Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan täällä saanut syytteitä loukkaaviata kirjoitteluista?

Vierailija
22.01.2014 |

Monissa muissa maissa näihin juttuihin suhtaudutaan vakavammin ja voi saada poliisit oven taakse, kunnianloukkaussyyttet yms. Mikä on suomen linja?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä nuo uhkaukset olivat blogiin linkittyneet.

Vierailija
22/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 23:50"]

Täältä nuo uhkaukset olivat blogiin linkittyneet.

[/quote]

Mistä tiedät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missa maassa? Tamahan on julkinen paikka ja kyseessa on sananvapaus. Valitettavasti siis niin.....taytyy sanoa, etta jotkut ihmiset taalla eivat ole kovin fiksuja ja ovat kovasti ilkeita toisille...:(

Vierailija
24/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:20"]

Monissa muissa maissa näihin juttuihin suhtaudutaan vakavammin ja voi saada poliisit oven taakse, kunnianloukkaussyyttet yms. Mikä on suomen linja?

[/quote]

Ainakin jenkeissä on niin laaja sananvapaus että suomi-julkutkusis allensa jos tietäisivät.

Vierailija
25/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nimimerkin kunniaa voitaisiin loukata,  sanokaapa te kädettömät harrastelijajuristit.

Vierailija
26/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nimimerkin kunniaa voitaisiin loukata,  sanokaapa te kädettömät harrastelijajuristit.

Vierailija
27/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 00:21"]

[/quote]

Kaipa tässä keskustelussa on mietitty niitä ketjuja ja kommentteja, joissa kirjoitetaan jostain bloggaajasta, julkkiksesta tai muusta julkisuudessa esiintyneestä henkilöstä. Samoin rasistiset kirjoittelut kai voi tulkita kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan?

Vierailija
28/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku olisikin saannut syytteen niin miksi hän kertoisi siitä täällä?

Vierailija
29/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 00:56"]

Jos joku olisikin saannut syytteen niin miksi hän kertoisi siitä täällä?

[/quote]

Kukaan normaalijärkinen tekniikkaa vähänkään tunteva ei edes voi jäädä nettikeskusteluista kiinni.

Vierailija
30/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iidan blogista: "Ei ollut paha?? Vähän sensuroitu pätkä viestistäsi: "älä tee itse lapsia koskaan kun kannat XXXX geenejä äläkä rasita yhteiskuntaa! pakko sterilisaatio kuuluisi kaikille tollaisille XXXX geenejä kantavalle!!"
Jossain mullakin menee raja, ja se menee siinä, kun mun perhettä loukataan. Voit olla varma, että perästä kuuluu." -
Voiko mukamas tosta lainauksen lainauksesta nostaa jonkun syytteen vai uhoaako blogisti turhaan?

Vierailija
31/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 01:15"]Iidan blogista: "Ei ollut paha?? Vähän sensuroitu pätkä viestistäsi: "älä tee itse lapsia koskaan kun kannat XXXX geenejä äläkä rasita yhteiskuntaa! pakko sterilisaatio kuuluisi kaikille tollaisille XXXX geenejä kantavalle!!" Jossain mullakin menee raja, ja se menee siinä, kun mun perhettä loukataan. Voit olla varma, että perästä kuuluu." - Voiko mukamas tosta lainauksen lainauksesta nostaa jonkun syytteen vai uhoaako blogisti turhaan?[/quote]

Ensin huudellaan puskista ja nyt pelottaa?

Vierailija
32/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 01:15"]Iidan blogista: "Ei ollut paha?? Vähän sensuroitu pätkä viestistäsi: "älä tee itse lapsia koskaan kun kannat XXXX geenejä äläkä rasita yhteiskuntaa! pakko sterilisaatio kuuluisi kaikille tollaisille XXXX geenejä kantavalle!!" Jossain mullakin menee raja, ja se menee siinä, kun mun perhettä loukataan. Voit olla varma, että perästä kuuluu." - Voiko mukamas tosta lainauksen lainauksesta nostaa jonkun syytteen vai uhoaako blogisti turhaan?[/quote]

Mikä geenivirhe veljellä on?

Vierailija
33/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeräähän bloggarilta on tossa alkaa uhkailemaan "perästä kuuluu" kun päästänyt pitkin syksyä kaikki mahdolliset huorittelut ja rumattelut läpi. Lukijat tottuneet että saa sanoa mitä vaan ja yhtäkkiä ei saakkkaan sanoa.

Vierailija
34/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin karulta kuin se kuulostaakin, jos sua vaikka huoritellaan kadulla, poliisi ei tee mitään. Sanoo että voi voi, se on vain sana muiden joukossa. Itse koin tämän muutama vuosi sitten, mitään syytettä en saanut nostaa. Veikkaan että sama on nettikirjoittelussa. Sääli monia nuoria tyttöjä. Huora on hirvein sana mitä naiselle voi sanoa

Vierailija
35/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:20"]

[/quote]

Ei ole mitään linjoja, vaan kussakin valtiossa noudatetaan kyseisen valtion lakia.

Vierailija
36/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 02:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 01:57"]

Mites ne sellaiset (uutisistakin luettavissa olleet) kommentit jossa toivottiin että bloggari olisi tullut raiskatuksi tai kun joku kirjoitteli että eräskin bloggari olisi tullut paloitelluksi? Luulisi että olisivat tarpeeksi vakavia tutkittaviksi?

[/quote]

Jos jokainen tuollainen rivi tutkittaisiin ei poliisi muuta tekisikään. Oikeasti uhan takana pitää olla monessa eri mediassa samaksi tunnistettavaa uhkailua, ja esimerkiksi postiluukkulaputusta. Eli oikeaa uhkailua, ei vain satunnaista sanaoksentelua aamuyön vitutuksessa.

[/quote]

Nyt puhut puuta heinää. Tuollaiset kyllä tutkitaan ja ne pitääkin tutkia.

[/quote]

Kyseinen bloggari kertoi haastattelussa muuta. Siis poliisi ei olisi ottanut tutkittavakseen. Tiedä sitten, mikä on totuus tästäkin asiasta.

Vierailija
37/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:29"]Niin karulta kuin se kuulostaakin, jos sua vaikka huoritellaan kadulla, poliisi ei tee mitään. Sanoo että voi voi, se on vain sana muiden joukossa. Itse koin tämän muutama vuosi sitten, mitään syytettä en saanut nostaa. Veikkaan että sama on nettikirjoittelussa. Sääli monia nuoria tyttöjä. Huora on hirvein sana mitä naiselle voi sanoa[/quote]

Juridisesti on eri asia sanoa päin naamaa ja kirjoittaa sama nettiin, eli levittää loukkausta joukkotiedotusvälinettä käyttäen. Tämä vain sivuhuomautuksena.

Vierailija
38/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi bloggari sai taannoin tuomion, blogikirjoituksistaan ja linkkien levittämisestä mm tänne. En usko, että on vakituinen av-kirjoittelija kuitenkaan. Yhteensä taisi saada 13 000 euroa maksettavaa, mutta on valittanut tuomiosta.

Vierailija
39/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 03:58"]

Typeräähän bloggarilta on tossa alkaa uhkailemaan "perästä kuuluu" kun päästänyt pitkin syksyä kaikki mahdolliset huorittelut ja rumattelut läpi. Lukijat tottuneet että saa sanoa mitä vaan ja yhtäkkiä ei saakkkaan sanoa.

[/quote]

Eipä kuitenkaan mitään sen typeryyden rinnalla, joka saa jonkun huorittelemaan ja rumattelemaan netissä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä