Raskaana vai ei?
Moikka.
Tässä on jo pidemmän aikaa kihlattuni kanssa
harkittu lapsen hankintaa, ja yritystä takana parisen kuukautta.
Tein tänään aamulla apteekin raskaustestin, ja se oli ensimmäinen
testini koskaan, joten ottaisin neuvoja ja apuja enemmän kuin mielellään vastaan. Kysymys kuuluu siis, miten noin haalea viiva on tulkittava? Tänään kp33.
Kommentit (7)
Kyllä toi plussalta näyttää :) jos ois negatiivinen, ei tulis minkäänlaista viivaa. Voithan tehdä vielä uuden testin parin päivän päästä ja katsoa tuleeko sitten tummempi viiva. Kp sinänsä ei vielä kerro paljon, kun riippuu kierron pituudestakin/hedelmöittymisestä että miten "pitkällä" raskaus olisi. Esim. itsellä niin lyhyt kierto (24pv) että kp24 oli nähtävillä haalea viiva esikoisen kohdalla.
Itse olen sillä kannalla, että testi antaa vain positiivisen (vaikka haaleankin) tai negatiivisen tuloksen. Jotkut ajattelee haalean viivan saattavan ennakoida myös esim. tuulimunaraskautta tai keskenmenoa, mutta ei viivan väristä oikein voi tulevaisuutta ennustaa. Tämän hetkinen tilanne kuitenkin näyttää siltä, että kyllä siellä joku on :)
Itse odottelen pian toista lasta syntyväksi, ja molemmista on tullut "vain" haaleat viivat aikanaan.
Kyllä to haalea viiva tarkoittaa että olet raskaana! Onneksi olkoon!
Kiitos vastauksistanne :) Tosiaan toivon, että siellä masussa jotain olis, ja että pysyiskin siellä, järjetön keskenmenon pelko vain velloo mielessä... :/
Itse testasin pelkkiä hailuroita, kunnes kyllästyin ja ostin digitestin, ja ihanan selvä tulos, ei tarvinnut arpoa tulosta :) Ja siis olin aloittanut testauksen jo 10 päivää ovulaatiosta ja digiin plussa tuli sinä päivänä kun ois menkat pitäny alkaa. Eli ei varmaan viivat ois voineetkaan olla kovin vahvoja niin aikasessa, mutta digi tunnisti silti!
Okei! Eikös ne digitestit oo vain ihan pirun tyyriitä? Mulle tuli tänään testatessa pregcheckiin ihanan tumma viiva, joten pakko se on uskoa, että siellä masussa joku on... :-)
Tässä ehkä vielä hieman selkeämpi kuva testistä.
Kummatkin kuvat n. 5 minuutin paikkeilla otetut.
http://aijaa.com/oLSDbu