Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kuoli streptokokki A:han Jyväskylässä

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on taas niin surullista.Elämä päättyy jo lapsena.

Vierailija
2/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ettei kerrota päiväkodin nimeä. Kyllä minusta pitäisi. Ilmoittaahan kauppakin jos tuote aiheuttaa ongelmaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairastanut sen. Oli kuolema kyllä lähellä.

Vierailija
4/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen voi kuolla niin miksi se ei ole luokiteltu vakavaksi taudiksi?

Vierailija
5/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi meinas kuolla 9v siihen. Ei selvinnyt mistä vereen pääsi.

Vierailija
6/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se aiheuta esim. angiinaa, jonka aika moni on sairastanut? Mutta voi aiheuttaa myös vakavaa yleistulehdusta eli sepsistä ja raajojen kuoliota.

Vierailija
7/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se on tosi harvinaista mutta ei mahdotonta niin miksi pitäisi luokitella?

Vierailija
8/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan lapsella joku perussairaus. Tuntuu pahalta aina lapsen poismeno. Osanottoni perheelle vaikka en heitä tunnekaan.

Ainakin Briteissä ovat käsittääkseni olleet suurin osa ihan perusterveitä lapsia.

Vierailija
9/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis angiina? Eihän se ole vaarallinen kuin veressä. Lapsena oli usein angiinoita ja risat leikattiin. Mahdetaanko enää leikata. Miksiköhän ennen tuota ei pidetty vaarallisena.

Vierailija
10/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossaki luki että tää A streptokokki, on kehittäny huolestuttavasti vastustuskykyä antibiootteja vastaan

Vierailija
11/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein mihin tahansa voi kuolla, jos käy riittävän huono tuuri.

Vierailija
12/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Uusimaa äkkiä kiinni!!! 🥺

Vierailija
13/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi kuoli pari tuntia synnytyksen jälkeen kun oli streptokokki sydämessä. Surullisia asioita tapahtuu ja sitä kutsutaan elämäksi.

Vierailija
14/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

High rates of other respiratory viruses including flu, RSV and norovirus may be putting children at higher risk of co-infections with Strep A, leaving them more susceptible to severe illness, the UKHSA suggested.

Vierailija
15/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli paljon angiinaa ja korvatulehduksia liikkeellä. Lapset tosin pääsivät suht ajoissa lääkärille, vaikka yksityinen. Ei arvuuteltu julkisen jonossa. Ja osalla oli kitarisojen leikkaus, myöhemmin nielurisat teininä, koska niiden katsottiin vetävän puoleensa viruksia ja bakteereja.

Vierailija
16/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis angiina? Eihän se ole vaarallinen kuin veressä. Lapsena oli usein angiinoita ja risat leikattiin. Mahdetaanko enää leikata. Miksiköhän ennen tuota ei pidetty vaarallisena.

Oli se ennenkin yhtä vaarallinen vereen joutuessa kun nykyäänkin.

Vierailija
17/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lapsena tai nuorena sairastanut angiinaa. Mutta 30-vuotiaana kun olin ystävän lapsen kanssa jossain lasten jumppatapahtumassa, joka oli siis täynnä enemmän tai vähemmän räkäisiä lapsia, sain elämäni ensimmäisen ja tähän mennessä viimeisen angiinan. Sen jälkeen ei ole missään lapsitapahtunissa kyllä käynytkään.

Vierailija
18/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla oli paljon angiinaa ja korvatulehduksia liikkeellä. Lapset tosin pääsivät suht ajoissa lääkärille, vaikka yksityinen. Ei arvuuteltu julkisen jonossa. Ja osalla oli kitarisojen leikkaus, myöhemmin nielurisat teininä, koska niiden katsottiin vetävän puoleensa viruksia ja bakteereja.

Mulla oli pikkulapsena 70-luvulla angiinaa melkein jatkuvasti, kunnes leikattiin sekä nielu- että kitarisat ja siihen jäi taudit. On kyllä pari kertaa ollut myöhemmälläkin iällä tosin.

Vierailija
19/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi moinen poru? Lapsia on muutenkin liikaa.

Harmi ettei sun vanhemmat käyttäneet ehkäisyä.

Vierailija
20/85 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsi kuoli pari tuntia synnytyksen jälkeen kun oli streptokokki sydämessä. Surullisia asioita tapahtuu ja sitä kutsutaan elämäksi.

Pikemminkin kuolemaksi.