Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta! Sain kaikki ulosottovelkani maksettua :)

Vierailija
22.01.2014 |

Ollessani nuori sen aikainen poikakaverini pilasi luottotietoni. Maksettavaa tuli lähestulkoon 10 000€ joka oli paljon 18-vuotiaalle tytölle. No, ennen kuin menivät ulosottoon hölmöilin itsekin tuohon vielä 1000€ mutta siinä vaiheessa ei millään ollut minulle väliä. No, sen hinnan maksoin elämän oppitunnista ja hyväksikäytöstä. Vähän katkera olen vieläkin, mutta hieman helpotti kun tänään ulosottovirastoon soittaessani virkailija kertoi että kaikki on maksettu! Viimeisestä veronpalautuksesta meni loput.

Olen niin onnellinen :-) ja vasta 22-vuotias!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:41"]

Eli 2018 saat luottotiedot takaisin ja olet silloin vasta 26. Hyvä ikä hakea asuntolainaa :)

[/quote]

Lainassa ei luottotietoja tarvita kun on luotettavat takaajat sitä saa kyllä, koska ne takaajat ovat "luottotietosi". Vakuudettomat lainat on sitten ne missä niitä tarvitaan ja erilaiset osamaksukaupat..

Vierailija
22/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait opintolainan jos luottotiedot ovat menneet? :)

Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sulla on täysi oikeus periä mieheltä tuo takaamasi osuus. Ei se niin mene, että takaaja maksaa eikä toisella ole vastuutta. Sen lisäksi ap voi tehdä rikosilmotuksen noista vipeistä, etkö ole tajunnut tehdä?

Ohje kaikille, taas kerran: jos takaat jonkun lainan, takaa se sillä ajatuksella, että voit joutua maksamaan. Itse voisin taata lapsilleni hieman asuntolainaa, mutta en yhtään mitään muuta kellekään muulle. 

Vierailija
24/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 05:44"]

Miten sait opintolainan jos luottotiedot ovat menneet? :)

Onnea!

[/quote]

En ole hakenut enkä jaksa googlata tarviiko opintolainassa takaajat?

Jos tarvii niin saahan sitä sitten kun ne takaajat on "luottotiedot" niin kuin tuossa ylempänä lukee..

Vierailija
25/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, mahtavaa! Tuli oikein hyvä mieli tästä ^_^

Vierailija
26/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 01:27"]

sori jos tyhmä kysymys mutta miten ei voi tietää paljonko on ulosotossa velkaa?Kun luulit että vielä 1000€, mikä on tosi paljon. en tiedä miten toi ulosotto toimii niin olin kuvitellut että siinä on kokoajan ihan tilanteen tasalla .

kiva että sait maksetuksi vaikka vihaksi pistää jos se exäsi ei joudu vastuuseen.

[/quote]

no tuhat euroa ei ensinnäkään ole paljon se voi olla vaikka yhden kuukauden vuokra johon on tullut oikeudenkäyntikulut. Sen saa aika helposti maksetuksi vielä. Ulosoton sivullle kirjautuminen ja tietojen näkeminen maksaa muistaakseni 14 e sieltä ei tule laskua jossa näkyy kaikki laskut ja yhteensä summa vaan satoja eri kirjeitä joissa eri lasku aina. Eli jos et ole 5 vuotta säilyttänyt tuhansia kirjeitä kotona ja soitellut sinne kaiken aikaa kysyen mistä nyt lähti tämä viimeisin maksuni et voi olla ajan tasalla. Maksat ulosottoon 200 e ja siellä on lasku joka on alustavasti ollut 200 e siihen oikeudenkänytikulut ja perintämaksut ja muut 500 e siitä jää 300 ens kuussa maksat taas 200 e jää sata e sitten maksat taas sen 200 e jää 0 ja se toinen satanen menee toiseen laskuun josta ei etukäteen ilmoiteta mihin laskuun se menee.

Sitten on erikseen passiivi- ja aktiivivelka. Aktiivivelasta voit saada kirjeen kotiin jossa lukee jäljellä oleva aktiivivelka huudat hurraa kun sitä ei ole enää paljon mitään soitat ulosottoon ja kysyt voitko maksaa sen heti kerralla. Ulosottoviranomainen palauttaa sinut maanpinnalle kertoessaan passiivivelan määrän joka onkin se 5000 e

monhimutkasta ja kiemuraista jos olis helppoa ei kellään menis luottotiedot ja kaiken sais heti maksettua pois eikä tuntus niin toivottomalta.

Vierailija
27/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:39"]

Miten joku toinen voi pilata sinun luottotietosi? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Etkö kuitenkin ole itse ollut sinisilmäinen?

Ainoa syy voi olla se, että olet mennyt takaamaan lainan tyhmyyttäsi.

