Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lääkkeitä saa laittaa ruumaan(norwegian) ???

Vierailija
22.01.2014 |

Norwegianin charterlento kanarialle kyseessä ja kunhan nyt matkatavarasäännöistä tuollaisen bongasin..Siis eikö matkalaukkuihin siis saa pakata MTÄÄN lääkkeitä ja miksi? Lapset kun on mukana niin kaikkeen on varauduttu myös lääkkeiden osalta eli niitä on monta lootaa,kaikkiko ne pitää siis rehata käsimatkatavarassa? Lentomatkalla ei tarvita mitään lääkkeitä siis.

Jos vaan pakkaan ne sinne matkalaukkuun niin mahtaako siitä tulla jotain sanomista sitten?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä jos laukut tulevat viikon myöhässä perille ja lääkkeet ovat niissä?

Vierailija
2/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikö reseptilääkkeistä voi joutua esittämään reseptin? miten se onnistuu, jos laukut ovat eri paikassa kuin reseptin omistaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

resepti käsittääkseni voidaan kysyä siinä turvatarkastuksessa.

Vierailija
4/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään niistä oo reseptilääke.ja eiks nykyään oo muutenkin kaikki e-reseptillä joten eihän mulla edes olis reseptiä.ap

Vierailija
5/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole mitään takeita, että laukku saapuisi varmasti samaan aikaan perille kuin te. Tulli saattaa myös haluta nähdä lääkkeenne.

Vierailija
6/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:55"]

Ei mikään niistä oo reseptilääke.ja eiks nykyään oo muutenkin kaikki e-reseptillä joten eihän mulla edes olis reseptiä.ap

[/quote]

Matkustaessa pitää olla jonkinlainen paperi reseptilääkkeille. Ja muuten, varmaan on mukava etsiä vieraassa maassa sopivia lääkkeitä lapsille, kun matkalaukut häviävät jonnekin.

Vierailija
7/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavuin kerran keskellä yötä HKI-Vantaalle niin, että koko koneellisen matkatavarat olivat menneet Arlandaan, ja ruotsalaisten matkatavarat puolestaan Helsinkiin. Oli siinä ihmettelemistä, kun kuunteli epätoivoisten etelänmatkaajien itkua - oli pakattu ruumaan niin avaimet kuin autonavaimet, elintärkeät lääkkeet, silmälasit ja ties mitä muuta todella tarpeellista tavaraa. Huh huh.

Vierailija
8/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:35"]

Saavuin kerran keskellä yötä HKI-Vantaalle niin, että koko koneellisen matkatavarat olivat menneet Arlandaan, ja ruotsalaisten matkatavarat puolestaan Helsinkiin. Oli siinä ihmettelemistä, kun kuunteli epätoivoisten etelänmatkaajien itkua - oli pakattu ruumaan niin avaimet kuin autonavaimet, elintärkeät lääkkeet, silmälasit ja ties mitä muuta todella tarpeellista tavaraa. Huh huh.

[/quote]

Juuri tässä on se syy, miksi välttämättömät lääkkeet neuvotaan pakkaamaan käsimatkatavaroihin. Uskomattoman paljon on edelleen ihmisiä, jotka eivät tätä ymmärrä. Terveisin ex-lentokenttätyöntekijä

Vierailija
9/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan vielä kaikille tiedoksi, että reseptilääkkeisiin resepti täytyy olla aina mukana matkustettaessa maasta toiseen, huumelääkkeiksi luokiteltavilla (esim. Kodeiiniä sisältävät lääkkeet kuten panacod) myös schengen-kuljetustodistus. Ilman näitä syyllistyy lääkerikkomukseen tai jopa huumausainerikkomukseen. Tarkistakaa omasta apteekistanne ennen matkaa, mitä omat lääkkeenne vaativat. Muistakaa myös että jokaisella maalla voi olla omat luokituksensa, esim. Virossa muutamia kodeiiniä sisältäviä särkylääkkeitä myydään reseptivapaasti käsikaupassa, mutta suomessa kyseessä on huumelääke.

Vierailija
10/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:55"]

[/quote]

Hitto oletko joku tyhmä vain kertakaikkiaan yksinkertainen? Nämä kaikki säädökset on tehty sinunkin parhaaksesi, ei sinun kiusaksesi. Hankit reseptin, jos haluat ne pirun lääkkeet sinne kohdemaahan, muuten voit jäädä ilman.

Onko se niin vaikeaa?

Vierailija
11/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei pitäisi päästää maan rajojen yli. Tässä taas yksi sellainen.

Vierailija
12/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä aina laittanut osan lääkkeistä ruumaan. Reissut on olleet n 3kk kestäviä, ja jo peruslääkitykseen kuuluu muutamaa eri astmapiippua, e-pilleriä, mielialalääkkeitä, muutamaa eri unilääkettä, allergialääkkeitä, kipulääkkeitä jne. Kaikki siis kolmeksi kuukaudeksi. Lisäksi pitää olla malarialääkkeet, maitohappobakteerit, herpeslääkkeet, hiivalääkkeet, antibiootit, ripulilääkkeet, flunssalääkkeet, kipugeelit, jne ihan varoiksi. Nämä kaikki ei edes mahtuisi pelkästään käsimatkatavaroihin, jos laukku on sääntöjen mukainen. Saati että sinne käsitavaroihin mahtuisi jotain muutakin tarpeellista. Varsinkin kun kaikki lääkkeet pitää olla alkuperäispakkauksessa, astmakiekot Ym vie tosi paljon tilaa.

Olen tehnyt aina niin, että otan käsimatkatavaroihin vain pakollisia lääkkeitä, ja vain sen verran että riittävät pariksi viikoksi jos laukku tulee myöhemmin. Kaikki ei pakolliset varmuuden vuoksi-lääkkeet laitan ruumaan, samoin loput pakollisista lääkkeistä. Reseptit olen laittanut sekä ruumaan samaan pussiin lääkkeiden kanssa, että ottanut käsimatkatavaroihin. Koskaan ei ole kukaan kyllä kysellyt tai edes katsonut lääkkeitä edes käsitavaroissa, vaikka mulla on huumelääkkeitäkin mukana

Vierailija
13/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että uskaltaa kysyä täältä neuvoa, kun itse ei tiedä. Me kokeneemmat matkustajat tiedämme, että ruumaan menevät matkatavarat voivat kadota (lääkkeet mukanaan), lentokone voi joutua tekemään välilaskun-matkatavaroita ei pureta, lennon aikana voi tulla tarve ottaa lääkettä...ym. Kysellään edelleen rohkeasti, ja annetaan neuvoja ystävällisesti.

Vierailija
14/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkeihin mennessä olen ottanut reseptit mukaan, muuten evvk.

Vierailija
15/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tottakai ymmärrän että tärkeät lääkkeet käsimatkatavaraan ym mutta aina ennenkin oon kyllä laittanut suurimman osan ruumaan eikä mitään reseptejä ole koskaan kyselty missään.Nytkin ihan vahingossa vaan huomasin ton ettei saisi laittaa ruumaan mitään lääkkeitä.ap

Vierailija
16/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totanoin. Ne tärkeät lääkkeet pakataan tietty kösimatkatavaraanihan siksi, etttä ne on törkeitä ja niitä tarvitaan aina.

rummassaolevaan tavaraan ei vaikuta mitenkään se, että lääkket pitää viesä tullista läpi ja nihin pitää olla asianmukaiset todistukset, koska ruumassa kuljetettu matkatavarahan viedään myös tullin läpi. Baggage reclaim on ennen tullia, kuten varmasti tiedätte. 

Sen sijaan ihmettelen, miksi ihmeessä haluatte kantaa mukana Suomesta ei-välttämättömiä lääkkeitä, siis käsikauppatavaraa, jota ihan varmasti saa sieltä matkakohteestakinhelposti, jossa ttuu tarvitsemaan.?

Vierailija
17/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nykyään todistat reseptin avulla, jos saat reseptin sähköisenä? 

Vierailija
18/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin ihmisellä täytyy schengen-maihinkin matkustettaessa olla mukanaan joko passi tai virallinen henkilökortti, vaikkei sitä missään vaiheessa yleensä tarkistetakaan, täytyvät reseptit olla lääkkeille mukana, vaikka niitä tuskin kukaan kysyykään. Silloin kun sinulta sitten kerrankin ne satutaan kysymään, niin ei auta itku markkinoilla, jos niitä ei ole mukana. ei voi sanoa, että "mutta ei niitä ennenkään koskaan ole tarkistettu, niin en nyt sitten viitsinyt ottaa mukaan". Ei tulli voi jokaisen matkustajan lääkevientejä tarkistaa. Menisi itse kullakin hermot :)

Vierailija
19/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tiedät, että tarvitset reseptin mukaan matkalle, vaikka lääkkeet on määrätty e-reseptinä, niin saat kyllä reseptin apteekista pyytämällä, kuten myös mahdollisesti tarvittavan schengen-kuljetustodistuksen.

Vierailija
20/22 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa sillä reseptillä ei ole mitään väliä. Sehän on suomeksi, ei ne sitä ulkomaan tullissa kuitenkaan ymmärrä. Tarviit schengenmaihin schengen-todistuksen ja muualle lääkärin englanninkielisn todistuksn siitä, miksi ja miten paljon lääkettä tarvitset. Tämä EI ole sama asia kuin resepti, vaan nimenomaan erillinen egnlanninkielinen todistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi