Selvisi että 12-vuotias on kyläillessään heitellyt ilkeitä kommentteja
Olen niin pettynyt tyttäreeni. Hän on perheemme kolmas lapsi ja vanhemmat sisarukset ovat aina osanneet käyttäytyä, olleet kilttejä ja reippaita.
Nyt selvisi, että 12-vuotiaani oli ollut täysi-ikäisen serkkunsa ja tämän kavereiden luona (tyttöjä kaikki) kylässä. He olivat katselleet valokuvia ja 12-vuotiaani oli kommentoinut ilkeästi näitä kuvia, ulkonäköä jne. Serkkunsa ja hänen kavereidensa mukaan oli ollut noloa ja epämukavaa. Miksi eivät tyttärelleni tuolloin sanoneet asiasta, en tiedä.
Sanoiko tyttäreni näitä ilkeitä juttuja vaikuttaakseen coolilta isompien tyttöjen seurassa, vai mistä on kyse. Nyt olen jutellut hänen kanssaan. Tytär on katuva ja surullinen. Niin minäkin. En olisi ikinä uskonut hänen olevan ilkeä. Tunnen, että olemme mieheni kanssa täysin epäonnistuneet tämän kuopuksen kasvatuksessa.
Kommentit (44)
Ihme nipotusta taas, tosissasiko odotat, että tuon ikäinen osaisi käyttäytyä sinulle mieluisalla tavalla? Senkin alistaja. Ja joku tekopyhä eunukki ollut taas arvostelemassa lasta. Anna lapsesi kasvaa ja mieti, miten täydellinen itse olet. Ja ketä se haittaa.
Täysi-ikäisen, eli ”aikuisen” serkun mielestä on noloa ja epämukavaa, kun lapsi käyttäytyy lapsellisesti? Ja sitten pitää tulla itkemään asiasta äidille sen sijaan että sanoisi suoraan lapselle, että ei tykkää muiden haukkumisesta?
Tämä serkku kavereineen vaikuttaa kyllä todella lapsellisilta itsekin. Ihmeellistä nolaamista ja ilkeää kantelua tyhjänpäiväisestä asiasta, kun heillä olisi ollut tilaisuus fiksusti oikaista lapsen käytöstä heti siinä tilanteessa.
Äidin reaktio on myös aivan ylimitoitettu. Miten tuollaisessa kodissa lapsi uskaltaa olla oma itsensä ja puhua vaikeista asioista, kun tuollaisesta pikkujutusta tulee vanhemman taholta ihan ihmeellinen kostomieliala ja marttyyrispektaakkeli?
Lapsesi sai palautetta, ja teillä puhkesi perhekriisi. Jep, jep...
Useampi on aika lepsu vanhempi --> jonnet ja sitten on TÄLLÄINEN vanhempi.
Voi voi, eikö ihmiset voi löytää sopivaa välimaastoa.