ex ja sen äiti uhkailivat
Tilanne on se, että emme ole exäni kanssa nykyisin yhdessä, mutta tulemme joten kuten toimeen hänen kanssa kuin myös hänen äitinsä kanssa. Meillä on yhteinen lapsi, joka on vauva vielä.
Tänään oli tilanne, jossa exäni soitti äidilleen, ja valitti, että en ollut kovinkaan innokas päästämään vauvaa isälleen yöks, vaikka asuu lähellä samalla kadulla. Hänen äitinsä kehotti ottamaan poikaansa yhteyttä lastensuojeluun tai perhetyöntekjään, jos näin on. Hän lisäsi, että hänellä on kaikki mun päivitykset ja kommentit facesta tallella, ja niitä saatetaan käyttää mua vastaan. Asia loukkasi mua ja se ei ole eka kerta, kun ex myös uhkaili mua lastensuojeluilmotuksilla.
Onko kellään samankaltaista kokemusta tai miten mun kannattaa tästä edetä, jos uhkailuja lisää tulee? Ensi viikolla on tulossa lastenvalvojan tapaaminen isyyden vahvistukseen liittyen ja pitäisi mukamas suostua myös yhteishuoltajuuteen.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:02"]
Kyse oli nyt vähän aikaan sitten yhdestä mielipiteestä lastenkasvatusta koskien. He näkivät tekstin ja anopp kuulemma otti talteen sen. Ex uhkaili jo eilen ja tänään nyt viimeksi.
[/quote]
Kannatatko lasten ruumiillista kuritusta eli väkivaltaa?
PITÄÄKÖ KAIKKIEN LISÄÄNTYÄ???? OIKEESTI??????????
SÄÄLI LASTA. TULEVAISUUDEN JO TIETÄÄ!
En tuo esille sitä, mitä mieltä olen kurituksesta yms., joten asian pidän itselläni
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:23"]
En tuo esille sitä, mitä mieltä olen kurituksesta yms., joten asian pidän itselläni
[/quote]
No, jos ei ole mitään kovin raskauttavaa kuten tuota väkivallan tai henkisen väkivallan hyväksymistä, lapsen jättämistä kotiin yksin pienenä, soseiden antamista jo pariviikkoiselle jne, niin tuskin siitä on mitään haittaa. Anna uhkailla ja tee niin kuin haluat.
Todennäköisesti uhkailevat vain siksi, että kokevat tärkeäksi pitää yllä suhdetta vauvaan ja pelkäävät, että jostain syystä et antaisi vauvan muodostaa suhdetta heihin.
Kannattaa miettiä, että antaisitko vauvan isälleen yöksi esim. kun vauva on puolivuotias. Sinulle voisi tehdä hyvää nukkua yksi yö viikossa kokonaan ilman heräilyjä.
Muuten kannattaa ehdottaa, että alkuvaiheessa isä näkisi lastaan mahdollisimman usein (jos itse henkisesti kestät exän näkemisen). Sopimuspapereihin sitä ei tarvitse kirjata, mutta mitä useammin vauva näkee isäänsä, sitä paremman suhteen vauva muodostaa. ja tämä voi olla sinulle aikamoinen helpotus myöhemmin.
Jos kerran niin lähellä asutte, niin isähän voisi esim. tavata lastaan joka päivä töiden jälkeen 1-2h. Sinä pääsisit lenkille, kauppaan, päiväunille, kahville, kirjaa lukemaan, mielisrajasi pariin, av:lle fiksujen mammojen pariin jne.
t. toinen yh
1,5 kk ajan lapsi on ollut isällään yötä 2 kertaa ja silloinkin huomannut, että miehen elämäntavat ovat olleet sitä luokkaa, että lapsi nukkuu miehen kainalossa, niin että mies ei itse nuku yhtään tai valvoo pitkään tietsikalla pelaten.
Viimeksi vauvan hupparia ei oltu riistuttu, kun yleensä sellainen on päällä vain kun mennän ulos pakkaseen.
Ei pidä vauvaa alkaa retuutteleen paikasta toiseen. Sopikaa ja anna exxän tulla kotias vauvaa tapaamaan. Oli se sitten tunti tai enemmän. Aikuiset ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 21:37"]
1,5 kk ajan lapsi on ollut isällään yötä 2 kertaa ja silloinkin huomannut, että miehen elämäntavat ovat olleet sitä luokkaa, että lapsi nukkuu miehen kainalossa, niin että mies ei itse nuku yhtään tai valvoo pitkään tietsikalla pelaten.
Viimeksi vauvan hupparia ei oltu riistuttu, kun yleensä sellainen on päällä vain kun mennän ulos pakkaseen.
[/quote]
Ei kai miehen valvomisessa mitään pahaa ole? Jos ihailee vauvaa sen ollessa kainalossa? Ja ei niistä peleistäkään varmaan haittaa ole. Kyllähän monikin pelailee vaikka kotona on lapsia.
Eri asunnoissa on eri lämpötilat ja vetoisuuden aste. Jos mies ei ainkaan halunnut, että vauva palelee?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:59"]
Ensiksi: 'siivoa' oma elämäsi. Toisinsanoen elä kunnollisen ihmisen elämää. Myös Facebookissa. Poista ex ja anoppi facen kavereista tai rajoita asetuksista sitä mitä he siellä näkevät. Kun oma elämäsi on kunnollista, ei sinun tarvitse pelätä ex anopin uhkailua. Joka tapauksessa on hyvin epätodennäköistä, että se täti olisi sun face postauksia säilyttänyt.
Ja toinen asia, jonka teet. Jos ex ja anoppi eivät ole kivoja sinua kohtaan, älä ole heidän kanssaan tekemisissä. Ex anoppiin voit tarvittaessa ottaa iiiiiison hajuraon. Älä ota yhteyttä, älä toistaiseksi vastaa yhteydenottoyrityksiin.
Lapsen oikeudet ovatkin hankalampi juttu. Lapsella on oikeus isään. Jos isän ja sinun välit ovat hankalat, ei sinun tarvitse, eikä ehkä kannata, suostua yhteishuoltajuuteen. Sehän on kuitenkin eri asia kuin tapaamisoikeudet, ja lapsi voi tavata isäänsä. Vauvana vähemmän, mutta kasvaessaan enemmän.
[/quote]
Jos sinulla olisi joskus miniä joka julkisesti loukkaa/nolaa yms lastasi niin otatko siitä todisteita ja kehoitat käyttämään itselleen kaikkea mahdollista tukea? Vai jätätkö vaan väliin?
Koska usko; vaikka sinun elämäsi on yhä nuori, naiivi ja täynnä ymmärtämättömyyttä, niin sinun lapsellasi on kaksi vanhempaa; sinä ja isä ja te olette tasavertaisia. Lapsella on oikeus isäänsä. Sinullakin olisi lapsena oltava oikeus saada olla isäsi/äitisi luona. Eikö?
Hävettää ihan kamalasti lukea tälläisiä juttuja joissa lietsotaan vaan sotaa äidin ja isän välille. Välittämättä siitä että TE ette ole enää pääosissa -vaan se teidän lapsi on! Ja sillä lapsella nyt on isän puolelta sukuakin, vaikka sinä miten eroisit ja pitäisit kaikkea tuota kurjaa "sinuun kohdistuvana hyökkäyksenä" niin faktaa on se että kaikki se facessa tehty päänaukominen: se on kaikki sinun tekemää. Vaikka se nostettaisiin lastensuojelulle esiin että katsokaa nyt mitä sinä teet, niin se on sinun teko; ei kenenkään mun. Eikö tätä ole sinulle kukaan opettanut tai kertonut?
Jos SINÄ loukkaat jotain ihmistä, niin ei sen kertominen poliisille tai lastensuojelulle ole SINUN kiusaamista, vaan tosiasioiden kertomista, sitä miten kamala sinä oletkaan. Et sinä voi loukata toisia mennentullen ja olettaa että muut vaan hyväksyy sen koska olet "äiti" ja jotenkin kai pyhä lehmä sitä kautta.
Toivottavasti käsität että olet ylittänyt rajasi ja sinun tehtäväsi on muuttaa niin omaa toimintaasi kuin käsittää että se mikä ei ole enää sinun (parisuhde exään) ei koskaan lopeta suhdetta miehen ja lapsen välillä.
Nyt vähän nöyryyttä ja mieti mitä olet tehnyt ja toivo ettet saa tilannetta huononemaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:18"]
Millaisia kommentteja siellä naamakirjassa on sitten ollut? Vauva kotona ja räkäkännit päällä? Huumeita vedetty? Vai minkä takia ex voisi niitä käyttää aseena Sinua vastaan.
Muistathan uhkailla takaisin (tarvittaessa), että turhista ls-ilmoituksista teet kunnianloukkaussyytökset. Ja sitten teet ihan oikeasti.
[/quote]
Eihän ne uhkaukset ole turhia jos niissä on perää! HALOO!
Emmä kuule sulle äidiksi voi ruveta. Aikuistukaa.