään infota jotain, heittää läppää, jotta "pysyy ajan hengessä" mukana, ja tietää mitä somemaailmassa mitäkin tapahtuu... Kaikki vaan eivät ole kiinnostuneita, tai jaksaisi jakaa itsestään mitään somemaailmaan, se muuttuu velvollisuudeksi, puolipakoksi, jossa roikkuu, jotta ei olisi ihan ulkona/fossiili/nolo jne.
Mun mielestä fb:sta tekee huonon se, että sen jälkeen kun sinne on otettu kavereiksi kaikenmaailman hyvänpäiväntutut, joita on kerran tervehtinyt, on sieltä lähtenyt kaikki aitous. Nykyään se on pelkkää laskelmointia miltä mikäkin status kenenkäkin kaverin silmissä näyttää. Ja mahdollisimman hienosti toki pitää kaikki olla, kun niitä kavereita on vaikka ketä.
Alussa se oli aidompaa, kun kavereina oli oikeasti kavereita.
Siis aikuisten leikkikenttä koko fb.
Osaan lähettää henkilökohtaista sähköpostia ystävilleni.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 10:16"]
Minä voin myöntää inhoavani Facebookia. Se on muuttanut aikuisten ihmisten kommunikoinnin joksikin teinipelleilyksi tykkäämisineen ja kavereiden haalimisineen. Siellä kytätään nyxien ja exien tekemisiä ja kavereita, kuka kenestäkin tykkää ja kuka poistaa kenetkin kavereistaan. Ihan hiekkalaatikkomeininkiä. Jaetaan älyttömiä sloganeita ja muka-hauskoja kuvia, joista sitten pitää tykätä tai on paha ihminen. Kommunikointi on peukuttelun tasolla, eikä kunnon keskustelua osata käydä enää ollenkaan.
[/quote]
Oho, minulla on ollut fb tili 4 vuotta ja minun fb-maailma on täysin erilainen. Mutta ehkä minulla on erilainen tuttavapiiri ja siksi en ole kokenut sinun kuvaamaasi maailmaa koskaan.
Ymmärrän, jos kaverit on tuollaisia. Mutta ehkä pitäisi inhota typeriä kavereitaan, eikä fb.tä
No eiköhän se aina kielteisestä ihmisestä itsestään se viha kerro enemmän kuin facebookista.
Osa on ylimielisiä, pitävät itseään aidompina kun tapaavat ystäviään VAIN livenä... No aika moni silti tekstailee jne mutta sehän nyt on iiiiihan eri asia.
Ja sitten on niitä jankkaajia että en minä halua sinne faceen kun en halua jokaista vessassakäyntiäni päivittää. Huoooooh.
Facebook on ylivertainen väline tavoittaa ihmisiä, sopia tapaamisia ja järjestellä sopivaa ajankohtaa isomman porukan kesken. Alappa soittelemaan 20 ihmistä läpi tai lähetellä sähköposteja, kun facebookissa voi laittaa suljetussa ryhmässä pystyyn kyselyn, mihin jokainen ihminen voi ruksittaa itselleen sopivan päivämäärän. Väitän että facebookin ansiosta näen enemmän ihmisiä livenä, kuin ilman sitä. Miksi facebookiin pitää suhtautua niin vakavasti? Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse jakaa kaikkien kanssa. Joskus niistä hyvänpäiväntutuistakin on hyötyä, kun saattaa saada vinkin vaikkapa uudesta työpaikasta tai asunnosta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 10:21"]
En vihaa Facebookia ja käytän sitä silloin tällöin. MiItään kuvia tai muitakaan tietoja en sinne ole laittanut. En luota Facebookin yksityisasetuksiin, mainokset ärsyttävät ja muutenkin käyttö on hyvin sekavaa. En koe tarvetta jaella kuviani tai tietojani Yhdysvaltoihin tai minnekään muualle. Kevyt chattailu kavereiden kanssa sen sijaan on ihan ok, kätevä tosiaan olla yhteydessä maailman toiselle puolelle.
Yhtenä miinuspuolena voisin vielä mainita, että ihmisten "minä minä minä" -asenne ja "ihailkaa minua" yms narsistisuus on lisääntynyt. Osalla tuntuu olevan suoranaista kilpailua kuka saa eniten tykkäyksiä johonkin typerään tilapäivitykseen.
[/quote]
Allekirjoitan saman. Itse koen, että KAIKKI ovat FB:ssa joten minunkin TÄYTYY sinne mennä, ja koska siellä olen, PITÄÄ sinne joskus heittää jotakin läppää/päivitystä/tykkäyksiä/kuvia/kuulumisia jne jne. RASITTAVAA. Aika harvoin jotakin laitan sinne tuuttiin, ja senkin vähän puolipakottaen itseäni. Inhoan sitä velvollisuuden ja täytymisen tunnetta. En vertaile juurikaan, tai stalkkaa mutta koen kuitenkin sellaista tunnetta, että jotta en olisi ihan nolo pitää joskus sinnekin itsestä antaa hieman. SE ärsyttää.
Itselläni ei ole ulkomaisia tuttavuuksia ja kaikki ystäväni joista välitän, ovat hyvin läheisiä itsellleni joiden kanssa tykkään olla reaalisesti, en missään some-maailmassa.
Lisäksi monella yrityksellä on Facebookissa mainossivuja, joista sitten kumminkaan ei ole juurikaan hyötyä, eniten saan irti yritysten omista nettisivuista, joiden kautta voi tilata tuotteita ja selata katalogeja. Jotenkin hämäävää.
Lisäksi inhoan ajatusta, että internetissä stalkataan toisten elämiä/naamatalua/vanhettumista jne. Moni kun hyväksyy "ystäväkseen" lähes kenet tahansa, jotta saa mahd. monta faceystävää. Koska on sitten niin mukamas noloa, että niitä facesytäviä on vain muutamia.
En tykkää yhtään.