Millaisen ajan varaatte aamuihin ennen liikkeelle lähtöä?
me ollaan kovin aamu unisia ja herääminen aina mulle ja tytölle vaikeaa..herätään usein 45-60min ennen kuin pitää olla ulkovaatteissa ulko-ovella. Aina tulee kiire ja lapsi ei edes syö kotona..paljon teillä aikaa kotona oloon aamuisin?
Kommentit (35)
vaikka menisin 8 illalla lapsen kanssa samaan aikaan nukkumaan,niinkuin usein teenkin, klo 6 ylös nousu on aina vaikeaa...kokoajan yritän venyttää, kun tuo 40-60min ei itsellä oikeen riitä kun tosiaan syön itse aamupalan,meikkaan,laitan hiukset,autan unista lasta pukemaan päivä ja ulkovaatteita(vaikka on jo 5...huono toimimaan aamuisin) ja olisi kiva istuskella hetki,lukea lehtiä ja juoda kahvia..pitäisi varmaan nousta 1,5h ennen lähtöä.Ap
Herään tunti ennen lapsen herättämistä. Haen lehden, keitän aamusumpit, kissalle ruuat ym.
Meikä nyt tarvii vaan tuota omaa aikaa:) Lapsen herätyksestä, jos ei satu itse heräämään menee liikkeelle lähtöön 40min.
Vähintään puolitoista tuntia. Tykkään tehdä kaiken rauhassa ja usein katson aamu-tv:tä. Onneksi on liukuva työaika.
45-60 min, max 10 min ennen kuin herätän 2lk olevan lapsen. Ite syön seisaallaan, pojalle aamupala, omat touhut, tsekata et poika on pukenu unenpöpperössä kaikki vaatteet ja syöny. Halit ja menoksi. Pitäis herätä kuudelta jotta jäisi aikaa istuskella ja jotain... en tiiä mitä kun en ole aamuihmisiä muutenkaan.
Jos pääsen yksin lähtemään, niin 25 min on riittävästi. Jos lapsi/lapsia lähtee mukaan, pitää varata 45-60 min, tosin nopeamminkin päästään tarvittaessa.
Meillä on aamut tosi iisejä, koska päiväkoti on ihan vieressä ja siitä kävelen kymmenessä minuutissa kouluun. Herään yleensä kuuden jälkeen, ulko-ovelta startataan kahdeksalta.
Isompi lapsi herää myös tuossa kuuden jälkeen, syö aamiaisen ja pelaa. Pienempi herää usein vasta puoli kahdeksalta, ja puen hänet samalla kun hän katsoo televisiota ja juo mehua tai syö jotain pientä. Se on siis lähinnä ihan vaan sen heräämisen edistämiseksi, koska päiväkodissa hän kuitenkin syö jotain.
n. 50 min ennen. Siihen sisältyy oma suihkussa käynti, meikkaaminen pukeminen, aamupalan laitto valmiiksi koululaiselle, kahvi (omasta aamupalasta tingin liian usein), kolmevuotiaan herätys, lapsen aamupesut + päivä- ja ulkovaatteiden pukeminen. Aina tulee kiire, mutta yhtään aikaisemmin en suostu aamu-unisena heräämään.
Puolitoista tuntia ennen, jos pitää lähteä samaan aikaan kaikkien kanssa.
Tunti.
Ennen minäkin luulin että olen aamu-uninen, kunnes aloin syömään terveellisemmin ja kiinnitin huomiota ruokien sisältämiin lisäaineisiin. Kun karsin turhat lisäaineet pois ruoasta ja lisäsin kasviksia annoksiin, hävisi väsymyskin.
Nukut kuitenkin n. 9-10h unet öisin, joten voisiko olla sitäkin, että nukut liikaa? Aikuinen pärjää 7-8h yöunilla.
50 min siitä kun nousen sängystä siihen että starttaan tarhalta eteenpäin. Lapsi heräilee aamupalapöydässä, eli syö juustoa, leikkelettä, jogua ja kasviksia, tarhassa sitten puuro päälle.
Yksinäni meni 20minsaa aikaa.... Eli lapsi yli tuplasi lähtöajan.
Itse olen aamuvirkku, mutta tarviin 9-10 tuntia unta. Mies on paljon vähä unisempi. Yleensä meen ainakin pari tuntia ennen sitä nukkumaan, mutta herätään samaan aikaan.
Mä herään 2,5h ennen kuin pitää lähteä, 3,5h ennenkuin pitää olla töissä. (bussilla tunti töihin). Yleensä tämä siis tarkoittaa että herään puoli neljältä aamulla ja olen seitsemältä töissä. Asun yksin.
Aamut menee yleensä näin:
aamulenkki koirien kanssa klo 3.30-3.45
aamupala klo 3.45-4.00
hiukset klo 4.00-4.45
meikit 4.45-5.45
vaatteet 5.45-6.00
työmatka 6.05-7.00
mä tykkäisin kyllä myös nukkua mahd pitkään, mutta vielä enemmän Tykkään ettei ole kauhea kiire
tunti nyt kun lapset teini-iässä eivätkä tarvitse mitään tukea.
vähän yli tunti, ehkä 1 h 15 min kun lapset oli pienempiä. että inhoon aamulla kiukuttelua ja komentamista jos on kiire.
Herätys on 1:25 ennen kuin pitää lähteä. Käyn joka aamu suihkussa. Juon aamukahvit rauhassa. Lapsen herätän vasta vartti ennen lähtöä.
Mä herään 60min ennen lähtöäni, lapsi n. 45min, mies n. 40min. Meillä aamut menee näin; mä herään 04.30 (jos käyn suihkussa aamulla niin nousen 04.10-04.15). Meikkaan ja laittaudun, valitsen lapselle vaatteet, herätän lapsen klo 04.55-05.00, autan pukemisessa (lapsi vähän alle 3v, joten nopeampaa kun autan), laitan lapsen aamupalalle. Teen itselleni eväät mukaan. Mies nousee 05.05 (05.00 jos käy suihkussa). 05.20 mies hakee autoni tallista (ja laittaa kuorma-autonsa webaston päälle talviaikaan). 05.25 mä lähden töihin. 05.40 mies ja lapsi lähtevät kohti päiväkotia.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:57"]
Mä herään 2,5h ennen kuin pitää lähteä, 3,5h ennenkuin pitää olla töissä. (bussilla tunti töihin). Yleensä tämä siis tarkoittaa että herään puoli neljältä aamulla ja olen seitsemältä töissä. Asun yksin.
Aamut menee yleensä näin:
aamulenkki koirien kanssa klo 3.30-3.45
aamupala klo 3.45-4.00
hiukset klo 4.00-4.45
meikit 4.45-5.45
vaatteet 5.45-6.00
työmatka 6.05-7.00
mä tykkäisin kyllä myös nukkua mahd pitkään, mutta vielä enemmän Tykkään ettei ole kauhea kiire
[/quote]
Anteeksi nyt, mutta on pakko kysyä, mitä teet työksesi.
40-60 min ennen lähtöä. Tykkään meikata ja syödä rauhassa ja katsoa uutiset ja sähköpostin ennen lähtöä. Lapsen kanssa keskittyisin menemään nukkumaan kunnolla ajoissa.