Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa, kertokaa että suotta!

Vierailija
22.01.2014 |

Okei, olen ihan idiootti, mutta olen oikeasti hautonut tätä kolmisen viikkoa: mun vasen rinta tuntuu kummalliselta. Siinä ei ole mitään pattia tms, mutta se tuntuu erilaiselta. Siinä tuntuu kuin olisi jokin kiristävä kohta nännin takana. Joskus sillon kun imetin, tuntui samalta.

En ole yli vuoteen imettänyt, en ole rakaana, kuukautiset olivat pari viikkoa sitten (tämä tunne alkoi ennen kuukautisia, jatkui niiden aikana, ja jatkuu niiden päätyttyäkin, aluksi luulin että liittyy jotekin kuukautisiin...)

Nyt kun mietin asiaa, rinta tuntuu kumartaessakin. Mä en uskalla mennä lääkäriin. Jo tää on joku lihasjuttu, mulla on olut vasemmalta puolen niskat jumissa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari pari viikkoa samantyyppisiä rintatuntemuksia, imetyksen päättymisestä silloin 4kk aikaa. Menin yleislääkärille, joka löysi pienen kyhmyn, jota en itse ollut tuntenut, kun rinnat muutenkin kuhmuraiset. Lähete ultraan ja mammografiaan. Jouduin juhlapyhien takia odottamaan 1,5 viikkoa tutkimuksia ja se oli helvettiä. Olin varma, että syöpä on. Itkin kauhuissani, yöunet meni.

Tutkimuksissa ei löytynyt mitään! Pelkkää normaalia, lievästi kyhmyistä rasva- ja rauhaskudosta. Ei mitään ylimääräistä ollut. Tämän jälkeen vaivoja oli vielä reilun viikon ja loppui itsekseen.

Toivottavasti saat rohkaisua tästä tarinasta. Tiedän, miltä sinusta tuntuu. Voimia, kaikki selviää kyllä! Sinä pärjäät :)

Vierailija
2/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri tunsi rinnassaan jonkin kutisevan kohdan. Meni lääkärille, joka ei millään meinannut edes löytää ko. kohtaa. Osoittautui rintasyöväksi, leikattiin ja hoidettiin, kaveri todettiin terveeksi. Syöpä kuitenkin uusi joidenkin vuosien kuluttua, ja siitä vielä joitakin vuosia eteenpäin, niin ystäväni menehtyi. Rintasyövästä kyllä useammin parannutaan kuin kuollaan, joten rohkeasti lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laittoi peukkua alspäin, MITÄ SE TARKOITTAA? Mitä sä haluat sanoa sillä??

Vierailija
4/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko kuolla syöpään kuitenkin? Mene nyt vaan sinne helvetin lääkäriin.

Vierailija
5/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sun on mennä lääkäriin. Mitä nopeammin mahdollinen kasvain huomataan niin hoitokin onnistuu.

Vierailija
6/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi alapeukutti, mutta minä ainakin sanoisin, että tyhmä olet, kun et mene lääkäriin ja mahdolliseen mammografiaan. Siellähän se selviää, onko syytä olla peloissaan. Av-mammoilla ei ole röntgensilmää, vaikka usein sellaista vaaditaan ja usein myös tuntuu, että on.

Vierailija
7/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te nyt ihan varmoja? En tunne ketää jolla olisi ollut syöpä, suvussa ei ole kellään ollut...Olen todella idiootti (ja selvästikin shokissa)

Vierailija
8/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkään me ei olla varmoja, ku me ei olla lääkäreitä! Mene lääkäriin, niin ei tartte miettiä enää. Mitä sä siinä oikein pelkäät? Lääkärin kylmiä käsiä vai? Joko se sanoo et kaikki ok, tai sit se sanoo et kaikki ei oo ok, mutta hoidetaan kuntoon.

Mut sun mielestä on parempi nyt pähkäillä ja stressailla tätä yksin kotona, mennä vuoden päästä lääkäriin ja todeta että syöpä on levinnyt?

Vierailija
9/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt heti sinne lääkäriin. Itse löysin patin emättimestä ja pelkäsin heti syöpää. Pääsin lääkäriin seuraavana päivänä ja selvisi, että ihan vaaraton lihaspoimu oli. Mutta lääkäri sanoi että aina pitää tutkia.

Vierailija
10/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri huomasi, että toinen rinta tuntui "oudolta". Syöpähän sillä, mutta koska huomasi niin ajoissa, niin pääsi "tosi helpolla" eli toki kaikki sädehoidot yms kävi läpi, mutta rinnasta ei tarvinnut poistaa kuin ihan pieni palanen, jota ei edes päälle päin näe.

Vierailija
11/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu vaan:) Jos et tunne pattia ja rinnasta ei erity mitään nestettä voit olla aivan rauhassa. Vaikka näin olisi, on muitakin vaarattomia syitä, miksi sellaista olisi. Niska/hartiajumit vaikuttavat monesti rinnan puolelle. Luultavasti aluksi näin on ollut ja mitä enemmän ajattelet ja menet paniikkiin, alkaa rinta tuntua koko ajan enemmän oudolta. Työssäni olen näin monesti nähnyt tapahtuvan. Vaikutat kuitenkin todella hätääntyneeltä, joten oman mielenrauhasi takia voi olla hyvä, että käyt lääkärillä juttelemassa. Ota rauhallisesti ja rentoudu. :)

t: SH

Vierailija
12/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sun tuttujen tai sukulaisten syövät vaikuta sun mahdolliseen syöpään mitenkään... kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
13/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietkö, kun mulla alkoi tulemaan outoja oireita, menin kolmantena päivänä lääkäriin. Kasvain löytyi samana päivänä, sitä tutkittiin kuukausi, leikattiin pois, ja toivuin. Eli muutama kuukausi oireiden tulemisesta koko homma oli jo pelkkä muisto. Sä olet nyt itse vapaaehtoisesti pitkittänyt stressiäsi ja kärsimystäsi kolme viikkoa. Voisit olla jo menossa leikkaukseen, jos et olis tollanen jahkailija.

Vierailija
14/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:05"]Okei, olen ihan idiootti, mutta olen oikeasti hautonut tätä kolmisen viikkoa: mun vasen rinta tuntuu kummalliselta. Siinä ei ole mitään pattia tms, mutta se tuntuu erilaiselta. Siinä tuntuu kuin olisi jokin kiristävä kohta nännin takana. Joskus sillon kun imetin, tuntui samalta.

En ole yli vuoteen imettänyt, en ole rakaana, kuukautiset olivat pari viikkoa sitten (tämä tunne alkoi ennen kuukautisia, jatkui niiden aikana, ja jatkuu niiden päätyttyäkin, aluksi luulin että liittyy jotekin kuukautisiin...)

Nyt kun mietin asiaa, rinta tuntuu kumartaessakin. Mä en uskalla mennä lääkäriin. Jo tää on joku lihasjuttu, mulla on olut vasemmalta puolen niskat jumissa?

[/quote]

Ajattele positiivisesti, voit hakea vertaistukea Angelina Jolielta, ja jos miehesi jättää sut tissittömänä, se kertoo siitä että miehesi oli Bräd Pittiä naisiinmenevämpi mies, mutta kuitenkin piti sinua kaikki nämä vuodet!

Eivaan , relaa nyt vähän. Turhaa pelkäät.

Vierailija
15/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, sain nyt soitettua ajan. Viikon päähän. Kyl tää tästä. 

Vierailija
16/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että soitit. Varmaan on monta muuta todennäköisempää syytä kuin syöpä, mutta tuollaisiin oireisiin kannattaa reagoida nopeasti. Asia on hyvä varmistaa ja sulkea tietyt jutut pois. Saat myös itsellesi mielenrauhan. Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
17/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Koko päivän oen nyt tätä vatvonut mielessäni. Mitä tää voi olla? Mitään kyhmyä tosiaan ei ole. Se on vähän niinkuin sellainen..vähän jos olisi pieni palovamma iholla, mutta tuolla rinnan sisällä, nänni takana, aivan keskellä. Se kiristää pikkuisen kumartuessani ja välill sitä kuin polttaa. Mutta vain vähän. 

Vierailija
18/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla joku tulehdus tiehyessä tms? Mutta sinne lääkäriin nyt joka tapauksessa kannattaisi mennä, kun ei se asia täällä selviä saati muutu miksikään.

Vierailija
19/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, me ei yhä edelleenkään olla lääkäreitä! Ja mitä se pelkkä soittoaika auttaa? Puhelinmen läpikö se lääkäri tunkee ja tunnustelee sun rinnat ja tutkii?

Vierailija
20/25 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:18"]

Mene nyt heti sinne lääkäriin. Itse löysin patin emättimestä ja pelkäsin heti syöpää. Pääsin lääkäriin seuraavana päivänä ja selvisi, että ihan vaaraton lihaspoimu oli. Mutta lääkäri sanoi että aina pitää tutkia.

[/quote]

Ootko sä se joka ihan vähän aikaa kyseli siitä patista täällä?