Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ajan varaatte aamuihin ennen liikkeelle lähtöä?

Vierailija
22.01.2014 |

me ollaan kovin aamu unisia ja herääminen aina mulle ja tytölle vaikeaa..herätään usein 45-60min ennen kuin pitää olla ulkovaatteissa ulko-ovella. Aina tulee kiire ja lapsi ei edes syö kotona..paljon teillä aikaa kotona oloon aamuisin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden yleensä yksin, herään puoli tuntia ennen lähtöä. Käyn siinä ajassa suihkussa, puen, laitan hiukset ja meikkaan. Herään klo 6.30. ja lähden klo 7

Joskus harvoin kun vien ekaluokkalaisen kouluun herään 6.50, herätän kuopuksen klo 7, lähdemme silloin viimeistään klo 7.40.

Vierailija
22/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min. Vaatteet päälle, hampaiden pesu ja ulos. Meikkaan ja kampaan töissä sekä syön siellä aamupalan. MAHTAVAA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään noin puolitoista -kaksi tuntia ennen kuin pitää lähteä. Ekat puoli tuntia menee siihen, että juon aamukahvia, luen uutisia ja herään. Sen jälkeen suihku, meikki, hiukset, vaatteet ja eväiden teko. Lapset jo isoja, ei tarvitse kuin herättää ennen lähtöä. Mutta silloin kun piti heittää päiväkotireissu, niin varasin aikaa puoli tuntia lisää. 

Ikinä en ole tajunnut niitä ihmisiä, jotka selviytyy alle puolen tunnin heräämisestä ovesta ulos. 

Vierailija
24/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min riittää normaalisti, pakkas aamuina 30 min auton webaston takia.

Vierailija
25/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte kuivaksi tukan noin nopeasti jos käytte suihkussa??

Vierailija
26/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräämme n. tunti ennen lähtöä. Menen keittiöön keittämään kahvin, sitten herätän lapset (yleensä he ovat jo heränneet tässä vaiheessa). Sitten aamupala (meikkaan samalla kun lapset syövät), pukeminen (valitsen vaatteet illalla valmiiksi). Ekaluokkalaistakin saa aika paljon hoputtaa pukemisessa, muuten unohtuu lueskelemaan tms. Neljävuotias on usein pahalla tuulella, joten joudun välillä pukemaan hänet käytännössö kokonaan. Jos on pakko niin ehditään heräämisestä n. 40 minuutin kuluttua ulos ulko-ovesta, mutta en tykkää kun pitää koko ajan hoputtaa ja huohottaa lasten niskaan. Parempi kun on vähän enemmän aikaa.

Vierailija
27/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ehditte käydä suihkussa, meikata, pukeutua, laittaa hiukset ja mahdollisesti vielä syödä/juoda kahvit jossain 30-45min? Minulla menee noihin ainakin tunti, mutta yleensä tykkään herätä 1,5h ennen lähtöä, jotta ei tule kiire.

Vierailija
28/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee aikaa aamuisin 10-15 minuuttia.

Käyn vessassa, päästän koiran pissalle kodarin ovesta ja puen työmatkavaatteet päälle sillä aikaa kun koira ulkoilee. Kännykät taskuun, vesihörppy hanasta, kengät jalkaan, avaimet ja lompakko matkaan ja menoksi.

Vierailija
29/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään itse 1,5 tuntia ennen kuin hetätän lapset. Lapset herätän 45 min ennen lähtöä.

Vierailija
30/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään itse 1,5 tuntia ennen kuin hetätän lapset. Lapset herätän 45 min ennen lähtöä.

Vierailija
31/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:22"]

Mä herään 60min ennen lähtöäni, lapsi n. 45min, mies n. 40min. Meillä aamut menee näin; mä herään 04.30 (jos käyn suihkussa aamulla niin nousen 04.10-04.15). Meikkaan ja laittaudun, valitsen lapselle vaatteet, herätän lapsen klo 04.55-05.00, autan pukemisessa (lapsi vähän alle 3v, joten nopeampaa kun autan), laitan lapsen aamupalalle. Teen itselleni eväät mukaan. Mies nousee 05.05 (05.00 jos käy suihkussa). 05.20 mies hakee autoni tallista (ja laittaa kuorma-autonsa webaston päälle talviaikaan). 05.25 mä lähden töihin. 05.40 mies ja lapsi lähtevät kohti päiväkotia.

[/quote]

Öööh, miksi alapeukku..? :O

Vierailija
32/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:33"]

Käyn vessassa, päästän koiran pissalle kodarin ovesta ja puen työmatkavaatteet päälle sillä aikaa kun koira ulkoilee. Kännykät taskuun, vesihörppy hanasta, kengät jalkaan, avaimet ja lompakko matkaan ja menoksi.

[/quote] Mahtaa koira olla jo jäässä kun tuut töistä...

Vierailija
33/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:33"]

[/quote] Mahtaa koira olla jo jäässä kun tuut töistä...

[/quote]

Voi jeesus! Tuossa lukee, että puen sillä aikaa kun koira ulkoilee. Nerokkaampi yksilö tajuaisi, että koira ulkoilee sen ajan mitä minulla menee pukemiseen.

Sitä paitsi, mistä sinä tiedä minkälainen koirani on? Saattaisi olla vaikka arktinen rotu joka pärjää pihalla pakkasella vaikka vuorokauden ympäri.

Vierailija
34/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton koirallinen. Herään 6:55. Ovesta pihalle 8:20. Tuohon 1h 25 min sisältyy:

Kasvojen ja hampaiden pesu.

2 kuppia aamukahvia ja aamupuuro.

Meikkaan samalla kun syön aamupalan ja luen uutiset koneelta.

Koiralle 10-15 min aamukävely.

Hiustenlaitto jos tarvis (n. 10 min).

Vaatteiden valinta säätilan mukaan (kävelen töihin)

Aamupalan jälkeen täytyy myös varata aikaa vessatoimille, koska mahani on usein aamuisin sekaisin eikä ole mukavaa lähteä mihinkään ellei tyhjennystä tapahdu ennen lähtöä.. Muuten lähteminen voisi olla nopeampaakin.

Kauhulla odotan aamuisia lähtöjä mahdollisesti saamieni lapsosten kanssa..

Vierailija
35/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 6.40 ja lähden töihin 8.15.

Tässä välissä meikkaus, pukeminen, koiran vieminen ulos, koiran ruokkiminen jne. Aamupalan syön vasta töissä.

Suihkussa käyn aina iltaisin juurikin siksi, että aamuherätykset ei tuosta vielä aikaistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän