Ammatit, joita ei kannata opiskella? Perustele!
Kerro ammatti/ammatit, joita ei kannata opiskella. Perustele esim. ei töitä jne.
Kommentit (1895)
mark kirjoitti:
Kaikki korkeakoulupohjaiset jotka tähtää johtamiseen presidentiksi tai joksikin muuksi päälliköksi.
Perustelut: Paikkoja on vähän ja niihin pääsee pari ihmistä. Lopuista teistä tulee mäkkärin kassoja tai työttömiä. Suomessa on vapaita työpaikkoja koko maassa. Sinne vaan hakemaan ja työhön ei tarvita korkeita kouluja tai muutakaan ja kyllä se sopii teidän arvollenne ette ole sen poikkeuksellisempi ihminen kuin muutkaan. Helsingissä ei ole mitään ihmeellistä ellei sitten ajatella kusen hajua nurkissa tai liikaa ihmisiä ja yli kalliit asunnot. Ette muutu helsingissä yhtään sen paremmiksi ihmisiksi maalaisuutenne ei katoa siellä. Suomalaiset on kaikki maalaisia.
Johtajia tarvitaan. Se on tehtävä joka vaatii myös osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäri. Palkka perseestä (alle 2500 eur/kk), työ erittäin vaativaa ja jatkuvasti täysin käsittämätöntä valitusta asiakkailta. Jos kerta tiedätte paremmin mitä tehdä, niin tehkää itse! Eikä edes kirurgia saisi maksaa mitään, kun kerta ihmisetkin hoidetaan ilmaiseksi 😔
Potilas ja asiakas saattavat räksyttää.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kannata opiskella opettajaksi. Ylitarjontaa pätevistä on jo nyt ja monet kituuttavat vuosikausia määräaikaisina joutuen vaihtamaan työpaikkaa joka vuosi ja olemaan kesät työttöminä ilman palkkaa. Kun virkoja on tarjolla, ne menevät aina mieshakijalle jos sellainen on hakijoiden joukossa. Itse vaihdoin alaa jo joitakin vuosia sitten mutta ystäväni sinnittelee vielä opetusalalla ja tänäkin vuonna haki virkoja 10 vuoden työkokemuksella, kävi kolmessa haastattelussa ja kaikkiin valittiin mies joilla ei juurikaan ollut työkokemusta. Eikä palkkakaan ole työmäärään nähden asianmukainen.
lapset vähenee niin kouluja suljetaan , opettajia ei tarvita kun ei ole lapsia. Ala tehä lapsia, tee vaikka 10 niin saat kyläkoulun perustetua niille jonnekkin metsänkeskelle.
Ja miksi se kaverisi ei osaa tehdä KANTELUA syrjinnästä sukupuolen peusteella valinnoissa? Aika avutonta, jos kerran epäilee syrjintää, vaikka on pitempi kokemus, vaatii sitten korauksia.
Vierailija kirjoitti:
Parturi-kampaaja. 3 vuoden koulutus johon vaaditaan 8 tai yli keskiarvoksi. Työpaikkoja ei ole enää, pakkoyrittäjyys. Hiekkalaatikkotasolle jääneet työkaveri, mitä vahempi sen nuivempi. Fyysisesti ja henkisesti kuormittava työ, surkea palkka, altistaa keuhko- ja tukielinsairauksille.
Työssä joudut joustamaan jopa 30 min palkattomasta ruokatauosta. Asiakkaat kyseenalaistavat toistuvasti ammattitaitoasi ja aliarvioivat älykkyyttäsi räikeästi. Joudut olemaan mentaalinen likasanko ongelmallisille henkilöille ja hymyilemään kohteliaasti aiheettomille solvauksille.
Joudut kuuntelemaan rasisitisia, homofobisia ja misogynistisiä setämiehiä, jotka puuttuvat ulkonäköösi ja tulkitsevat työn edellyttämät kohteliaisuuden kiinnostuksena heitä kohtaan.
-Nyk. Sosionomi yamk.
ei todellakaan vaadita 8 keskiarvoa!! hahahah. Tunnen yhdenkin joka opiskeli , jonka yläasteen koulumenestys oli jotian 6-7 tasoa. Eri pituisia koulutuksia voi toki olla, mutta oon nähny ilmoituksia jopa 6 kk. Ja 1 vuoden. Ammatikoulu muistaakseni 2 vuotinen?
muun kyllä uskon, on rasittava työ varmasti ja alipalkattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pappi. Seurakunnassa voi palvella vapaaehtoisenakin, ei ilta-, yö- eikä viikonloppulisiä. Maisterin koulutus kaikkine muinaiskielineen, arkeologian ja eksegetiikan kursseinaan ihan liian korkea koulutus hukkaan heitettäväksi.
Papiksihan se vasta kannattaakin kouluttautua. Elitistinen työ vailla vastuuta, tähtitieteellisellä palkalla. Ja papin töihin ei taatusti kukaan näänny. Saarna, pari kuukaudessa ja muuten yleistä hengailua seurakunnassa ja erinäisissä koulutustilaisuuksissa veronmaksajien piikkiin. Liperit ja kaulaan ja askel eliittiin.
Eihän tuo pidä paikkaansa. Hautajaisiakin on paljon enemmän kuin jumalanpalveluksiin osallistumista.
Esimerkki mieheni työviikonlopusta: pe-iltana jumalanpalvelustekstien läpi käyminen, kanttorin kanssa teams-kokous virsien valinnasta. Lauantaina klo 7 alkaen aamulla perehtyminen haudattavien ihmisten taustatietoihin, muistiinpanojen selventäminen ja muistosanojen kirjoittaminen, suoraan kirkolle, jossa miitinki kanttorin kanssa ja ensimmäiset hautajaiset klo 10-11 ja seuraavat klo 13-14. Huom! Pappi kiitää kirkolta myös sinne hautausmaalle siunaamaan ja siihen reissuun menee aikaa, kun kirkko ei ole hautausmaan vieressä. Osa toivoo papin tulevan myös muistotilaisuuteen. Sinne on moraalinen velvoite mennä, jos kutsutaan, mutta melko nopeita pistäytymiset usein ovat, kun on kiire seuraavaan paikkaan. Klo 15.30-16 äkkiä kotona lämmintä ruokaa ja heti matkalle kastetilaisuuteen yksityiskotiin. Kotiin paluu noin klo 18.
Sunnuntaina kirkolle klo 8-8.30 valmistelemaan jumalanpalvelusta ja ehtoollista, joka alkaa klo 10. Jumalanpalveluksen jälkeen seurakuntalaisten tapaamista ja kirkkokahvit lähetystyön hyväksi. Tauko noin klo 12.30-14. Päivän toisen messun valmistelu paikan päällä. Messu seurakuntatalolla lähiössä klo 17 alkaen. Kotiin klo 19.
Maanantai voi olla vapaapäivä tai siinä voi olla esim. Seuraavan viikonlopun tulevan vihkiparin tapaaminen, lesken tapaaminen tai puhelinkeskusteluja.
Monesti arkipäivinä on menoja: voi olla kolmet tai neljät hautajaiset, koska kaikki ei mahdu viikonlopuille. Pappi käy pitämässä vanhustenkeskuksessa hartauden tai mukana perhekerhossa. Joskus opettaa rippikoululaisia (iltaisin) tai käy siunaamassa kuolevia seurakuntalaisia (saattohoidossa olevia yleensä). Ne kutsut tulee yllättäen, esim. soitto klo 17, että potilas elää viimeisiä hetkiä ja haluaa tavata papin, joka siunaa viimeiselle matkalle. Kirkossa voi olla tulevilla hääpareilla harjoitukset.
Minä en vaimona edes kaikista arkipäivän menoista tiedä, kun olen itse töissä arkena päivällä. Aivan selvää on, että pappi tekee enemmän työtunteja kuin moni muu. Osa työtehtävistä on myös henkisesti kuormittavia.
Voi raukkaa, aivan hirveää. Monta tuntia "töitä" viikossa, tämähän on ainutlaatuista. Kotona käyty jopa syömässä ja autollakin ajeltu sekä teamsitkin vielä virsien valitsemiseksi, epäinhimillistä. Voisinko jotenkin tukea häntä tämän hirvittävän työkuorman alla? Eikö edes minimissäänkin noin 60 000 euron vuosiansiot yhtään kompensoi tätä hirvittävää ihmiskohtaloa?
Lopeta tuo marina, et ilmeisesti edes ymmärrä kuinka etuoikeutetussa asemassa sinun miehesi on.
T: Oikeiden töiden oikeat työtunnit useana vuonna jopa 70-80 h/vko
Papin työ on oikeata työtä siinä, kuin joku muukin. Pappi on mukana ihmiselämän tärkeissä tapahtumissa, papin puheelta odotetaan paljon hautajaisissa tai häissä, aina on keksittävä jotain kaunista puhuttavaa ja jaksettava tukea ihmisiä raskaissa tilanteissa.
Papitko tukisivat ihmisiä? Oletko nähnyt yksisarvista? Molempien todennäköisyys sama. Papit eivät tue kuin omaa hyvinvointiaan ja asemaansa eliitissä. Muista ihmisistä he paskat nakkaavat, ainakin kaikki kohtaamani lukuisat papit ovat olleet inhottavia ihmishirviöitä.
Mikä v...ttu sun ongelmas on. Et selvästikään tiedä mitään papin työstä. Vaativaa ihmisten kohtaamista surun hetkellä joka viikko. Ymmärtämistä, kuuntelua, myötäelämistä. Eikä palkka ole todellakaan 60 000e/v. Kappalaisellakin vain 45 000e/v. Papilla vähemmän. Hajoa tietämättömyyteesi!
Olen samaa mieltä kanssasi. Minulle nousi pintaan suuret tunteet, kun luin mollaamista aiemmin ja tuon kirjoittajan antama vastaus papin rouvalle oli täysin asiaton. Aihe on minulle läheinen, koska äitini menehtyi syöpään ja haavat vielä tuoreet. Olen ikuisesti kiitollinen siitä, että tuttu perhepappi kävi äitiäni lohduttamassa viimeisellä elinviikolla. Hän lohdutti minuakin sanoilla, joita en edes pyytänyt tai osannut odottaa. Se kantoi surun keskellä. Hautajaisista en muista paljon, mutta olo oli turvallinen. Hän puhui kauniisti äidistäni. En tiedä, muistinko edes kiitosta sanoa papille. Arvostan todella!
Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa kirjoitukseni aiheuttamiin tunteisiin liittyen äitinne menehtymiseen. Tämä ei ollut tarkoitukseni. Osanottoni äitinne menehtymisen johdosta. Kritiikkini oli kohdistettu ainoastaan papistoon ja sen mädännäisyyteen ja tekopyhyyteen. Mädännäisyyteen ja pahuuteen, josta minulla on hyvin paljon henkilökohtaista kokemusta pitkältä ajanjaksolta.
Vaikutat luonnehäiriöiseltä. Väität että kaikki papit ovat empatiakyvyttömiä elitistejä vaikka juuri luit erään omaisen kertomuksen papilta saamastaan tuesta. Haiskahtaa siltä että olet tyypillinen papeilta apua ja tukea jatkuvasti hakeva roikkuja joita pappien ympärillä valitettavasti on. Huomionhakuinen takertuja jolle mikään ei riitä. Sitten kun tukea rajoitetaan kun on muitakin avun tarvitsijoita, papista tehdään syypää ja haukutaan takanapäin.
Tiedätkö, että papit ovat manipuloinnin, hyväksikäyttämisen ja näyttelemisen mestareita? Suurimmalta osin heidän suorittamansa lohduttamiset ja kauniit sanat ovat ainostaan tarkoituksellista ja valheellista teatteria, vailla syvempää tarkoituksellisuutta. Sairasta näytelmää. Papeilta en ole koskaan apua hakenut, puhumattakaan että haluaisin heissä roikkua kun kerran olen eroon heistä päässyt. Papit eivät pidä minusta, sillä he tietävät minun näkevän heidän valheellisten naamioidensa takaa synkän todellisuuden. En ole myöskään koskaan tavannut tehtäväänsä ominaisuuksiltaan sopivaa pappia, en ainuttakaan kaikkien niiden kymmenien joukosta keiden kanssa olen ollut tekemisissä. Luonnehäiriöisiä kahjuja sitäkin enemmän. Pohjimmiltaan hyvin pahoja ihmisiä. Hyvin pahoja.
oon entinen luterilainen, nykyinen vapaiden suuntien uskova. Komppaan sen verran kyllä sua että luterilaiset papit on nykyään semmosia just feikkiuskovia. Mutta tähän on syynsä. Luterilaisessa (tai muissa korkeakirkollisissa laitoskirkoissa) ei pappi saa sanoa suoraan mitä ajattelee saarnastuolista. Synnistä ei saa sanoa, mielipiteitään ei saa suoraan sanoa, tai joutuu oikeuteen, saa varoituksen, ja sitten potkut. Näitä on paljon. Ja he on oppineet. Mitään et saa sanoa mitä Raamattu oikeasti opettaa. Raamatun tuomion sanoma on TÄYSIN vesitetty. Ja papit tietää sen. Kirkollisvaltuusto koostuu poliitikoista ja niiksi haluavista jotka valitsee kirkkoherran. Takapuolia pitää nuoleskella. Jos yksikin "erityinen lumihiutale" pahoittaa pikkumielensä papin saarnasta, on pappi menettänyt virkansa. Se loppui siihen. Erityiset lumihiutaleet pompottavat siis koko laitosta, vaikkei he edes käy kirkossa. Heitä ei saa nuhdella, heille ei saa sanoa ei, heidän tunteitten mukaan pitää saarnata. Kaikki varoitukset, synnin sanominen synniksi on estetty tehokkaasti. Jäljelle jää mitään sanomaton, hajuton ja mauton vesitetty liirum laarumi jota kukaan ei jaksa kuunnella, ei edes se lumihiukkanen. Jäljelle jääneet papit on sitten just näitä feikkejä joilla ei oikeasti ole edes mitään sanottava , ei uskoa, ei omakohtaista todistusta (mm. yksi sanoi saavansa voimaa luonnosta...)jotka tekee työtä palkan takia, oman maineen, uran tai muiden syiden takia, ei itse evankeliumin.
Vaihda kirkkoa, näet oikeita pappeja, saarnaajia, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pappi. Seurakunnassa voi palvella vapaaehtoisenakin, ei ilta-, yö- eikä viikonloppulisiä. Maisterin koulutus kaikkine muinaiskielineen, arkeologian ja eksegetiikan kursseinaan ihan liian korkea koulutus hukkaan heitettäväksi.
Papiksihan se vasta kannattaakin kouluttautua. Elitistinen työ vailla vastuuta, tähtitieteellisellä palkalla. Ja papin töihin ei taatusti kukaan näänny. Saarna, pari kuukaudessa ja muuten yleistä hengailua seurakunnassa ja erinäisissä koulutustilaisuuksissa veronmaksajien piikkiin. Liperit ja kaulaan ja askel eliittiin.
Eihän tuo pidä paikkaansa. Hautajaisiakin on paljon enemmän kuin jumalanpalveluksiin osallistumista.
Esimerkki mieheni työviikonlopusta: pe-iltana jumalanpalvelustekstien läpi käyminen, kanttorin kanssa teams-kokous virsien valinnasta. Lauantaina klo 7 alkaen aamulla perehtyminen haudattavien ihmisten taustatietoihin, muistiinpanojen selventäminen ja muistosanojen kirjoittaminen, suoraan kirkolle, jossa miitinki kanttorin kanssa ja ensimmäiset hautajaiset klo 10-11 ja seuraavat klo 13-14. Huom! Pappi kiitää kirkolta myös sinne hautausmaalle siunaamaan ja siihen reissuun menee aikaa, kun kirkko ei ole hautausmaan vieressä. Osa toivoo papin tulevan myös muistotilaisuuteen. Sinne on moraalinen velvoite mennä, jos kutsutaan, mutta melko nopeita pistäytymiset usein ovat, kun on kiire seuraavaan paikkaan. Klo 15.30-16 äkkiä kotona lämmintä ruokaa ja heti matkalle kastetilaisuuteen yksityiskotiin. Kotiin paluu noin klo 18.
Sunnuntaina kirkolle klo 8-8.30 valmistelemaan jumalanpalvelusta ja ehtoollista, joka alkaa klo 10. Jumalanpalveluksen jälkeen seurakuntalaisten tapaamista ja kirkkokahvit lähetystyön hyväksi. Tauko noin klo 12.30-14. Päivän toisen messun valmistelu paikan päällä. Messu seurakuntatalolla lähiössä klo 17 alkaen. Kotiin klo 19.
Maanantai voi olla vapaapäivä tai siinä voi olla esim. Seuraavan viikonlopun tulevan vihkiparin tapaaminen, lesken tapaaminen tai puhelinkeskusteluja.
Monesti arkipäivinä on menoja: voi olla kolmet tai neljät hautajaiset, koska kaikki ei mahdu viikonlopuille. Pappi käy pitämässä vanhustenkeskuksessa hartauden tai mukana perhekerhossa. Joskus opettaa rippikoululaisia (iltaisin) tai käy siunaamassa kuolevia seurakuntalaisia (saattohoidossa olevia yleensä). Ne kutsut tulee yllättäen, esim. soitto klo 17, että potilas elää viimeisiä hetkiä ja haluaa tavata papin, joka siunaa viimeiselle matkalle. Kirkossa voi olla tulevilla hääpareilla harjoitukset.
Minä en vaimona edes kaikista arkipäivän menoista tiedä, kun olen itse töissä arkena päivällä. Aivan selvää on, että pappi tekee enemmän työtunteja kuin moni muu. Osa työtehtävistä on myös henkisesti kuormittavia.
Voi raukkaa, aivan hirveää. Monta tuntia "töitä" viikossa, tämähän on ainutlaatuista. Kotona käyty jopa syömässä ja autollakin ajeltu sekä teamsitkin vielä virsien valitsemiseksi, epäinhimillistä. Voisinko jotenkin tukea häntä tämän hirvittävän työkuorman alla? Eikö edes minimissäänkin noin 60 000 euron vuosiansiot yhtään kompensoi tätä hirvittävää ihmiskohtaloa?
Lopeta tuo marina, et ilmeisesti edes ymmärrä kuinka etuoikeutetussa asemassa sinun miehesi on.
T: Oikeiden töiden oikeat työtunnit useana vuonna jopa 70-80 h/vko
Papin työ on oikeata työtä siinä, kuin joku muukin. Pappi on mukana ihmiselämän tärkeissä tapahtumissa, papin puheelta odotetaan paljon hautajaisissa tai häissä, aina on keksittävä jotain kaunista puhuttavaa ja jaksettava tukea ihmisiä raskaissa tilanteissa.
Papitko tukisivat ihmisiä? Oletko nähnyt yksisarvista? Molempien todennäköisyys sama. Papit eivät tue kuin omaa hyvinvointiaan ja asemaansa eliitissä. Muista ihmisistä he paskat nakkaavat, ainakin kaikki kohtaamani lukuisat papit ovat olleet inhottavia ihmishirviöitä.
Mikä v...ttu sun ongelmas on. Et selvästikään tiedä mitään papin työstä. Vaativaa ihmisten kohtaamista surun hetkellä joka viikko. Ymmärtämistä, kuuntelua, myötäelämistä. Eikä palkka ole todellakaan 60 000e/v. Kappalaisellakin vain 45 000e/v. Papilla vähemmän. Hajoa tietämättömyyteesi!
Olen samaa mieltä kanssasi. Minulle nousi pintaan suuret tunteet, kun luin mollaamista aiemmin ja tuon kirjoittajan antama vastaus papin rouvalle oli täysin asiaton. Aihe on minulle läheinen, koska äitini menehtyi syöpään ja haavat vielä tuoreet. Olen ikuisesti kiitollinen siitä, että tuttu perhepappi kävi äitiäni lohduttamassa viimeisellä elinviikolla. Hän lohdutti minuakin sanoilla, joita en edes pyytänyt tai osannut odottaa. Se kantoi surun keskellä. Hautajaisista en muista paljon, mutta olo oli turvallinen. Hän puhui kauniisti äidistäni. En tiedä, muistinko edes kiitosta sanoa papille. Arvostan todella!
Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa kirjoitukseni aiheuttamiin tunteisiin liittyen äitinne menehtymiseen. Tämä ei ollut tarkoitukseni. Osanottoni äitinne menehtymisen johdosta. Kritiikkini oli kohdistettu ainoastaan papistoon ja sen mädännäisyyteen ja tekopyhyyteen. Mädännäisyyteen ja pahuuteen, josta minulla on hyvin paljon henkilökohtaista kokemusta pitkältä ajanjaksolta.
Vaikutat luonnehäiriöiseltä. Väität että kaikki papit ovat empatiakyvyttömiä elitistejä vaikka juuri luit erään omaisen kertomuksen papilta saamastaan tuesta. Haiskahtaa siltä että olet tyypillinen papeilta apua ja tukea jatkuvasti hakeva roikkuja joita pappien ympärillä valitettavasti on. Huomionhakuinen takertuja jolle mikään ei riitä. Sitten kun tukea rajoitetaan kun on muitakin avun tarvitsijoita, papista tehdään syypää ja haukutaan takanapäin.
Tiedätkö, että papit ovat manipuloinnin, hyväksikäyttämisen ja näyttelemisen mestareita? Suurimmalta osin heidän suorittamansa lohduttamiset ja kauniit sanat ovat ainostaan tarkoituksellista ja valheellista teatteria, vailla syvempää tarkoituksellisuutta. Sairasta näytelmää. Papeilta en ole koskaan apua hakenut, puhumattakaan että haluaisin heissä roikkua kun kerran olen eroon heistä päässyt. Papit eivät pidä minusta, sillä he tietävät minun näkevän heidän valheellisten naamioidensa takaa synkän todellisuuden. En ole myöskään koskaan tavannut tehtäväänsä ominaisuuksiltaan sopivaa pappia, en ainuttakaan kaikkien niiden kymmenien joukosta keiden kanssa olen ollut tekemisissä. Luonnehäiriöisiä kahjuja sitäkin enemmän. Pohjimmiltaan hyvin pahoja ihmisiä. Hyvin pahoja.
oon entinen luterilainen, nykyinen vapaiden suuntien uskova. Komppaan sen verran kyllä sua että luterilaiset papit on nykyään semmosia just feikkiuskovia. Mutta tähän on syynsä. Luterilaisessa (tai muissa korkeakirkollisissa laitoskirkoissa) ei pappi saa sanoa suoraan mitä ajattelee saarnastuolista. Synnistä ei saa sanoa, mielipiteitään ei saa suoraan sanoa, tai joutuu oikeuteen, saa varoituksen, ja sitten potkut. Näitä on paljon. Ja he on oppineet. Mitään et saa sanoa mitä Raamattu oikeasti opettaa. Raamatun tuomion sanoma on TÄYSIN vesitetty. Ja papit tietää sen. Kirkollisvaltuusto koostuu poliitikoista ja niiksi haluavista jotka valitsee kirkkoherran. Takapuolia pitää nuoleskella. Jos yksikin "erityinen lumihiutale" pahoittaa pikkumielensä papin saarnasta, on pappi menettänyt virkansa. Se loppui siihen. Erityiset lumihiutaleet pompottavat siis koko laitosta, vaikkei he edes käy kirkossa. Heitä ei saa nuhdella, heille ei saa sanoa ei, heidän tunteitten mukaan pitää saarnata. Kaikki varoitukset, synnin sanominen synniksi on estetty tehokkaasti. Jäljelle jää mitään sanomaton, hajuton ja mauton vesitetty liirum laarumi jota kukaan ei jaksa kuunnella, ei edes se lumihiukkanen. Jäljelle jääneet papit on sitten just näitä feikkejä joilla ei oikeasti ole edes mitään sanottava , ei uskoa, ei omakohtaista todistusta (mm. yksi sanoi saavansa voimaa luonnosta...)jotka tekee työtä palkan takia, oman maineen, uran tai muiden syiden takia, ei itse evankeliumin.
Vaihda kirkkoa, näet oikeita pappeja, saarnaajia, jne.
Kristinuskon ainut hyväksytty pappeus on yleinen (yhteinen) pappeus tai kuten Pietari ensimmäisessä kirjeessään asia ilmaisee " pyhä papisto". Papin työstään palkkaa tai muuta korvausta lunastavat eivät ole Kristuksen tai Jumalan pappeja, he palvelevat Mammonaa .( Mammona kirjoitettu tarkoituksellisesti alkavaksi isolla, tietäjät tietää miksi). Palkkapapisto on saatanan työkalu.
Poliisikoiranosturinkuljettajaksi ei varmaan kannata opiskella, liian vähän töitä.
Suunta on nykyään ylöspäin, ei kannata tähdätä fyysiseen työhön ollenkaan vaan konsulantiksi, tms. huuhaatyöhön. Niillä lepää työmarkkinat ja palkka on kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan että paras ammatti on työtön!
Palkka tulee ajallaan,ei kiirettä,ei stressiä,ei pelkoa lomautuksista,ei pelkoa potkuista,pitkät lomat...
Ehkä palkkaa voisi saada hiukan enemmän mutta muuten tämä ammatti on paras.
Suosittelen kaikille!
on stressiä paljonkin.stressiä tulee siitä syystä,että työvoimatoimiston virkailijat ehdottaa sulle kaikkia kursseja,työkokeiluja,menemistä työpajoille ym.Niistä voi kyllä kieltäytyä,mutta viikon päästä sulle tulee kirje kotiin missä sulta pyydetään selvitystä siitä että mikset mennyt esim työpajalle töihin.Käytännössä jos sulta pyydetään selvitystä niin olet jo menettänyt päivärahat.Siinä ei selittelyt auta.työtön ei määritä sitä miten kauan saat "lomailla" vaan työvoimavirkailija määrittää sun loman pituuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Datanomi. Pelkällä toisen asteen koulutuksella ei pääse koodaustöihin, vaan pitää olla IT-insinööri. Kannattaa mieluummin opiskella tietotekniikkaa ammattikorkeakoulussa.
Kai se kannattaa opiskella jos ottaa siitä pohjakoulutuksen.
Ennemmin lukio, sillä saa paremmat valmiudet esim AMK:n matematiikkaan.
Itse asiassa it-linjalla amkssa on melko vähän matematiikkaa, mutta lukiosta saa valmiuksia mm. kieliin, joita amksss muös opiskellaan. Tekussa on matematiikkaa, sinne on myös vaikeampi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Suunta on nykyään ylöspäin, ei kannata tähdätä fyysiseen työhön ollenkaan vaan konsulantiksi, tms. huuhaatyöhön. Niillä lepää työmarkkinat ja palkka on kohdallaan.
Konsulantti tms huuhaatyö :D Konsulentti taitaa olla tuote-esittelijä vaikka shampoolle kaupassa, palkka on taatusti huono. Jos taas puhutaan konsultista, palkka riippunee konsultoitavasta alasta. Esim. it-alalla moni firma ostaa konsulttipalveluna työväen, mutta palkka on suunnilleen sama, jos tekisi suoraan asiakasyritykselle ja arvostus isompi.
Kokki,huono palkka,raskas työ,kuumuus,terveys menee lopulta ja joutuu jäämään aiemmin eläkkeelle.
Siivooja. Kilpailutus on syönyt alalta koko työskentelyilon ja työ on pelkkää oikomista ja laiminlyömistä, mikäli haluaa taukonsa pitää. Asiakas maksaa sivukulujen vuoksi maltaita, eikä meille siitä summasta heru kuin viidesosa. Vaihdantasuhde työllä on yhtä tyhjän kanssa. Tällaisille tärkeille palvelualoille tarvittaisiin jonkinlainen sivukulujen anteeksianto ja muita taloudellisia helpotuksia, jotta asiakkaat uskaltaisivat käyttää meitä ja meidän työolommekin paranisivat. Muutenkin pieyrityksille pitäisi antaa taludellisia helpotuksia kaikkien byrokraattisten kulujen suhteen. Työtilanne varmasti helpottuisi Suomessa kovasti.
Tubettaja. Aimut eihän siihen oo mitää koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloushallinto. Vastavalmistunut ei saa töitä (pääkaupunkiseudulla voi saada) kun joka paikkaan pitäisi olla työkokemusta.
Peruskirjanpidon tekevät nykyään tietokoneet ja ilmaiset harjoittelijat.
Et ilmeisesti ole pääkaupunkiseudulta. Miksi et hakenut paikkaa kun meidän firmaan haettiin taloushallinto-ihmistä? Hakijoita oli "peräti' seitsemän, joista kolme osasi kirjanpitoa tai oli edes koulutus siihen. Näistä kolmesta yksi oli rikostaustainen, joten jäljellejäävistä valittiin parempi. Palkka määräytyi suoraan palkkatoiveen mukaan.
Taloushallinnon osaajista on huutava pula pääkaupunkiseudun ulkopuolella, joten vikaa pitää olla pahasti peilissä jossei saa töitä.
Oulun seudulla on hakijoita paljon enemmän kuin paikkoja niihin taloushallinnon töihin jotka sopivat valmistuneelle ensimmäiseksi työpaikaksi. Avoimiin paikkoihin vaaditaan lähes poikkeuksetta tilinpäätöstaitoa.
Tilinpäätöksen oppii tekemään liiketalouden amk- opinnoissa. Lisäksi siellä opetetaan lukemaan ja tulkitsemaan alan työpaikkailmoituksia, jotta vastavalmistunut uskaltaa ja osaa hakea hänelle sopivia töitä. Monethan kuvittelee että kaikki ilmoituksen toiveet on täytettävä jotta voi edes hakea.
Jos olisin hoitoalalla niin tähtäisin työterveyshoitajaksi, vakuutusyhtiölle tai etätyöhön/digityöhön.
Oon opiskelemassa eläintenhoitajaksi ja töissä opintojen ohessa. Palkka 17€ tunti, ei minusta mitenkään huono palkka. Yleensä lehmiä ja mulllikoita joskus lampaita tai vuohia tai heppoja hoitelen, toki olen vastuussa parhaimmillaan yli 100 elukasta kun töissä olen ja kykenen itsenäiseen työhän ja perus konehommiin esim. pienkuormaajat ja kurottajat sekä kaikenlaiset traktorihommat eläinten kanssa, mutta ei mitenkään vaikeaa vaikkakin vastuullista työtä. Työ itsenäistä ja aika leppoisaa kuitenkin kun ei tartte ihmisiä juurikaan nähdä :-D
Hoitoala,opettaja,Onhan noita lisääkin..
Vierailija kirjoitti:
mark kirjoitti:
Kaikki korkeakoulupohjaiset jotka tähtää johtamiseen presidentiksi tai joksikin muuksi päälliköksi.
Perustelut: Paikkoja on vähän ja niihin pääsee pari ihmistä. Lopuista teistä tulee mäkkärin kassoja tai työttömiä. Suomessa on vapaita työpaikkoja koko maassa. Sinne vaan hakemaan ja työhön ei tarvita korkeita kouluja tai muutakaan ja kyllä se sopii teidän arvollenne ette ole sen poikkeuksellisempi ihminen kuin muutkaan. Helsingissä ei ole mitään ihmeellistä ellei sitten ajatella kusen hajua nurkissa tai liikaa ihmisiä ja yli kalliit asunnot. Ette muutu helsingissä yhtään sen paremmiksi ihmisiksi maalaisuutenne ei katoa siellä. Suomalaiset on kaikki maalaisia.
Johtajia tarvitaan. Se on tehtävä joka vaatii myös osaamista.
Ja johtajiksi hakeutuu liian paljon narsistisia persoonia, eivät kykene tunneongelmiensa vuoksi alaistensa tasa-arvoiseen kohteluun. Moni mies erityisesti elää kaksoiselämää: työpiireissä naisten metsästäjä/ahdistelija, koska valta-asema. Kotona vetää ” kiltin isin” roolia.
Just näin. Sen sijaan että kyläläiset vain valittavat, miten nuoret sotkevat uimarannan ja kunta ei tee mitään, he pitävät talkoot ja ottavat omasta ympäristöstä huolehtimisen omiin käsiin. Koppi on siisti eikä alue näytä hylätyltä ja vapaalta riistalta. Rannasta tulee huolehdittu olo eikä enää turvaton. Alueen asunnot menevät paremmin kaupaksi kun se on hyvin hoidetun oloinen. Kunta voi nyt laittaa siihen rantaan varatut rahat vaikka valaistuksen parantamiseen. Kaikki tämä tulee näkyväksi lehden avulla, joka kertoo ja avaa kuntalaisille, mitä heidän maailmassa tapahtuu. Kyläyhdistys saa kiitosta, uusia jäseniä, uusia talkoolaisia. Eihän uudet asukkaat tiedä näitä asioita kuin lehdestä lukien. Eivät he vielä tunne naapureita tai puheenjohtajaa., Ehkä joku muu kylä keksii että he voisivat tehdä saman. Kunta varaa budjettiin rahaa omatoimikunnostuksille vuosittain.