jos oon odottanut seksiä avioliittoon
Niin se ei tarkoita ettenkö meikkaisi, käyttäisi muotivaatteita, kävisi baarissa, olisi hyvä seksissä jne.
Ihan vaan tiedoksi niille jotka nyt näin tuntuu luulevan.
Kommentit (45)
Seksin opettelu yhdessä onnistunee jos molemmat ovat samalla aaltopituudella asiassa. Mutta jos seksi ei toiselle merkitsekään oikein mitään? Tai vain oma tyydytys merkitsee? Tai miehellä on mikropenis (koolla ON väliä)? Jos seurusteluaikana ei seksiä ole, tuskin siitä puhutaankaan. Ja sitten saattaapi huomata olevansa naimisissa ihmisen kanssa, jolle seksin merkitys on ihan eri kuin itselle.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:49"]Ap on sama höyrypää kuin tuossa Rosa ketjussa. Huomaa kirjoituksista. Onneksi itse en odottanut. Tai toisin sanoen mennyt ensimmäisen silloin ihanan poikaystävän kanssa naimisiin. Vähän vanhempana ja viisampana valitsin hyvin ja ollaan oltu yli 20v yhdessä. Samaa mieltä on myös mieheni.
[/quote]
Ja väität että ap ei valinnut heti hyvää mistä? Koska sinäkin löysit sen vasta myöhemmin : D
Höyrypää
[/quote]
Vaikea sanoa kun ei tiedä kauanko ap ollut naimisissa. Lapsia tuskin vielä on kun päivittäin ehditään harrastaa täydellistä seksiä. Mun poikaystävät oli kaikki täydellisiä ja hyviä aluksi. Enhän olisi niiden kanssa seurustellutkaan. Mutta onneksi naimisiin "sai" mennä vasta koeajon jälkeen.
[/quote]
Naimisissa 8 vuotta:) yksi lapsi, ja iltaisin on hyvin aikaa seksille.. Tosiaan mulle taisi sitten käydä tuuri että hyvä mies löytyi heti!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:02"]Jo "olisi hyvä _seksissä_"- lausahdus kertoo siitä, että ap on jonkin sortin vajakki. Ei tuollaista kieltä käytä kukaan, kuulostaa niin oudolta ja lapsenomaiselta.
[/quote]
Sun teksti on niin vajaata etten edes ymmärrä lausetta.
Täällä toinen, joka odotti avioliittoon saakka seksin harrastamista. Naimisssa oltu kohta 13 vuotta ja edelleen hyvin menee.
Sitä haluan sanoa aiheesta on se, että oman kokemuksen mukaan ainakin meidän piireissä kun seksiä odotetaan avioliittoon saakka seksin lähtökohtana on se, että se on taito, jota opetellaan eikä jotain, jonka joku joko osaa tai ei. Eli sekä miehillä ja naisilla lähtökohtana on se, että asiasta keskustellaan, kommunikoidaan, otetaan selvää mistä toinen tykkää ja mistä ei ja yhdessä pyritään löytämään ne tavat ja keinot, jotka tuo parhaan tyydytyksen molemmille. Totta on, että sitä ei voi tietää ennen kuin kokeilee, joten ymmärretään se, että seksi on elävä asia, joka muuttuu vuosien varrella, eikä niin, että jämähdetään siihen, että minä tykkään tästä ja jämähdetään siihen.
Musta se on aika terve näkökulma.
Mun on pakko kysyä että miksi "jos on hyvä sängyssä ja sinut seksuaalisuutensa kanssa, on parempi ihminen" ? Miksi? En siis itse ole odottanut avioliittoon, enkä väitä olevani hyvä tai huono sängyssä, mutta ihmettelen suuresti tuota kommenttia. Oikeastaan koen sen aika loukkaavana isoa osaa ihmisiä kohtaan. Mediassa ja joka puolella on käsitys siitä että seksi on ihanaa ja mitään parempaa ei oikeastaan olekaan, ja kaikkien tulisi nauttia siitä. Ja täälläkin mammat kilpaa kailottavat kuinka heidän seksielämänsä kukoistaa ja kuinka hyviä siinä ovatkaan. (Vaikka kuten joku sanoi, ei ole mitään absoluuttista hyvää ja huonoa. Se riippuu ihan siitä, nautitko itse siitä mitä teet, ja nauttiiko se toinen.) Mikä idea tässä on? :D Ajatelkaa vaikka kaikkia niitä traumatisoituneita raiskauksen uhreja, joilta on riistetty vapaus koskemattomuuteen, ja jotka eivät välttämättä ikinä toivu kunnolla ja ole "sinut seksuaalisuutensa kanssa". Ovatko he siis huonompia ihmisiä? Eivät minun mielestä. Ajatuskin oudoksuttaa. Totta kai jos on sinut itsensä kanssa niin on helpompi olla muillekin mukava, mutta seksuaalisuus on loppujen lopuksi vain yksi osa-alue ihmisen elämässä. Ihminen voi kokea olevansa hyvinkin seksikäs, vaikkei pystyisi nauttimaan seksistä, tai edes koko touhu kiinnostaisi.
Ymmärrän ap:n motiivin tähän aloitukseen. Vallalla oleva käsitys tuntuu olevan, että ihminen joka ei harrasta seksiä ennen avioliittoa tms. on muutenkin kaikin puolin poikkeava, eikä hyvällä tavalla. Tiedättekö edes mammat mitä lähipiirissänne tapahtuu tällä saralla? Ei kaikki puhu seksistä avoimesti.
En itse ole nähnyt syytä odottaa avioliittoon, mutta mieheni on ainoa jonka kanssa olen harrastanut seksiä, ja joskus sekin tuntuu suorastaan hävettävältä tässä yhteiskunnassa. Olisi vissiin pitänyt olla joku panopuu että voi kutsua itseään itsenäiseksi, elämästä nauttivaksi naiseksi. Kuulostan ehkä katkeralta, mutta ei mua kukaan ole arvostellut henkilökohtaisesti. Sapettaa vaan tämän luokan kommentit mitä täälläkin saa lukea... Ihmeellistä arvostelua.