Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi wc-paperit ja siivousaineet lasketaan ruokakustannuksiin?

Vierailija
02.02.2014 |

Miksi ihmeessä moni sisällyttää ruokakustannuksiin siivousaineet yms? Ei kai niitä syödä? Miten verrata ruokakustannuksia, jos toisen laskussa on 40:lla eurolla wc-paperia? Itse ostan siivousaineet, wc-paperit ja pyykinpesuaineet suuremmissa erissä, enkä todellakaan pidä niitä ruokina. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee aa uu koo koo ii.

Vierailija
2/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö ei osata yhteen- ja vähennyslaskuja? Vähennät vaan ne 40 euron vessapaperit (ja kaikki mitkä ei nyt sitten mielestäsi sinne kuulu) siitä laskun loppusummasta. Näin saat ruokailukustannuksista vertailukelpoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä puhut,mutta jos esimerkiksi palstalla vertaillaan montako euroa menee kuussa ruokaan,niin kyllä mä ymmärtäisin kuukausibudjetin sisältävän kaikki päivittäistavarat,mitä sieltä ruokakaupasta ostetaan samalla.

Vierailija
4/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun ne ostetaan samasta kaupasta, samalla reissulla ja samaan laskuun kuin ruuat. Näin useimmissa perheissä, vaikka osa meistä ostaakin ne isoissa erissä jostain eri paikasta. Sama pätee muihin hygieniatarpeisiin. Ei meillä hammastahnaa, pyykki- ja tiskiaineita ja shampoota syödä, mutta ostetaan yleensä samasta kaupasta ja samalle kuitille.

Vierailija
5/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit täällä on taukkia porukkaa! Ap itse ei laske pesuaineita ruokakustannuksiin, mutta muut tällä palstalla tuntuvat laskevan tyyliin tämän viikon ruokaostokset maksoivat 46,70 (sis. wc-paperit ja pesuaineet). Vertaile nyt siinä sitten paljonko itse oli käyttänyt ruokaan. 

Voihan sieltä kaupasta muutenkin ostaa muutakin kuin ruokaa, vaikka sukkahuosut tai kukkia.

Vierailija
6/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin nimenomaan sukkahousut ja kukkia! Onko kyseessä jokin salaliitto?

Vierailija
7/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en laske ruokamenoja kuiteista vaan verkkopankista, eikä sieltä ole helppoa kaivella vessapapereja ja hammastahnoja erikseen. On helpointa vain laskea kaikki ruokakaupparivit yhteen.

Ei meillä kyllä kuussa mene kovin isoja rahoja vessapaperiin yms. perushygieniaan, kun kosmetiikka jne ostetaan kuitenkin muualta kuin tuolta S-marketista.

Vierailija
8/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea on laskea jälkikäteen jos on käynyt Prismassa tai Cittarissa. Siellähän voi olla mukana vaateitta ja vaikka mitä tavaraa.

Vierailija
9/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 09:47"]

Vitsit täällä on taukkia porukkaa! Ap itse ei laske pesuaineita ruokakustannuksiin, mutta muut tällä palstalla tuntuvat laskevan tyyliin tämän viikon ruokaostokset maksoivat 46,70 (sis. wc-paperit ja pesuaineet). Vertaile nyt siinä sitten paljonko itse oli käyttänyt ruokaan. 

Voihan sieltä kaupasta muutenkin ostaa muutakin kuin ruokaa, vaikka sukkahuosut tai kukkia.

[/quote]

Sen paljonko itse käytät ruokaan, näet sieltä omasta kassakuitistasi, et av-palstalaisten ostoksista.

Vierailija
10/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en pidä kirjaa ruokaostoksista, koska en koe siihen tarvetta. Mutta sen tiedän, paljonko meillä menee päivittäistavaroihin, koska ne maksetaan S -tililtä. Sinne laitetaan joka kuukausi 800€. Kun täällä kysellään ruokakuluja, en voi muuta lukuakaan esittää kuin tämän. Ja onhan se verrannollinen, koska eiköhän vessapaperia mene per henkilö suht saman verran joka perheessä, luulisin. Ja tiskiainetta yms.

Vierailija
11/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalista kauppakuitistä löytyy pääosa ruokaostoksista - ja vain ruokaostoksista - yhdeltä riviltä.

Ruuan alv on eri kuin kosmetiikan ym. ja ruoka on se, jonka alv on 14%.

24%:n ostoja meillä olivat tarkistamissani kuiteissa nenäliinat, pesuaine, paristot ja pari pientä taloustarviketta.

Vierailija
12/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Itse lasken ruokakuluihin kaiken kaupasta ostetun, mikä syödään tai juodaan (pl. alkoholijuomat) ja lisäksi  sen, mikä menee ulkona syömiseen ja juomiseen (esim. työpaikkalounas, take away -kahvi).

Vierailija
13/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika harva jaksaa eritellä nuo astianpesuaineet ja vessapaperit ruokaostoksista, varsinkin jos kaikki ostetaan samalla kertaa.

Toisekseen, ei pelkät ruokakustannukset (tai siis syötävät elintarvikkeet) ole välttämättä yhtään sen vertailukelpoisempi. Se paljonko rahaa menee ruokaan vaikka viikossa, ei tarkoita sitä että kaikki nuo ruuat syötäisiin sen viikon aikana. Esim. mausteet ovat kohtalaisen kalliita kun niitä ostaa kerralla ja ne näkyvät piikkinä ostosten loppusummassa, mutta nepä kestävätkin sitten parhaimmillaan jopa vuosia. Toki ruokaan kuluva raha tasaantuu koska seuraavalla kerralla ei tarvitse ostaa niin paljon tavaraa. Mutta kyllähän nuo laskut tasaantuvat myö siinä tapauksessa vaikka sinne laskisi ne vessapaperit ja saippuat mukaan.

Eli summa summarum: ei yksittäisiä ruokaostoksi ja niiden summia voi vertailla keskenään, olipa ne sitten laskettu miten hyvänsä. Parempi olisi laskea keskiarvoa useamman kuukauden ajalta, niin silloin saisi jonkinlaisen käsityksen perheen ruokamenoista.

Vierailija
14/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi wc-paperit lasketaan ruokakustannuksiin että se liittyy ruokailuprosessin loppuvaiheeseen, eli ruoan ulostamiseen. 

Vierailija
15/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni, mutta minkä ihmeen takia joku pitää kirjaa edes ruoka ostoksiin menneistä rahoista? Joku danskebankin nettipankin käyttäjäkö? Helpommalla selviää kun ei mieti asiaa ja ostaa niin edullisesti että rahat riittää. Joo suuremmissa erissä kilo- tai litrahinnat yleensä halvempia. Muutamalla sentillä ei lopulta mitään väliä, tuotteet voi myös pilaantua säilytyksessä. Myös kemikaalit. Ottakaa hävikki huomioon sitten myös.

Vierailija
16/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me laskemme kaikki ruokakaupasta ostettavat tuotteet "ruokakuluihin", samasta rahasta ne menee.

Teemme samoin kuin nro 11, s-tilille menee 750€/kk ja yleensä se riittää sekä ruokaan että saniteettitarpeisiin. Enempää ei ole tarvis eritellä

Vierailija
17/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eritellä kauppalaskua sen kummemmin. Kunhan pysyn sadan euron alla, pysyn ruokabudjetissa. Enempää en jaksa räknäillä, kun ei ole tarvetta.

Vierailija
18/18 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eritellä kauppalaskua sen kummemmin. Kunhan pysyn sadan euron alla, pysyn ruokabudjetissa. Enempää en jaksa räknäillä, kun ei ole tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi