Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa osaisit tehdä maistamatta?

Vierailija
23.01.2014 |

Onko sinulla reseptiä, jonka osaisit unissasikin ja joka onnistuu aina ilman sen kummempia maisteluita?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin maistan mutta yleensä en. Ja monesti mun kokkailut on tyyliin "laitetaanpas vielä vähän sitä ja pikkusen tota" eli en ole täysin urautunut ruuanlaittaja. Saatan katella resepteistä suuntaviivaa mutta yleensä silti sävellän itse. Enpä oikeestaan tiedä miksi en maistele (kai sekin on jotain suurpiirteisyyttä?) mutta yleensä ruoka on silti hyvää. :D Jos jonkun mielestä tää on nyt säälittävää tai väärin niin olkoot, ollaan miehen kanssa itse varsin tyytyväisiä meidän kokkailuihin ja se kai on pääasia. :)

Vierailija
42/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oon kaikesta sitä mieltä, että jokainen tehköön mitä tekee, mutta ei ruokaa hyvänen aika sentään laiteta maistamatta! Se on niinkuin se ensimmäinen sääntö. Melkein kaikki on ihan toissijaista siihen verrattuna. Ei makua voi tasapainottaa maistamatta, ja kun raaka-aineiden maku vaihtelee (esim. tomaattien happamuus, eli kaipaisko ruoka lisää happoa vai jotain pehmentävää), niin ei mikään ole taattua.

Ettekö oo ikinä kattoneet jotain Master Chefiä tai vastaavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN TE PÖLJÄT TEETTE RUOKIANNE MAISTAMATTA :-0

Miten te sitten tiedätte, miltä se maistuu....katsomallako???????

Vierailija
44/51 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a perunan keitinvettä en maistele kaikki muut kyllä.

Vierailija
45/51 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin masitelen vaikka silmämääräisesti tiedän että on ok. Itse tykkään vähän tulisesta, niin ainakin tulisempaa maustetta laittaessa maistelen ja lisään vähän ja maistelen taas, ettei tuu ylläri tulista.

Eikö se ole ihan perussettiä että maistellaan, kaipaako vaikka pippuria vähän ym. Ihan sama kuinka bravuuri ruoka kyseessä. Ellei tietty ole muistissa tarkat mitat tiettyyn ruokaan. Mutta uskon että kotikokit tykkää vapaista käsistä ja heitellä fiiliksen mukaan niitä mausteita sinne.

Vierailija
46/51 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt kanamunat! Koskaan ei tarvitse maistella ennakkoon. Muista tarkistan aina suolan/sokerin/mausteiden määrän.

Vierailija
47/51 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

46: Tiedän sitten kun syön sitä ruokaa. Ruoka nyt maistuu milloin miltäkin. En tosiaan ymmärrä, mitä hyötyä maistelemisesta on.

Vierailija
48/51 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat kokkaa sitä 10 ruokalajia, mistä puolet koostuu eineksistä kuten ranskalaisista/lohkoperunoista ja kalapuikoista/nakeista/lihapullista/kananugeteista. Niin ei niitä ruokia tarvitse maistella. Sit ollaan ylpeitä kun tehdään itse jotain paistettua sika-nautajauhelihaa ja keitetään makaroonia! Sit SALAATTIA, tomatti, kurkku, salaatti. Jos oikein eksoottiseks ruvetaan, niin saatetaan tarjota vielä säilykeananasta tai suolakurkkua!

Yhtään tarvitse ihmetellä, miks suomalaista ruokaa haukutaan maailmalla. Suomalaiset syö ihan käsittämätöntä paskaa.. 

Vierailija
49/51 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne ruuat mitä tässä talossa on tehty 35 vuotta:) Uusia reseptejä maistelen ekalla kerralla, sitten tiedän jo miten ne pitää tehdä.

Vierailija
50/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistelemalla oppii.

Esim suolan käyttö ei ole mikään on/off juttu, vaan paljon hienosyisempää. Oikea suola esim kasviksissa eikä muuta tarvita - mutta sen on oltava oikea määrä.

Ahkerasti maistelemalla kouluttaa makuaistinsa huomaamaan pienetkin erot.

Vierailija
51/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hajuaisti ja suurin osa makuaistista kadonnut sairauden takia, joten en maistele. Pystyn maistamaan, onko oikea määrä suolaa tai sokeria, mutta muuta en sitten mausta osaa sanoakaan. Jos mieheni on kotona, pyydän häntä maistamaan. Jos ei ole ketään, joka voisi maistaa, niin sitten mennään näppituntumalla. Välillä onnistuu, välillä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi