Miten tarkenette olla nyt ulkona?!
Yritän liikkua ulkona.Kävellä pääasiassa. Mutta en tarkene olla siellä kuin max 15-20 minuuttia kerrallaan! Reidet jäätyy!
Olen ylipainoinen enkä ole vielä mistään löytänyt mulle sopivia toppahousuja. Tarvitsisin kokoa 46, D-mitoitus. Kokoa 46 kyllä on, esim. urheilukaupoissa ja marketeissakin, mutta normaalimitoituksella ne on niin pieniä, ettei sovi.
Käytännössä mulla siis jalassa farkut ja puuvillaleggingsit. Ei tarkene -11 pakkasessa olla tuolla kombolla kuin tuon 15-20 minuuttia, vaikka kuinka yrittäisi kävellä ripeästi ja hypellä välillä.
Miten te tarkenette?
Kommentit (59)
Moi!
Mä tarkenen toppatakilla, pipolla, hanskoilla, HYVILLÄ TALVIKENGILLÄ (aivan ehdottomat, jos jalat on kylmät niin on muutenkin kylmä), pitkillä kalsareilla ja niiden päällä collegehousut. En ole raskauden ajaksi ostanut toppahousuja.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:25"]
Merinovillakerrasto, tuulipuvun housut, kunnon untuvatakki (tehty hc-off pistelasketteluun), nahkahanskat ja päällä lapaset ja pipo, jalassa uggit. Ei palele -20 C pakkasessa ainakaan tunnin ulkoilun aikana. Lapsella sitten merinovillakerrasto, toinen villakerros ja mini rodinin superlämmin haalari, sukat, villasukat ja huovutetut töppöset ja normi villapipot ja villakypärämyssyt ja rukkaset, ihan oli kädet ja jalat lämpiminä vielä tuon tunnin ulkoilun jälkeenkin.
Itse olen vaellushommissa oppinut, että kyllä ulkona tarkeneminen on lähinnä välineistä kiinni.
[/quote]
Kuule, niitä kunnon pakkasulkoiluvarusteita ei tehdä meille ylipainoisille. Ostaisin mielelläni hc-lasketteluun tarkoitetut superuntuvahousut ja -takin, kun jossain olisi mulle mahtuvat!!!
No, mulla on joka tapauksessa oikein lämmin takki, Saksasta ostettu, siellä on sentään kokoja. Ja eccon talvikengät, joilla ei tule kylmä edes -30 asteessa. Mutta housut on ongelma.
ap
[/quote]
Ihan ok kommentti muuten, mutta itse olen tällä hetkellä viikoilla 36 raskaana, ja mahdun tuohon koon 38 superuntsikkaani. Voisin siis kuvitella, että kymmenen kokoa suurempi takki mahtuisi myös jollekin jödäriläskille.
En tarkene ja en pue paljoa päälle. Mua ahdistaa liiat vaatteet. En siis ulkoile, kun pakollisen määrän eli työmatkat. Hiukan kävelyä ja toisen bussiin odottelua. Riittää ja siinäkin on liikaa. En ole eskimo.
Mä olen tällainen aika "tuhti" tyttö. Raiskilta on aina löytynyt kokoja ja vieläpä eri mitoituksella.
Ei mitään hirveän hyvää laatua, mutta ajaa kyllä asiansa.
Asun stadissa meren tuntumassa. Toppatakki, farkut , alla vällärit, toppahousut, 2 kaulaliinaa, myssy, tallinnasta hankitut lapaset, kaksinkertaiset ja pomerfinnin mustat lämpimät kengät.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:49"]
Asun stadissa meren tuntumassa. Toppatakki, farkut , alla vällärit, toppahousut, 2 kaulaliinaa, myssy, tallinnasta hankitut lapaset, kaksinkertaiset ja pomerfinnin mustat lämpimät kengät.
[/quote]jatkoa. t-paita alla ja hieman paksumpi pusero eli ei villapuseroa vielä. Turhia askeleita en ota kun pakolliset kuviot ja pakkasessa hipiäkin kärsii.
Mulla on Raiskin tai Umbron D-mitoituksen kevyttoppahousut kokoa 46. Ei tartte olla paksummat, sillä laitan alle tavalliset pitkät kalsarit JA pyöräilyhousumittaiset kalsarit. Mulla oli tosi hyvät villa-silkkipyöräilyhousut, mutta ne hävisin jonnekin. Nyt mennään ihan sloggin puuvillakalsareilla tai bambu-kalsareilla kunnes löydän taas tuollaiset villaa tai villa-silkkiä olevat pyöräilyhousut. Reidet nimittäin jäätyy ja ne tarttee tuon lisäkerroksen varsinaisten kalsareiden alle. Jalkaan ohuet pohkeeseen ylettyvät villasukat ja yläkroppaan pari kerrosta niin ei palele. Kaulahuivi, pipo ja (kaksinkertaiset, tallinnasta ostetut) lapaset tietenkin.
Ihan hyvin :) Tänä aamuna ensin mietin, että menenkö pyörällä kouluun, mittari näytti -25. Onneksi otin pyörän, ihan hyvä oli hiljakseen ajella, tyyni pakkassää, matkaa 5km. Päällä mulla oli pitkikset, sukat, villasukat, fleecevuoriset ulkohousut. Hihaton paita, ohut villapaita, toppatakki, hattu, kaulaliina, huppu päässä ja fleecevuoriset lapaset. Juu ja alusvaatteetkin oli :) Niin ja talvikengät.
En ulkoile näillä pakkasilla,liikun omalla autolla,jossa sisätilalämmitin ja lohkolämmitin.Mikä himo teillä on ulkoliikuntaan. Liikuntaa saan kauppakeskuksessa.Inhoan paksuja toppavaatteita, mulle riittää jokasään pitkä takki,aluasu, paitapusero,villatakki, sukkahousut, huivimyssy, pitkävartiset saappaat. On ihanaa kun ei ole enää työelämässä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:21"]
kerrospukeutumisella. Välikerrasto, sukat + villasukat, fleecehousut, kuorihousut (ei siis edes topattu), ohut fleecepaita, paksumpi fleecehuppari, Fleecetuubihuivi, kuoritakki,villapipo ja nahkarukkaset. Alkaa tareta eikä liikkuminenkaan oo vaatemäärästä huolimatta kankeaa
[/quote]
No voishan tuota kokeilla.. Sittan vaan tarttis löytää ne tarpeeksi isot kuorihousut. :)
ap
[/quote]
Mä hain Jyväskylästä.
Terveisin Se toinen läski turkulainen.
no niillä toppahousuilla, mutta sinä voisit etsiä kaupasta lämpöleggingsit ja -sukkahousut (siis sellaisia paksuja lämmittäviä) ja pukea ne molemmat farkkujen alle, lisäksi pitkä toppatakki (esim. kirpputorilta) auttaisi asiaa
En tarkenekaan. Joten en ulkoilekaan.
Mulla tosin on farkkujen alla puuvillapitkikset ja villapitkikset enkä sittenkään tarkene.
Mun farkkujen alle ei taida kyllä millään mahtua kaksia aluskalsareita. :( Mutta yritän noilla lämpökalsareilla edes. Mulla on jossain jotkut pitkät villa/silkkialushousut, yritän löytää ne.
Takki mulla on tarpeeksi lämmin, ylävartalolla ei ole kylmä. Ongelma on nuo reidet.
Kun saisi 5 kg pois, voisi nuo vanhat toppahousut ehkä mahtua... Ehkä...
Tarkenen hyvin, kun mulla on paljon päällä, mutta just kun juttelin äitini kanssa, hän sanoi, että ylipainoisten on tosi vaikea saada toppahousuja.
Jos ei toppahousuja saa, suosittelen uhuita kuorihosuja, joiden alle voi sitten pukea lämpökerrastoa, villaa ja fleeceä. Mun mielestä sukkahousut on huono vaihtoehto housujen alle.
En tarkene vaikka päällä on ihan säänmukaiset vaatteet. Aina on kasvot ihan umpijäässä jo vartin jälkeen. Täällä rannikkolla käy aina ikävä viima mikä ei helpota oloa yhtään.
Mutta kun olisi pakko ulkoilla! Alan voida tosi pahoin, jos en saa olla ulkona. Olen nyt tässä huomannut. :( Joku jumppa sisätiloissa ei tähän asiaan juuri auta, en tiedä, onko noissa kuntokouluissa hometta vai vaan niin huono ilmanvaihto, mutta musta tuntuu, että sinne TUKEHTUU. :(
ap
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:16"]
En tarkene vaikka päällä on ihan säänmukaiset vaatteet. Aina on kasvot ihan umpijäässä jo vartin jälkeen. Täällä rannikkolla käy aina ikävä viima mikä ei helpota oloa yhtään.
[/quote]
No mä asun myös rannikolla, itse asiassa ihan rannalla. Puoli tuntia olisi vähintään pakko voida olla päivittäin ulkoilmassa.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:15"]
Tarkenen hyvin, kun mulla on paljon päällä, mutta just kun juttelin äitini kanssa, hän sanoi, että ylipainoisten on tosi vaikea saada toppahousuja.
Jos ei toppahousuja saa, suosittelen uhuita kuorihosuja, joiden alle voi sitten pukea lämpökerrastoa, villaa ja fleeceä. Mun mielestä sukkahousut on huono vaihtoehto housujen alle.
[/quote]
Joo, mä en ymmärrä, kun joka paikassa on tukuittain myymättä kokoja 34 ja 36. Kaikki liikkeet ja varsinkin aletangot täynnä niitä kokoja. Isoja kokoja ei joko edes tehdä, ne on loppu (otettu kauppaan 1-2 kpl) tai sitten niitä ei ole kauppaan edes tilattu.
Mikä juttu se on, että liikkeisiin sisäänostajat tilaa paljon pieniä kokoja, jotka ei mene kaupaksi ja sitten ehkä ei tilata yhtään isoja kokoja? Onko tämä joku juttu, että emme halua isoja ihmisiä asiakkaiksi?
kerrospukeutumisella. Välikerrasto, sukat + villasukat, fleecehousut, kuorihousut (ei siis edes topattu), ohut fleecepaita, paksumpi fleecehuppari, Fleecetuubihuivi, kuoritakki,villapipo ja nahkarukkaset. Alkaa tareta eikä liikkuminenkaan oo vaatemäärästä huolimatta kankeaa
Aikaisempina vuosina tarkenin ihan hyvin, mutta nyt on tämän parin viikon pakkasen ajan tuntunut siltä, että ei tarkene, ei millään! En tiedä, mistä johtuu.
Toppahousujen kanssa oli itselläkin ongelma, nyt löysin halpakaupasta sopivat. Ärsyttää pitää liian kireitä toppahousuja, ne kun on muutenkin niin hankala vaate. Farkkuja en laittaisi pakkasella ollenkaan, paremmin tarkenee vaikka legginsseillä ja hameella :). Jos ei olisi sopivia toppahousuja, laittaisin mielummin vaikka kahdet collegehousut päällekkäin tai jotain muuta viritelmää.
Ja tänä talvena opin myös kahden huivin tempun: ohuempi huivi takin alle ja paksumpi villainen huivi kauluksen päälle. Kunnon hanskat pitää olla, ei tule mitään, jos sormet palelee.
Toivottavasti löydät sopivat vaatteet ja pääset ulkoilemaan. Kuulemma parissa viikossa pitäisi tottua pakkaseen, jos on päivittäin tunnin verran pihalla. Sitä odotellessa... :)