Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on muuttunut ihan mahdottomaksi, mitä ihmettä teen?

Vierailija
22.01.2014 |

Mies jäi joitain kuukausia sitten työttömäksi, ja minä olen vielä vanhempanvapaalla. Meillä on kaksi pientä lasta. Nyt tilanne alkaa olla todella ahdistava. Miestä ei enää huvita tehdä mitään, hän vain makaa röhnötää sohvalla kaiket päivät. Ei suostu tekemään mitään. Mies on kiukkuinen ja tiuskii ja äksyilee vaan meille kaikille. 

Mä yritän suorittaa yliopisto-opintoja tässä vanhempainvapaan yhteydessä vähän eteenpäin, ja pyysin tänäänkin jos mies voisi vahtia lapsia sen aikaa että saan yhden jutun kirjoitettua, siihen olisi mennyt aikaa n. 2 tuntia. Mies makasi vaan sohvalla ja pelasi pleikkaria, kun lapset tappeli keskenään ja isompi juoksi tänne mun luokse kokoajan. Isompi pyysi apua potalle kun oli kakkahätä, niin mies huusi vaan että "jos ei äitis kerta voi auttaa niin pasko vaikka housuihis!". Luonnollisesti mun opiskelusta ei siis tullut mitään, kun pakkohan niitä lapsia on auttaa. 

Aamulla mies ei suostu heräämään, vaan alkaa syyllistää mua että "etkö sä muka osaa olla niiden lasten kanssa ilman että mä olen mukana?!" vaikka kyse on periaatteesta: Miksi mies saisi nukkua iltapäivään saakka kun minunkin pitää herätä n.klo 8 kun lapset herää?

Iltapäivällä pyysin jos mies voisi tehdä edes jotain lasten kanssa, niin se vaan huusi sieltä sohvaltaan että "ei kuulu tapoihin!". 

Alkaa olla ihan mielettömän ahdistavaa. hoidan kaiken yksin, ja mies vaan makaa sohvallaan mätänemässä ja tiuskimassa. Mies ei myöskään enää kovin aktiivisesti etsi töitä, ja kun minä ehdottelen hänelle avoinna olevia paikkoja niin mikään ei kelpaa, kaikissa on joku "vika" miksi sinne ei voi hakea. Mä en kuitenkaan tällaista jaksa enää kauaa katsoa, eihän tällainen ole lapsillekaan hyväksi. Mua ahdistaa ihan mielettömästi, en oikein enää tiedä mitä tässä voisi tehdä. Mitä mieltä te olette, mitä mä oikein voin tehdä? Mies on muuttunut ihan täysin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Vierailija
22/27 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelejä on välillä hauska pelata siksi, että saa kostettua. jos ei halua pelata niin voi vaikka suoraankin sanoa, että en aio enää hoitaa ja paapoa sinua, mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan kysyä... Käyttäytyykö AIKUINEN IHMINEN aloittajan kuvaamalla tavalla? Makaa sohvalla ja länkyttää suu vaahdossa?

Vierailija
24/27 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:57"]

Jos saan kysyä... Käyttäytyykö AIKUINEN IHMINEN aloittajan kuvaamalla tavalla? Makaa sohvalla ja länkyttää suu vaahdossa?

[/quote]

No ei todellakaan käyttäydy.

Oma mieheni menetti myös työnsä, aikansa (ehkä viikon pari) viihtyi omissa oloissaan käsitellen asiaa. Sen jälkeen ryhdistäytyi ja otti osaa normaaliin perhe-elämään ja alkoi nauttia tilaisuuksista, joita työttömyys antoi ( pystyi olemaan enemmän lasten kanssa jne.).

Jos hän olisi käyttäytynyt kuten ap:n mies, olisin pakannut kassin, käskenyt mökille ja ilmoittanut, että tulee takaisin kun osaa käyttäytyä aikuismaisesti.

Vierailija
25/27 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaat opislelutarvikkeet illalla, selität, että käyt opiskelemassa koulun kirjastossa ja että aamiainen ja lounastarvikkeet löytyy jääkaapista. Lapsille tulee tarjota ruoat 8.30 ja 11.30. Palaat n. klo.13.

Vierailija
26/27 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:34"]

Nosta kissa pöydälle.

Ilmoita miehelle, että jos ei ala aamuisin nousta klo 8 niinkuin muukin perhe ja osallistua aktiivisesti sekä kodin ja lastenhoitoon sekä työnhakuun, voi jättää avaimen keittiön pöydälle ja poistua kimpsuineen ja kampsuineen.

Ei yhtään ymmärrystä enää tuollaiselle.

[/quote]

Näinkö voin siis tehdä vaimolle, joka on maannut työttömänä nyt kaksi vuotta. Oiva neuvo, kiitos!

Vierailija
27/27 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:55"]

pelejä on välillä hauska pelata siksi, että saa kostettua.

[/quote]

On HAUSKA pelata, siksi että saa KOSTETTUA?? Tällaisilla eväillä en ennusta sinulle kovin valoisaa tulevaisuutta ihmissuhderintamalla.