Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskot hyvät, neuvokaa mitä tehdä tässä tilanteessa

Vierailija
22.01.2014 |

Olen yksinhuoltaja, ja jouduin palata velkojen takia töihin pienimmän ollessa alle vuoden ikäinen. Olen saanut nyt velat maksettua, vaikka merkinnät luottotietoihin tulikin.

Työskentelen hoitoalalla, ja tilanne on tosi paha. Työskentelemme vajaalla miehityksellä jatkuvasti, emme pidä taukoja ja ylitöiksi menee harva se päivä. Olen fyysisesti tosi kovilla, paino on tippunut lyhyessä ajassa useita kiloja ihan sen takia ettei ehdi syödä, ja työnteko on lähes päivittäin juoksemista. Ja mitä saa palkaksi? Ensinnäkin pahan mielen. Hoito ei ole millään tasolla laadukasta resussipulan takia. Ihmisiä on heitteillä, omaiset valittaa ja haukkuu, vaikka parhaansa yrittää tehdä. Häpeän työni laatua, ja unohdetut ihmiset kodeissaan säälittää kovasti.

Työyhteisö on huono, ja muutama kiusankappale levittää pahaa verta. Väsymyksestä kai sitten johtuu ettei jaksa olla ystävällinen kenellekään. Työ on jyrännyt kotiin asti. Olen niin poikki että en jaksa lasten kanssa mitään. Pomo ei myönnä lyhyempää työaikaa, opintovapaata, palkatonta tms. rekrykiellon takia.

Mulla on akateemiset opinnot toiselle alalle kesken. En pysty opiskelemaan ollenkaan tässä tilanteessa. Opintolainaa en saa, mutta olen kuullut sosiaalisesta luotosta jota opintoihin voidaan myöntää. Olisiko parempi irtisanoa itsensä nyt, kun velatkin alkaa olla kaikki maksettu? Pärjäisin varmaan tuolla luotolla ja erilaisilla tuilla mm. asumisen suhteen? Lapsetkin pääsisivät tästä hullunmyllystä, jossa raahaan heitä päiväkodista puolenyön aikaan kotiin palauttaakseni heidät sinne takaisin seuraavana päivänä.

Mitä luulette selviydynkö, vai pitäisikö vaan yrittää sinnitellä töissä? Esimieheltä ei saa mitään tukea, päinvastoin pitäisi vaan yrittää tehdä enemmän ja enemmän, juosta kovempaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ollut ketään kuvioissa, yksin olin. Vein lapset tarhaan 11.00 ja töihin, olin 01.00 asti. Hain lapset 10.00 tarhasta, tehtiin ruokaa ym, vein 14.00 takasin. Taas töitä, sit aamulla lapset ja sit taas takasin. Tai yöksi 20.00 hoitoon, 04.00 heräsin töihin, 14.00 hain lapset, 20.00 hoitoon... Hullun hommaa, ilman osittaista hoitovapaata ja ns yöhyvityksiä en ois jaksanut.

Yksi vaihtoehto on, että haet sairaslomaa uupumukseen ja olet kotona, mietit mitä teet. Sit taas vähän aikaa töissä, siihen asti, kun työsuhde loppuu, sit et jatka suhdetta ja etsit muuta työtä. 16

Vierailija
22/26 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni työnantajalla ei ole oikeutta kieltäytyä opintovapaan myöntämisestä. Tarkistapa tämä ihan ensimmäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sua! törkeetä, että ei voi tehdä työtään niin hyvin kuin haluaisi ja normityöpäivät ei riitä. voimia, kyllä se siitä.

Vierailija
24/26 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opintovapaata. Siihen saat päätöksen, sen jälkeen päätät sitten, miten toimit.

Vierailija
25/26 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu alasta mille opiskelet. Ei tutkinnon suorittaminen ole sama asia kuin varma työpaikka. Voit joutu ojasta allikkoon.

eli mikäs se akateeminen ala on, jota nyt aiot opiskella?

Vierailija
26/26 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oppi ojaan kaada, koskaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän