Oletteko ehtineet laittaa kotia kuntoon? Miten kauan olette asuneet?
Me 10 v, emme ole ehtineet laittaa. Nyt laitoimme ensimmäistä kertaa vähän.
Kommentit (20)
Olen ehtinyt. 19 vuotta olen asunut.
10 vuotta muuttolaatikoiden keskellä?
Ei jaksa, 16 vuotta asunut ja yhä kaikki vähän miten sattuu.
Vaimo laittoi paikat, mutta sitten kun tuli avioero, niin nyt ei kiinnosta, kaikki on miten sattuu.
Vaimosta pitää kuitenkin sanoa se hyvä puoli, että vaikka erottiin jo pari vuotta sitten, niin hän aina välillä soittaa ja haluaa panna. En tiedä kuinka moni mies on eronnut näin onnellisesti että yhä pannaan vaikka on jo erottu?
Minä kutsuin huoltomiehen laittamaan kotia kuntoon, edellinen asukas ei ollut välittänyt että putket vuotaa ja patteri ei toimi tai sitten se ei ollut huomannut.
Minulle koti on pyhä paikka, jonka
eteen näen valtavasti vaivaa
luodakseni siitä hyvän olon, kauneuden
ja rauhan keitaan.
Tulin tänne viiden tähden
uudiskohteesta, jonka olin laittanut tiptop.
Koronaevakkoon lähtö tuli puskista.
Saavuin ilman huonekaluja; ikäänkuin
tilapäiseen hostelliasumiseen.
Ostin tilapäiset, halvat pienkoneet/
astiat keittiöön + minimaalisen
määrän huonekaluja. En ole koskaan
ajatellut tätä paikkaa kotinani, vain
majoituspaikkana, josta muutan pois.
Seuraava on sitten
ikioma koti, ei vuokraluukku.
Ei väliaikainen, vaan
pysyvä turvasatamani. Tämä kohde olisi
vaatinut laajan remontin ollakseen
aikuisen naisen makuun sopiva. Nuoren
(bile)kämpäksi varmasti ok. Mutta minä
olen: aikuinen nainen..
3 vuotta asunut. Nyt sain ostettua betonikoukkuja ja voi jotain ripustaakin. En tiedä viitsinkö ostaa tapettia (irroitettavaa), koska vuokrankorotuksen takia olen muuttamassa, kunhan tiedän minne.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo laittoi paikat, mutta sitten kun tuli avioero, niin nyt ei kiinnosta, kaikki on miten sattuu.
Vaimosta pitää kuitenkin sanoa se hyvä puoli, että vaikka erottiin jo pari vuotta sitten, niin hän aina välillä soittaa ja haluaa panna. En tiedä kuinka moni mies on eronnut näin onnellisesti että yhä pannaan vaikka on jo erottu?
Täytyy sanoa että on se sullakin elämä.
3 vuotta asunut enkä kovin paljon ole saanut aikaiseksi. Suunnittelen kyllä kaikkea hankkivani, mutta sille asteelle se usein jää. Rahtilannekin tietty vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva juttu. Helppoa kun jo tietää mistä toinen tykkää!
Just tulee 3 vuotta. Alkaa olla valmista. Viime aikoina olen viimeistellyt paljon. Asun yksin kerrostalokaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
90%?
Asunut nykyisessä kämpässä 10 vuotta. Asunnon laitoin kuntoon mahdollisimman nopeasti muuton jälkeen. Pystyin onneksi tuomaan tavaroita asunnolle, ennen varsinaista muuttoa ja samalla järjestelemään niitä. Varsinaisessa muutossa olikin sit kyse isojen tavaroiden siirtämisestä. Henkilöautolla tuli kuskattua aika iso osa kaikesta muusta. Muuttomatkakin oli ainoastaan 2 km:n luokkaa. Vähän sen jälkeen, kun olin muutanut, niin kaveri tuli käymään, ja totesi, että voisi luulla, että tähän ei olisi hetki sit muutettu. Parissa viikossa tuli saatua paikat järjestykseen.
Laitoin kaiken kuntoon ennen muuttoa. Täysremontti koko asuntoon. Tästä on nyt 10 vuotta enkä ole tehnyt mitään sen jälkeen.
Tässä talossa on asuttu noin 30vuotta ja sitä edellisessä kymmenen ja sitä edellisessä samoin sitä ennen omistimme kerrostaloasuntoja.
Kunnostustahan ne ssumukset aina vaativat.
Koko ajan muutoksessa. Aina sitä vähän aikaa jaksaa ja sitten kierrättää. Tykkään myös kunnostaa vanhoja esineitä, mutta koko koti ei saa olla kuin antiikkikauppa
Parikin kertaa kunnostettu. Tällä hetkellä kelpaa näin. Asunut 1. syyskuuta 1964 asti.
Mulla ei ole koti koskaan valmis. Aina on joku projekti meneillään. Yhden kun saa valmiiksi niin seuraava alkaa. Välillä menee kuukausia ettei ole yhtään inspiraatiota. Sitten kun inspis taas tulee niin voi mennä koko koti kokonaan uusiksi.
Muuttolaatikoita aletaan purkaa heti uudessa kodissa ja myös huonekalut ym. laitetaan paikalleen. Homma jatkuu, kunnes kaikki on paikallaan. Ja siihen menee maksimissaan pari päivää. Uuden asunnon olen käynyt jo etukäteen siivoamassa ja jos olen ostanut sinne uutta, ne on toimitettu suoraan sinne uuteen kotiin.
En ymmärrä mitä tarkoitat??
Jokainen kotimme ja talomme on ollut heti muuttopäivän jälkeen "kuntoon laitettu". Sisustettu, tavarat paikoillaan, viimeinenkin lista kiinnitettynä, taulut seinillä jne.
En voisi asua missään muuttolaatikoiden ja väliaikaisratkaisujen seassa