[/quote]

Kuule helpostikin. Ite kun olin nuori niin silloin poikaystäväni oli minun tiedoilla tilaillut omin luvin nettikaupoista ym tavaraa. Hävitti kaikki aiheeseen liittyvät postin tuomat laskut aina ennen kuin minä kerkesin niitä näkemään. Totuus selvisi mulle vasta siinä vaiheessa, kun erottiin ja siirsin osoitteen muualle. Poliisilla kävin, mutta mulle ne lankesi kaikki maksettavaksi, vaikka jätkä vielä itse kertoi heille, että ilman lupaa on tavarat tilannut. Ei ollut varaa silloin nostaa oikeusjuttua asiasta. Onneksi sain homman pelattua niin, että ulosottoon ei mennyt mitään, vaikka opiskelija olin. Hienoa ap..olet pienen juhlan ansainnut!

Vierailija
28/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! :)

Vierailija
29/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ja onnittelut! Oppirahat on nyt maksettu, ja olet varmasti nyt kokemuksesta viisaampi mitä raha-asioihin tulee ja osaat varoa hyväksikäyttäjiä ja huijareita. Älä jää murehtimaan asiaa ja katkeroitumaan, ajattele niin että nyt se on hoidettu ja opit asian nyt etkä sitten kuin joku olisi keplotellut sulle 100 000e:n velat. Kaikkea hyvää, tsemppiä ja onnistumista sinulle elämäsi tiellä.

Vierailija
30/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :) Sait kyllä nopeasti hoidettua. Pistää vihaksi nuo tapaukset, missä nuoruuden aikainen kumppani tai väärä kaveriporukka on pilannut luottotiedot. 

Vierailija
31/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös hirveät velat ulosotossa ja luottotiedot menneet ex-mieheni takia. Joku kysyi, miten se onnistuu, niin kerron. Mieheni uhkaili ja kiristi minulta kaikki tililleni tulevat rahat, käytti väkivaltaa jos ei muuten onnistunut. Hänen piti maksaa vuokrat, sähkölaskut yms (jotka olivat mun nimissä, tyhmä kun silloin olin) -ja totuus maksamattomuudesta kävi ilmi aivan liian myöhään. Kun lopulta pääsin miehestä eroon, niskassani olivat monen tuhannen euron velat korkoineen, joita makselen edelleen. Mies ei ikinä maksanut minulle velkojaan, ei edes niitä rahoja jotka minulta kavalsi ja jotka oikeus määräsi hänen minulle maksamaan. Nyttemmin on jo kuollut, mutta minä makselen velkoja edelleen. En tiedä pääsenkö niistä koskaan "kuiville". 

Vierailija
32/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIENOA!

Vierailija
33/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon onnea olen onnellinen puolestasi!! =)

Vierailija
34/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, nyt kun valmistut ja pääset töihin, pääset aloittamaan puhtaalta pöydältä. Ja sinulla on jo nyt itsenäisen elämän alkuvaiheessa arvokas opetus takataskussa, etköhän pidä raha-asiat kunnossa tulevaisuudessa.

Vierailija
35/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:03"]

Mulla myös hirveät velat ulosotossa ja luottotiedot menneet ex-mieheni takia. Joku kysyi, miten se onnistuu, niin kerron. Mieheni uhkaili ja kiristi minulta kaikki tililleni tulevat rahat, käytti väkivaltaa jos ei muuten onnistunut. Hänen piti maksaa vuokrat, sähkölaskut yms (jotka olivat mun nimissä, tyhmä kun silloin olin) -ja totuus maksamattomuudesta kävi ilmi aivan liian myöhään. Kun lopulta pääsin miehestä eroon, niskassani olivat monen tuhannen euron velat korkoineen, joita makselen edelleen. Mies ei ikinä maksanut minulle velkojaan, ei edes niitä rahoja jotka minulta kavalsi ja jotka oikeus määräsi hänen minulle maksamaan. Nyttemmin on jo kuollut, mutta minä makselen velkoja edelleen. En tiedä pääsenkö niistä koskaan "kuiville". 

[/quote]

Miksi ihmeessä annoit tilanteen mennä noin pitkälle? Ensimmäinen merkki tuollaisesta kun tulee, niin mies ulkoruokintaan. Kynnysmatoksi ei pidä alkaa vaikka kuinka rakastaisi.

Vierailija
36/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:00"]

[/quote]

Miksi ihmeessä annoit tilanteen mennä noin pitkälle? Ensimmäinen merkki tuollaisesta kun tulee, niin mies ulkoruokintaan. Kynnysmatoksi ei pidä alkaa vaikka kuinka rakastaisi.

[/quote]

Olin silloin nuori ja sinisilmäinen. En ollut ikinä kohdannut ketään sen kaltaista ihmistä, kuin eksä oli. En käsittänyt mistä kaikessa on kysymys. Ja kuvittelin, että rakastamalla tarpeeksi kaikki muuttuu hyväksi. Olin kynnysmatto, mutta en tajunnut sitä ollenkaan itse. Kovat oppirahat hyväuskoisuudestani joudun maksamaan, mutta minkäs teet. Pääasia että selvisin tuosta kaikesta pois hengissä, sekään kun ei lopulta ollut varmaa (ex uhkasi ja yritti tappaa minut muutamaan otteeseen).

Vierailija
37/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

Olin silloin nuori ja sinisilmäinen. En ollut ikinä kohdannut ketään sen kaltaista ihmistä, kuin eksä oli. En käsittänyt mistä kaikessa on kysymys. Ja kuvittelin, että rakastamalla tarpeeksi kaikki muuttuu hyväksi. Olin kynnysmatto, mutta en tajunnut sitä ollenkaan itse. Kovat oppirahat hyväuskoisuudestani joudun maksamaan, mutta minkäs teet. Pääasia että selvisin tuosta kaikesta pois hengissä, sekään kun ei lopulta ollut varmaa (ex uhkasi ja yritti tappaa minut muutamaan otteeseen).

[/quote]

Mahtavaa, että olet selvinnyt tuosta kaikesta! Tämä selvensi hieman, mistä siinä voi olla kysymys.

Mitkä olivat ensimmäisiä merkkejä exäsi mielisairaudesta? Millaisessa tilanteessa aloit ensimmäisen kerran epäillä, ettei kaikki ole suhteessa kunnossa? Saitko tukea ystäviltäsi?

terveisin se äskeinen äimistelijä

Vierailija
38/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas, ap täällä! Juuri tämä aktiivi-passiivivelka oli osasyynä siihen etten pysynyt kärryillä todellisesta tilanteesta. Lisäksi tuntuihan se uskotomattomalta että sain kaiken maksettua vaikka olen opiskellut samalla. Ensi kuussa tulee ensimmäistä kertaa neljään vuoteen koko palkka puhtaana käteen. :)

Joku kysäisi kävinkö poliisilla - kävin. Mutta apua en saanut, poliisit olivat todella ilkeän oloisia. En osannut vastata kaikkiin kysymyksiin, panikoin ja olin varmasti muutoinkin hankala asiakas viimeistään siinä vaiheessa kun purskahdin itkuun. Myös entinen poikaystäväni kävi kuulusteluissa, tuli oveni taakse kehuskelemaan kun meni niin hyvin ja poliisit kyllä tietävät että yritän maksattaa omat shoppailut hänellä. En osannut hoitaa tilannetta.

Entinen poikaystävä alkoi tämän jälkeen vainota minua. Hän soitti ovikelloani yötä päivää, hajotti oven nyrkkiraudalla, kerran huoltomiestä odottaessani tunkeutui sisälle kun avasin erehdyksissä oven. Pahoinpiteli minut, rikkoi puhelimeni ja piti minua vankina. Sain huudettua ikkunasta avunpyynnön kadulle, poliisit tulivat ja naureskdlivat että taas näitä, kirjataan ylös? Haluatko tehdä jutun? Poliisit löysivät myös tämän exän likaiset neulat ja tyhjän huumepussin, joten leimauduin narkomaaniksi vaikken ole eläessäni huumeita käyttänyt. Erosin heti kun sain kuulla miehen huumeidenkäytöstä, ja siitähän tämä lähti.

Tässä vaiheessa ei enää ollut voimia lähteä tekemään juttua mistään, päätin jatkaa eteenpäin.

Joku vielä kysäisi miten sain opintolainaa. Sain valtiontakauksen ennen kuin luottotiedot menivät.

Ap

Vierailija
39/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mahtavaa, että olet selvinnyt tuosta kaikesta! Tämä selvensi hieman, mistä siinä voi olla kysymys.

Mitkä olivat ensimmäisiä merkkejä exäsi mielisairaudesta? Millaisessa tilanteessa aloit ensimmäisen kerran epäillä, ettei kaikki ole suhteessa kunnossa? Saitko tukea ystäviltäsi?

terveisin se äskeinen äimistelijä

[/quote]

Meidän suhteemme kesti melkein neljä vuotta. Miehen käytös alkoi muuttua pikkuhiljaa, niin hissukseen ettei niitä ensimmäisiä merkkejä ottanut tosissaan. Etenkään kun ihan alussa mies oli täydellinen. Mies loi illuusion siitä, että olemme toisillemme luodut, rakkautemme on jotain erityistä, suhteemme on ikuinen jne. Sellaista romanttista sontaa, joka oli sinisilmäisenä romantikkona liian helppoa niellä. 

Sitten kun kaikkea pientä alkoi tulla esiin, mies sai minut uskomaan että vika on minussa. Että olen mieleltäni sairas, kuvittelen asioita, että en selviä ilman miestäni, että kaikki on minun syytäni. Ehkä noin kaksi ja puoli vuotta suhteen alusta meni siihen, että silmäni avautuivat ja tajusin, että mies on meistä se sairas osapuoli. Puolitoista vuotta tein eroa, ennenkuin pääsin siitä kaikesta irti. 

Ystäville en kertonut, mies eristi minut kaikista ja kaikesta, ainoa linkkini ulkomaailmaan oli internet ja vauvapalstat, joilla kävin salaa mieheltä. Joku täällä tai kaksplussalla lopulta sai mut tajuamaan, ettei elämäni ja parisuhteeni ollut lähelläkään normaalia. 

Olin aivopesty ja alistettu, jota pidettiin kirjaimellisesti vankina omassa kodissaan. 

Vierailija
40/43 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle vastaajalle kysymys:

Missä omat vanhempasi tai sisaruksesi olivat kun olisit heitä tarvinnut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme