Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa osaisit tehdä maistamatta?

Vierailija
23.01.2014 |

Onko sinulla reseptiä, jonka osaisit unissasikin ja joka onnistuu aina ilman sen kummempia maisteluita?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestaan kaikki ruuat mitä teen. Jos kokeilen uutta, niin sit saatan maistella.

Vierailija
2/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanoisin että on aika ankeaa jos ei voi maistella ruokaa tehdessään. Siis aina joskus tulee se olo että laitoinko riittävästi suolaa jne. tutuissakin ruuissa.

Kokemusta tuli kun olin imetysdietillä vauvan allergioiden takia ja laitoin kuitenkin muille usein ruokaa jota en voinut edes maistaa. Diettini oli todella kapea (elin välillä kuukausia alle 10 ruoka-aineella). En tietenkään voinut pitää isompia lapsia ja miestä yhtä kapealla ruokavaliolla turhan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Oliverin Jamppa itkee, kun lukee miten ruokia valmistetaan.

Vierailija
4/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa joten en maistele miehelle kokkaamia ruokia. Aina on syönyt vaikka aika nirso onkin.

Vierailija
5/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maistele kuin ihan poikkeustapauksissa. Teen sörsselit aina samojen kaavojen mukaan enkä paljoa muuttele ainesosien määrää, joten tulee aina samanlainen, hyvä lopputulos.

Vierailija
6/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistan aina, ihan tottumuksesta.

Vierailija
7/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, esim lohkoperunoita, kinkkukiusausta yms mitkä maustetaan kun ainekset raakoja en maista.

Esim. Makaroonilaatikkoa maistan ennen munamaidon lisäämistä ja lisään tarvittaessa vielä mausteita.

Kaiken muun ruoan kyllä maistan, vaikka useinkaan perusruokaan ei tarvi mitään lisätä.

Vierailija
8/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta nähdään, mikä on ruuanlaiton taso Suomessa.

Voi luoja että säälin perheitänne!

Vierailija
9/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa maistaa, hyvää niistä on tullut. Ehkä jotain ihan outoja, uusia ruokia tai sellaisia, joissa on outoja ainesosia tai mausteita. Mutta kaikki vähänkin tuttu menee kyllä ihan näppituntumalla.

Vierailija
10/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse maistella, tutut ruoat tulee lihasmuistista maustemäärineen ja niin rakkaudella että ei tarvitse

Vierailija
11/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:28"]

[/quote]

Ei kannata sääliä, mutta ihmettelen kovasti, ettei vastanneista juuri kukaan maista tekeillään olevaa ruokaa :O

Mä maistelen, jopa niitä takuuvarmoja ruokia... Tietenkin.

Täällä ehkä käytetään paljon valmiskastikkeita, joissa maku aina sama? Jos maustaa itse, niin johan siinäkin on aina eroa...

Mut en sääli, ei kannata.

Vierailija
12/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä ruokaa maistamatta? Itse kokkina tottunut maistamaan aina kaikkea ja kotonakin maistamine tulee lihasmuistista, vaikka satoja ruokia osaisin tehdä maistamattakin.

Vierailija
13/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

?? miten maistaminen korreloi ruuan laatuun ja tasoon? Meillä tehdään erinomaista ruokaa itse joka päivä enkä koe tarpeelliseksi maistaa kuin uusia reseptejä.

Vierailija
14/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

?? miten maistaminen korreloi ruuan laatuun ja tasoon? Meillä tehdään erinomaista ruokaa itse joka päivä enkä koe tarpeelliseksi maistaa kuin uusia reseptejä.

Vierailija
15/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt kananmunat.

Vierailija
16/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokia en yleensä maista. 

Vierailija
17/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto... Jos teen ihan perinteisesti.

Vierailija
18/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, en mä ikinä tee ruokaa maistelemalla... Teen 95% ruuasta ilman mitään ohjeita tai maisteluita, loput on jotain uusia ideoita joihin kertaalleen katson reseptin. Ja tekemäni ruoka on kuulemma hyvää.

Vierailija
19/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:42"]

En tapaa maistaa, hyvää niistä on tullut. Ehkä jotain ihan outoja, uusia ruokia tai sellaisia, joissa on outoja ainesosia tai mausteita.

[/quote]

Jos on ihan outo ruoka, niin mitä se maistaminen auttaa? Ethän voi tietää miltä sen pitäisi maistua.

Vierailija
20/51 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. makaronilaatikkoa on vähän pakko tehdä maistamatta. Se on aina hyvää, jos on vaan muistanut laittaa tarpeeksi suolaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän