Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tarkenette olla nyt ulkona?!

Vierailija
23.01.2014 |

Yritän liikkua ulkona.Kävellä pääasiassa. Mutta en tarkene olla siellä kuin max 15-20 minuuttia kerrallaan! Reidet jäätyy!

Olen ylipainoinen enkä ole vielä mistään löytänyt mulle sopivia toppahousuja. Tarvitsisin kokoa 46, D-mitoitus. Kokoa 46 kyllä on, esim. urheilukaupoissa ja marketeissakin, mutta normaalimitoituksella ne on niin pieniä, ettei sovi.

Käytännössä mulla siis jalassa farkut ja puuvillaleggingsit. Ei tarkene -11 pakkasessa olla tuolla kombolla kuin tuon 15-20 minuuttia, vaikka kuinka yrittäisi kävellä ripeästi ja hypellä välillä.

Miten te tarkenette?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:45"]

Eikös Turussa ole enää Lorellaa? Sieltä ostin (Helsingin kaupasta kylläkin) itse pari vuotta sitten toppahousut kokoa 54. Tilaavat myös muista Lorelloista jos ei ole omassa kaupassa jäljellä kokoa, ilman eri maksua. Joku 46 on sen verran pieni koko, että jää usein Lorellassa jäljelle tarjouslaariin. Tarjoustalossakin on ollut välillä toppahousuja kokoon 54 asti, tämän vuoden tilannetta en tiedä.

Elloksellakin paria mallia, topatut sekä kuorihousut:
http://www.ellos.fi/ahkka/ahkka-avra-w-pnt/395128?N=1z13vu9Z1z141poZ1z13yivZ1z141o7&Ns=RankValue5|1&Nao=4

http://www.ellos.fi/ahkka/ahkka-aila-w-pnt/395107?N=1z13vu9Z1z141poZ1z13yivZ1z141o7&Ns=RankValue5|1&Nao=7

[/quote]

Kiitos vinkeistä. Turussa ei nettisivujen mukaan ole Lorellaa. Pitää varmaan lähteä Helsinkiin ostoksille. Vilkaisen noita Elloksen tuotteita!

Olen lihonut oikeastaan viimeisen vuoden sisällä. Aiemmin olen aina löytänyt jotkut sopivat vaatteet normimallistojen isommista kokoluokista. Nyt sitten tullut hätä käteen, kun olen paisunut. :(

ap

Vierailija
42/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niihin toppahousuihin voisi ommella jonkun lisäkiilan? Eihän tuo 46 ole koko eikä mikään jos puhutaan vaatteiden löytämisestä. Kyllähän niitä on myynnissä paljon isompiakin kokoja? Jos ei löydy D-mitoitusta, niin eikö voi ostaa vaan isompaa kokoa olevat housut? Miesten puolelta löytyy varmemmin vielä, lahkeita voi aina lyhentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilukaupasta voit kysellä Röhnisch Plus -malliston vaatteita, kokoon 52/54 ainakin, tosin ovat niukahkoa mitoitusta. Lähinnä sisäliikuntaan.

Ja ihmeellistä marinaa taas... oudosti vaan ap:tä reilusti isommat ihmiset harrastavat liikuntaa, ja ihan vaatteet päällä.

Vierailija
44/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten toppahousuista löytyy isoja malleja. 

Vierailija
45/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesten toppahousut tarjoustalosta, varmasti löytyy isoja kokoja ja sinne alle kollarihousut. Mulla miesten toppahousut jotka ei mene kiinni niinpä mulla on henkselit niissä joten ne pysyy ylhäällä ja sielä alla paksut housut. Muista jättää ilmaa vaatteiden väliin silloin se lämmittää!

Vierailija
46/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:57"]

Miesten toppahousuista löytyy isoja malleja. 

[/quote]Juu, mutta ovat usein naiselle sopimattomia. Esim. jos minä löydän miesten osastolta housut, jotka mahtuvat pebasta ja reisistä, niin vyötärölle jää 30-40 cm tyhjää tilaa. Kapealanteisille sopivat varmaan...

Ap, Lorellan nettikaupassa näyttää olevan paria mallia ulkoiluhousuja, mutta ei niitä suomalaisia merkkejä mitä itse ostin. http://www.lorella.fi/ulkoilupukimet/ulkoiluhousut/

Vierailija
47/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hiihtää/luistella järvien jäällä, vaikka muualla ei ole tarpeeksi lunta.

Minulla on loistava Devoldin villakerrasto, lisäksi Helly Hansenin untuvatakki; varsinkin huppu ja sen tekoturkis lämmittävät kasvojakin. Toppahousuja ei edes tarvitse kuin kovimmilla pakkasilla. Tuo untuvatakkikin on lähinnä seisiskeluun, kävelyllä tulee jo helposti kuuma.

Vierailija
48/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut ketjuliikkeiden isot mallistot? Esimerkiksi hm, seppälä, lindex jne? Laatu ei toki ole samaa kuin urheilumerkeillä, mutta olisi nyt ainakin toppahousut/ulkoiluhousut. Itse ostaisin ap:n tilanteessa jotkut tuollaiset mutta tilavat ja panostaisin niiden alle laitettavaan osuuteen. Eli pyrkisin ostamaan villakerraston tms urheiluliikkeestä ja päälle sitten vaikkapa seppälän toppahousut.

Vierailija
49/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Toppahousut ja toppatakki. Ulkoillaan joka päivä ja itse asiassa mulla on takin alka vaan pitkähihainen pusero, paahtuisin lenkillä muuten.

Vierailija
50/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tarjeta, en viitsi vielä näillä keleillä näyttää hoitolapsille esimerkkiä sisällä löhöämisestä. Olisivat muutenkin vain sisällä. Eli etsin itselleni sopivat toppahousut. Mun vanhat oli varmaan kokoa 46 ja D-mitoitusta. Ostin ne opiskelijana Citymarketista.

Nyt suurempivatsaisena ja palkkaa saavana kävin kauppakeskuksen jokaisen urheiluliikkeen läpi. Ja sanoin myyjälle ihan rehellisesti, että tarvitsen mulle mahtuvat toppahousut. Stadiumista löysin niiden omasta mallistosta sopivat.

Eli ostin Everestin toppahousut, oiskohan ne kokoa XXXL ja miesten mallistosta, naisilta ei ollut tarpeeksi suuria. Parasta niissä on olkahihnat, pysyy hyvin ylhäällä ja selkä lämpösenä. Mulla on ongelmana se, että vaikka olenkin iso, melkein kaikki ylimääräinen on vyötäröllä ja mulla ei siis ole leveää lantiota. Ihan ruumiinrakenteesta kiinni, se on aika yleistä meidän suvun naisilla. Toppahousujen alla on sitten farkut, joiden alla on pitkät kalsarit.

Mulle suurempi ongelma oli löytää tarpeeksi isot, muttei liian pitkälahkeiset housut. Katsoin suoraan miesten puolelta, koska niiden malli on parempi (se on tuo lantio...) ja ne on yleensä liian pitkiä. Toppahousuja ei lyhennetä niin helposti kuin farkkuja.

Mutta suosittelen siis Stadiumia, mä en oo ikinä löytänyt marketeista istuvia housuja. (Vaikka urheiluliikkestäkin mua yritettiin ohjata markettiin.)

Vierailija
51/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap nyt menee vähän ohi aiheen mutta onpa teillä paljon päällä! Mulla on 1 + 1 eli aluvaatteet ja päällivaatteet: paksut sukkahousut ja pitkähihainen paita ja siihen päälle toppahousut ja toppatakki. Pipo, kauluri ja ohuet sormikkaat, kun takissa on oitkät hiat ja sellaiset lumiesteet ranteissa.

Vierailija
52/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap nyt menee vähän ohi aiheen mutta onpa teillä paljon päällä! Mulla on 1 + 1 eli aluvaatteet ja päällivaatteet: paksut sukkahousut ja pitkähihainen paita ja siihen päälle toppahousut ja toppatakki. Pipo, kauluri ja ohuet sormikkaat, kun takissa on oitkät hiat ja sellaiset lumiesteet ranteissa.

Vierailija
53/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/naisten-toppahousut-d-mitoitus-9580135--malli

Eli vaikka tuollaiset ja sitten alle vaikka ne villakalsarit, niin varmasti tarkenet paremmin kuin farkuilla.

Vierailija
54/59 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 17:06"]

Oletko katsonut ketjuliikkeiden isot mallistot? Esimerkiksi hm, seppälä, lindex jne? Laatu ei toki ole samaa kuin urheilumerkeillä, mutta olisi nyt ainakin toppahousut/ulkoiluhousut. Itse ostaisin ap:n tilanteessa jotkut tuollaiset mutta tilavat ja panostaisin niiden alle laitettavaan osuuteen. Eli pyrkisin ostamaan villakerraston tms urheiluliikkeestä ja päälle sitten vaikkapa seppälän toppahousut.

