Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen pitäisi käydä mukana äitiysneuvolassa?

Vierailija
20.10.2020 |

En keksi miehelle mitään roolia siellä, kun kuitenkin selvitellään äidin ja sikiön terveydentilaa. Omani ei mukana käykään, mutta aina neuvolassa muistutellaan ottamaan mukaan!

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä käydä, mutta saa käydä, jos haluaa. Se lapsen isä voi olla kiinnostunut raskaudenseurannasta, ja ainakin mun neuvola-aikanani siellä myös juteltiin kaikenlaisista asioista.

Vierailija
2/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai mikään pakko ole. Mutta turha sitten itkeä kun tulee ero ja lapsi menee äidilleen, kun isä on vain vierailevan tähden roolissa perheessä. Ei voi sekä syödä kakkua että pitää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä käydä, mutta saa käydä, jos haluaa. Se lapsen isä voi olla kiinnostunut raskaudenseurannasta, ja ainakin mun neuvola-aikanani siellä myös juteltiin kaikenlaisista asioista.

Lähinnä jutun aiheet ovat näitä "älkää käyttäkö päihteitä ja kovia rasvoja". Ne on nopeasti briiffattu käynnin jälkeen. Ap

Vierailija
4/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisahan isän hyvä tietää esimerkiksi siitä miten ruokavalio vaikuttaa raskauteen. Ja ehkä isääkin kiinnostaa sydänäänet ja ultra.

Vierailija
5/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai mikään pakko ole. Mutta turha sitten itkeä kun tulee ero ja lapsi menee äidilleen, kun isä on vain vierailevan tähden roolissa perheessä. Ei voi sekä syödä kakkua että pitää sitä.

Puhuttiin äitiysneuvolasta. Neuvolakäynnit vauvan kanssa on asia erikseen. Sinne voi lähteä kumpi vain. Ap

Vierailija
6/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sinun parisuhde kunnossa ap? Jos isän mukaan tuleminen tuntuu noin vaivaannuttavalta.

Vierailija
7/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisahan isän hyvä tietää esimerkiksi siitä miten ruokavalio vaikuttaa raskauteen. Ja ehkä isääkin kiinnostaa sydänäänet ja ultra.

Miksi pitäisi tietää? Eiköhän se riitä että raskaana oleva itse tietää mitä syödä ja mitä ei? Ja kai se raskaana oleva voi itse kertoa.

Vierailija
8/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä jutun aiheet ovat näitä "älkää käyttäkö päihteitä ja kovia rasvoja". Ne on nopeasti briiffattu käynnin jälkeen. Ap

Jos olette tehneet päätöksen, ettei teidän mielestä miehesi tarvitse äitiysneuvolassa käydä, niin ei siinä mun mielestä sen enempää tarvita. 

Lisään nyt vielä tuohon aiempaan vastaukseeni, että neuvolallahan on myös lastensuojelullinen funktio, ja sekin on varmasti yhtenä syynä sille, miksi th haluaa tavata molemmat vanhemmat.

Vierailija
9/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tietää? Eiköhän se riitä että raskaana oleva itse tietää mitä syödä ja mitä ei? Ja kai se raskaana oleva voi itse kertoa.

Miksi pitäisi tietää... voi tätä maailmaa. Tieto tuntuu olevan hyvin raskasta nykyään.

Vierailija
10/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä laskenut ultraa neuvolakäynniksi. Ei sitä meillä ainakaan sama neuvolantäti suorittanut. Ap

Vierailija
11/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mieheltä voisi saada tukea hyvään ruokavalioon, niin ettei hän esimerkiksi osta ruokaa joka ei ole hyväksi. Ja on se nyt oikeasti ihan jännä nähdä ne ultrat.

Vierailija
12/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle miehelle konkretisoitui paremmin, kun ulkopuolinen neuvoi esim. ruokarajoitteista. Hänen piti ruuanlaittajana ne huomioida.

Vierailija
13/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa trollin trollia itsekseen. Aloittaja ei ole nainen, ei raskaana eikä henkisesti normaali. Eikä parisuhteessa.

Vierailija
14/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyinen ”miesihanne” ravaa neuvolassa hame päällä ja kysyy seksin jälkeen: sattuks sua? Ja samaan aikaan muija pettää duunipaikan alfan kanssa ja miettii miksi oma mies on aina niin lapanen. :D

Vierailija
15/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinun parisuhde kunnossa ap? Jos isän mukaan tuleminen tuntuu noin vaivaannuttavalta.

On kunnossa. Mutta miksi miehen pitäisi jättää työpäivä väliin, jotta voi katsella vieressä verenpaineenmittausta? Ap

Vierailija
16/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyinen ”miesihanne” ravaa neuvolassa hame päällä ja kysyy seksin jälkeen: sattuks sua? Ja samaan aikaan muija pettää duunipaikan alfan kanssa ja miettii miksi oma mies on aina niin lapanen. :D

Seksin jälkeen? Jyystää vain menemään, vaikka epäilee, että sattuu? Mitä ihmettä...

Vierailija
17/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään syytä. Kuin korkeintaan sen tädin pitäminen tyytyväisenä.

Myöskään lasten neuvolaan ei kannata mennä kaikkien. Paitsi jos pitää taas hyvitellä tätiä, minkä pitäisi olla toisarvoista.

Vierailija
18/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei kyllä muuten ollut äitiysneuvolassa mukana, kun vain isyydentunnustuksissa ja muutamassa ultrassa. Lasten neuvoloissa on kyllä aina ollut paikalla, kun ajat on saatu soviteltua työvuorojen mukaan.

Vierailija
19/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin koin raskaana ollessani, että se äitiysneuvola oli mun juttu, ei isän. En muutenkaan tykkää levitellä terveystietojani, en edes miehelleni. Meillä ainakin olisi mennyt siihen, että olisin ollut vaan sen vauvan laatikko ja mies olisi kytännyt syömisiäni jne orjallisesti neuvolan ohjeiden mukaan, etten vaan rikkoisi sitä sisälläni olevaa aarretta. Oisin kokenut että minut esineellistetään. Ja kyllä, lastenneuvolassa isä kävi ilman minuakin ja piti vanhempainvapaastakin osan kun minä menin takaisin töihin. Eli ei vaikuttanut lapsen suhteeseen isäänsä.

Vierailija
20/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kunnossa. Mutta miksi miehen pitäisi jättää työpäivä väliin, jotta voi katsella vieressä verenpaineenmittausta? Ap

Voi että mua rasittaa aikuiset ihmiset, jotka uikuttavat tällaisista asioista. Jos terveydenhoitaja sanoo, että isäkin on tervetullut neuvolaan, se ei tarkoita sitä, että on pakko tulla. Jos koet, että miehen ei tarvitse siellä käydä, ja hän itse kokee samoin, niin sen kun on käymättä. 

Yrittäkää oppia siihen, että olette erillisiä muista ihmisistä. Jos joku keksii sanoa jotain, te voitte ihan itse päättää, koskeeko se teitä vai ei ja pitääkö siihen jotenkin reagoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän