Muuttovinkkejä autottomalle ja kaverittomalle?
Vinkkejä tilanteeseen jossa muuttoavuksi ei saa kavereita tai perhettä eikä ajokortittomana voi edes vuokrata pakua. Muilla kokemuksia?
Kommentit (34)
Siinäpä pähkinä purtavaksi. Tai luet ekan vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirma
Mut siihen ei arvatenkaan ole rahaa.
Muuttofirma. Mun mielestä muutenkin noloa pyytää kavereita hoitaan muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirma
Mut siihen ei arvatenkaan ole rahaa.
Sitten olet muuttamatta.
Palkkasin facebookista pari virolaista äijää muuttamaan, maksoin 150€ pimeästi.
Kannat ne tavarat. Ei siihen muu auta.
Muuttofirman saa tilattua laskulla, sitten jätät laskun maksamatta niin saat ilmaisen muuton.
Ainoa mikä tulee mieleen miten voisi rahattomana selvitä, olisi joku Commu-apin tyyppinen autteluryhmä, jos sattuisi onnekkaasti.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan suosittele tätä. Ensinnäkään noita tavaroita ei ole vakuutettu, eli kukaan ei korvaa mitään jos särkyy ja samaten voivat ajaa auringonlaskuun sun tavaroiden kera etkä ikinä näe niitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirman saa tilattua laskulla, sitten jätät laskun maksamatta niin saat ilmaisen muuton.
Näin ne luottotiedot menee. Opettiko kukaan teille koskaan moraalia ja mihin käytöstavat ja muut yleiset periaatteet perustuu? Myös sinä hyödyt niistä, kun noudatat sääntöjä. Maksat laskut.
Pakkaa kamat postipaketteihin ja lähetä uuteen osoitteeseesi.
Muuttofirma. Toivat mulle muuttolaatikot viikkoa ennen, kantoivat ne muuttopäivänä autoon (olisi selvitty yhdellä muuttomiehellä, jos olisin auttanut esim. sohvan kanssa) ja kun muuttosiivous oli tehty niin hyvin kuin laatikoiden alta pystyi, niin pikahuiskaisun jälkeen ehdin itsekin muuttoauton kyytiin. Muuttomaailma-palvelusta pyysin tarjouksia ja valitsin niistä parhaimman kuuloisen.
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä seuraa oikeustoimia, kuten perintätoimi tai jopa oikeudenkäynti. Lisäksi heikentää luottotietojasi, mikä tekee tulevaisuudessa vaikeammaksi saada lainoja tai tehdä sopimuksia. Tosi fiksua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan suosittele tätä. Ensinnäkään noita tavaroita ei ole vakuutettu, eli kukaan ei korvaa mitään jos särkyy ja samaten voivat ajaa auringonlaskuun sun tavaroiden kera etkä ikinä näe niitä enää.
Miten voi ajaa kun olin itse koko ajan auton kyydissä kun tavaroita muutettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ne luottotiedot menee. Opettiko kukaan teille koskaan moraalia ja mihin käytöstavat ja muut yleiset periaatteet perustuu? Myös sinä hyödyt niistä, kun noudatat sääntöjä. Maksat laskut.
Ex-tuttu jätti laskut maksamatta ja nyt sitten joutuu oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä seuraa oikeustoimia, kuten perintätoimi tai jopa oikeudenkäynti. Lisäksi heikentää luottotietojasi, mikä tekee tulevaisuudessa vaikeammaksi saada lainoja tai tehdä sopimuksia. Tosi fiksua...
Tuo olikin vinkki ihmisille ketkä on jo ulosotossa eikä ole enää mitään väliä.
Olen siis tottakai ottamassa muuttofirman, olisi pitänyt sanoa se aloituksessa. Onko käytännön vinkkejä muuttopäivään jollain joka on joutunut yksin muuttamaan? Onko esim parempi olla itse vastaanottamassa tavaraa uudessa kodissa vai siivoamassa vanhaa kotia siinä samalla kun muuttofirma siirtää tavaroita?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi ajaa kun olin itse koko ajan auton kyydissä kun tavaroita muutettiin?
Riippuu muuttajasta, kaikki ei ota autoon. Silti vakuutuksia noilta et saa ja en nyt muutenkaan lähtisi jonkun epämääräisten Facebook-hemmojen autoon turvallisuussyistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa kamat postipaketteihin ja lähetä uuteen osoitteeseesi.
Postin nykyisillä hinnoilla? Muuttofirma tulee halvemmaksi. Yksi M-koon paketti maksaa yli kympin.
Muuttofirma