[/quote]Ei noissa mallistoissa yleensä ole juuri mitään kunnon lämmintä vaatetta. Ikinä en ole toppahousuja nähnyt, harvoin mitään ulkoiluvaatetta muutenkaan. Pari eri takkimallia saattaa tiettyinä vuosina olla, joskus ei mitään. 

Vierailija
55/59 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Softshell-housuja? Niistä luulisi löytyvän isompiakin kokoja.

Vierailija
56/59 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujen alla on legginsit, villasukat jalassa, villakangastakki päällä ja sen alla jakku, nahkaiset vuorella varustetut käsineet, villakaulaliina ja -pipo. Kyllä noilla pärjää kävellä 4,5 kilometkin työmatka pakkasesta huolimatta :D Pikemminkin tulee kuuma.

Vierailija
57/59 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:53"]

Eikös niihin toppahousuihin voisi ommella jonkun lisäkiilan? Eihän tuo 46 ole koko eikä mikään jos puhutaan vaatteiden löytämisestä. Kyllähän niitä on myynnissä paljon isompiakin kokoja? Jos ei löydy D-mitoitusta, niin eikö voi ostaa vaan isompaa kokoa olevat housut? Miesten puolelta löytyy varmemmin vielä, lahkeita voi aina lyhentää.

[/quote]

Joo, olen kyllä löytänyt kokoa 46, mutta ne on niin ahdasta mallia, ettei mene jalkaan! Peppu on tiellä... Ja mulla on muuten kaikki housut kokoa 46.

Isompaa kuin koko 46 ei monessa mallissa ole. Niin, sitten niitä halpistoppiksia löysinkoossa 48 ja 50, mutta ne oli sitten taas niin isoja, ettei ne pysy jalassa.

Mä en usko, että noihin halpistoppahousuihin voi mitään kiiloja ommella. Se kangas on tosi huonoa. Ja ne paremmat, joita löysin, niin ne taas on niin paksua kangasta, että ei mene tavallinen ompelukone läpi.

Kysyin äidiltä miesten lasketteluhousujen lyhentämisestä. Hän on ompelija. Löysin yhdet sopivat miesten lasketteluhousut, kokoa 46 - mutta lahkeissa 30 cm liikaa pituutta. Äiti totesi, että lyhentäminen käytännössä mahdotonta.

Vierailija
58/59 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:55"]

Urheilukaupasta voit kysellä Röhnisch Plus -malliston vaatteita, kokoon 52/54 ainakin, tosin ovat niukahkoa mitoitusta. Lähinnä sisäliikuntaan.

Ja ihmeellistä marinaa taas... oudosti vaan ap:tä reilusti isommat ihmiset harrastavat liikuntaa, ja ihan vaatteet päällä.

[/quote]

On mullakinnoita Röhnischin vaatteita sisäliikuntaan. Nyt olikin ongelmana ulkovaatteet.

Vierailija
59/59 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:25"]

Merinovillakerrasto, tuulipuvun housut, kunnon untuvatakki (tehty hc-off pistelasketteluun), nahkahanskat ja päällä lapaset ja pipo, jalassa uggit. Ei palele -20 C pakkasessa ainakaan tunnin ulkoilun aikana. Lapsella sitten merinovillakerrasto, toinen villakerros ja mini rodinin superlämmin haalari, sukat, villasukat ja huovutetut töppöset ja normi villapipot ja villakypärämyssyt ja rukkaset, ihan oli kädet ja jalat lämpiminä vielä tuon tunnin ulkoilun jälkeenkin.

Itse olen vaellushommissa oppinut, että kyllä ulkona tarkeneminen on lähinnä välineistä kiinni.

[/quote]

Kuule, niitä kunnon pakkasulkoiluvarusteita ei tehdä meille ylipainoisille. Ostaisin mielelläni hc-lasketteluun tarkoitetut superuntuvahousut ja -takin, kun jossain olisi mulle mahtuvat!!!

No, mulla on joka tapauksessa oikein lämmin takki, Saksasta ostettu, siellä on sentään kokoja. Ja eccon talvikengät, joilla ei tule kylmä edes -30 asteessa. Mutta housut on ongelma.

ap

[/quote]

Ihan ok kommentti muuten, mutta itse olen tällä hetkellä viikoilla 36 raskaana, ja mahdun tuohon koon 38 superuntsikkaani. Voisin siis kuvitella, että kymmenen kokoa suurempi takki mahtuisi myös jollekin jödäriläskille.

[/quote]

Mulla ei vaan mene rintojen kohtaa kiinni monetkaan takit. Kokeiltu on, tuskastumiseen asti.

Mutta takkeja on kaksin kappalein. Ne ei ongelma. housut on ongelma. Tai niiden puute :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän